Take a fresh look at your lifestyle.

راه اندازی کسب و کار همراه با کمترین سرمایه

برای شروع و راه اندازی یک کسب و کار به این عناوین نیاز پیدا خواهید کرد:

 

برای اینکه هر شخصی به یک کارآفرین بزرگ تبدیل شود، هیچ محدودیتی وجود ندارد. شما لزوما نیازی به یک مدرک دانشگاهی ندارید.پول و  تجربه کسب و کار برای شروع می تواند به موفقیت بزرگ تبدیل شود. با این حال، آنچه شما میخواهید، یک برنامه قوی و بدون اشکال است.این راهنمای گام به گام را بررسی کنید تا بتوانید ایده بزرگ خود را به یک کسب و کار موفق تبدیل کنید.

1-خودتان را ارزیابی کنید

 

راه اندازی کسب و کار

 

چرا میخواهید یک کسب و کار را شروع کنید؟ از این سوال برای هدایت نوع کسب و کار که می خواهید شروع کنید استفاده کنید. اگر بخواهید آزادی بیشتری کسب کنید، شاید وقت آن رسیده است که بعضی از کارهای خود را ترک کنید و چیز جدیدی را شروع کنید.

هنگامی که مردد دارید، سؤال کنید که سوالات زیاد به شما برای کمک در پیدا کردن نوع کسب و کار مفید خواهد بود و موجب میشود آنچه را که دنبال اش هستید بیابید.

شما چه مهارتهایی دارید؟

اشتیاق شما کجاست؟

تخصص شما در کجاست؟

چه مقدار زمان میتوانید صرف کنید؟

چرا بعضی از کسب و کارها شکست می خورد؟

چقدر سرمایه نیاز دارید؟

شما چه نوع زندگی را می خواهید ؟

آیا شما آماده کارآفرینی هستید؟

2-  ایده کسب و کار را در نظر بگیرید

آیا شما در حال حاضر یک ایده کسب و کار دارید؟ اگر چنین است، تبریک می گوییم، می توانید به بخش بعدی بروید. در صورت عدم وجود راه هایی برای شروع پیدا کردن یک ایده خوب وجود دارد.

از خودتان بپرسید چه چیزی در آینده است. چه نوع فناوری یا پیشرفت به زودی می آید.

یا رفع چیزی که آزار دهنده هستند. مردم ترجیح میدهند از بین بد و بدتر بد را انتخاب کنند به عبارتی دیگر خواهان استفاده از شرایطی هستند که کمترین آسیب و آزار را داشته باشد. اگر کسب و کار شما می تواند یک مشکل برای مشتریان خود را حل کند، آنها از آن استقبال میکنند.

مهارت های خود را در یک زمینه کاملا جدید ارائه کنید. بسیاری از کسب و کارها و صنایع، کارها را به یک روش انجام می دهند؛ زیرا این کار همیشه انجام شده است. در این مورد، مجموعه ای از چشم انداز های جدید می تواند  تفاوت های چشمگیری را ایجاد کند.

از روشی که بهتر، ارزان تر وسریع تر است استفاده کنید. اگر شما یک ایده کسب و کار دارید که کاملا جدید نیست، در مورد ایده های دیگر فکر و تمرکز کنید که چگونه می توانید چیزی بهتر، ارزان یا سریعتر ایجاد کنید.

همچنین بیرون بروید و با مردم ملاقات کنید و از آنها سوالاتی بپرسید، همچنین از مشاوران و کارآفرینان راهنمایی بخواهید،حتی از ایده هایی که در اینترنت وجود دارد و یا از هر شیوه ای که برای شما مفید است استفاده کنید.

 

3- تحقیق در مورد بازار

 

 

آیا  شخص دیگری در حال انجام کاری است که می خواهید شروع کنید؟ اگر نه، آیا دلیل خوبی برای انجام این کار وجود دارد؟

شروع به تحقیق در مورد رقبای بالقوه یا شرکای خود در بازار کنید.  اهدافی را که شما نیاز دارید با تحقیقات خود تکمیل کنید.. به عنوان مثال، می توانید مصاحبه ها را با تلفن یا چهره به چهره انجام دهید. شما همچنین می توانید نظرسنجی ها یا پرسشنامه هایی را ارائه دهید که از سؤالاتی مانند ((چه عواملی در هنگام خرید این محصول یا خدمات مورد توجه قرار می گیرند)) و ((چه عواملی برای بهبود عملکرد شما پیشنهاد می شود؟))

سه مورد از رایج ترین اشتباهات را که مردم هنگام شروع تحقیقات بازار انجام می دهند،عبارتند از:

استفاده از تحقیقات ثانویه

با استفاده از منابع آنلاین

و فقط افرادی را که میشناسد را بررسی میکند.

 

4- دریافت بازخورد

اجازه دهید افراد با محصولات خود ارتباط برقرار کنند و ببینند که چه چیزی بر آنها تاثیر می گذارد. علاوه بر این، این افراد به عنوان اولین مدافع نام تجاری شما  تبدیل خواهند شد، به ویژه اگر شما به خوبی گوش فرا دهید و آنها محصول را دوست داشته باشند.

 

کارهایی که هنگام مواجه با بازخورد انجام می دهیم:

  • با گفتن “تشکر از شما” شروع کنید

 افرادی که بازخورد منفی را به شما ارائه می کنند، انتظار ندارند شما از آنها تشکر کنید، اما با این کار احتمالا آنها را به شما احترام می گذارد و آنها را تشویق می کنند تا در آینده صادق باشید.

  • به دنبال حقیقت بروید

 اگر کسی یک ایده را دوست ندارد، این بدان معنا نیست که باید از همه چیزهایی که ارائه کرده اید متنفر باشید. به یاد داشته باشید که این افراد در تلاش برای کمک هستند و ممکن است فقط یک مشکل یا راه حل کوچکتر را که شما باید بیشتر به آن توجه کنید، اشاره کنند.

  • الگوهای را دنبال کنید

اگر شما همچنان در حال شنیدن نظرات مشابه هستید، بیشتر توجه داشته باشید.

با کنجکاوی گوش کنید،با طرف مقابل وارد مکالمه شوید تا که مشتری پی ببرد که به صحبت های او اهمیت می دهید.

