Take a fresh look at your lifestyle.

۸ پله ی جذب ۱۰۰ درصد مشتری

۸ پله ی جذب ۱۰۰ درصد مشتریReviewed by حسین تیموری on Jan 19Rating: 5.0

کسب‌وکار شما ممکن است زمان و پول زیادی را صرف بازاریابی کند. یک صاحب کسب‌وکار باهوش باید ارزیابی کند که برنامه‌های بازاریابی آن‌ها چقدر خوب کار می‌کنند. به طور خاص، تلاش‌های بازاریابی شما باید توجه آینده را جلب کند. در نهایت، درصدی از این چشم‌انداز باید به مشتریان تبدیل شود. شما می‌توانید تحقیقات بازار را انجام دهید تا از مشتریان خود در مورد اثربخشی پیام بازاریابی خود سوال کنید. شرکت‌ها نتایج تحقیقات خود را در یک گزارش بازاریابی خلاصه می‌کنند. از نتایج گزارش برای بهبود کسب‌وکار خود استفاده کنید.

۱. تلاش‌های بازاریابی:

به این فکر کنید که چرا باید تحقیق بازار انجام دهید و یک گزارش بنویسید. چه اطلاعاتی برای شمامهم است؟ بعد از ایجاد آن چه کار می‌توانید با گزارش بازاریابی انجام دهید؟ این فرآیند نیازمند سرمایه‌گذاری در زمان و هزینه است. دقت کنید که یک برنامه روشن برای استفاده از اطلاعاتی کهجمع‌آوری می‌کنید داشته باشید.

تحقیق بازار فرآیند ارزیابی نحوه کار بازاریابی شما است. به طور خاص، بازاریابی شما توجه و علاقهآینده را به خود جلب می‌کند؟ آیا شما به اندازه کافی این چشم‌انداز را به مشتریان تبدیل می‌کنید؟

۲. مشتری خود را شناسایی کنید:

 قبل از اینکه بتوانید مشتری تان را شناسایی کنید یا مشکل رامشخص کنید، باید هدف و یا مشتری معمولی خود را مشخص کنید. مخاطب هدف شما پروفایل خاص مشتری است که سعی دارید به آن دسترسی داشته باشید. این می‌تواند افرادی باشد از جنس،سن، شغل، گروه علاقه، گروه، یا هر کیفیت دیگری که شما فکر می‌کنید باعث می‌شود مشتری بخواهد محصول شما را بخرد. به عبارت دیگر، اینها افرادی هستند که به احتمال زیاد محصول شما را می‌خرند و افرادی که بازاریابی خود را به آن‌ها می‌دهید.

هرچه دقیق‌تر در مورد هویت مشتری خود باشید، بهتر می‌توانید به نیازهای آن‌ها رسیدگی کنید. ازخودتان بپرسید، “ من با این محصول چه کسی را هدف قرار می‌دهم؟ و آن‌ها چه می‌خواهند؟

۳. مشکل مشتری را ارزیابی کنید:

 مصرف کنندگان محصولات را برای حل یک مشکل خاص می‌خرندمشتریان شما تنها زمانی که احساس می‌کنند که حل مشکل ضروری است، خرید می‌کنند.

برای مثال، براساس بررسی‌های مشتری و دانش صنعت شما، شما یک مشکل مشتری را کشف می‌کنید. در این حالت، مشتریان در حال از دست دادن زمان کار یا مطالعه زمانی هستند که تلفنهمراه آن‌ها می‌میرد. اگر آن‌ها شارژر خود را فراموش کنند، ممکن است ساعت‌ها بهره‌وری خود را از دست بدهند.

 

این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
رازهای موفقیت در تبلیغات بنری

۴. مزیت رقابتی خود را شناسایی کنید:

 محصولات رقبای خود را بررسی کنید و ببینید راه‌ حل‌ها از راه‌ حل شما متفاوت هستند. به عبارت دیگر، به این نگاه کنید که محصول شما چگونه می‌تواند به مشتریان ارائه کند که محصولات رقبای شما نمی‌توانند. چه چیزی باعث می‌شود محصول شما منحصر به فرد و بهتر شود؟ هدف دراینجا شناسایی مزیت رقابتی و تمرکز بر آن مزیت با تلاش‌های بازاریابی است. اگراین مزیت پایدار باشد، منجر به نگهداری بالاتر و نگهداری بیشتر مشتریان خواهد شد.

۵. بررسی کنید که چگونه در حال حاضر محصول خود را بازاریابی می‌کنید:

 ایده تحقیقات بازار درک این مساله است که چگونه شما در حال حاضر بازار و نحوه واکنش مشتریان را درک می‌کنید. گام‌هایی را که در حال حاضر برای بازاریابی محصول خود استفاده می‌کنید آنالیز کنید.  به عنوان مثال، اگرمحصول خود را به صورت آنلاین بازاریابی کنید، ممکن است از برخی از استراتژی‌های زیر استفادهکنید:

شما به طور مداوم پست‌های وبلاگ، مواد و مطالب دیگر را به وب سایت خود اضافه می‌کنید. افزودن مطالب ترافیک را به سایت خود اضافه می‌کند. همچنین مطالب شما  درصد مخاطبین خود را برای مطالب جدید باز می‌دارد.

