Take a fresh look at your lifestyle.

10 نکته در بازاریابی تلفنی

10 نکته در بازاریابی تلفنیReviewed by Marjan on Dec 30Rating:

در مطالعاتی که انجام داده اند ، به این نتیجه رسیده اند که به خاطر رقابتی شدن کسب و کارها ، داشتن ارتباط موثر با مشتریان از اهمیت بیشتری برخوردار شده است . روش های مختلف ارتباط با مشتریان از قبیل تبلیغات ، فروش شخصی ، روابط عمومی و بازاریابی مستقیم ، به علت این که دو طرف معامله یعنی مشتریان و بنگاه های اقتصادی در آن درگیر هستند ، تاثیرگذاری بیشتری دارند . بازاریابی تلفنی ، نوعی از بازاریابی مستقیم است که در آن فروشندگان با استفاده از تلفن ، با مشتری هایشان ارتباط برقرار می کنند تا بتوانند به آن ها محصولی را بفروشند یا آن ها را تشویق کنند که از خدماتی که ارائه می دهند ، استفاده کنند .

بازاریابی تلفنی

 

10 نکته در بازاریابی تلفنی1

 

اگر شما بدون گرفتن وقت قبلی به سراغ مشتری ها بروید ، ممکن است که آن ها در آن محلی که رفته اید حاضر نباشند و یا اینکه بعد از آن که زمان زیادی را به انتظارشان نشستید ، شما را نپذیرند . در نتیجه هم زمانتان را هدر داده اید و هم خستگی جسمی و ناراحتی روحی نصیبتان می شود . علاوه بر این ، هزینه هر تماس تلفنی تقریبا یک درصد ملاقات های حضوری است .

یکی دیگر از مسائلی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر فردی که به ملاقاتش رفته اید در محل کارش نباشد ، شما یک ساعت از زمانتان را از دست می دهید اما در بازاریابی تلفنی ، این زمان فقط 15 ثانیه است . در بازاریابی های تلفنی اگر می خواهید که خیلی سریعتر و با احتمال بیشتر به اهدافتان برسید و همچنین به عنوان یک فرد حرفه ای شناخته بشوید ، باید نکات زیر را رعایت کنید :

شاد بودنتان را در صدایتان نشان دهید

تنها وسیله ای که یک بازاریاب یا فروشنده تلفنی در دست دارد ، صدایش است . بنابراین همان جوری که یک نوازنده ماهر و حرفه ای با سازش هنر نمایی می کند و همه چشم ها را به خود خیره می کند ، یک بازاریاب یا فروشنده تلفنی هم باید از ابزار صدایش به خوبی استفاده کند تا به هدفی که در سر دارد ، برسد .

شما چه بخواهید و چه نخواهید ، لحن و تن صدایتان ، حالت روحی را که دارید لو می دهد ؛ بنابراین سعی کنید تا آن جایی که می توانید خودتان و صدایتان را شاد نشان بدهید . اگر در حال حاضر مشکلی برایتان پیش آمده یا به هر علتی ناراحت هستید ، قبل از این که گوشی تلفن را بردارید و تماس بگیرید ، اول سعی کنید که خودتان را آرام بکنید و به حالت طبیعی و بشاش خودتان برگردید و بعد شروع به بازاریابی تلفنی کنید .

تحت هیچ شرایطی مشتری تان را معطل نگذارید

 

10 نکته در بازاریابی تلفنی4

 

هر وسیله ای را که فکر می کنید که برای بازاریابی و فروش تلفنی ممکن است که به آن احتیاج پیدا کنید را از قبل روی میزتان آماده بگذارید . این کار احتیاج به یک برنامه ریزی قبلی دارد . مثلا حتما شما در حین کارتان برای یادداشت کردن ، احتیاج به کاغذ و خودکار پیدا می کنید . اگر که این وسایل را از قبل روی میزتان آماده نگذاشته باشید ، مجبور می شوید که مشتری تان را پشت خط معطل نگهدارید و به دنبال آن ها بگردید . درست است که در چنین شرایطی زمان برای شما به سرعت برق و باد می گذرد اما برای مشتری تان که گوشی به دست منتظر شما مانده است ، زمان خیلی آهسته می گذرد و همین مسئله باعث دلخوری او می شود .

در مواقع مهم ، به حالت ایستاده صحبت بکنید

در حالت ایستاده نسبت به حالت نشسته ، ترشح هورمون آدرنالین افزایش پیدا می کند . این هورمون باعث می شود که میزان تمرکز و تسلط شما بر خودتان و بر شرایطی که در آن هستید ، بالاتر برود . وقتی که با شخص مهمی در حال صحبت هستید ، بایستید تا تمرکزتان بالا برود و بهتر بتوانید مذاکره ای را که شروع کرده اید ، کنترل کنید .

به منشی ها خیلی احترام بگذارید

 

این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
تمرکز ذهن چیست؟

10 نکته در بازاریابی تلفنی6

 

هیچ وقت تصور نکنید که منشی هایی که در شرکت های مختلف مشغول به کارند ، افراد مهمی نیستند . اتفاقا دقیقا برعکس است و این افراد تاثیر خیلی زیادی روی تصمیم هایی که مدیران مراکز می گیرند ، دارد . از آن جایی که منشی ها بیشترین افرادی هستند که با مدیرها در ارتباطند ، خیلی خوب بلدند که نظر مساعد آن ها را نسبت به مسئله ای جلب کنند یا این که کاری بکنند که پیشنهادی که به آن ها داده اید را رد کنند . سعی کنید که با منشی ها رابطه دوستی بریزید و به آن ها احترام کامل بگذارید تا بتوانید از مشورت آن ها برای پیشبرد بهتر هدف هایتان استفاده کنید .