سوال بپرسید. بدانید که چرا کسی چیزی را دوست داشت یا دوست نداشت؟ چگونه می توان آن را بهتر کرد؟ چه راه حلی بهتر خواهد بود؟

5- ثبت و رسمی کردن ایده

 

برای راه اندازی کسب و کار تان حتما به اینها نیاز دارید4

تمام جنبه های قانونی را از ابتدا بدست آورید. به این ترتیب، شما لازم نیست نگران باشید که کسی  ایده شما را  به دست آورد. چک لیستی تهیه کنید مه شامل موارد زیر باشد:

1- ساختار کسب و کار ، شرکت یا مشارکت، مالکیت

2- نام کسب و کار

3- کسب و کار خود را ثبت کنید

4- کارهای مورد به مالیات

5- مجوزها

6- حساب بانکی

7-علائم تجاری، کپی رایت یا اختراعات

در برخی ازموارد بهتر است قبل از شروع، با یک وکیل مشورت کنید و بنابراین می توانید اطمینان حاصل کنید که همه چیز را که لازم دارید تحت پوشش قرار داده اید.

6- طرح کسب و کار خود را بنویسید

یک طرح کسب و کار شامل یک توضیح کتبی از نحوه کسب و کار شما از زمان شروع  تولید محصول  تا هنگامی که به پایان می رسد.

شرح کسب و کار چه نوع کسب و کار شما می خواهید شروع کنید؟ صنعت شما چه شکلی است؟ در آینده چه خواهد شد؟

استراتژی های بازار هدف شما چیست و چگونه می توانید به آن بازار برسید؟

تحلیل رقابتی، نقاط قوت و ضعف رقبا شما چیست؟ چگونه شما آنها را مغلوب کنید؟

طرح طراحی و توسعه محصول و یا خدمات شما چگونه است و چگونه توسعه می یابد؟ سپس، یک بودجه برای آن محصول یا خدمات ایجاد کنید.

عملیات و طرح مدیریت کارکرد کسب و کار روزانه چگونه است؟

عوامل مالی این پول از کجا می آید؟ چه زمانی؟ چگونه؟ چه نوع پیش بینی هایی باید انجام دهید؟

برای هر سوال، می توانید بین یک تا سه صفحه صرف کنید. به یاد داشته باشید، طرح کسب و کار یک سند زندگی و تنفس است.

7- تامین مالی کسب و کار

 

برای راه اندازی کسب و کار تان حتما به اینها نیاز دارید1

راه قابل اعتماد مختلفی  برای سرمایه گذاری در کسب و کار خود داشته باشید. نگاهی بیندازید و منابع، شرایط و وضعیت زندگی خود را در نظر بگیرید که کدام یک برای شما بهتر است.

 

8- محصول یا خدمات خود را توسعه دهید

پس از تمام کارهایی که شما شروع کردید، شروع به کسب و کار خود کنید، احساس خوبی خواهید داشت تا ببینید که ایده شما در زندگی چگونه است. اما به یاد داشته باشید، اگر به یک محصول خاص نیاز دارید و می خواهید آن را ایجاد کنید و یک مهندس نیستید، باید به یک فرد فنی متصل شوید. یا اگر شما نیاز به تولید انبوه را دارید، باید با یک تولید کننده همکاری داشته باشید

 از استراتژی های قیمت گذاری می توانید برای توسعه محصول خود استفاده کنید. نکته اصلی این مقاله این است که زمانی که شما در حال تولید محصول هستید، باید به دو مورد تمرکز کنید: سادگی و کیفیت. بهترین گزینه شما لزوما برای تولید ارزان ترین محصول نیست. همچنین، شما باید مطمئن شوید که محصول شما می تواند به سرعت مورد توجه قرار گیرد.

 

9- شروع به ساختن تیم مدیریتی خود کنید

 

برای راه اندازی کسب و کار تان حتما به اینها نیاز دارید3

 

برای راه اندازی کسب و کار ، شما نیاز به تحویل مسئولیت به افراد دیگر دارید. اهداف خود را به وضوح مشخص کنید. اطمینان حاصل کنید که همه ی افراد چشم انداز و نقش خود را در این مأموریت از همان ابتدا درک می کنند.پیگیری پرونده استخدام از هنگام شروع فرایند استخدام باشید، باید چیزهای زیادی را در نظر بگیرید، از افراد گزینش کنید و سوالات و فرم های مناسب را تهیه کنید.

10-مکان را پیدا کنید

این می تواند یک دفتر یا یک فروشگاه باشد. اولویت های شما بسته به نیاز متفاوت خواهد بود، اما در اینجا موارد اساسی را در نظر می گیریم:از سبک عملیات اطمینان حاصل کنید که مکان شما با سبک و تصویر خاص شما سازگار است.جمعیت شناسی را با در نظر گرفتن مشتریان خود، شروع کنید. نزدیک بودن آنها به مکان شما چقدر مهم است؟ اگر شما خرده فروشی هستید که بر جامعه محلی متکی است.ترافیک پا ((بطور عامیانه پاخور خوب))، اگر به مردم نیاز دارید که به فروشگاه شما بیایند، اطمینان حاصل کنید که راه دسترسی فروشگاه آسان است و همچنین پارک مناسب. نزدیکی به دیگر کسب و کارها و خدمات این مورد بیشتر در مورد ترافیک پا است. توجه به اینکه کسب و کارهای مجاور می توانند کیفیت کسب و کار شما را افزایش دهد.اجاره، آب و برق و سایر هزینه ها.

 

نتیجه گیری

با استفاده از این استراتژی ها که شامل سرمایه گذاری در ارائه خدمت  به مشتریان و شخصی سازی می شوند، شروع کنید. شما دائما برای این مشتریان در بازار رقابت می کنید. تحقیق در بازار، استخدام افراد خوب و ایجاد یک محصول برتر را ادامه دهید و در راه ساختن زندگی که همیشه رویای آن را داشتید، تلاش کنید.

 

راه اندازی کسب و کار اینترنتی

 

راه اندازی کسب و کار

بهتر است با یک تعریف شروع به کار کنیم:به مجموعه کارهایی که در فضای اینترنت انجام میشود کسب و کار اینترنتی می گویند.به طور مثال: شما در گذشته برای خرید لباس یا هر وسیله دیگری به فروشگاه می رفتید و محصول مورد نظرتان را می خریدید اما در حال حاضر شما وسایل مورد نیاز خود را می توانید از اینترنت هم تهیه کنید ، امروزه بیشتر مردم بیشتر به خرید های اینترنتی رو آورده اند و کسب و کار اینترنتی رونق بسیاری گرفته است.

کسب و کار اینترنتی چیست

 

راه اندازی کسب و کار اینترنتی3

پیشنهاد ما به شما راه اندازی کسب و کار اینترنتی است. اما ممکن است از خود بپرسید چگونه؟ از کجا باید شروع کنیم؟ چه چیزهایی برای شروع کار لازم داریم؟ ما به شما کمک میکنیم تا جواب همه سوالات خود را پیدا و بتوانید یک کسب و کار اینترنتی راه بیندازید:

 

چگونه کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟

میخواهیم روشی را برای شما بازگو کینیم تا بتوانید با کمترین هزینه ها ، کسب و کار اینترنتی خودتان را راه اندازی کنید.