۶. یافته‌های خود را برای گزارش بازاریابی خود ذکر کنید:

 نتایج تحقیق بازار شما باید در یک گزارش بازار گردآوری‌شده و به تفصیل شرح داده شود. یک گزارش بازار شامل خلاصه اجرایی و بخش گزارش مفصل‌تر است.

گزارش شما باید شامل مواردی به عنوان تعریفی از اندازه بازار، رقبا و اندازه بازاریابی آن‌ها و نیز برآوردسهم بازار باشد.

شما می‌توانید از گزارش بازار برای ایجاد تغییرات در فرآیند بازاریابی خود استفاده کنید. این تغییرات می‌توانند به شما کمک کنند از زمان و پولی که صرف بازاریابی می‌کنید کسب‌وکار بیشتری کسبکنید.

به هدف یک خلاصه اجرایی فکر کنید. شما باید یک صفحه، یا در اغلب دو صفحه، خلاصه‌ای از نتایج تحقیق بازاریابی خود را ارایه کنید. دقت کنید که تمام نکات اصلی گزارش خود را در این خلاصه بیانکنید.

جزئیات تحقیق خود را بیان کنید. گزارش شما باید مشخص کند که دقیقا چه چیزی سعی دارید در تحقیق بازاریابی خود مشخص کنید. این می‌تواند این باشد که آیا بازاریابی شما موثر است.

۷. ارزیابی کنید که چگونه به مخاطبین موردنظر خود دست پیدا می‌کنید:

 به طور معمول، هدف ازتحقیق بازار ارزیابی این است که چقدر خوب مردم را در مخاطب هدف خود متقاعد می‌کنید که محصول خود را بخرید. شما باید مطمئن شوید که به مخاطبین خود رسیده‌اید که در واقع محصول شما را خریداری می‌کند.

قبول کنید که هر گونه مشکل جمع‌آوری داده‌ها و یا بخش‌های ناقص وجود دارد. خلاصه اجرایی شما همچنین باید شامل یک بخش باشد که در آن شما توضیح دهید که آیا هیچ سختی برای دستیابی به داده‌ها در داخل دارید یا خیر. این می‌تواند به توضیح بخش‌های ناقص یا حذف موضوعات کمک کند.

رونده‌ای آینده پیش‌بینی. به جای تحلیل اثربخشی تکنیک‌های بازاریابی گذشته، باید به این نگاه کنید که این فعالیت‌ها در آینده چقدر موثر خواهند بود. هر گونه عواملی را توضیح دهید که فکر می‌کنید ممکن است وارد عمل شوند. این می‌تواند شامل افراد بیشتری باشد که به صورت آنلاین در حال آمدن هستند، ترافیک بیشتری به وب سایت شما و یا هر گرایش دیگری که فکر می‌کنید می‌تواند به تکنیک‌های بازاریابی شما کمک کند و یا به آن‌ها آسیب برساند.

همچنین باید این واقعیت را مد نظر قرار دهید که اگر شما موفق باشید، سایر رقبا ایجاد می‌شوند.بازده‌های قابل‌توجه، رقابت بیشتری را به خود جلب می‌کنند، بنابراین اگر اکنون رقبای مستقیم نداشته باشید، مطمئن شوید که در آینده خواهید بود. یک برنامه برای حفظ مزیت رقابتی خود باوجود تازه واردان جدید به بازار داشته باشید.

۸. بازگشت بازاریابی به سرمایه‌گذاری را محاسبه کنید:

 همچنین مهم است که بدانید آیا پولی که صرف تبلیغات می‌کنید، درآمد شما را به اندازه کافی افزایش می‌دهد تا آن را ارزشمند کند. به سادگی هزینه‌های خود را صرف فعالیت‌های بازاریابی خاص کنید و مقایسه کنید که میزان فروش شما در زمان شروع این فعالیت‌ها در آن زمان افزایش‌ یافته است (یا نداشته باشد). به خاطر داشته باشید که ممکن است تاخیر قابل‌ توجهی بین اجرای کمپین بازاریابی شما و کاهش حاصله در فروش وجود داشتهباشد. به ارزش پول خود در تبلیغ توجه کنید. 

این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
انقلاب در کسب و کارها انقلاب توانمندیهاست.

از گزارش بازاریابی خود برای ایجاد تغییرات در کسب‌وکار خود استفاده کنید. هدف از تحقیق بازار این است که بفهمید چه چیزی در حال کار است و در کجا باید بهبود پیدا کنید. اگر بتوانید تغییرات درست را انجام دهید، بدون افزایش بودجه بازاریابی می‌توانید به شکلی موثرتر به بازار بروید.

از این مطلب خوشت اومد پس لایکش کن

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.