Take a fresh look at your lifestyle.

۱۱ نکته برای اینکه مدیر بازاریابی موفقی باشید

1 445
۱۱ نکته برای اینکه مدیر بازاریابی موفقی باشیدReviewed by Marjan on Jan 30Rating:

مدیران بازاریابی نقش مهمی را در سازمان‌ها و کسب و کار‌های امروزی برای رسیدن به موفقیت بر عهده دارند. دنیای امروز کسب  کار‌ها دنیای رقابت است و سازمان یا کسب و کاری که نتواند سهم مناسبی از بازار را به خود اختصاص دهد با شکست مواجه خواهد شد. مدیر بازاریابی در یک سازمان دارای وظایف متنوعی است. او باید توانایی رهبری اعضای یک تیم را داشته باشد. در سازمان از او توقع زیادی دارند. در این مقاله می‌خوایم به 11 نکته بپردازیم که می‌تواند به مدیران بازاریابی کمک کند که به موفقیت برسند.

1-به خودتان اعتماد داشته باشید و اقتدارتان را حفظ کنید

 

۱۱ نکته برای اینکه مدیر بازاریابی موفقی باشید2

 

استراتژی‌های بازاریابی و تیم بازاریابی که زیر نظر شما کار می‌کنند تنها زمانی موفق خواهند شد که شما به خوبی از پس هدایت و رهبری آن‌ها بر بیایید. برای این کار احتیاج به اقتدار و اعتماد به نفس بالایی دارید. فراموش نکنید در بخشی که مدیریت ان را بر عهده گرفته‌اید تصمیم نهایی با شما است. پس به توانایی‌های خودتان اعتماد داشته باشید و با اقتدار تصمیم بگیرید. البته در هر سطح مدیریتی شما می‌توانید از پیشنهادات و  توصیه‌های دیگران در جهت بهبود کارتان استفاده نمایید. این فرصت برای شما وجود دارد که با مشورت کردن از دیگران کمک بگیرید اما فراموش نکنید که در کنار استفاده از نظرات دیگران باید اسقلال و اقتدار خود را نیز حفظ کنید.

2-اینترنت یک ابزار قدرتمند بازاریابی است

امروزه بازاریابی اینترنتی و حضور کسب و کار‌های مختلف در آن به حدی گسترش پیدا کرده است که موفقیت شما بدون استفاده از این ابزار قدرتمند سخت خواهد بود. به وضوح دیده می‌شود که بازاریابی به سمت دنیای دیجیتال حرکت کرده است. دارا بودن دانش بازاریابی در دنیای اینترنت و درک اهمیت آن شانس شا را برای موفقیت افزایش خواهد داد. این مورد یک توصیه نیست بلکه یک پیش نیاز برای موفقیت در دنیای بازاریابی امروزی است. شما به عنوان یک مدیر بازاریابی باید درک بسیار خوبی از استراتژی‌های بازاریابی بر مبنای اینترنت داشته باشید. ارتباط با مشتریان آنلاین، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، استراتژی‌های فروش اینترنتی، برندسازی در اینترنت و ….. تماماً مواردی هستند که شما باید به خوبی به آن‌ها مسلط باشید تا بتوانید تیمی که رهبری آن‌ بر عهده شما است را به خوبی در این مسیر هدایت کنید.

3-در ارتباطات خود احساسات شخصی را کنار بگذارید

 

۱۱ نکته برای اینکه مدیر بازاریابی موفقی باشید4

 

شما به عنوان مدیر بخش بازاریابی یک سازمان لازم است که با افراد گوناگونی ارتباط داشته باشید. در این بین افرادی نیز وجود خواهند داشت که شما از نظر شخصیتی علاقه چندانی به آن‌ها نداشته یا به عبارت دیگر ان‌ها حس خوبی را به شما منتقل نمی‌کنند. اما واقعیت این است که همین افراد ممکن برای شما و شرکتتان سود و منفعت زیادی به همراه داشته باشند. برای رسیدن به موفقت به عنوان یک مدیر بازاریابی لازم است که روابط خود را بر اساس توانایی‌های افراد و کاربردی که برای شما و شرکتتان دارند تنظیم کنید. برقراری روابط خوب با افرادی که احساس خوبی نسبت به آن‌ها ندارید گاهی اوقات می‌تواند مشکلات زیادی را در کارهایتان برطرف کند. یکی از خصوصیات یک مدیر بازاریابی موفق این است که افراد را بر اساس کاربرد‌ها و توانایی‌هایشان می‌بیند و نه از روی احساساتی که نسبت به افراد دارد.