سوالی که ممکن است داشته باشید این است که آیا واقعاً از اینترنت میتوان کسب درآمد کرد؟
کسب درآمد از اینترنت ، سالهای است که امکان پذیر است و تا به امروز افراد زیادی توانستند از طریق اینترنت ، در کشور میلیاردها تومان پول به دست بیاورند.

بعضی از افراد با کمبود آگاهی دست به کسب و کار اینترنتی زدند و ضررهای مالی بسیاری را دیدند و از طرفی نمی دانند چگونه شروع کنند برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی در بازار.

 

موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی چیست؟

راه اندازی کسب و کار اینترنتی2

 

شاید تا به امروز ایده های خوبی در سر داشتید ولی هر سری به علت کمبود منابع مالی یا جور نشدن شرایط مجبور شدید ایده های خودتان را سرکوب کنید. خیلی ها دوست دارند برای خودشان یک فروشگاه داشته باشند ولی بودجه کافی را برای راه اندازی یک فروشگاه ندارند.

برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی چه کارهایی باید انجام بدهیم؟

شما میتوانید بخش کوچکی از بازار را هدف قرار دهید و فقط روی یک موضوع و محصول خاص تمرکز کنید. از طرفی بازار امروز را مورد بررسی قرار دهید و کاری که فکر میکنید رونق بیشتری دارد و بهتر میتوانید کار کنید را شروع کنید. برای مثال عده ای در فروش لباس های مردانه و زنانه مهارت دارند و به خوبی میتوانند کسب درآمد کنند. عده ای دیگر میتوانند فیلم بفروشند و یا محصولات دیجاتالی را بفروشند.

در زمینه کسب و کار اینترنتی کار زیاد است اما در درجه اول باید ببینید که توانایی چه کاری را دارید بعد شروع کنید. باید مطمئن باشید که در کاری که انتخاب کردید میتوانید موفق باشید.

در اینجا میخواهیم قدم به قدم نکات مربوط به کسب و کار اینترنتی شما را آشنا کنیم:

قدم اول: شناسایی علایق، سرگرمی و مهارت و تخصص

اولین گام برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی شناسایی علایق و سرگرمی های شخصی و مهارت ها و تخصص هایی است که دارید. باید ببینید که به چه کاری علاقه دارید؟

انجام دادن چه کارهایی برایتان بیشتر از همه لذت بخش است؟

مهمتر از همه چه مهارت ها و تخصص هایی دارد و یا چه حرفه ای را بلد هستید؟

اینها سوالاتی است که در ابتدا از خود باید بپرسید، اهیمت این موضوع خیلی مهم است حتی از مراحل بعد که راه اندازی است مهمتر میباشد. پس سعی کنید بهترین جواب را برای خود پیدا کنید.

 

قدم دوم: انتخاب حوزه کاری بر اساس علایق و تخصص برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

راه اندازی کسب و کار اینترنتی5

 

وقتی که دریافتید که به چه چیزی علاقه دارید و توانایی انجام آن را دارید نوبت آن است که آن را به عنوان کسب و کار اینترنتی خود شروع کنید. انتخاب حوزه کاری بسیار مهم است. شکا باید بدانید که چه کاری را میخواهید انجام دهید و تحقیقات خود را به صورت گسترده باید انجام دهید. باید بازار را مورد بررسی قرار دهید و ببینید که چه چیزی امروزه مورد توجه افراد قرار گرفته است و حاضر هستند خریداری کنند و نیاز زندگی روزمره شان است. از طرفی باید ببینید که به چیزی علاقه دارید. علاقه نقش مهمی دارد. اگر کاری را شروع کنید که به آن علاقه نداشته باشید مطمئن باشید که با شگست مواجه میشوید. در ادامه این موضوع را بیشتر مورد بررسی قرار میدهیم.

 

قدم سوم: بررسی و شناسایی رقبای کسب و کار اینترنتی تان

بعد از مرحله انتخاب موضوع کاریتان نوبت آن رسیده است که رقیب های حوزه کاری خودتان را شناسایی کنید و در مورد هر کدام از آنها تحقیق و بررسی کنید. باید بدانید که آنها برای کار و موفقیت خود چه فوت و فن هایی را استفاده میکنند، چه کاری را میکنند. اگر از رقیب های خود غافل باشید نمیتوانید در بازار کسی و کار اینترنتی موفق باشید. باید بدانید و تحقیق کنید که چرا برخی از رقبای شما مشتریان و فروش بیشتری را دارند. این موضوعات و دلایل موفقیت انها را باید کنار هم بگذارید تا بتوانید شما هم مثل آنها موفق باشید.پس این مرحله هم مرحله حساس و مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

 

قدم چهارم: تولید محصولات و نوشتن محتوای آموزشی

 

راه اندازی کسب و کار اینترنتی10

بعد از شناسایی رقبای خود باید شروع به کار و تولید محتوا کنید. یا میتوانید محتواهای آموزشی بفروشید.

در این مرحله فکرتان خوب باید کار کند و ایده های نوین را جهت پیشرفت خود باید انتخاب کنید. برخی از افراد هستند که میتوانند خودشان محصول تولید کنند و به فروش برسانند اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید باید ایده های خوبی داشته باشید و محصولات منتوعی باید تولید کنید تا مشتریان زیادی را بتوانید جذب کنید. در کل فکرتان باید ایده ساز باشد. باید بدانید که کاری که انجام میدهید در نهایت قرار است به دست مشتریان خود برسد پس باید به خوبی کار کنید.

 

قدم پنجم: راه اندازی و طراحی وب سایت کسب و کار اینترنتی

حال نوبت آن رسیده است که محصولات و توانایی های خود را در سایتی بگذارید. پس باید برای خود یک سایت طراحی کنید. برای این کار باید از یکی از دوستان خود که در زمینه راه اندازی سایت تخصص دارد کمک بگیرید و یا خودتان در زمینه راه اندازی سایت مطالعات زیادی را انجام دهید تا بتوانید یک سایت را راه اندازی کنید. شما باید خودتان محصولاتتان را به فروش برسانید و برای خود بازاریابی کنید. در واقع در این شغل خودتان رئیس خودتان هستید و خودتان باید تبلیغات کنید. در ادامه به این موضوع بیشتر دقت میشود.

قدم ششم: تولید محتوای منظم و متناسب با موضوع کسب و کار اینترنتی

 

راه اندازی کسب و کار

 

خودتان باید شروع به کار کنید و برای کسب و کار اینترنتی تان محتوای آموزشی بنویسید. باید در سایت خود تبلیغ کنید و اصول بازاریابی را بیاموزید تا بتوانید در صفحه خود از مطالبی استفاده کنید تا مشتریان با دیدن آنها بتوانید انگیزه را در آنها ایجاد کنید تا محصولات شما را خریداری کنند. یک سری اصول بازاریابی در سایت وجود دارد که مربوط به راه های بازاریابی حرفه ای در سایت است. سعی کنید آنها را خوب مطالعه کنید. در یکی دو سایت موفق که به کسب و کار اینترنتی میپردازند وارد شوید و ببینید که تبلیغاتشان در سایت به چه صورت است.

