Take a fresh look at your lifestyle.

بررسی پنج اصل تبلیغ نویسی

بررسی پنج اصل تبلیغ نویسیReviewed by حسین تیموری on Mar 13Rating: 5.0

در این مقاله به بررسی پنج اصل تبلیغ نویسی می پردازیم. بررسی پنج اصل تبلیغ نویسی به ما این امکان را می دهد تا بتوانیم محصول خود را به بهترین نحو معرفی کنیم، این اصول موجب می شود تا ابهامات و کلی بینی شما نسبت به این پنج اصل تبلیغ نویسی رفع شود تا به شما در نوشتن تبلیغات اصولی تر و جذاب تری کمک کند. تبلیغات مهمترین اصل بازاریابی و فروش می باشد. تبلیغات خوب موجب افزایش ثروت و کسب و کار خواهد شد.

 

 ۱. عنوان جذاب

عنوان جذاب اولین راهکار از پنج اصل تبلیغ نویسی می باشد. تیتر باید انگیزه خواندن را در مخاطب ایجاد کند. مثلاروزنامه فروشی ها تیتر های جنجالی می نویسند توجه مخاطب را جلب کرده، اما وقتی می خوانید می بیند که خیلی موضوع خاصی هم نبوده است. می توانید سود و مزیتی که کاربر می تواند بدست آورد را در عنوان بیاورید

  • تیتر باید توجه کاربر را جذب کند.
  • برای این کار فقط ۱۰ ثانیه زمان دارید.
  • مهم ترین مزیتی که کاربر دریافت می کند
  • ارائه پیشنهاد قدرتمند
  • پیشنهاد رایگان
  • یک پیشنهاد ویژه در زمان محدود
  • هشدار به کاربر
  • پیغامی که گروهی از مردم را مورد هدف قرار دهد

 

نمونه: یکی از بهترین تبلیغات تاریخ که با این عنوان است : زمانی که می خواستم پیانو بزنم همه بهم خندیدند ، اما وقتی شروع کردم  …..

(یعنی اینکه من خیلی خوب پیانو زدم و زمانی که پیانو زدن را شروع کردم همه ساکت شدن.) دادن حس برتری. اگر می خواهید کلیک های صفحه ی شما بالا رود از کلمه ی رایگان در عنوانتان استفاده کنید. اگر بگوییم این محصول را تا فلان زمان اگر نخرید ضرر کرده اید به این روش یک پیشنهاد ویژه در زمان محدود داده اید.

هشدار: خیلی مهم است قبل از اینکه محصولی را بفروشید در این دوره تبلیغ نویسی شرکت کنید. عنوان فروش ایجاد نمی کند. عنوان کاری می کند تا کاربر ادامه ی متن را بخواند.

 

۲. تصاویر و گرافیک حرفه ای

  • کارتون: استفاده از تصاویرو کاریکاتور که با مداد کشیده شده است .
  • ایجاد حس مورد نظر در مخاطب: حسی که می خواهید کاربر داشته باشد را در کاریکاتور نشان دهید.
  • رنگ بندی مناسب
  • تصاویر ایرانی: از تصاویر ایرانی بجای تصاویری که در وب و سایتها است استفاده کنید.

 

۳. اولین پاراگراف

  • به قول خود عمل کنید : در عنوان یک قول بزرگ به مخاطب می دهید. وظیفه ی شما این است که در اولین پاراگراف به قولتان عمل کنید ، تا ادامه متن را بخوانند

 

  • دلیلی دهید که تا پایان متن را بخوانند

 

 

۴. استفاده از نکات کلیدی برای حفظ دید کاربر

  • پاراگراف بیش از ۳ خط نباشد.

  • مزایای محصول:  در هر دو یا سه پاراگراف از بولد پوینن استفاده کنید مزایایی که می نویسید از بولد پوینت ( این نقطه سیاه ها ) استفاده کنید.

  • ایجاد حس مورد نظر در مخاطب: حس ترسی که می خواهید به مخاطب دهید را در بولد پوینت بنویسید.

 

 

۵. بزرگترین مشکل مخاطب

دلیلی که باعث شده این محصول را تولید کنید.  بزرگترین مشکل فعلی کاربر را پیدا کنید و می توانید متن هایی از آن پیدا کنید و برای آن یک راهکار عالی بدهید. الگویی برای برخی کانال های تلوزیونی مثل بازار وجو دارد که به این صورت است:

مثل ۱: جارو برقی :فردی با یک جارو برقی با یک حال بد و کمر درد یک خونه را جارو می کند که صحنه آن سیاه سفید است و بعد صفحه رنگی می شود آن

خانوم یا آقا بدن مشکل کمر درد ، با لبی خندان خیلی راحت از آن جارو استفاده می کند.

مثل ۲: سرخ کن که تبلیغ می کنند یک ماهیتابه کثیف و روغن سوخته و یک خانمی که ناراحت است را نشان می دهند و بعد تصویر یک خانم خندان با ماهیتابه ای که می خوان تبلیغ کنند را نشان می دهند که این خانم چقدر خوشحال است و خیلی راحت یک استیک درست می کند.

خیلی راحت یک مشکل را بلد می کنند و بعد یک راهکار ارائه می کنند. اگر بتوانید یک مشکل بزرگ مخاطب را پیدا کنید و آن را بلد کنید آن موقع می توانید

یک تبلیغ عالی بسازید.

 

  • مشکل فعلی کاربر
  • چگونه محصول شما می تواند مشکل وی را حل کند.

 

در این مقاله به به اصول تبلیغ نویسی پرداختیم که می تواند کسب و کار شما را بهبود بخشد. کسی که می خواهد تبلیغ نویسی کند باید تمرکز حواس بالایی داشته باشد. تا بتواند موضوع تبلیغ را از تمامی جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دهد و با برقراری ارتباط موثر با مخاطب بیشترین تاثیر را روی وی بگذارد.

امیدوارم از بررسی 5 اصل تبلیغ نویسی راضی بوده باشید.

لطفا نظر خود را ثبت بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


لیست نظرات

کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.