Take a fresh look at your lifestyle.

انواع تبلیغات اثر بخش

انواع تبلیغات

 

 امروز می خواهیم راجع به انواع تبلیغات اطلاعاتی را ارائه بدهیم. انواع تبلیغات را به صورت دونه به دونه و جزئی توضیح خواهیم داد

توضیحات ما شامل موارد زیر می شود

  • تبلیغات چیست ؟
  • انواع تبلیغات
  • تبلیغات تجاری
  • تبلیغات بنری
  • تبلیغات محیطی
  • تبلیغات اینترنتی
  • تبلیغات پیامکی
  • تبلیغات انبوه در تلگرام
  • تبلیغات در اینستاگرام
  • تبلیغات ارزان
  • تبلیغات رایگان در تلگرام
  • تبلیغات رایگان
  • تبلیغات در گوگل

تبلیغات چیست

 

به تمام کارهایی که شما در کسب و کار خود برای معرفی محصولتان انجام می دهید، تبلیغات می گویند. هدف اصلی تبلیغات این است که محصول یا خدمات خود را معرفی کنید. همچنین می توانید برند خود را به دیگران معرفی نماببد.

ویژگی تبلیغ خوب

 

 

شما باید جوری تبلیغ خود را بنویسید که در ناخودآگاه مغز تاثیرش را بگذارد و افراد ترغیب به خرید محصول یا خدمات شما شوند. همچنین گرافیک تاثیر بسیار زیادی در تبلیغات دارد. گاهی اوقات برخی افراد برای هزینه ی کمتر گرافیک تبلیغ خود را به دوست یا افراد غیر حرفه ای می سپارند و جالب اینکه همین افراد که حاضر به هزینه ی مبلغی حدود ۵۰۰ هزار تومان برای گرافیک سایت خود نیستند ;چند ده میلیون برای اجاره ی یک بیلبورد در سطح شهر هزینه می کنند و با توجه به این گرافیک ضعیف نتیجه ای هم نمی گیرند.

متن تبلیغ بسیار مهم است. باید راجع به آن اطلاعات مناسبی کسب نمایید. همچنین خلاقیت در تبلیغ نیز از اهمیت فراوانی برخوردار می باشد که باید مورد توجه قرار گیرد.

انواع تبلیغات

 

در این قسمت راجع به انواع تبلیغات صحبت خواهیم کرد. چقدر خوب و تاثیرگذار است اگر بتوانیم همه ی این تبلیغات را در کارمان داشته باشیم. کمی سخت و هزینه بر است اما طبق تحقیقات انجام گرفته در سال ۲۰۱۲ در دانشگاه هاروارد، زمانی تبلیغات موثر واقع می شوند که  ۲۹ بار در ذهن افراد تکرار شوند. این امر در ناخود آگاه آن ها تاثیر خواهد گذاشت و از شما خرید خواهند کرد. با در نظر داشتن این موضوع به شرح انواع تبلیغات می پردازیم .

تبلیغات محیطی

 

تبلیغات محیطی قدیمی ترین نوع تبلیغات می باشد و تبلیغاتی هستند که در خارج از محیط منزل انجام می گیرند. این تبلیغات حتی در گذشته های بسیار دور و در مصر باستان نیز صورت می گرفته؛ کتیبه هایی پیدا شده که در بردارنده ی نوشته هایی است که از طریق آن فرهنگ و آداب خود را گسترش می دادند .

چطور می توانیم از تبلیغات محیطی استفاده کنیم ؟

 

تمام تبلیغاتی که خارج از محیط زندگی انجام می شوند تبلیغات محیطی می باشند که شامل بنر های تبلیغاتی، بیلبوردها، تلوزیون های شهری، فضاهایی که در فرودگاه ها به این کار اختصاص داده می شود و فضاهایی که در مترو ها و BRT ها قرار داره می شود. تبلیغات خلاقانه ی بسیاری در این رابطه در دنیا صورت گرفته حتی کارشناسان می گویند تبلیغات محیطی اگر آمیخته با خلاقیت نباشد تاثیر چندانی نخواهد داشت به عنوان مثال :