قدم هفتم: جذب بازدید و جمع آوری اطلاعات ایمیل مخاطبین و بازدید کنندگان

در این مرحله باید بگردید مخاطبین خود را شناسایی کنید، دقت کنید که هر مخاطبی را نباید به سایت خود دعوت کنید باید آنهایی که مرتبط با کار شما میشوند را دعوت کنید میتوانید شماره ها و اطلاعات ایمیل آنها را جمع آوری کنید و برایشان دعوت نامه ای را ایمیل کنید تا از سایت شما بازدید کنند. این کار حس خوش آیندی را به کاربران میدهد و آنها متوجه میشوند که چقدر برای شما اهمیت دارند. پس کاربران خود را در ورد محصولات سایت خود و همچنین تحفیفات و جوایزی که میخواهید در نظر بگیرید مطلع کنید و با آنها در ارتباط باشید.

قدم هشتم: فروش محصولات سایت یا تحویل آن به مشتریان

 

 

با توکل بر خدا کارتان را شروع کنید. محصولات خود را معرفی کنید و آنها را بفروشید و به مشتریان خود تحویل دهید. سعی کنید ارتباط با مشتریان را به خوبی بتوانید انجام دهید چون این یک اصل مهم برای کسب و کار شماست. از آنجایی که ما ارتباط تصویری با مشریان خود ندارید و آنها فقط از طریق سایتتان شما رامیشناسند لذا باید بهترین برخورد را با آنها داشته باشید. به آنها نشان دهید که چقدر برای شما اهیمت دارند .هر چقدر احترام بیشتری را به مشتریان خود بگذارید نتیجه مثبتی را از کار خود میگیرید. در واقع نظرات کاربران شما نقش مهمی در پیشرفت شما دارند.

قدم نهم: ارسال ایمیل مارکتینگ برای معرفی محصولات و فروش آن

برای مشتریان خود محصولات جدیدی که در سایت میگذارید را میتوانید ایمیل و تبلیغ کنید. آنها را مطلع کنید که محصولات جدیدی را آورده اید و در آنها انگیزه ایجاد کنید تا از سایت شما بازدید کنند.  از کاربران خود بخواهید که از جدیدترین و پر فروش ترین محصولاتتان بازدید کنند و همچنین آنها را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنند. با این کار شما هم از آنها دعوت به بازدید کرده اید و هم برای خود تبلیغ کرده اید برای جذب مشتریان جدید. در ضمن هر از گاهی هم  تخفیفاتی را در نظر بگیرید و برای مشتریان خود ایمیل و اطلاع رسانی کنید.

قدم دهم: تبدیل کردن مشتریان سایت تان به مشتریان همیشگی

 

 

زمانی شما میتوانید در کارتان موفق باشید و فروش زیادی داشته باشید وقتی بتوانید مشتریان سایت خود را به مشتریان همیشگی خود تبدیل کنید. یعنی مشتریان شما نباید با خرید یک محصول بروند و دیگر به سایت شما سر نزنند. شما میتوانید با تبلیغ ها انها را به مشتریان همیشگی تبدیل کنید. با ایمیل هایی که برایشان ارسال میکنید باعث میشوید که همیشه در ذهن آنها بمانید و شما را فراموش نکنند و مداوم از شما خرید کنند. وقتی این کار را بتوانید انجام دهید در حقیقت بخش عمده بازاریابی سایت خود را انجام داده اید. از این رو که مشتریان همیشگی شما به دوستان و آشنایان خود هم سایت شما را معرفی خواهند کرد.

 

تا اینجا ده قدم اصلی کسب و کار اینترنتی را مورد بررسی قرار دادیم. این ده قدم اصلی ترین مراحل برای شروع کار و راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستند.  و با این ده قدم میتوانید برای خود یک کسب و کار خوب راه بیندازید و کسب درآمد کنید. اما این کار هم یک سری نکاتی دارد که باید آنها هم در کنار دیگر مسائل در نظر بگیرید تا بتوانید به موفقیت حتمی خود دست پیدا کنید.

نکات مهم

پنج نکته مهم و اساسی وجود دارد که به شما در بهتر بودن کسب و کار اینترنتی تان کمک میکند که در زیر به بررسی آنها میپردازیم:

نکته اول

نام دامنه و برند: حتما می دانید در کسب و کارهای اینترنتی نام برند همان نام دامین سایت شماست. پس برای انتخاب نام دامین که قرار است نام برندتان هم شود باید بیشتر فکر کنید و برای این موضوع وقت زیادی بگذارید. به آینده خود فکر کنید که قرار است کسب و کار اینترنتی شما چقدر گسترش یابد. بعضی از کسب و کارهایی بوده اند که بعد از مدتی اقدام به تعویض نام دامین خود کرده اند و با مشکلات زیادی مواجه شدند. پیشنهاد من این است که اگر می خواهید از دامینی به عنوان برند خودتان استفاده کنید از نامی کوتاه، ساده و قابلیت حک شدن در ذهن مخاطب را داشته باشد استفاده کنید.

نکته دوم

 

راه اندازی کسب و کار اینترنتی9

هاست: سعی کنید در مورد استفاده از هاست خوب و با کیفیت برای راه اندازی وب سایت خود تحقیق کنید و این موضوع را در نظر بگیرید که برای راه اندازی کسب و کار خود روی بستر اینترنت باید از میزبانی استفاده کنید که کاملا مطمئن است. بعضی از سایت ها هستند که هاست اشتراکی ارزان و به قول خود با کیفیت می فروشند که اینها همان افرادی هستند که نمایندگی هاستینگ از شرکت های بزرگ گرفته اند. پیشنهاد من این است که از این سایت ها سرویس هاستینگ به هیچ وجه نخرید و  برای خرید هاست مطمئن، مستقیما به سراغ شرکت های اصلی بروید.

نکته سوم

طراحی سایت: اگر برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی و وب سایت خود سرمایه کمی دارید و قصد دارید با هزینه های اندکی وب سایت یا فروشگاهی برای کسب و کار اینترنتی خودتان راه اندازی کنید بهتون پیشنهاد می کنم از سیستم های مدیریت سایت استفاده کنید. که هم رایگان است و هم از امنیت بالایی برخوردار هستند.

برای شروع کار نیازی که از هزینه های بالایی استفاده کنید و با کمترین هزینه هم میتوانید سایت خود را طراحی کنید.

