Take a fresh look at your lifestyle.

چه کسی مشتری می شود۲

چه کسی مشتری می شود۲Reviewed by مهسا فرازمند on Jul 31Rating:

چه کسی مشتری می شود۲

     در مقاله چه کسی مشتری می شود۲ به مقدمه هایی از توسعه کاربری پرداختیم . در مقاله چه کسی مشتری می شود۲ به توضیحات بیشتر و تمرینهایی برای این کار ارائه می دهیم.

 

نحوه ی نگاشت و خصوصیات کاربر نما

 

   فرایند کاربر نما بسیار مهم است و باید تمام اعضای کلیدی تیمتان را ، صرف نظر از نقشی که در گروه دارند ، در این کار دخیل کنید.

دخیل کردن اعضای تیم ، به انها احساس مالکیت و تعلق خاطر می دهد و نکات ظریفی را درک می کنند که ممکن است نا نوشته باشد ، و در عین حال شناخت بهتری از سایر اعضای تیم و دیدگاه هایشان کسب می کنند.

 

   شما به دنبال پاسخ این سوال هستید : «اگر برای نمایش پروفایل کاربرنهایی فقط یک کاربر نهایی داشته باشیم ، مشخصات او چه خواهد بود ؟ » اگر کارتان را با پروفایل کاربر نهایی اغاز کنید نقطه شروع خوبی را اغاز کرده اید . کاربرنما باید بر این پروفایل منطبق باشد و جزییات مشخص بیشتری را در اختیارتان قرار دهد.

 

برای این کار:

 

  1. به همراه تیمتان به انجام تحقیقات اولیه بازار بپردازید و بازاری را بررسی کنید که برخی ازین مشتریان در ان حظور دارند.
  2. پروفایل کاربر نهایی را ترسیم کنید.
  3. در مورد جنبه های مثبت و منفی تبدیل کردن هر یک از مشتریان به کاربر نمای مورد نظر خود بحث کنید.
  4. پس از انجام این تحلیل یک نفر را کاربر نما انتخاب کنید.
  • ممکن است در ادامه با کسب اطلاعات بیشتر کاربرنمایتان را تغیییر دهید.
  • زمان زیادی را صرف این نکنید که کاربرنمایتان بی نقص باشد، بلکه لازم است تا اجازه دهید این فرایند با بهترین حدستان اغاز شود.

 

 

چه کسی مشتری می شود۲

  1. بر مبنای اطلاعاتی که دارید ، برگه حقایقی در باره ی کاربرنما تهیه کنید.

 

   عکسی را از فرد مورد نظر و همچنین اطلاعاتی را درباره زندگی( تولد، رشد، خانواده ، سن و غیره) و شغل او (کدام شرکت، چندسال، امزشها ، مدیران، حقوق، و غیره) را در ان قرار دهید.

 

  • تمامی اطلاعات مشخص و جزئی باشد.
  • مثال:درامد او۶۵،۰۰۰ دلار در سال است و در فلان شهر زندگی می کند.

(با تهیه برگه حقایق؛  تیمتان اطلاعات کلیدی مختص کسب و کارتان را که می خواهید در ایجاد و بهره گیری از کاربرنما مد نظر قرار دهید شناسایی می کند.)

 

اولویت بندی:

 

  1. معیارهای خرید کاربر نمایتان را به ترتیب اولویت بندی کنید.

اولویت بندی نشان می دهد،کاربرنما چه تصمیمات خریدی را اتخاذ می کند.

درک اینکه مشتری تان نیازها و خواسته هایشان را چگونه اولویت بندی می کنند بسیار اساسی است.

 

  • توجه کنید، که هنگام مصاحبه با کاربران نهایی نمی توانید هر چیزی را که می گویند باور کنید و باید اعتبار گفته هایشان را بررسی کنید.

معمولا به نظر می رسد که کاربر نهایی به حرف هایش اعتقاد دارد اما در عمل متفاوت با گفته هایش رفتار می کند.

ادامه مقاله را در چه کسی مشتری می شود۳  مطالعه کنید.

نویسنده : مهسا قرازمند – ماهان تیموری

این کتاب را از دست ندهید:

دانلود کتاب متخصص شغلتان شوید

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 نظر
  1. حسن فکری کاربر می‌گوید

    روی همه این موارد باید کار بشه. و تمرین و قطعا به چیزی که میخوام میرسم

  2. آجیل ابراهیم نژاد کاربر می‌گوید

    ajileebrahimnezhad@هستم وبه لطف خدا کارمان عالی است درفکر گسترش کشوری وارسال درب منزل هستم باآدرس کانال فوق بامقایسه بادیگران به نظرم مابهترینیم ازکانال شماخیلی استفاده کردم وممنون ممنون ممنونم

  3. آجیل ابراهیم نژاد کاربر می‌گوید

    آجیل فروشم واز شما بسیارممنون درکار ازبهترینها هستیم

  4. آجیل ابراهیم نژاد کاربر می‌گوید

    اپلیکیشن باهوش شو بسیار عالی است گفتگوهای خوبی در آن انجام می شود انشالله که موفق باشید ما هم بسیار در کار خودمان عالی هستیم خدا را شکر انشاءالله همه کسب و کار ها موفق باشند

    1. خشایار کاربر می‌گوید

      سلام ممنونم از نظراتتون
      پیروز باشید

کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.