Take a fresh look at your lifestyle.

طراحی کاتالوگ و بروشور

طراحی کاتالوگ و بروشور

هدف اصلی از طراحی بروشور و نمونه‌هایی از این دست، معرفی توانمندی‌های شما در حوزه کسب‌وکار و تجارت است. پس باید در این زمینه با قدرت هر چه بیشتر اقدام کرد تا نتیجه به دست آمده رضایت بخش باشد و اطلاعات مندرج در کاتالوگ و… تا مدت‌ها در ذهن مخاطب باقی بماند.

کاتالوگ و بروشور هم برای معرفی محصولات و خدمات شما استفاده می شود و مزایای کار شما رو به مخاطب معرفی خواهد کرد

و هم اینکه با پخش هوشمندانه ی برند بوک خود در سمینار ها ، جشنواره ها و … می توانید از آن برای تبلیغات استفاده کنید.

به علاوه ی این که داشتن کاتالوگ شما از طرف مشتریان قبلی تان می تواند منجر به سفارشات دوباره و چند باره بشود.

برای داشتن یک کاتالوگ تاثیر گذار به این نکات توجه کنید:

-هدف خود را از طراحی کاتالوگ کاملا مشخص کنید.
– باید حس تمایل را در مشتری شما بر انگیزد.
– باید از دادن اطلاعات اضافی پرهیز کنید.

مشتریان ترجیح می دهند در کمترین زمان بیشترین اطلاعات را به دست بیاورند.

-استفاده از تصاویر جذاب، خلاقانه، باکیفیت و حرفه‌ای.

-کاتالوگ طراحی شده باید با حوزه فعالیت و بازار مخاطبان شما هم‌خوانی داشته باشد.

-قبل از اجرای کامل آن را به صورت تستی با کاغذ امتحان کنید.

-از رعایت اصول نگارشی غافل نشوید.

-کاتالوگ شما باید بیشترین تناسب را با زمینه ی کاری شما داشته باشد.

– همچنین باید مطابق سلیقه ی مشتریان شما باشد.

می توانید نمونه های تستی طراحی کنید و آن را با مخاطب به اشتراک گذاشته از آنها باز خورد بگیرید. این کار به شدت در مخاطب شما حس مشارکت ایجاد خواهد کرد.

-استفاده از موارد ارزشمندی از جمله آموزش یا اطلاعات کاربردی می تواند برای کاتالوک شما ارزشی ایجاد کند که افراد آن را مرجع قرار داده و نزد خود نگاه دارند.

-فونت های مورد استفاده را به 3 فونت محدود کنید.
1- برای عنوان اصلی
2- عناوین فرعی
3- نوشته ها
استفاده از فونت های متعدد باعث ایجاد شلختگی می شود.

-از طراحی جلد غافل نشوید . جلد کاتالوگ مواجهه اولیه مخاطب رو رقم می زند پس می تواند شانس شما را در جذب مخاطب زیاد یا کم کند.

خلاقیت را فراموش نکنید.

یک دسته بندی مشخص و واضح از خدمات و یا محصولاتتان داشته باشید. و آن را با رنگ یا هر تکنیک خلاقانه ی دیگری نشانه گذاری کنید.

برای انتخاب برش یا قطع کاتالوگ بهترین انتخاب را با توجه به نوع محصولتان داشته باشید.

قطع بروشور می تواند به شدت متنوع و خلاقانه باشد.

در این مورد حتی می توانید از اشکال کمی غیر معمول تر مثل مثلث استفاده کنید بروشور باید حاصل یک تعادل بین تصویر و متن باشد .

این دو مورد تکمیل کننده ی یکدیگرند و باید به شورت متناسب استفاده شوند.استفاده از رنگ های متضاد می تواند ایجاد جذابیت کند.

حتما در کاتالوگ خود تمام راه های ارتباطی دیگر خود را هم ذکر کنید و مخاطب را ترقیب کنید که با شما ارتباط بر قرار کند، تماس بگیرد و همراه باشد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.