Take a fresh look at your lifestyle.

نابغه مثل تونی رابینز

روش های بهبود کسب و کار

آیا مایلی درآمد خودت رو به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش بدی؟

  • آیا نسبت به آینده کسب و کارت اطمینان نداری ؟
  • آیا به دنبال روش‌هایی هستی که یک رشد مداوم در کسب و کارت ایجاد کنی؟
  • آیا می خوای که کسب و کارت ، میراثت باشه ؟

با توجه به اینکه مدتیه در زمینه رشد کسب و کار ، فعالیت و تحقیق می‌کنم، موضوع برتر شدن در کسب و کار ، موضوعیه که نباید از آن غافل بشی !

چرا که اگر به فکر برتری در کسب و کارت نباشی  ، احتمال اینکه از بازار حذف بشی افزایش پیدا می‌کنه دوست من !

حقیقت اینه که وقتی کمی روی این موضوع دقیق تر بشیم ، متوجه حقایق وحشت‌آوری می‌شیم !

این که اکثر کسب و کارها ، چه برندهای بزرگ و چه برندهای کوچک …

حتی از رعایت موارد پایه‌ای کسب و کار مثل محصول باکیفیت یا شناخت دقیق بازار هدف و مواردی از این قبیل هم غافل هستن

و این به خودی خود باعث می‌شه که در همان سطحی که قرار دارند باقی بمونند یا حتی ورشکسته نیز بشن !

همیشه وقتی در کارگاه‌های آموزشی مربوط به کسب و کار شرکت می‌کنیم، می‌بینیم که هر کدام به موضوع خاصی می‌پردازن

که فقط می‌تونه به رشد کسب و کار کمک کنه .

در حالی که کمتر آموزشی می‌بینیم که کمک می‌کنه که کسب و کارهایی با رعایت نکات مهمی که به همدیگه وابستن، به سطوح بالاتری در صنف خود دست پیدا کنند.

در این مقاله به بررسی هفت نیروی خبرگی در کسب و کار می‌پردازیم

که باعث توانمندسازی تو ، از طریق برنامه‌های پیشرفته و مهارت‌های لازم برای ایجاد مزیت‌های کسب و کار تو، به ویژه در شرایط متغیر اقتصادی کنونی نوشته شده که ….

آنتونی رابینز در سمینار بیزینس مستری آمستردام هلند به آن اشاره کرده 

 این سمینار، نقطه اوج آنچه آنتونی رابینز طی ۴۰ سال مشاوره به خبره‌ترین سازمان‌ها و رهبران کسب و کارهای دنیا آموخته و جذب کرده ، هست !

قطعاً همه خوانندگان این مقاله، آنقدر اهل یادگیری و مطالعه هستن که نیازی نباشه در مورد اهمیت خبرگی در کسب و کار  چیزی بگویم و فقط به ارائه چند آمار جالب بسنده می‌کنم.

نزدیک به ۵۰درصد کسب و کارهای نوپا نمی‌تونن موفق بشن

و ۵۰ درصد بقیه ۵ سال یا بیشتر و ۳۳ درصد از آن ۵۰ درصد ۱۰ سال یا بیشتر دوام میارن !

متاسفانه اکثر کسب و کارهایی که در کشور ما شکل می‌گیرن، در ۵ سال اول شکست می‌خورن

و صاحبان این کسب و کارها به ندرت بعد از شکست دوباره اقدام به راه‌اندازی کسب و کار می‌کنن

که این خود منجر به ضربه خوردن اقتصاد کشور میشه !بهبود کسب وکار

اما کسب و کارهایی هم وجود داره که …

با استفاده از راهکارها، برنامه‌ها و روش‌های بسیار کاربردی و حیاتی در کسب و کارشون، علاوه بر اینکه در بازار دوام میارن

بلکه با ایجاد مزیت‌هایی در کسب و کار خود در رأس کسب و کار خود قرار می‌گیرن .

