Take a fresh look at your lifestyle.

شناسایی مشتری هدف۲

شناسایی مشتری هدف۲Reviewed by مهسا فرازمند on Jul 27Rating:

شناسایی مشتری هدف۲

شما ادامه ی مقاله شناسایی مشتری هدف۲ را مطالعه می کنید:

 

چرا باید ویژگی های جمعیت شناختی مشخصی را هدف قرار دهید؟

 

برای شناسایی مشتری هدف۲، تنوع بسیار زیادی بین کاربران نهایی شما وجود دارد . ممکن است که انها پیر یا جوان باشند ، در محیط های شهری ، حومه ای یا روستایی زندگی یا کار کنند، کل عمرشان را در شهرهای متفاوت زندگی کرده باشند و مهم تر از همه اینکه ممکن است اهداف، ارزو ها، امیال یا ترس های متفاوتی نیز داشته باشند.

 

لازم است برای شناسایی مشتری هدف۲، پیوسته با مشتریان هدفتان تعامل داشته باشید و با انها صحبت کنید تا این نوع اطلاعات را بدست اورید.

 

هدفتان توصیف زیر مجموعه ای تعریف شده و محدود از کاربران نهایی است که ویژگی ها و نیاز های مشابهی دارند.

  • ممکن است استراتژی فروشتان برای افراد ۲۵ ساله و ۵۰ ساله به یک اندازه کارامد نباشد.
  • امکان دارد که مجموعه مشخصاتی را که در نظر می گیرید ، بسته به اولویت های کاربر نهایی ، متفاوت باشند؛ پس لازم نیست که همه ی منابعتان را صرف این کنید که همه چیز برای همگان باشد.

 

 

با عرض پوزش دربارگیری عکس مشکلی رخ داده است.

 

ویژگی های بالقوه ای که باید در پروفایل کاربر نهایی تان مد نظر قرار دهید عبارتند از:

 

  • جنسیت آنها چیست؟
  • محدوده ی سنی انها چگونه است؟
  • بازه ی درامدی انها چطور است؟
  • موقعیت جغرافیایی انها کجاست ؟
  • چه چیزی به انها انگیزه می دهد؟
  • از چه چیزی بیشتر می ترسند ؟
  • قهرمان انها کیست؟
  • برای تعطیلات به کجا می روند؟ برای صرف شام چطور؟ پیش از کار؟
  • چه روزنامه ها و وب سایت هایی را می خوانند؟ کدام برنامه های تلوزیونی را تماشا می کنند؟
  • دلیل اصلی انها برای خرید این محصول چیست؟ پس انداز؟ تصویر ذهنی خوب از محصول؟ فشار رقبا؟
  • چه چیزی انها را خاص و قابل شناسایی می کند؟
  • داستان انها چیست؟

 

ممکن است هنوز نتوانید به بسیاری از این پرسشها پاسخ دهید یا شاید برخی از این سوالات به موقعیتی که دارید ربطی نداشته باشند یا دست کم اکنون این گونه فکر می کنید.در مقالات بعدی با بسیاری از این سوالات مواجه خواهید شد.

 

ایا فردی در تیم موسستان هست که مشخصات پروفایل کاربر نهایی را داشته باشد؟

اگر از قبل افرادی با خصوصیات جمعیت شناختی در تیم موسستان ندارید، باید کاربر نهایی هدف را در تیم اجرایی تان استخدام کنید.

نویسنده : مهسا فرازمند – ماهان تیموری

 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظر ۱
  1. حسن فکری
    حسن فکری کاربر می‌گوید

    این مطالب بسیار مفیده در کسب و کارم

ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.