یک شرکت چینی تولید کننده ی شیشه های دو جداره این کار را انجام داده به طوری که شیشه های دو جداره ی ضد سرقت را در حالی که یک میلیون دلار بین جدارهای آن قرار داده بود به عنوان تبلیغات در سطح شهر قرار داد و ادعا کرد در صورتی که کسی توانایی شکستن شیشه ها را داشته باشد می تواند پول را برداشته و ببرد. بنابراین تبلیغات محیطی باید بسیار خلاقانه باشد یک شرکت تولید کننده کننده ی جارو برقی نیز تبلیغات محیطی بسیار خلاقانه ای را انجام داده که در تصویر ملاحظه می کنید

 

با عرض پوزش عکس مقاله ی انواع تبلیغات به درستی لود نشده است
انواع تبلیغات : شیشه دو جداره

 

یک شرکت تولید کننده شکلات در آمریکا برای ادغام تبلیغات محیطی و حسی از بالای ساختمان مرکزی اش تا درون خیابان یک حالت زلاتین به رنگ شکلات درست کرده تا افرادی را که از آن محیط رد شده ترغیب به خرید کرده هم چنین یک نمای زیبا برای تبلیغات محیطی و حتی اینترنتی به وجود آوردند.

تبلیغات محیطی

 

تبلیغات محیطی باعث می شود که روی برند شخصی خود یا سازمانتان کار کنید که برای افزایش فروش و معرفی کالاهای جدید موثر می باشد. به عنوان مثال همراه اول اگر خدمات جدیدی را داشته باشد به وسیله ی بیلبوردها این کار را انجام می دهد و باز هم به یاد داشته باشید که خلاقیت گرافیک و متن مناسب در تبلیغات محیطی بسیار مهم است. بنابراین توصیه می کنم که حتما این موارد را به کار گیرید .

 

تبلیغات بنری

 

به تبلیغاتی که به صورت بنر می باشند تبلیغات بنری گفته می شود. این نوع تبلیغ خود به دو قسمت تقسیم می شود:

  • تبلیغات بنری در اینترنت
  • تبلیغات بنری در محیط

نکته ی مهمی که در تبلیغات بنری باید مد نظر داشته باشید گرافیک و متن تبلیغ می باشد. سایت هایی که در آن قصد تبلیغ دارید باید مخاطب هدف شما را شامل شود. مثلا اگر شغلتان در حوزه ی کنکور می باشد باید تبلیغتان را در سایت هایی که در این زمینه فعال هستند انجام دهید .

 

تبلیغات شخصی

 

تبلیغاتی است که روی یک شخص انجام می شود یا اینکه یک تیم روی یک شخص تبلیغ انجام می دهند. فضای اینترنت و بیلبوردهای تبلیغاتی در این رابطه بسیار موثر می باشند .

تبلیغات اینترنتی

 

 

شامل همه ی تبلیغاتی است که در فضای اینترنت انجام می شوند، از جمله تلگرام، اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی  …

در اینجا پنج مورد از تبلیغات اینترنتی را آموزش خواهیم داد .

  • تبلیغات کلیکی : شرکت هایی در اینترنت وجود دارند که تبلیغات شما را در فضاهای مختلف قرار می دهند و در عوض هر کلیکی که تبلیغ شما می خورد مبلغی را از شما دریافت می کنند .
  • تبلیغات بنری : شما می توانید بنرهای کاملا استاندارد و حرفه ای طراحی کنید و در وب سایت ها ی پربازدید قرار دهید تا مخاطبان از طریق آن بنر به وب سایت شما وارد شوند .
  • ایمیل مارکتینگ : بسیار بسیار عالی هست برخلاف کسانی که تصور می کنند این نوع از تبلیغات در ایران جواب نمی دهد بسیار هم مناسب می باشد و می توان از طریق ارسال ایمیل های انبوه مخاطبان هدف را جذب کرد .
  • تبلیغات گوگل : این نوع از تبلیغات را در وب سایت ماهان تیموری به طور کامل در قسمت تبلیغات شرح دادیم .
  • تبلیغات pop up : این نوع از تبلیغات برای شروع کار وب سایت بسیار مفید می باشد ولی بعد از گذشت زمان اولیه اصلا توصیه نمی شود و می توان گفت سم است و به بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو بسیار آسیب وارد می کند .