و به اصطلاح خبره کسب و کار خودشان میشن و علاوه بر اون باعث چرخش چرخ‌های اقتصادی کشور میشن

که منجر به خلق ارزش برای کشور میشه!

 دوست من ، تویی که داری این مقاله رو می خونی !

می‌تونی به سادگی با به کار بردن راهکارها و روش‌هایی ، خیلی آسوده موانع رو از جلوی راه خودت برداری .

و در رأس کسب و کار خودت قرار بگیری !

۷ نیروی خبرگی در کسب و کار

دوست من ، بیا تا ۷ نیروی خبرگی در کسب و کار آنتونی رابینز که کاملا کاربردی هست رو بررسی کنیم 

راهکارهایی که خودتون و مدیران کسب و کارتون باید از اونها استفاده کنن :

1- بیزینس مپ درست کن :  یعنی …

  • بررسی کن که واقعاً کجا قرار داری؟‌
  • شغلن دقیقاً چیه؟ در این قسمت باید بدونی نقشه راهت چگونه هستش نه اینکه بیزینس پلن طراحی کنی !
  • برنامه‌های کوتاه‌مدت برای خودت مشخص کن
  • برای بلندمدت فقط حدود و جهت مشخص کن چراکه در طول مسیر همه‌چیز مشخص و شفاف میشه .

 اینکه یک برنامه‌ریزی مشخص و دقیق برای اهداف پنج‌ساله بذاری ، احمقانه به نظر میرسه

چرا که ۴۲ درصد کسب و کارها در ۱۰ سال از بین میرن

چون سلیقه بازار تغییر می‌کنه !

پس تو چشم انداز داری و به سمت اون حرکت می‌کنی

اما نشانه‌گیری دقیق رو هر وقت نزدیک چشم‌ انداز شدی، انجام می‌دی .

2 – به صورت استراتژیک، برنامه‌های مداوم خلاقانه داشته باش !

 این مورد در ایران غالباً‌ اجرا نمیشه و اکثر کسب و کارها، از رقبا کپی‌برداری می‌کنن

و جرئت و همت اجرای ایده‌های جدید رو ندارن، پس باید یک سیستم منظم خلاقیت (برای مثال هفته‌ای یکبار) داشته باشی !

و جلساتی رو طراحی کنی که در آن خودت و اعضای سازمانت، به ارائه ایده‌های خلاقانه بپردازن .

بعد از این که تمام ایده‌ها داده شد، به بررسی ایده‌ها بپرداز .

و یک برنامه‌ی مشخص، برای اجرای آن‌ها در سازمانت طراحی کنی .

البته ناگفته نمونه که خلاقیت رو می‌شه یاد بگیری که در مقاله‌های بعدی، این موضوع رو بررسی می کنیم .

3- داشتن برنامه بازاریابی

داشتن برنامه بازاریابی

 اکثر کسب و کارهای ما غالباً برنامه‌ بازاریابی ندارن ، بلکه مجموعه اقدامات پراکنده برای بازاریابی دارن !

برای مثال

یک بار در روزنامه

یکبار در تلویزیون،

یکبار در شبکه‌های اجتماعی و در کل همه کارها را فقط یک بار انجام می‌دهن

در حالی که بازاریابی مجموعه اقداماتیه که از شناخت بازار پیش از تولید محصول و خدمات تا بعد از فروش آن هست .

که غالباً هم با تبلیغات اشتباه گرفته میشه .

4- داشتن یک سیستم پیوسته و بی‌پایان برای فروش

سیستم فروش

تو باید یک سیستمی رو طراحی کنی که اگر خودت هم سرکار نباشی ، درآمدت رو از دست ندی !

حتی اگر صاحب کسب و کار فوت کرد، باید حداقل تا چند ماه بعد هم درآمد وارد سیستم بشه !

پس باید درآمدتان کاملاً سیستماتیک باشه نه دستی !

