Take a fresh look at your lifestyle.

کاربردی کردن ایده بر حسب نیاز

کاربردی کردن ایده بر حسب نیازReviewed by مهسا فرازمند on Jul 25Rating:

کاربردی کردن ایده بر حسب نیاز

چگونه می توان ایده هایمان را بر حسب نیاز مشتری کاربردی کنیم؟

کاربردی کردن ایده بر حسب نیاز  یکی از مهم ترین مسائلی است که افراد برای عملی کردن ایده های خود به مشکل می خورند. ایده هایی دارید و برای آن کاربران وکاربردهایی در نظر گرفته اید ،اما وقتی ایده تان  به مرحله فناوری می رسد مورد توجه مشتری قرار نمی گیرد ،چرا که کاربردی که برای کاربرنهایی در ذهن دارید با کاربردهایی که شما برای ایده تان در نظر گرفته اید متفاوت است و نیاز مشتری برطرف نمی شود و در نهایت محصول شما به فروش نمی رسد.در این مقاله ۷ معیار برای محدود سازی ایده تان را ذکر می کنم تا بتوانید ایده تان را مطابق با معیارهای کاربر نهایی انتخاب کنید.

 

  • ایا مشتری هدف بودجه ی خوبی دارد؟ اگر مشتری پول چندانی نداشته باشد، بازار جذاب نیست زیرا این بازار پایدار نخواهد بود و جریان نقدی خوبی را برای رشد فعالیت اقتصادی جدید فراهم نخواهد کرد. کاربردی کردن ایده بر حسب نیاز

 

  • ایا مشتری هدف به راحتی در دسترس نیروی فروشتان قرار دارد؟

 

  • ایا با مشتری ارتباط مستقیم دارید؟
  • ایا بازخورد مسقیم مشتری را در جهت بهتر شدن بازاریابی و فروش، استفاده می کنید؟

 

  • ایا مشتری هدف دلیل قانع کننده ای برای خرید دارد؟

 

  • ایا مشتری محصولتان را به جای محصول مشابه دیگری می خرد؟
  • ایا مشتری از محصولی که پیش تر استفاده کرده راضی است؟

(به یاد داشته باشید در بسیاری از مواقع ، چالش اصلیتان مشتریانی است که کاری انجام نمی دهند.)

 

  • ایا هم اکنون می توانید با یاری شرکایتان محصول کاملی را عرضه کنید؟

 

کاربردی کردن ایده بر حسب نیاز

 

به عنوان مثال: هیچ کس دوست ندارد دینام نوینی بخرد و ان را روی خودروی خود نصب کند، حتی اگر این دینام خیلی بهتر از انی باشد که اکنون در اختیار دارد. هر کسی دوست دارد خودرویی با تمام قابلیت هایش را بخرد، نه اینکه ان را شخصا منتاژ کند.احتمالا در این وضعیت باید با همکاری سایر تامین کنندگان راهکاری بیابید که محصولتان در توالی کاری دیگران گنجانده شود، به این مفهوم که باید سایر تولید کنندگان و توزیع کنندگان را متقاعد کنید که محصولتان انقدر با ارزش هست که وارد جریان کاری انها شود.

  • ایا رقابتی شدید وجود دارد که بتواند مانع شما شود؟

 

  • چقدر این رقیبا از دید مشتری (و نه از دید شما یا از دید فنی) قوی هستند؟
  • ایا این رقابت می تواند مانع اغاز رابطه ی تجاریتان با مشتری شود؟
  • ایا شما در نظر مشتری در خصوص محصولات جایگزین از جایگاه برتری برخوردارید؟ 

 

  • اگر در این بخش موفق شوید ، آیا می توانید از ان به عنوان اهرمی برای ورود به بخش های دیگر استفاده کنید؟ اگر بر این فرصت بازار غالب شوید:

 

  • ایا فرصت های مشابهی هست که بتوانید با اندکی تغییر در محصول یا استراتژی فروش خود محصولتان را به فروش برسانید؟
  • ایا برای کسب مزیت از سایر فرصت های بازار مجبور می شوید تغییرات اساسی و بسیار زیادی در محصول یا استراتژی فروشتان ایجاد کنید؟

(در صورتی که قصد دارید بر بازار اولیه ی خود متمرکز بمانید، به هیچ وجه بازاری را برای شروع انتخاب نکنید که به منظور افزایش مقیاس کسب و کارتان در ان متحمل زحمت های بسیاری شوید)

 

  • ایا این بازار با ارزش ها، تمایلات و اهداف تیم موسستان سازگار است؟
  • ایا تعارضی بین اهداف شخصی تیم موسستان و سایر معیار های ارائه شده وجود دارد؟
  • ایا در بازار انتخابی خود می توانید نتایج را در چهارچوب زمانی مقتضی ارائه کنید؟

 

 

در سطح صنعت، کارتان را با پرسیدن این قبیل پرسشها اغاز کنید که پاسخ های احتمالی کاربر نهایی محصولتان چه خواهد بود. اگر کاربران نهایی بالقوه را درون یک صنعت در قالب دسته های متعدد تقسیم بندی کرده اید، متناسب با سطح هر یک از این دسته ها مطرح کنید.

این کتاب را از دست ندهید:

دانلود کتاب متخصص شغلتان شوید

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظر ۱
  1. حسن فکری کاربر می‌گوید

    ممنون میشم بگید چجوری این کتاب رو تهیه کنم.