Take a fresh look at your lifestyle.

3 راه تضمینی فروش بیشتر در دوران رکود

3 راه تضمینی فروش بیشتر در دوران رکودReviewed by حسین تیموری on May 12Rating: 5.0

متاسفانه، رکود اقتصادی یک واقعیت از زندگی است هنگامی که شما در حال کسب و کار هستید. اما راه حل وجود دارد که می توانید برای آماده سازی کسب و کار خود برای مقابله با این طوفان به کار ببرید.در این مقاله سعی داریم در مورد فروش بیشتر و تضمینی در هنگامی که بازار وارد رکود می شود صحبت کنیم.همانطور میدانید امروزه به دلیل وضعیت اقتصادی جامعه، کسب و کار ها حال و روز خوبی ندارند و اغلب آنها دچار رکود شده اند تنها تفاوت آنها باهم در شدت رکود است.اگر در این شرایط رکود ،کسب و کاری بتواند فروش خود را بر پایه فروش تضیمنی انجام دهد مطمئنا می تواند از این شرایط سخت به راحتی عبور کند .

1- مشتری پایه خود را افزایش دهید

 

3 راه تضمینی فروش بیشتر در دوران رکود5

بر اساس یک مطالعه ، تقریبا در هر شش تأسیسات تجاری به دلیل از دست دادن تنها یک مشتری با مشکل مالی مواجه شده اند. مشتریان وفادار شما بخش مهمی از موفقیت کسب و کار شما هستند، زیرا احتمالا اولین کسانی هستند که آن را خریداری می کنند. برای مثال محصول جدید خود را بصورت پیش نمایش را به مشتریان ارائه دهید. این کار می تواند به صورت خصوصی، پیش نمایش آنلاین یا یک دعوت ویژه ، پیش از عرضه محصول به بازار باشد. دادن این پیشنهادات به مشتریان وفادار باعث خواهد شد که آنها احساس خوبی داشته باشند و حس نیت شما به آنان ثابت شود.

برقراری ارتباط با مشتریان

همچنین مسابقات، هدیه ها و ابزار های بسیار محبوب در میان بازاریابان است. شما می توانید برای این امر از های رسانه های اجتماعی کمک بگیرید مثل Instagram. انجام مسابقات در رسانه های اجتماعی علاوه بر اینکه سرگرم کننده و آسان است برای برقراری ارتباط با مشتریان نیز راه کار مناسبی می باشد. هر تماس یک فرصت برای بهبود رابطه شما با یک مشتری است.
اطلاعات مفید در مورد مشتریان فعلی خود به دست بیاورید تا موقعیت هایی را برای تولید یا فروش بیشتر پیدا کنید و همچنین اگر متوجه شدید بخشی از کسب و کار نیاز به بهبود دارد آن را اصلاح کنید. برا کسب اطلاعات میتوانید از نظرسنجی ها استفاده کنید البته مراقب باشید که چگونه اطلاعات را بخواهید اگر شما بصورتی وانمود کنید که بیش از حد مزاحم و یا نیازمند هستید، این کار از دست دادن مشتریان را به خطر می اندازد. اطمینان حاصل کنید برای مشتریان ارائه اطلاعاتی که به آن نیاز دارید آسان است و یا حتی پاسخ به نظر سنجی ها به آنها انگیزه می دهد.
شاید سوال بپرسید
“چه اطلاعاتی باید جمع آوری کنم؟”
این بستگی به تجارت شما دارد. اما اطلاعات مفید مشتری شامل موارد زیر است:

