Take a fresh look at your lifestyle.

کارمند اپل رو جذب کن !

روش های بهبود کسب و کار

کارمند اپل رو حذب کن !

آیا مایلی که درآمد خودت رو به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش بدی؟

آیا می‌خوای که کارمندان فوق ستاره‌ای رو در کسب و کارت داشته باشی؟

آیا به دنبال روش‌هایی هستی که افرادی رو جذب کنی که باعث رشد کسب و کارت بشن؟

با بررسی‌هایی که انجام داد‌م، متوجه شدم که اکثر مدیران کسب و کارهای کوچک از اینکه قادر نیستن تا کارمندان عالی برای کسب و کارشون پیدا کنن، رنج می‌برن !

در حالی که برخی از رقبای اونها روز به روز نیروهای فوق‌العاده به کسب و کارشون اضافه می‌کنن!

موضوعی که باید بهش توجه کنی، اینه که اکثر کسب و کارهای کشورمون توی نوشتن متون آگهی‌های استخدامی خود با چالش‌های زیادی روبرو هستن !

و نمی‌تونن آن طور که باید آگهی‌هایی رو طراحی کنن که کارمندان فوق ستاره جذب اون آگهی‌ها بشن

و به این کسب و کارها پیشنهاد همکاری بدن!

ما توی این مقاله به بررسی روش‌هایی می‌پردازیم که کمک می‌کنه

که با نوشتن هوشمندانه متن آگهی استخدام ، افرادی رو جذب کسب و کارت کنی که از همه نظر تأییدشون کنی

و به رشد و ارتقای کسب و کارت کمک کنن.

فرقی نمی‌کنه مخاطبان مورد نظرت چه افراد به‌نامی هستن

هدف تو نوشتن آگهی‌ای است که بتونه اون کارمندان رو مایل به همکاری با تو بکنه.

کارمندان

مهم‌ترین هدف تو از نوشتن آگهی، پیدا کردن افرادی است که به کسب و کارت علاقه داشته باشن !

و تو اون بخشی که می‌خوای نیرو استخدام کنی تخصص و مهارت‌های لازم رو داشته باشه.

هر چقدر که این آگهی استاندارد طراحی شده باشه …

به همان میزان فرد مورد نظر درک درستی از شرایط محیط کاری خودش پیدا می‌کنه

و فرآیند جذب نیرو در زمان کمتری انجام میشه.

تویی که داری این مقاله رو می‌خونی

از نکاتی که در ادامه گفته میشه

می‌تونی نهایت استفاده رو ببری و آگهی‌هایی رو طراحی کنی که بتونه در زمان کمتری …

بهترین افراد رو به سمت کسب و کارت بکشونه .

پس اگر تمام تلاشت رو برای نوشتن یک آگهی استخدامی خوب انجام بدی …

افرادی وارد کسب و کارتان می‌شود که منجر به رشد قابل توجه آن می‌شود!

اگر متن آگهی شما اصولی نوشته نشود،‌ افراد به سادگی جذب آگهی شما نمی‌شوند

و در حالی که شاید یکی از بهترین کسب و کارهای صنف خود می‌باشید از یافتن نیروهای فوق ستاره و مناسب سازمانتان باز می‌مانید

که این خود، ضربه‌ی بزرگی برای شما خواهد بود و تو دائماً در حسرت نیروهای عالی می‌مونی.

در مقابل اگر یک متن آگهی خوب و استاندارد بنویسی، ظرف مدت زمان کوتاهی، افرادی رو به جلسه مصاحبه دعوت می‌کنی

که به لحاظ شخصیتی، تخصص و علاقه در سطح بالایی قرار دارن

و از طرفی دیگر می‌دونی که به محض اینکه این افراد وارد سازمانت بشن، رشد فوق‌العاده‌ای خواهی داشت.

این همون چیزی است که هر مدیری به دنبال اون هست

و این تو هستی که با یک آگهی استخدامی ایده‌آل تونستی گوی سبقت رو از رقبا بدزدی

و عالی‌ترین کارمندان هر بخش رو جذب کنی.

دوست من مطمئناً تو به دنبال رشد و پیشرفت سازمان خودت هستی

پس به نکاتی که در این مقاله گفته میشه، خوب توجه کن

چراکه تا الان شاید در نوشتن متن آگهی به مسئله بر‌می‌خوردی ولی از این لحظه به بعد …

با به کار بردن این موارد می‌تونی به یک آگهی استخدامی خوب دست پیدا کنی !

