Take a fresh look at your lifestyle.

۸ پله ی جذب ۱۰۰ درصد مشتری

۸ پله ی جذب ۱۰۰ درصد مشتریReviewed by حسین تیموری on Jan 19Rating: 5.0

۸ پله ی جذب ۱۰۰ درصد مشتری

 

ممکنه شما در کسب و کارتون زمان و پول زیادی رو صرف بازاریابی کنین

اگر در کسب و کارتان باهوش باشین به خوبی میتونین متوجه بشید که بازاریابی چقدر برای شما مهمه.

با بازاریابی های قوی شما می تونین سهم زیادی از فروش محصول یا خدمتتون رو در دست داشته باشین.

نتایج تحقیقات خودتون رو قالب گزارش بازاریابی خلاصه کنین.

از نتیجه این تحقیق می تونین نقاط قابل بهبود در کسب و کارتون رو شناسایی و برای تقویت آن ها تلاش مجدد کنین.

 

۱. تلاش‌های بازاریابی

به این فکر کنین که چه تحقیقی از بازار باید داشته باشینو به دنبال چه گزارشی هستین!

 چه اطلاعاتی براتون مهمه؟

با جواب تحقیق بازاریابی که به دست آوردین چه کارایی میتونین انجام بدین؟

چه کارایی می‌تونین با گزارش بازاریابی تون انجام بدین؟

این فرآیند نیازمند سرمایه‌گذاری در زمان و هزینه ست.

یک برنامه روشن برای استفاده از اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌کنین داشته باشین.

آیا شما به اندازه کافی از این پتانسیل می تونین استفاده کنین و به مشتری تبدیلش کنین؟

 

۲. مشتری خودتون رو شناسایی کنین

 قبل از اینکه بتونین مشتریاتون را شناسایی کنین باید مشتری هدف و یا مشتری معمولی خودتون رو مشخص کنین.

مخاطب هدف شماشخصی که خریدار محصول یا خدمات شماست.

شما می تونین با شناخت بیشتر از مخاطبان هدفتون که جنسیت، سن، شغل، هر کیفیت دیگری شناسایی کنین و با شناختی که ازشون پیدا می کنید بتونین فروش خوبی داشته باشین. 

هرچه دقیق‌تر در مورد هویت مشتری خود باشید ، بهتر می‌تونید به نیازهای آن‌ها رسیدگی کنین.

ازخودتون بپرسین” من با این محصول چه کسانی را هدف قرار می دهم؟ و آن‌ها دقیقا چه می‌خواهند؟

 

۳. مشکل مشتری را ارزیابی کنین

 مصرف کنندگان برای حل یک نیاز  محصول یا خدمت خاص شما را می‌خرند.

براساس بررسی‌هایی که از مشتری انجام می دهین شما میتوانین نیاز مشتری را کشف کنین.

 

۴. مزیت رقابتی خود را شناسایی کنین

 رقبای خود را بررسی کنین و سعی کنین مزیت رقابتی که نسبت به آن ها دارین رو شناسایی کنین.

محصول شما چگونه به مشتریانتون ارائه بشه که محصولات رقبای شما نتونه.

چه چیزی باعث می‌شه محصول شما منحصر به فرد باشه؟

مزیت رقابتی تون رو شناسایی کنین و تمرکزتون رو بزارین روی نقاط قوتتان.

حفظ مزیت رقابتی در طول زمان، منجر به حفظ تعداد بالایی از مشتری ها می شه.

۵. بررسی کنید که چگونه در حال حاضر محصول خود را بازاریابی می‌کنید

 ایده تحقیقات بازار درک این مساله است که چگونه شما در حال حاضر بازار و نحوه واکنش مشتریان را درک می‌کنید.

گام‌هایی را که در حال حاضر برای بازاریابی محصول خود استفاده می‌کنید آنالیز کنید.

۶. یافته‌های خود را برای گزارش بازاریابی ذکر کنید

 نتایج تحقیق بازار شما باید در یک گزارش بازار گردآوری‌شده و به تفصیل شرح داده شود.

گزارش شما باید شامل مواردی به عنوان تعریفی از اندازه بازار، رقبا و اندازه بازاریابی آن‌ها و نیز برآوردسهم بازار باشد.

شما می‌تونید از گزارش بازار برای ایجاد تغییر در فرآیند بازاریابی استفاده کنین.

 این تغییرات می‌تونه به شما کمک کنه از زمان و  پولی که صرف بازاریابی می‌کنی کسب‌وکار بیشتری کسب کنید.

به هدف یک خلاصه اجرایی فکر کنید.

شما باید یک صفحه ، یا در اغلب دو صفحه، خلاصه‌ای از نتایج تحقیق بازاریابی خود را ارایه کنید.

دقت کنید که تمام نکات اصلی گزارش خود را در این خلاصه بیان کنید.

جزئیات تحقیق خود را بیان کنید. 

گزارش شما باید مشخص کنهد که دقیقا چه چیزی سعی دارید در تحقیق بازاریابی خود مشخص کنید.

این می‌تواند این باشد که آیا بازاریابی شما موثر است.

 

۷. ارزیابی کنین که از چه راه هایی به مخاطبین موردنظر خود دست پیدا کنید.

 به طور معمول، هدف ازتحقیق بازار اینِه که بدونیم چطور مخاطبین هدف خودمون رو متقاعد کنیم که محصول مون رو بخرن.

این می‌تواند به توضیح بخش‌های ناقص یا حذف موضوعات کمک کند.جدب مشتری ماهان تیموری

به جای تحلیل اثربخشی تکنیک‌های بازاریابی گذشته، باید به این نگاه کنید که این فعالیت‌ها در آینده چقدر موثر خواهند بود.

هر گونه عواملی را توضیح دهید که فکر می‌کنید ممکن است وارد عمل شوند.جدب مشجدب مشتری ماهان تیمورییجدب مشتری ماهان تیموریری

بنابراین اگر اکنون رقبای مستقیم ندارین، مطمئن باشین که در آینده ماندگار خواهید ماند.

همچنین باید این واقعیت را مد نظر قرار بدهین که اگر شما موفق باشین،  رقبا ایجاد می‌شوند.

یک برنامه برای حفظ مزیت رقابتی خود بین رقباتون در بازار داشته باشین.

 

۸. بازگشت بازاریابی به سرمایه‌گذاری را محاسبه کنین

مهمِ که بدونین آیا پولی که صرف تبلیغات می‌کنین، درآمد شما را به اندازه ای افزایش می‌ده که اون رو ارزشمند کنه.

بخشی از هزینه‌های خود را صرف فعالیت‌های بازاریابی کنین و مقایسه کنین که میزان فروش شما در زمان شروع این فعالیت‌افزایش‌ یافته یا خیر!

به خاطر داشته باشین که ممکنه بین اجرای کمپین بازاریابی شما و کاهش حاصله در فروش تاخیر قابل‌ توجهی وجود داشته باشه.

از گزارش بازاریابی خود برای ایجاد تغییرات در کسب‌وکار خود استفاده کنید. 

هدف از تحقیق بازار اینه که بفهمید چه چیزی در حال کار است و در کجا باید بهبود پیدا کنید.

اگر بتوانید تغییرات درست را انجام دهید، بدون افزایش بودجه بازاریابی می‌توانید به شکلی موثرتر به بازار بروید.

جدب مشتری

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.