5-  آشنایی با قوانین، حسابداری و موضوعات اداری

به عنوان یک مدیر باید با قوانین مالیاتی، قوانین دسته چک و قرارداد و همچنین مدیریت مالی کسب و کارتان آشنایی داشته باشی

و برای ورودی و خروجی‌های سازمانت، یک سیستمی طراحی کنی که …

باعث نشه که بی‌دلیل و بدون اینکه خودت متوجه باشی …

پول از دست بدی و به جای رشد، به سمت ورشکستگی بری !

باید با قوانین اداری به منظور مجوز گرفتن برای کسب و کارت، محل کسب و کارت و …  آشنا باشی

که بتونی قانونی و با خیال راحت کسب و کارت رو به پیش ببری .

۶- بهینه‌سازی سیستم

بهینه‌سازی سیستم

برای فهم بهتر این موضوع، پیشنهاد می‌کنم که کایزن، که یک سبک ژاپنی را خوب مطالعه کنی !

کایزن به بررسی این موضوع می‌پردازه که در زندگی و کسب و کارت بهبود مداوم و مستمر داشته باشی

که در کسب و کارهای ژاپنی این موضوع به شدت رعایت میشه .

 برای درک بهتر این موضوع، در کسب و کارت، هر روز یک کار هر چند خیلی کوچک رو انجام بده

ولی به صورت مداوم! و اینکه بررسی کن از چه طریقی روند‌هات را بهینه کنی

و موانع و انسان‌های درگیر در یک بخش رو تا حد امکان کم کنی

پس نباید برای انجام یک کار در شرکتت از بیست فیلتر رد شی که اون مسئله حل شه.

۷- ساختن طرفداران ۲  آتیشه

تو به عنوان مدیر یک کسب و کار، باید طرفدارانی داشته باشی که قلباً دوستت داشته باشن !

باید یک فرهنگ جدیدی بسازی و خدماتی را ارائه بدی که هیچ‌کدام از رقبات اون هارو انجام نمی‌دن !

به نحوی که متحیر بشن و توانایی رقابت نداشته باشن !

 برای مثال، می‌تونید در هر صنفی که هستی ، محتوای آموزشی برای مخاطبانت تولید کنی که تو رو متخصص بدونن .

امروزه اکثر کسب و کارهای ایرانی از این نکته غافل موندن ، در حالی که موجب افزایش اطلاعات و رضایت مخاطبان میشه !

در نهایت دوست دارم به این سوال نیز پاسخ بدی ، که چه موارد دیگری از نظر تو می‌تونه یک فرد را خبره کسب و کارش کنه ؟

پس تو با رعایت درست و اصولی این موارد ، می‌تونی به یک نبوغی برسی

که در نهایت …

منجر به برتر شدن تو در کسب و کارت بشه !

برای نمونه اگر برنامه بازاریابی منظمی برای کسب و کارتان داشته باشی ….

می‌تونی در یک بستر خوب مثل اینستاگرام رشد کنی !

و بتونی هم قبل از فروش و هم بعد از فروش، خدماتی رو ارائه بدی .

که حس خوبی در مخاطب ایجاد کنه و طرفداران دوآتیشه برای خودت ایجاد کنی .

یا یک سیستم فروش اینترنتی ایجاد کنی که بتونه شبانه روزی فعالیت بکنه .

و حتی زمانی هم که تو خواب باشی ، برای تو درآمدزایی کنه ، در حالی که شاید رقبای تو هنوز وارد بستر اینترنت نشدن !

بهت پیشنهاد می کنم که حتما ویدئوی نبوغ مالی رو ببین و از دستش نده !

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظر
  1. dr.farshad کاربر می‌گوید

    واقعا استفاده کردم خیلی جالب بود،ممنون.

    1. محمدحسین شفاعی کاربر می‌گوید

      سلام دوست من
      بهترین آرزو هارو برات داریم
      امیدواریم که بهترین خودت بشی
      تیم آموزشی ماهان تیموری