مراحل نوشتن متن آگهی

۱- عنوان جذاب و حرفه‌ای

عنوانی که برای متن آگهی خود انتخاب می‌کنی

نباید یک عنوان ساده و معمولی باشه و باید مزیت و تفاوت‌هایی رو نسبت به آگهی‌های سایر رقبا داشته باشه.

برای مثال به جای نوشتن این که به یک فرد برای کار در کافی‌شاپ نیاز داریم …

جمله یک کافی‌شاپ لوکس در انتظار شماست می‌تونه گزینه بهتری باشه!

پس کاری که باید انجام بدی، اینه که ابتدا آگهی‌های رقبا رو بررسی کنی و بعد عناوینی بنویسی که متمایز و بهتر از عناوین رقبا باشه !

۲- مزایای محل کار شما

مزایای محل کار شما

باید توجه کنی که کسب و کارت، چه ویژگی‌هایی رو داره که اون رو از رقبا متمایز می‌کنه !

چراکه فردی که آگهی تو رو مشاهده می‌کنه باید از بین ده‌ها آگهی یک مزیت کسب و کارت توجه‌اش روجلب کنه که به پیشنهاد همکاریت پاسخ مثبت بده!

پس مزایایی رو پیدا کن که به کسب و کارت اضافه کنی تا یک کارمند عالی تمایل داشته باشه که در کسب و کارت، مشغول به فعالیت بشه.

برای مثال تو می‌تونی این مزیت‌ها رو در آگهی بنویسی:

در کسب و کار ما مکان‌هایی تعبیه شده که می‌توانید …

به استراحت، آموزش و صحبت با همکاران بپردازید

و هر ماه علاوه بر جمعه‌ها، چهار روز هم می‌توانید از حق مرخصی‌تان استفاده نمایید!

۳- نوشتن وظایف و مهارت‌های کارمند

این بخش رو باید به صورت ساده، جذاب و مرتب بنویسی که مخاطب دقیقاً بدونه که برای اون بخش، چه مهارت‌ها و وظایفی در نظر گرفته‌ای.  بهبود کسب و کار

برای مثال روش درست نوشتن اون به صورت ستونی هست که برای درک بهترت یک مثال در پایین قرار داده‌ام:  بهبود کسب و کار

  • مسلط به تایپ ده‌انگشتی  بهبود کسب و کار
  • فن بیان بالا
  • آشنایی با مایکروسافت آفیس
  • شما به عنوان یک عضو بسیار مهم در تیم فروش تلفنی، با پاسخ‌دهی هر چه بهتر به مخاطبان عزیزمان، در کنار ما خواهید بود!

۴- درخواست یک کار کوچک بهبود کسب و کار

تو در متن آگهی، علاوه بر اینکه به فرد اعلام می‌کنی که رزومه‌اش رو برای تو ارسال کنه

از او درخواست انجام یک کار کوچک می‌کنی تا میزان اشتیاق و کمی هم میزان تخصص اون رو ارزیابی کنی!

برای نمونه، اگه یک فرد رو برای بخش ویرایش فیلم و عکس در کسب و کارتان لازم داری …

در آگهی استخدام بنویسی که یک ویدئو که در بخشی از سایت قرار داره رو دانلود کنه

و پس از ویرایش حرفه‌ای اون، برای تو ارسال کنه!

این ۴ مرحله ، برای نوشتن متن آگهی استخدامی خیلی مهمه !

  اما به نظرت …

چه مواردی دیگه‌ای هم می‌تونه در نوشتن متن آگهی استخدامی ، مهم باشه؟

در این مقاله هدفم این بود که به نکات بسیار مهمی بپردازیم که بهت در نوشتن یک متن آگهی حرفه‌ای کمک کنه.

پس تو باید این ۴ مرحله را در تمام آگهی‌های خودت رعایت کنی

چراکه باعث میشه افراد بسیار مناسب و فوق‌العاده‌ای وارد کسب و کارت بشن

و به بهبود هر چه بهتر فرآیندهای کسب و کارت کمک ‌کنند.

منابع:

دوره هوش مالی پلاس تیم آموزشی ماهان تیموری

هوش مالی پلاس

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.