در کل برای راه اندازی کسب و کارهای معمولی نیازی به پرداخت هزینه های زیاد نیست و با همین سیستم های سایت ساز رایگان می توان سایت های فوق العاده ای را طراحی و راه اندازی کرد.

نکته چهارم

 

راه اندازی کسب و کار اینترنتی8

 

بهینه سازی سایت: سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو بخش اصلی هر کسب و کار اینترنتی است. در واقع موتورهای جست و جو نقش عمده ای را در جذب بازدیدکننده برای سایت ها دارند. پس هیچگاه نباید از بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جست و جو غافل شوید.

شما با توجه به شناخت رقبا و کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار خود می توانید نقش عمده ای را در بهینه سازی سایت خود داشته باشید.

نکته پنجم

برند سازی و تبلیغات: باید بدانید بهترین تبلیغات برای کسب و کارهای اینترنتی تولید محتوای سئو محور است. در واقع شما در مرحله اول باید سعی کنید که سایتتان را با کلمات کلیدی مربوط به حوزه کاری خود تبلیغ کنید. بعد از اینکه بازدیدکننده مناسبی را توانستید به سایت خود جذب کنید آن وقت است که می توانید تبلیغات اینترنتی را شروع کنید. از طریق تبلیغات کلیکی می توانید برندسازی خود را شروع کنید و نام کسب و کارتان را بر سر زبان ها بیاندازید. ولی باید به این نکته هم توجه کنید که تا زمانی که تبلیغات ابتدایی برای شما بازگشت وجه نداشته است به هیچ وجه تبلیغات بعدی را شروع نکنید.

پرسش و پاسخ

راه اندازی کسب و کار اینترنتی13

 

ما در اینجا تعدادی از پرسش و پاسخ هایی که در طی مدتی که کسب و کار اینترنتی رواج داشته است را بریتان آورده ایم تا از آنها در بهتر شدن خود کمک بگیرید:

  1. آیا کار آفرینی برای شما ساخته شده است؟

بدیهی است که شروع یک کسب و کار کوچک وجدید ریسکهای زیادی را به همراه دارد که البته با برنامه ریزی می‌توان شانس موفقیت را بالا برد. بنابراین بهترین نقطه شروع آن است که نقاط قوت و ضعف خود را بعنوان دارنده یک کسب و کار بشناسید. 

  1. آیا شخصیتی مستقل و خود جوش دارید؟

در کسب و کار اینترنتی این را نظر داشته باشید که در صورت شروع کار کوچک ، خود شما هستید و نه شخص دیگر که باید تصمیم بگیرید که چگونه پروژه‌ها ، برنامه‌ها و زمان خود را مدیریت کنید. 

  1. تا چه حد با شخصیت های متفاوت و افراد گوناگون میتوانیدارتباط برقرار کنید؟

باید با شخصیت های گوناگون بتوانید ارتباط برقرار کنید، نه فقط اینکه فقط با یک سری محدود از افرراد بتوانید ارتباط برقرار کنید. صاحبان کسب و کار ناگزیرند که با افراد و اقشار مختلفی سرو کار داشته باشند.

  1. تا چه حد قدرت تصمیم گیری دارید؟

 

ره اندازی کسب و کار

 

باید قدرت تصمیم گیری داشته باشید، باید بدانید که کی و کجا چه تمیمی را بگیرید تا ضرر نداشته باشید. و به سرعت و در شرایط بحرانی بتوانند مستقلا” تصمیم‌گیری کنند.

  1. آیا شما استقامت فیزیکی و احساسی لازم برای اداره یک کسب و کار کوچک را دارید؟

کسی که تصمیم به راه اندازی یک کسب و کار را میگیردباید بداند که  علاوه بر چالش و هیجان ، مستلزم فشار کاری زیاد ، ساعتهای کاری زیادی می‌باشد.

  1. تا چه حد میتوانید برنامه ریزی و سازمان دهی کنید؟

بسیاری از شکستها زمانی رخ میدهد که یک برنامه ریزی صحیح در میان نبوده است. برنامه ریزی از اصلی ترین موارد برای کسب و کار است.

  1. آیا انگیزه لازم برای تحمل مشقات را دارید؟

ممکن است شما در حین کار احساس کنید که در برخی مواقع توانایی تحمل تمامی مشقات و زحمات را به تنهایی ندارید و فقط داشتن انگیزه قوی است که می‌تواند در این مواقع سختی ، دلگرم و امیدوار سازد. 

ما به هفت سوال مهم در زمینه راه اندازی کسب و کار اینترنتی پرداختیم. در واقع ای سوالات به شما کمک میکند که از ابتدای مسیر ذهنتان را باز کنید و در مسیرتان به راحتی و محکم قدم بردارید.

مزایای کسب و کار اینترنتی

 

کسب و کار اینترنتی مزایایی دارد که آنها را بررسی میکنیم:

  • رئیس خود هستید

خیلی از افراد از اینکه برای دیگران کار کنند احساس خوش آیندی ندارند و ترجیح میدهند وقت و زمان خود را صرف کاری کنند که خودشان رئیس خودشان باشند. شما با این کار میتوانید رئیس خود باشید.

  • در خواب هم پول در می آورید

راه اندازی کسب و کار اینترنتی20

شاید بارها برای خود اتفاق افتاده باشد که از فروشگاه های اینترنتی خرید کنید. شما در هر ساعتی از شبانه روز میتوانید خرید کنید حتی زمانیکه خواب هستید.

  • از خانه خود خارج نمیشوید

برخی از اینکه صبح زود از خانه بزنند بیرون و در مسیر شلوغ خیابان ها به محل کار خود بروند خسته شده اند و ترجیح میدهند که در خانه بنشینند و شروع به کسب و کار کنند.

  • زمان در اختیار شماست

 

راه اندازی کسب و کار اینترنتی18

شما از هر ساعتی از شبانه روز که بخواهید میتوانید کار کنید. حتی میتوانید چند ساعتی در روز را به استراحت و تفریح خود بگذرانید. در واقع کسب و کار اینترنتی ساعت مشخصی ندارد.

  • از کار کردن لذت میبرید

وقتی ببینید که چقدر راحت و در هر زمانیکه بخواهید کار کنید از کار خود لذت خواهید برد و این یک انگیزه خوب برای ادامه کار شما میشود.

  • اطلاعاتتان افزایش میابد

وقتی که بخواهید در مورد محصولا مورد نظرتان برای مشتریان خود توضیحات بنویسید ناچار میشوید کمی در مورد آن تحقیق کنید. به این صورت به اطلاعاتتان ه افزوده میشود.

  • محیط کارتان را خودتان انتخاب میکنید

راه اندازی کسب و کار اینترنتی17

شما میتوانید در هر جایی که هستید کار کنید. در خانه، در پارک، در کتابخانه و در هر جایی که میتوانید شروع به کار و کسب درآمد کنید.