4-مشتری‌ها و کارفرماهایتان را راضی نگه دارید

می‌توان گفت که مدیر بازاریابی در وسط یک ترازو قرار گرفته است که در یک طرف مشتریان قرار می‌گیرند و در طرف دیگر شرکت و کارفرمایانی که برای آن‌ها کار می‌کند. یک مدیر بازاریابی خوب باید بتواند تعادل را در این میان حفظ کرده و هر دو طرف را راضی نگه دارد. مدیر بازاریابی در یک سمت با کارفرمایان و شرکتی مواجه است که از او آمار و ارقام مربوط به فروش موفق را می‌خواهند و از طرف دیگر با مشتریانی رو به رو است که که منتظر هستند وعده‌هایی که شرکت به آن‌ها داده است، محقق شوند. مدیر بازاریابی موفق باید به هر دو طرف اهمیت بدهد و سعی کند تا حد امکان خواسته‌های آن‌ها را برآورده کند. عدم توجه به یکیا ز طرفین می‌تواند باعث عدم موفقیت یک مدیر بازاریابی شود.

5-مشتریان را دوست داشته باشید

 

۱۱ نکته برای اینکه مدیر بازاریابی موفقی باشید7

 

اگر می‌خواهید یک مدیر بازاریابی موفق باشید لازم است که مشتریان را واقعاً دوست داشته باشید و به آن‌ها اهمیت دهید. به دنبال این هدف باشید که نیاز‌های مشتریان خود را برطرف کرده و بخشی از زندگی آن‌ها را راحت‌تر کنید. وجود چنین حسی نسبت به مشتریان بر روی اعمال و تصمیمات شما تاثیرگذار خواهد بود. سعی کنید این نیت خود را به شکل واضح به مشتریان خود بیان کنید. بیشترین توجه را به کیفیت کالا‌ها داشته باشید. زیبایی و ظاهر محصولات دارای اهمیت زیادی هستند اما در کنار ظاهر و زیبایی لازم است که با توجه کردن به کیفیت کالا‌ها به مشتریان خود احترام بگذارید. برای برطرف کردن نیاز‌های مشتریان شما باید بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند و چه نیاز‌ها و رفتار‌هایی را از خود نشان می‌دهند. شما باید محرک‌هایی که مشتریان شما را وادار به خرید کردن می‌کنند را به خوبی درک کنید.

6-مدیران بازاریابی موفق توانایی انجام چند کار همزمان را دارند

در ابتدای همین مطلب گفتیم که وظایف یک مدیر بازاریابی بسیار متوع است و از او انتظارات مختلفی را دارند. برای تبدیل شدن به یک مدیر بازاریابی موفق باید قدرت تمرکز خود را افزایش دهید تا بتوانید چند کار را به صورت همزمان انجام دهید.  به عنوان مثال یکی از وظایف یک مدیر بازریابی برقراری یک ارتباط موثر با تیم‌های تبلیغات، روابط عومی و فروش است. این تنها گوشه‌ای از وظایف یک مدیر بازاریابی است. برای آنکه یک مدیر بازاریابی بتواند از پس انجام دادن وظایف مختلف در کنار هم بر بیاید باید بر روی تقویت قدرت تمرکز خود کار کند.

7-سرعت عمل بسیار مهم است

 

۱۱ نکته برای اینکه مدیر بازاریابی موفقی باشید6

 

برای آنکه به یک مدیر بازاریابی موفق تبدیل شوید باید قدر زمان را به خوبی بدانید. در دنیای رقابتی بین کسب و کار‌ها زمان ارزش بسیار بالایی دارد. شما باید از فرصتی که در اختیارتان قرار می‌گیرد به بهترین شکل استفاده کرده و وظایفی را که شرکت یا سازمان بر عهده شما قرار داده است را به بهترین شکل انجام دهید. مدیران بازاریابی موفق کسانی هستند که سرعت عمل بالایی دارند و تلاش می‌کنند در کمترین زمان ممکن شرکت یا سازمانشان را به اهداف تعیین شده برسانند.