نام – با استفاده از آن شما می توانید هر ارتباطی را شخصی کنید
مشخصات آنها – سن، جنس، کسب و کار، منافع و غیره
لازم به ذکر است ،از هر ده کسب و کار نه مورد آن با فروش به مشتریان قبلی رشد می کنند.
فروش متقابل و فروش بالا دو تکنیک بسیار مهم برای بیشتر کردن مشتریان فعلی شما هستند.فروش متقابل به معنی تبلیغ محصولات یا خدمات مکمل است. به عنوان مثال، فروش نرم افزار رایانه های جدید همراه با نرم افزار ضد ویروس ، فروش متقابل است.
بهبود رضایت مشتری ،رضایت مشتری کلید دستیابی به فروش عالی و سودآور ماندن است و مشتریان راضی احتمال دارد که کسب و کار شما را به دیگران توصیه کنندبا وجود رسانه های اجتماعی پیشنهادات شخصی از همیشه مهم تر شده است. در مورد تنظیم سیستم های مناسب برای به حداکثر رساندن رضایت مشتری فکر کنید، مانند سیاست های خدمات به مشتری، برای مثال سیستم رسیدگی به شکایت.
رسیدگی به شکایات مشتری،یک روش سریع و موثر برای دادن خدمات به مشتری است.
روش رسیدگی شما به شکایت باید شامل موارد زیر باشد:
گوش دادن دلسوزانه جزئیات شکایت
ثبت جزئیات شکایت ، مانند رسید فروش
ارائه تعمیرات، جایگزینی یا بازپرداخت
پیگیری مناسب، مانند نامه عذرخواهی یا تماس تلفنی.

خدمات مشتری

 

3 راه تضمینی فروش بیشتر در دوران رکود3

 

خدمات مشتری باید به تمام جنبه های کسب و کار گسترش یابد ، نه فقط استفاده محصولات در محیط شخصی مشتریان. به عنوان مثال، سرعت تحویل کالا به مشتریان به طور مستقیم بر رضایت مشتری تاثیر می گذارد. همیشه فرآیندهای کسب و کار خود را از نقطه نظر مشتری در نظر بگیرید .
مشتریان قبلی چشم انداز خوبی دارند. آنها به شما امکان افزایش فروش و درآمد را می دهند، و برای کسب درآمد نسبت به مشتریان جدید راه حلی آسان تر و مقرون به صرفه تر هستند.

2- بر امور مالی خود تمرکز کنید

مدیریت کردن مسائل مالی به صورت کاملا آگاهانه برای اطمینان از اینکه کسب و کار شما آمادگی رفع رکود اقتصادی را دارد، حیاتی است.
توصیه می شود که کارآفرینان برنامه ای شامل ریز جریان نقدی راه اندازی کنند. برای انجام این کار، از دفترچه برای ثبت درآمدهای پیش بینی شده و هزینه های 13 هفته آینده استفاده کنید و سپس هر هفته آن را به روز کنید. این کار به شما اجازه می دهد تا زمان دریافت پول از سوی مشتریان و همچنین زمان پرداخت وجه به تامین کنندگان مواد اولیه کسب و کار شما، را زیر نظر داشته باشید . پس از آن می توانید دوره ی کساد بودن بازار مدیریت کنید ، و پروژه های آینده و نیازهای مالی خود را برنامه ریزی کنید.

3-ارائه محصولات و خدمات جدید

واقعیت این است که برای صاحب یک کسب و کار امری راحتی است که محصولات یا خدماتی را که برای آنها در گذشته موفق بوده را ارائه کند. با این حال، گسترش کسب و کار شما ممکن است کلید ی برای زنده ماندن در طول رکود اقتصادی باشد.در حقیقت، شما حتی لازم نیست چیزی کاملا جدید وارد بازار کنید در عوض، شما می توانید محصولات خود را برای بازار باردیگر بازنویسی کنید. به عنوان مثال، محصولات تولیدی مورد استفاده در بخش نفت و گاز می تواند در سایر مناطق با تنها چند تغییر دوباره موثر باشد.

ایجاد یک ایده جدید

 

3 راه تضمینی فروش بیشتر در دوران رکود2

 

به یاد داشته باشید که داشتن طیف وسیعی از خطوط تولید و خدمات می تواند شکل مهمی از تنوع باشد.
نرخ شکست برای محصولات و خدمات جدید در برخی از بخش ها می تواند تا 90 درصد باشد. خوشبختانه راه های ساده ای برای افزایش شانس وجود دارد که محصول شما از این سرنوشت جلوگیری می کند.
شناسایی یک فرصت و ایجاد یک ایده جدید برای استفاده کردن از آن،نقطه شروع توسعه همه محصولات باید بر اساس تجزیه و تحلیل نیازهای مشتریان فعلی و بالقوه شما، مانند میزان رضایت از محصولاتی که ارائه می دهید، عادات مصرفی و همچنین امکانات فنی برای بهبود محصولات موجود باشد.

