Take a fresh look at your lifestyle.

نیاز مشتری چیست؟ نکات خواندنی برای برآورده کردن نیاز مشتریانتان

نیاز مشتری چیست؟ نکات خواندنی برای برآورده کردن نیاز مشتریانتانReviewed by مهسا فرازمند on Aug 3Rating:
مدت زمان تخمینی مطالعه ی مقاله نیاز مشتری چیست ؟ 2 دقیقه می باشد 

 

مقدمه :

در مقاله نیاز مشتری چیست؟ نکات خواندنی برای برآورده کردن نیاز مشتریانتان ، نیاز مشتری چیست خواهیم گفت که چگونه محصولتان را به مشتری مورد نظر بفروشید…آیا می دانید نیاز مشتری چیست ؟ در مقاله نیاز مشتری چیست خواهیم گفت که چگونه محصول شما دو اولویت نخست مشتری باشد. و چگونه محصولات موجود می تواند در مقایسه با محصول شما اولویت مشتری را براورده سازد.و تحلیل خواهید کرد که آیا فرصت های بازاری که انتخاب کردید با اولویت مشتری و شایستگی محوری شما متناسب است یا نه نیاز مشتری چیست ؟ موقعیت رقابتی وضعیتی است که شایستگی محوریتان را به چیزی تبدیل می کنید که برای مشتریان ارزشی واقعی بیافریند،آن چیزی که مشتریان واقعا برایش اهمیت قائل اند.

موقعیت رقابتی مان را چگونه تعیین کنیم:

  1. هنگامی که به دنبال ایجاد بازار جدیدی هستید، به جای اینکه محصول موجود دربازار را انتخاب کنید و نسخه بهتری از ان را بسازید، بهتر است بر اساس پیش زمینه تان از مشتری شروع کنید.
  2. اگر بر مشتریانی تمرکز کنید که از دریافت خدمت محروم بوده اند و محصولی را برای این قبیل مشتریان تولید کنید که نیاز های انها را براورده کند.نیازی نیست به رقابت فکر کنید، زیرا تمرکز استوار و راسخ باعث می شود که رقابت بی معنا شود.
  1. از نمودار موقعیت رقابتی استفاده کنید.

محصول هدف مشتری۱

نمودار به شما کمک می کند:

  • تحلیل کنید چقدر از رقبایتان بهترید و دریابید که نقاط ضعفتان کدام است این نمودار به همراه ارزش کمی سازی شده نشان میدهد که محصولتان مورد نیاز مشتریان است و شما شرکت مناسبی هستید برای عرضه ی آن.
  • مشتریان معمولا تصمیم های خرید را بر مبنای مقایسه میان چند چیز متفاوت می گیرند انها معمولا همه ی گزینه های موجود را در نظر می گیرند و سپس تعیین می کنند که کدام راهکار بهترین تناسب را با اولویت هایشان دارد.

در نمودار تعیین موقعیت رقابتی ، به صورت تصویری نشان می دهید که :چگونه و تا چه حد دو اولویت برتر کاربر نمای خود را برآورده می کنید و چطور به رقابت می پردازید.

هدف از تعیین نمودار رقابتی این است که:

موقعیت رقابتی ای که در ان قرار دارید هم اهرمی برای تقویت شایستگی محوریتان است .محصولتان بهتر از محصولات موجود، یا محصولاتی که در اینده عرضه می شوند، اولویت های کاربرنما را برآورده می کند.اگر این دو مورد در خصوص کسب و کارتان صدق نکند، ممکن است مجبور باشید مراحل انتخاب بازار یا شایستگی محورتان را بازبینی کنید.لازم است در مورد شایستگی محوری تان اندکی انعطاف پذیری داشته باشید.ناتوانی در تبدیل شایستگی محوری به مزایای مد نظر مشتری لزوما به این معنی نیست که شایستگی محوری که ایجاد کرده اید اشتباه است زیرا شایستگی محوری بازتابی از توانمندی ها و دارایی های تیم شماست.

نتیجه گیری:

موقعیت رقابتی پیوندی است که بین شایستگی محوری و اولویت های کاربرنمایتان شکل می گیرد و نشان می دهد که آیا انها منطقا برای بازار هدفی که انتخاب کرده اید مناسب اند یا نه سعی کنید در از نمودار رقابتی نتایج قابل قبولی کسب کنید. 

         چنانچه موفق به اتمام مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید ، به سایت  تست تندخوانی مراجعه نمایید .


تیم آموزشی ماهان تیموری 

نویسنده : مهسا قرازمند – ماهان تیموری

 

این مطلب برای تو سودمنده، حتما بخونش :
بهترین راه های ارتباط مؤثر با دیگران

دانلود PDF این مقاله 

با عرض پوزش تصویر فایل به درستی بارگذاری نشده است

 

به منابع بیشتری نیاز دارید ؟

bannerforendpost

 

                               خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مقالات یاری نمائید

 

ارائه دهنده آموزشهای : کسب و کار ، کارآفرینی ، کسب و کار اینترنتی

از این مطلب خوشت اومد پس لایکش کن

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد تخفیف ۱۰٪
تو بهترینی
کد تخفیف ۲۰٪
نزدیک بودا
کد تخفیف ۳۰٪
یکبار دیگه تلاش کن
کد تخفیف ۴۰٪
خوش شانس نبودی
کد تخفیف ۵۰٪
تو عالی هستی
شانس خودِت رو برای برنده شدن یک فرصت امتحان کن!
برای استفاده از این فرصت لطفاً ایمیل و تلفن همراه خودت رو وارد کن.
قوانین بازی :
  • هر کاربر ۳ بار فرصت دارد.
  • کسی که تقلب می‌کند، شناسایی می‌شود.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.