  • میتوانید همزمان دارای چند شغل باشید

خیلی از افراد توانایی انجام چند کار متفاوت را دارند. از این رو اگر شما هم اینگونه هستید میتوانید به راحتی چند شغل داشته باشید و بیشتر کسب در آمد کنید.

  • پول بیشتر به دست می آورید

شما با این کار میتوانید پول بیشتری به دست بیاورید. هر چقدر تعداد مشریتان و کاربران خود را افزایش دهید پول بیشتری را میتوانید بدست آورید.

  • هزینه های اضافی ندارید

بسیای از هزینه های اضافی مثل هزینه رفت و آمد به محل کارتان و سایر هزینه های دیگرتان حذف میشود. اینطوری میتوانید پس انداز خوبی هم داشته باشید.

انواع مدل های رایج کسب و کار اینترنتی

میخواهیم  انواع مدلهای رایج کسب و کار اینترنتی را معرفی کنیم  تا بتوانید ضمن آشنایی با این مدلها، مدل کسب و کار اینترنتی خود را با شناخت، اطمینان و دقت بیشتری انتخاب نمایید.

  1. فروش مستقیم

کسب و کار شما مستقیماً به کاربر کالا یا خدمات می فروشند. در اینجا شما عامل اصلی فروش هستید.

  1. واسطه گری

کسب و کار شما بین فروشنده ها و مشتریان واسطه شده است و بدون آنکه خود، صاحب کالا یا خدماتی باشید امکان خرید و فروش را در سایت ایجاد می کنید.

  1. تولید محتوا

 

راه اندازی کسب و کار اینترنتی16

در اینجا سایتها باید به طور مستمر محتوا منتشر کنند.در واقع این مدل مخصوص وبسایتهاییست که محتواهای خود را رایگان در اختیار بازدیدکننده ها قرار می دهند منظور از محتوا، مطالب متنی، تصویری و ویدیوییست .

 

  1. ارائه امکانات و خدمات آنلاین

برخی سایتها خدماتی را به طور رایگان ارائه می دهند که مورد نیاز کاربران می باشد اما بخشی از این  خدمات به عنوان گزینه های تکمیلی و اختیاری تنها با پرداخت مبلغ و خرید عضویت ویژه قابل استفاده می باشد.

  1. ارائه بستر مورد نیاز کاربر

کاربران اینترنت به طور مقطعی نیاز به بسترهایی دارند تا هدف خود را محقق کنند.در این مدل کسب و کار اینترنتی می توان این بسترها را فراهم کرد.

  1. آموزش مجازی

می توان دوره های آموزشی و یا خدمات آموزشی را به صورت مجازی و آنلاین برگزار نمود.

  1. مدل چندگانه

در بسیاری از موارد می توان چند مدل کسب و کار اینترنتی را با هم ترکیب نمود.

استراتژی بازاریابی برای افزایش فروش

 

 

برای اینکه بتوانید کسب و کار اینترنتی خود را رونق دهید باید بتوانید محصولات خود را به مخاطبانتان به خوبی بفروشید. برای این کار باید استراتژی داشته باشید.

اگر قصد دارید در دراز مدت سرمایه گذاری کنید می توانید از بازاریابی محتوا و سئو و بهینه سازی سایت استفاده کنید. قبل از شروع هر گونه فعالیت بازاریابی باید بتوانید محصول خود را به درستی و کامل به مخاطبان خود معرفی کنید. باید به آن ها این اطمینان را بدهید که محصول شما دقیقا همان چیزی است که نیازشان را رفع می کند. باید به آن ها اطمینان دهید که با خرید محصول شما پشیمان نمی شوند. باید اعتماد سازی کنید تا مخاطبانتان به شما اعتماد کنند و محصول شما را بخرند.

 

  • نکته کلیدی: در مخاطبان خود این احساس را ایجاد کنید که محصول شما برایشان ضروری است. از آن ها بخواهید که محصول شما را بخرند و به دیگران نیز معرفی کنند.

 

راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی نکات فراوانی دارد که پیروی از این نکات هست که شما را در این راه موفق میکند. در ادامه میخواهیم با پنج موضوع از دیگر نکات راه اندازی کسب و کار اینترنتی که نقش موثری را در تصمیم گیری و تفکر شما دارد را بررسی کنیم:

 

  1. انتخاب بخش کوچک بازار

خیلی از افراد در زمینه راه اندازی کسب و کار اینترنتی که میخواهند فعالیت خود را شروع کنند باورشان این است که اگر بازار کوچکتری را مورد هدف قرار دهند در مقابل هم سود کمتری را به دست خواهند آورد. اما باید بگوییم که این باور کاملاً اشتباه است. بارها برای شما هم اتفاق افتاده است که از جایی خرید میکنید که مثلا فقط پوشاک زنانه دارد یا هر مورد دیگری. منظور به این است که فقط در یک زمینه فعالیت میکند. اما باید بدانید که این افراد برعکس، سود بیشتری را در بازار دریافت میکنند چون روی یک محصول تمرکز دارند و در آن بخش به عنوان متخصص دیده میشوند.

  1. تحقیقات بازاریابی

همانطور که در نکات بالا هم اشاره کردیم کسی که میخواهد یک کسب و کار اینترنتی راه بیندازد باید قبل از هر چیز تحقیق کند. انواع شغل ها را بررسی کند و ببیند که کدام شغل در زمینه راه اندازی کسب و کار اینترنتی میتواند امروزه در بازار موثر باشد. یعنی باید اندازه بازار محصول مورد نظر را بسنجد و ببیند که وسعت بازار محصول مورد نظر چقدر است و چقدر افراد به این محصول نیاز دارند و در آینده شخص میتواند مشتریان زیادی را داشته باشد. پس تحقیقات جزو اصلی ترین کارها برای کسی است که میخواهد کسب و کار اینترنتی راه بیندازد.

  1. آموزش بازاریابی اینرنتی

راه اندازی کسب و کار

 

راه اندازی کسب و کار اینترنتی و به عبارتی بازاریابی اینترنتی هم اصول و آموزش های خاصی دارد. دلیل موفق نشدن برخی افراد در این زمینه ناآگاهی است و اینکه آموزش های لازم را در این مورد ندیده اند و شروع به کار کردند و در نتیجه موفق نشدند. این کار هم مانند سایر کارهای دیگر نیازمند آموزش های لازم است. این آموزش های لازم را میتوانید در کلاس های آموزشی ببینید و یا مقالات زیادی را در این زمینه مطالعه کنید. در کلاس ها و همایش های بازاریابی اینترنتی و کسب و کار اینترنتی شرکت کنید.

