Take a fresh look at your lifestyle.

جست وجوی مشتری وفادار

جست وجوی مشتری وفادارReviewed by مهسا فرازمند on Jul 27Rating:

جست وجوی مشتری وفادار

برای  جست وجوی مشتری وفادار  ؛

 

  • باید اندازه بازار را تعیین کنید.

 شما به دنبال بازار ی هستید که اندازه مناسبی داشته باشد تا بتوانید قابلیت های کلیدیتان را با صرف حداقل منابع و فعالیت ارتقا دهید و جریان نقدی موجود در بازار را بدست اورید. با این حال ،اگر بازار بیش از حد بزرگ باشد ، بدون شک منابع کافی برای رقابت در اختیار نخواهید داشتو ممکن است موفق نشوید.

 

  • باید از عدد اندازه بازار استفاده کنید تا متوجه شوید که ایا برای رسیدن به اندازه مناسب بازار اولیه به تقسیم بندی بیشتری نیاز دارد یا نه.

برای محاسبه کل بازار در دسترس ، نخست باید مشخص کنید که چه تعدادکاربر نهایی وجود دارد که با پروفایل کاربر نهایی تان تطابق دارد.بدین منظور از تحلیل پایین به بالا که بر پایه ی تحقیقات اولیه بازار است استفاده کنید و سپس به وسیله تحلیل بالا به پایین تحقیقاتتان را تکمیل و صحت یافته هایتان را تایید کنید. پس از پایان این فرایند ارزش سود رسانی  هر یک از کاربران نهایی را در هر سال محاسبه کنید و در نهایت می توانید با ضرب دو عدد به دست امده میزان کل بازار در دسترس بازار را بدست اورید.

 

 

با عرض پوزش در بارگیری عکس مشکلی رخ داده است.

 

 

برای جست وجوی مشتری وفادار دونوع تحلیل را انجام می دهیم:

 

تحلیل پایین به بالا:

 

بهترین راه برای محاسبه تعدادکاربران نهایی ای که با پروفایل کاربری شما مطابقت داشته باشند تحلیل پایین به بالاست.تحلیلی که به ان «  سرشماری » نیز اطلاق می شود.

فهرست مشتریان ،ارتباط تجاری و سایر منابع اطلاعاتی درباره ی مشتری می تواند به شما کمک کند تا بدانید که تعداد مشتریان موجود و تعداد کاربران نهایی ای که مشتریانتان اند چقدر است.

 

تحلیل بالا به پایین:

 

دو دلیل عمده وجود دارد که باید باید تحلیل بالا به پایینی که انجام می دهید مکمل تحلیل پایین به پایین قرار گیرد.

 

نخست اینکه در تحلیل های بالا به پایین معمولا تعداد کاربران نهایی بازارتان را بیشتر از حد معمول تخمین می زنید.

دوم اینکه اگر تعدادتحلیل های بالا به پایین زیاد باشد ،باعث می شود بیشتر به جای اینکه به مشتریان متمرکز شوید بر داده ها تمرکز کنید.

 

هنگامی که تعدادکاربران نهایی را که با مشخصات کاربران نهایی تان تطابق دارد به دست اورید ،مقدار سود سالانه حاصل از هر یک از این کاربران را تخمین بزنید.با ضرب کردن مقدار درامد هر کاربر نهایی در تعداد انها می توانید میزان کل بازار در دسترس را بر حسب واحد پول در هر سال به دست اورید.

 

برای جست وجوی مشتری وفادار به این سوال ها پاسخ دهید:

 

  • در حال حاظر کاربران نهاییتان چقدر پول می پردازند تا چیزی را بدست آورند که محصولتان برایشان انجام می دهد؟
  • در گذشته برای محصولات جدید دیگر چقدر پرداخت کرده اند؟
  • محصولتان تا چه میزان برای مشتریان ارزش ایجاد کرده است؟

 

این کتاب را از دست ندهید:

دانلود کتاب متخصص شغلتان شوید

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظر ۱
  1. حسن فکری
    حسن فکری کاربر می‌گوید

    وای عالی بود این موارد. تو کسب و کار من

ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.