8- خلاق باشید و شور و شوق خود را نشان دهید

در دنیای بازاریابی خلاقیت می‌تواند کلیدی برای رسیدن به موفقیت باشد. از قدرت خلاقیت و نوآوری خود استفاده کنید. همچنین باید سعی کرده که از خلاقیت اعضای تیمتان نیز به نحو احسن استفاده کنید. به اعضای تیمتان بفهمانید که قدرت خلاقیت آن‌ها می‌تواند چه پاداش‌هایی را برایشان به همراه داشته باشد. با نشان دادن شور، اشتیاق و خلاقیت خود کاری کنید که تمامی افراد تیمتان نیز وادار شوند که با خلاقیت و اشتیاق به کارشان بپردازند. سرد و خشک بودن در دنیای بازاریابی اصلا گزینه مناسبی برای رسیدن به موفقیت نیست. یک مدیر بازاریابی موفق شور و شوق فراوانی در ارتباط با محصولات، بازریابی و بازار هدف دارد.

9-طمع نکنید

 

۱۱ نکته برای اینکه مدیر بازاریابی موفقی باشید3

 

طمع و زیاده‌خواهی می‌تواند باعث شکست یک مدیر بازاریابی و حتی یک سازمان یا کسب و کار شود. برای موفقیت در دنیای بازاریابی شما باید بر روی یک بازار هدف تمرکز کنید. به ندرت می‌شود محصولی را ارائه داد که تمامی اقشار از آن استقبال کنند این یک واقعیت است. زمانی که شما بازار هدف مشخصی داشته باشید خدمات بهتری را می‌توانید به آن‌ها ارائه دهید و علاوه بر ان می‌توانید تبلیغات شخصی‌سازی شده‌ایی را نیز داشته باشید. موفقیت در بازاریابی به این معنا نیست که شما در بازار بسیار بزرگی حضور داشته باشید بلکه موفقیت در بازاریابی یعنی اینکه شما به خوبی یک بازار هدف را پوشش داده و در بین ان‌ها تعداد مناسبی از مشتریان وفادار را جذب کنید.

10-کاری کنید که مشتریان به شما وفادار باشند.

یکی از نتایج مدیریت مناسب یک مدیر بازاریابی این است که بتواند برای کسب و کار یا سازمانش مشتریان وفاداری را جذب کند. این مهم تنها زمانی اتفاق خواهد افتاد که یک مدیربازاریابی واقعاً مشتریان را دوست داشته باشد و در تمامی مراحل خرید در کنار آن‌ها باشد. بازاریابی که شما و تیمتان انجام می‌دهید باید به شکلی باشد که در تمامی مراحل خرید مشتری این احساس را داشته باشد که برای او اهمیت زیادی قائل هستید. به دنبال درک این موضوع باشید که در هر مرحله مشتری به چه چیزی نیاز دارد و تا حد امکان نیاز او را برطرف کنید. در این صورت شما مشتریان وفاداری خواهید داشت که نشان دهنده قدرت بالای مدیریت شما به عنوان یک مدیر بازاریابی هستند.

11-مهارت ‌های فروش را یاد بگیرید

 

۱۱ نکته برای اینکه مدیر بازاریابی موفقی باشید5

 

یک مدیر بازاریابی لازم نیست که کار فروش را در خرده فروشی‌ها انجام دهد اما لازم است که ذات فروش و مشتریان را به خوبی درک کند. برای موفقیت یک مدیر بازاریابی لازم است که او بتواند ارتباط موثر و خوبی را با تیم فروش داشته باشد. یاد گرفتن مهارت‌های فروش به یک مدیر بازاریابی کمک می‌کند که بتواند استراتژی‌ها و ایده‌های بهتری را برای بازاریابی ارائه کند. موفقیت دو بخش بازاریابی و فروش زمانی حاصل می‌شود که این دو بخش بتوانند به خوبی با هم ارتباط برقرار کنند. پس برای تبدیل شدن به یک مدیر بازاریابی موفق لازم است که به خوبی مهارت‌های فروش را یاد بگیرید.

نتیجه‌گیری

در دنیای رقابتی بین کسب و کار‌ها دیگر موفقیت برای یک مدیر بازاریابی به راحتی حاصل نخواهد شد. مدیران بازاریابی نقش مهمی در رسیدن یک سازمان یا کسب و کار به موفقیت دارند. یک مدیر بازاریابی موفق علاوه بر اینکه باید استراتژی‌های مناسبی برای بازاریابی داشته باشد لازم است که از قدرت خلاقیت خوبی نیز برخوردار باشد. در این مقاله به 11 نکته پرداختیم که توجه به آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند که به یک مدیر بازاریابی موفق تبدیل شوید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظر ۱
  1. abolfazl2793 کاربر می‌گوید

    سلام جناب تیموری . ممنونم از این همه لطف ومحبت که با عشق بی نظیر در اختیار همه قرار میدهید .بهترینها را براتون آرزو میکنم

ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.