  1. تهیه محصولات و قیمت گذاری

در هر زمینه ای که میخواهید فعالیت کنید برای تهیه محصولات تعداد بیشتری را تهیه کنی تا همیشه موجود داشته باشید و اینگونه نباشد که مشتری سفارش دهد و شما موجود نداشته باشید یا در صفحه سایت خود مدام بزنید ناموجود.

پس از تهیه محصول، باید هزینه های خود را محاسبه کنید. هزینه هایی که شامل تهیه محصول، هزینه راه اندازی کسب و کار اینترنتی، هزینه بازاریابی و سود شما میشود. باید قیمتی را بگذارید که نه ضرر کنید و نه اینکه قیمتی باشد که هیچ مشتری قادر به خریدن آن محصولات نباشد. پس در قیمت گذاری باید بسیار دقت کنید.

  1. راه اندازی وب سایت

راه اندازی کسب و کار اینترنتی24

راه اندازی وب سایت هم همانطور که اشاره شد جزو مراحلی است که باید دقت زیادی را داشته باشید. پیشنهاد ما این است که قبل از کار مطالعات زیادی را در مورد طراحی سایت داشته باشید تا بتوانید سایت خوبی را برای خود راه اندازی کنید چون سایت شما نیازمند به هاست و دامنه میباشد لذا اطلاعات خوبی را باید در این زمینه کسب کنید. از طرفی هم میتوانید از یکی از دوستان خود که در زمینه طراحی سایت مهارت دارد کمک بگیرید.

 

6.بازاریابی اینترنتی و تبلیغات اینترنتی

بعد از اینکه محصولات مورد نظر خود را برای فروش تهیه و آماده کردید حال نوبت به بازاریابی و تبلیغات اینترنتی محصولاتتان رسیده است. شما باید با حداقل های بازاریابی اینترنتی آشنا شوید و یک وب سایت را راه اندازی کنید. حال باید در سایت خود کاربران زیادی را دعوت و شروع به بازاریابی کنید. سعی کنید تیلیغاتتان در سایت جوری باشد که بتواند کاربران شما را جذب کند. پس به اصول بازاریابی اینترنتی نیاز دارید که سعی کنید مطالعه کمی روی این زمینه داشته باشید تا بتوانید محصولات خود را بهتر به دیگران معرفی کنید.

7.برنامه ریزی

 

راه اندازی کسب و کار اینترنتی23

منظور از این قسمت برنامه ریزی این است که شما باید برنامه ریزی کنید برای حساب بانکی و قرارداد بستن با پست.

حتماً میدانید که برای کار کسب و کار اینترنتی باید برای اینکه کاربران به حسابتان پول واریز کنند حساب بانکی داشته باشید. حساب بانکی خود را بررسی کنید تا مشکلی نداشته باشد و کاربران به راحتی بتوانند پول به حسابتان بریزند.

از طرفی برای اینکه خریداران بتوانند وجه کالا را به صورت آنلاین به حساب شما واریز کنند باید با یک بانک قرارداد ببندید تا بتوانید چنین سیستمی را در سایت خود پیاده کنید.

البته این کار نیاز ندارد تا میتقیم به بانک بروید چرا که برخی از سایت های معتبر به صورت واسطه هستند کع میتوانید از آنها استفاده کنید.

از دیگر برنامه ریزی ها قرارداد بستن با پست است. وقتی تعداد کاربران و سفارشات شما زیاد شود در نتیجه از پست زیاد استفاده میکنید. شما میتوانید با پست قرارداد ببندید تا محصولات را از شما تحویل بگیرد و به دست مشتریان در سراسر ایران برساند. برای این منظور شرکت پست شرکت هایی را به عنوان واسطه قرار داده است تا بتوانید با آنها قرارداد ببندید.

 

  • نکته بسیار مهم:

نکته مهم بالا بردن امنیت سایت است. شما باید در نظر داشته باشید که سایت خود را از نظر امنیت بالا ببرید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

 

 

پیشنهاد بهتر برای موفقیت

  • شما میتوانید هر ماه بخشی از درآمد خود را پس انداز کنید و آن را برای بازاریابی و تبلیغات در نظر بگیرید.
  • برای موفقیت در وب باید هزینه کنید، پس میتوانید از پس اندازهای خود استفاده کنید.

نتیجه گیری

اگر شما تصمیم به راه اندازی کسب و کار اینترنتی کرده اید، باید قبل از ورود به این دنیای گسترده تحقیق کنید. مدتی را به تحقیق بگذارید و و با آگاهی قدم بردارید تا زمانیکه اطلاعاتتان تکمیل نشده است شروع به کار نکنید چون ممکن است با شکست مواجه شوید. گول یک سری از سایت های اینترنتی که شعارهای پوچ میدهند را نخورید و با تبلیغ هایی که مینویسند بدون زحمت و فقط  با چند کلیک پولدار شوید فقط میخواهند شما را فریب دهند. چون هیچ کاری بدون زحمت نمیشود حتی کسب و کارهای اینترنتی. چرا که برای این کار هم شما باید وقت زیادی بگذارید و هزینه کنید.
هرچقدر درباره کسب و کار اینترنتی صحبت کنیم به خاطر گستردگی آن مطالب زیادی جای می ماند. در این مقاله هم سعی شد تا نکات مهمی را در جهت راه اندازی کسب و کار اینترنتی عنوان کنیم که توجه کردن به آن ها برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی الزامی است.

 

راه اندازی کسب و کار با توصیه های استاد ماهان تیموری

 

راه اندازی کسب و کار اصول مهمی دارد که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. در اینجا خواهید آموخت که چگونه هنگام راه اندازی کسب و کار ریسک را کمتر کنیم. طبق اصول توصیه شده توسط استاد ماهان تیموری کسب و کار خود را راه اندازی کنید تا درصد شکست و ورشکستگی شما هم بسیار کاهش یابد. 

در ادامه سه اصل بسیار مهم در کسب و کار به طور کامل شرح داده خواهد شد. 

 

 محصول و خدمات:

محصول و خدمات

از قدیم به ما می گفتند که اگر محصول با کیفیت تری را به دیگران ارائه دهید، فروش بیشتری هم خواهید داشت. امروزه به این نکات می توان بسیار روشن تر و واضح تر نگاه کرد. چون امروزه اکثراً تلاش می کنند که کیفیت کار خوبی را ارائه دهند. اما اینکه فقط محصول شما کیفیت خوبی داشته باشد، کافی نیست.