تولید ایده های جدید

تولید ایده های جدید نیازمند به رفع موانع خلاقیت در بین گروه کاری است با استفاده از تعریف اهداف و مهلت ها؛ اختصاص پول، زمان و منابع انسانی مورد نیاز؛ و مستند سازی و تجزیه و تحلیل داده ها .
پس از جمع آوری اطلاعات در مورد روند بازار و اهداف استراتژیک خود، گام بعدی این است که تجزیه و تحلیل کنیم که کدام بخش و یا بخش هایی محصول به سمت آنان هدایت می شود و همچنین تا حد امکان پیش بینی عادت های خرید را در آینده نیز انجام دهیم.
در صورتیکه ابزارهای توسعه ی محصول را داشته باشیم می توانیم با شناسایی نیازها، آنها را طبقه بندی کنیم و برای اجرای ایده جدید به جلو گام برداریم.
تست کردن ایده ، شما باید نمونه ای اولیه از ایده خود را بسازید و آن ارزیابی کنید که چگونه عمل میکند و سطح کیفیت آن به چه صورت است. سپس از خود بپرسید آیا محصول شما:

مجموعه ای از ویژگی های که نیازهای مشتری را برآورده کند ارائه می کند؟

 

3 راه تضمینی فروش بیشتر در دوران رکود4

 

چه زمانی مناسب است که وارد بازار شوید؟
با توجه به هزینه های توسعه و تولید، آیا توجیه اقتصادی دارد؟ یا به عبارتی توازنی بین هزینه راه اندازی و ظرفیت محصول برای تبدیل سود وجود دارد؟
همچنین لازم به ذکر است که کاهش هزینه در اوایل سرمایه گذاری می تواند سودآوری را افزایش دهد.
پس از اینکه محصول طراحی شده کاملا مورد بررسی قرار گرفت ، گام بعدی تصمیم گیری در مورد موقعیت استراتژیک آن است. یعنی چگونه مشتریان فعلی را درک می کنید؟ این مرحله نیاز به توجه به عوامل اقتصادی و همچنین عملکردی و عاطفی دارد.
مطمئنا، ایجاد نوآوری های در محصولات جدید مورد تأکید است. اما در شرایط فعلی این نوآوری ها کمتر پایدار است، زیرا پیشرفت های تکنولوژیکی باعث شده به رقبا به سرعت به یکدیگر پاسخ دهند و نوآوری های جدید را وارد بازار کنند. وقتی قیمت ها و ویژگی های محصولات رقیب مشابه هستند، تمایز عمدتا به دلیل عاطفی است و وابستگی است که مشتری فعلی به شما دارد و تصویری از شما در ذهن خود به وجود آورده است.

 

نتیجه گیری

با وجود شرایط اقتصادی فعلی، خرده فروشان باید به دنبال سرمایه گذاری در ایده هایی باشند که تجربه قبلی مشتری را بهبود می بخشد و خدمات بهتری به مشتری ارائه می کند و خود را آماده رقابت در عرصه بازار کنند.
باید از فرصت های تاکتیکی کوتاه مدت برای بهبود عملکرد و افزایش کارایی، و همچنین انتخاب های استراتژیک میان مدت و بلند مدت است که رشد پایدار و افزایشی را در پید دارد نهایت بهره را برد.
واضح است که ما در معرض یک طوفان اقتصادی قرار داریم واغلب خرده فروشان معمولا یک رکود را در یک اقتصاد ضعیف تجربه می کنند. میزان رکود بستگی به تعدادی از عوامل، از جمله موقعیت جغرافیایی فروشگاه ها، دسته بندی های فروش دارد با این وجود، شما هنوز هم می توانید یک محیط اقتصادی سخت گیرانه زنده بمانید و باتمرکز بر اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود موقعیتی قدرتمند برای خود رقم بزنید.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.