سعی کنید که گفتگوی فعالی را ایجاد کنید و فقط متکلم وحده نباشید

بعضی از افراد وقتی که در حال صحبت پشت تلفن هستند ، اصلا توجهی نمی کنند که تاثیر حرف هایشان روی طرف مقابلشان چگونه بوده است . از لحن طرف مقابلتان و میزان توجهش و علایمی که از خودش نشان می دهد باید پی ببرید که آیا به گفتگویی که در پیش گرفته اید علاقه ای دارد یا خیر . شاید هم طرفی که پشت خط هست ، سوالات زیادی در ذهنش ایجاد شده که می خواهد از شما بپرسد اما شما او را در پشت رگبار کلماتتان قرار داده اید !

داشتن یک ارتباط موثر ، به این معنی نیست که حجم زیادی از اطلاعات و عبارات را به طرف مقابلتان منتقل کنید بلکه به این معنی است که بتوانید در دل او جایی برای خودتان باز کنید . فراموش نکنید که اغلب مشتری ها دوست دارند که به جای این که حرف های شما را بشنوند ، خودشان صحبت بکنند و سوالاتی را که در ذهن دارند ، از شما بپرسند .

گوشی تلفنتان را درست در دستتان بگیرید

 

10 نکته در بازاریابی تلفنی2

 

اگر تعداد تماس های تلفنی ای که در طول یک روز می گیرید زیاد است ، از رئیستان بخواهید که برایتان هدفون تهیه کند تا لازم نباشد که مدت زمان زیادی وزن گوشی را با دست هایتان تحمل کنید . مزیت دیگری که هدفون دارد این است که دهنی گوشی دقیقا در جای مناسبش قرار می گیرد اما اگر از گوشی تلفن استفاده می کنید ، حواستان باشد که برای این که صدایتان واضح و به خوبی به گوش مشتری تان برسد ، دهنی گوشی را دقیقا مقابل دهانتان بگیرید و قسمت مربوط به شنیدن صدای مشتری را دقیقا روی گوشتان بگذارید .

از صحبت هایتان یادداشت برداری کنید

زمانی که در حال مذاکره با مشتری تان هستید ، خودکارتان نزدیک دستتان باشد تا از قسمت های مهم مکالمه ای که دارید یادداشت بردارید . در این زمینه هیچ وقت به حافظه تان اعتماد نکنید ! یادداشت هایی را هم که برداشته اید ، در پوشه ای نگه دارید تا در تماس های بعدی تان از آن ها استفاده کنید .

 

این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
آیا ما به مشاوره بازاریابی نیاز داریم

مطالعه کنید:

دستورالعمل بازاریابی تلفنی نمایش سبکی جدید در فروش

 

در پشت تلفن هم از زبان بدنتان استفاده کنید

 

10 نکته در بازاریابی تلفنی3

 

زبان بدن ، همان احساساتی است که شما از طریق حرکاتتان به طرف مقابلتان منتقل می کنید . درست است که زمانی که در پشت تلفن هستید ، مشتری تان شما را نمی بیند اما به شما اکیدا توصیه می کنیم که حتی در پشت تلفن هم کاملا آراسته باشید و از ایما و اشاره های مربوط به زبان بدن استفاده کنید . این کار باعث می شود که اعتماد به نفستان بالاتر رود و ناخودآگاه بر مشتری هم تاثیر بهتری بگذارید .

سعی کنید که اول مشتری تماس تلفنی را قطع کند

گاهی وقت ها بعد از این که مکالمه تان تمام می شود و خداحافظی می کنید ، ناگهان سوالی به ذهن مشتری تان می رسد اما شما گوشی را روی تلفن گذاشته اید و نمی توانید صدای او را بشنوید . بنابراین برای این که از پیش آمدن چنین حالتی جلوگیری کنید و احترام بیشتری هم به مشتری تان بگذارید ، بعد از این که مشتری تان گوشی تلفن را گذاشت و از قطع شدن ارتباطتان مطمئن شدید ، گوشی را بگذارید و تماستان را قطع کنید .

هیچ وقت از واژه ” الو ” استفاده نکنید و به جای آن بگویید ” سلام ”

 

10 نکته در بازاریابی تلفنی5

همیشه اول سلام کنید و بعد خودتان را معرفی کنید و از مشتری تان بخواهید که زمان کوتاهی را در اختیارتان قرار دهد تا شما پیشنهادهایی را که در جهت منافع ایشان دارید را به آن ها ارائه دهید . واژه ” الو ” خیلی عامیانه است و آن اثری را که به دنبالش هستید را به جا نمی گذارد .

 

 

 

 

 

 

 

 

نتیجه گیری

شما از طریق ارتباط تلفنی ای که با مشتریانتان برقرار می کنید ، می توانید نیاز آن ها را بشناسید و با خواسته هایی که دارند آشنا بشوید . اگر به دنبال این هستید که از رقبایتان پیشی بگیرید و کسب و کار خودتان را توسعه بدهید ، سعی کنید که از فرصتی که در بازاریابی های تلفنی برایتان فراهم می شود استفاده کنید و به خوبی زمانتان را مدیریت بکنید و قدر ثانیه به ثانیه این ارتباط را بدانید.

از این مطلب خوشت اومد پس لایکش کن

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.