خدماتی که شما ارائه می دهید نسبت به رقیبانتان هم بسیار مهم است. امروزه همه کسب و کارها برای رقابت محصول و خدمات خود را به گونه ای خاص ارائه می دهند. حتی اگر شما کالایی که رائه می دهید را با یک بسته بندی متفاوت به دست مشتری برسانید موفقیت شما به مراتب بیشتر خواهد شد یا یک سری خدمات را به صورت رایگان ارائه دهید. پس اگر مزیت رقابتی ایجاد کنید، بدون شک کار شما خاص تر، فروشتان بیشتر و مشتری راضی تر خواهد بود.

 

رسانه های تبلیغاتی:

رسانه های تبلیغاتی

بعد اینکه در کسب و کار خود مزیت ایجاد کردید و محصول و خدمات خوبی را ارائه دادید، اگر رسانه قویی برای تبلیغات نداشته باشید، مشتری هم متوجه برند شما، کسب و کار و محصولات و خدمات شما نخواهد شد و نخواهد دانست چگونه برای شما هزینه کند.

مهمترین اصل در راه اندازی کسب و کار، رسانه های تبلیغاتی هستند. هر چه بیشتر باشد بهتر است. هر چه تبلیغات رسانه ای شما بیشتر باشد، کسب و کارتان راحت تر به دیگران معرفی شده و به سمت شما جذب می شوند. طبق گفته جی.کارل.لونسن:

هر چقدر مردم تبلیغات شما رو بیشتر ببینن، احتمال اینکه از شما خرید کنند و از خدمات و محصولات شما استفاده کنند، خیلی بیشتر خواهد بود.

شما چند رسانه تبلیغاتی برای بیزینس خود دارید؟ در کل ما در دنیای کسب و کار 40 رسانه تبلیغاتی داریم اما از بین این 40 مورد، تنها 3 مورد است که بیشترین بازدهی را دارد و شامل تبلیغات در تلگرام، اینستاگرام و وب سایت است. 

 

مخاطبین هدف:

مخاطبین هدف

بعد از اینکه رسانه های تبلیغاتی خود را انتخاب کردید و تبلیغات در آن ها شروع شد، حالا باید مخاطب هدف خود را تعیین کنید. مخاطب هدف شما چه کسانی هستند؟ افرای که هدف اصلی شما باید ارائه محصول و خدمات به آنها باشد. ابتدا باید تعیین کنید که محصول یا خدمات شما نیاز چه گروهی از افراد هست؛ کودکان؛ زنان، مردان، افراد مسن، مدیران و غیره. فقط سعی کنید مخاطبین هدف خود را از بین گروه سنی انتخاب کنید که تعداد بیشتری داشته باشد برای مثال مخاطب هدف خود را متولدین دهه 20 قرار ندهید.

 

چند نکته مهم درباره کسب و کار:

چند نکته مهم درباره کسب و کار

از نکات مهمی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد به دقت درس بگیرید، آنها را به کار گرفته و نتیجه حاصل شده را از نزدیک ببینید. 

  1. کاهش ریسک:

    هنگام شروع کسب و کار ریسک باید بسیار پایین باشد. برای تبلیغات نباید هزینه های هنگفت پرداخت کنید.

  2. محیط کاری ارزان قیمت: 

    نیازی نیست در همان ابتدا دفتر کار بسیار شیک و تجملاتی در بهترین مکان شهر خود داشته باشید.

  3. نیروی کار ارزان:

    اگر می خواهید درصد ضرر خود را کاهش دهید از نیروی کار ارزان قیمت استفاده کنید. تا حد امکان هزینه ها را کم کنید.

  4. استفاده از نیروهای متخصص:

    اعتماد به نفس داشته باشید. هنگامی که کار خود را به افراد متخصص می سپاری با اعتماد به نفس بالا رفتار کنید. کارهای تخصصی خود را به افراد متخصص بسپارید تا به صورت دورکاری با شما همکاری داشته باشند.

  5. برون سپاری کنید:

    برون سپاری یعنی یک سری از کارهای خود را به دیگران بسپارید که برای شما انجام دهند و در قبال آن دستمزد دریافت کنند که این ویژگی مدیران است. البته این را هم بدانید بعضی اوقات در ابتدای کار لازم هست که شما حتی به جای چندین نفر کار کنید.

  6. داشتن چهارچوب قانونی:

    سعی کنید طبق چهاچوب خاصی پیش رفته و قوانین خود را داشته باشید. پرداخت دستمزد و پاداش همگی روی اصول خاص کاری و مدیریتی خودتان باشد.

  7. مشخص کردن نوع خدمات:

    تصمیم بگیرید که کسب و کار شما میخواهد چه محصول و خدماتی را ارائه دهد و در شرایط مختلف اقتصادی این کار به نفع شماست.

  8. داشتن سایت:

    کسب و کار اینترنتی خود را آغاز کنید و مثل خیلی از افراد دیگر تنها برای اعتبار این کار را نکنید بلکه به فکر درآمد بیشتر باشید. 

 

هفت نکته مهم برای راه اندازی کسب و کار که اگر ندانید . . .

 

 

چند اصل مهم درباره کسب و کار:

چند اصل مهم درباره   راه اندازی کسب و کار

در اینجا چندین اصل مهم درباره کسب و کار و راه اندازی آن برای شما شرح خواهیم داد، که توجه به آن ضروریست:

  1. داستان شروع کسب و کار:

    راه اندازی کسب و کار شما چه داستانی دارد؟ کسب و کار شما از کجا شروع شد؟ برای کسب و کار خود یک داستان داشته باشید چون باید در آینده کار خود را به دیگران معرفی کنید. 

  2. نام برند:

    نام تجاری یا همان برند شما خیلی مهم است. درباره برندسازی اطلاعات کامل قبلاً ارائه شده است.

  3. لوگوی برند:

    لوگوی برند شما بسیار با اهمیت است. همیشه برای طراحی آن زمان بگذارید و با عجله این کار را انجام ندهید. در طی چندین سال سعی کنید در لوگوی خود تغییرات جزئی دهید تا دیگران از دیدن آن خسته نشوند.

  4. شعار تبلیغاتی:

    شعار تبلیغاتی جذاب در ذهن مشتری بر جای می ماند، برای خود یک شعار جذاب داشته باشید. شعار تبلیغاتی را برای خود انتخاب کنید که بعد از گذشت مدت ها در ذهن مشتری نقش بسته باشد. 

 

اینفوگرافی راه اندازی کسب و کار:

 

 

 

تجربه موفق من در کسب و کارهای اینترنتی

 

نتیجه گیری:

تنها نتیجه ای که می توان از این مقاله درباره راه اندازی کسب و کار گرفت این است که این کار ریزه کاری های بسیاری دارد که باید به همه موارد آن دقت کرد. دوستان کسب و کار اگر طبق اصول خاص راه اندازی و مدیریت شود، احتمال اینکه با شکست مواجه شود، صفر است. در ادامه با مقاله مهمی درباره بیزینس پلن یا طرح شروع کسب و کار همراه باشید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.