 

تبلیغات تجاری

 

مجموعه تبلیغاتی است که شما برای کسب و کار خود انجام می دهید . تبلیغات تجاری را از چند طریق می توانید انجام دهید :

  • تبلیغات صوتی : تبلیغاتی است که از طریق صدا صورت می گیرد و رادیو بسیار بازخورد خوبی دارد ما برای موسسه ی ماهان تیموری اینکار را انجام دادیم و بازخورد خوبی گرفتیم هرچند شاید افراد کمی گریزان هستند ازاین نوع تبلیغات بدلیل هزینه هایی که باید پرداخت کنند ولی توصیه ی ما این است که اگر با فنون تبلیغ نویسی آشنایی دارید حتما این کار را انجام دهید .
  • تبلیغات دیداری : این تبلیغات از طریق تلوزیون فضای مجازی شبکه هایی مثل آپارات یوتیوب و … انجام می دهید.
  • تبلیغات محتوا : نسبت به کسب و کار خود در فضاهای مختلف اطلاعات بدهید.
  • تبلیغات چاپی : به تبلیغاتی مثل تراکت کارت ویزیت بنر و… گفته می شود که می توان در تبلیغات تجاری از آن استفاده کرد .

تبلیغات پیامکی

 

تبلیغاتی که از نوع پیامک هستند را تبلیغات پیامکی یا اسمسی می گویند که شامل دو نوع صوتی و تصویری می شوند. تبلیغات صوتی را می توانید از طریق پنل های ارسال که اتفاقا بسیار زیاد هم می باشند انجام دهید و پیام های متنی را هم از چند طریق می توان انجام داد :

  • با نصب نرم افزار بر روی موبایل می توان از طریق لپ تاپ و با همان هزینه ی سیم کارت خودتان ارسال کنید. مزیت این روش این است که می توانید به افرادی که در بلک لیست مخابرات قرار دارند نیز پیام ارسال کنید .
  • سامانه های ارسال پیامک هستند و به شما توصیه می کنم که بابت این سامانه ها به هیچ وجه هزینه ای پرداخت نکنید و حتی می توانید در رابطه با عدد و هزینه ی ارسال هر پیامک با شرکت ارائه کننده ی خدمات مذاکره کنید .
  • شبکه های ایرانسل : ایرانسل یک خدماتی را دارد که به وسیله ی آن می توانید به صورت منطقه ای پیامک ارسال کنید .

نکاتی برای موفقیت در تبلیغات پیامکی

زمان

 

اولین نکته ای که شما در تبلیغات پیامکی باید به آن توجه کنید، زمان ارسال پیامک ها است. ساعاتی از شبانه روز که مخاطبان شما به طور معمول در حال استراحت هستند مطمعناً زمان مناسبی برای ارسال پیامک های تبلیغاتی نیست. اگر میخواهید در مورد  حراجی ها از طریق پیامک اطلاع رسانی کنید توجه کنید که پیامک های ارسالی شما باید در زمانی نزدیک به حراجی ارسال شود چرا که معمولاً پیامک ها ماندگاری کمی دارند.

اثر گذاری متن پیامک

 

در این زمینه شما باید باهوش عمل کنید و یا از متخخصان در این زمینه کمک بگیرید. متن پیامک شما باید به صورتی باشد که در ذهن مخاطب شما باقی بماند. یک دستور العمل کلی برای انتخاب متن پیامک تبلیغاتی شما این است که سعی کنید در زمان کوتاهی که در اختیار دارید بیشترین توضیحات را در مورد محصول و خدمات خود به مخاطب ارائه کنید. نمیتوان تعیین کرد که تعداد کلمات در یک پیامک تبلیغاتی چقدر باید باشد اما بهتر است به صورت میانگین پیامک های تبلیغاتی شما بیشتر از ده کلمه نباشند.

مزایای پیامک های تبلیغاتی

 

اگر هنوز برای استفاده از تبلیغات پیامکی دچار تردید هستید بهتر است این نکات را بدانید که تبلیغات پیامکی جزء روش های ارزان تبلیغاتی است. با توجه به در دسترس قرار داشتن تلفنهای همراه برای عموم مردم جامعه با استفاده از این نوع تبلیغات میتوان به راحتی به مخاطبان هدف دسترسی پیدا کرد.

این نوع از تبلیغات بدون واسطه و به صورت مستقیم انجام می شود. در صورت استفاده صحیح از این نوع از تبلیغات شما میتوانید اطمینان داشته باشید که با افزایش سود دهی در کسب و کار خود مواجه خواهید شد. پیامک های تبلیغاتی نیازی به طراحی های پیچیده ندارند و خود شما با توجه به برخی از نکات و مشورت کردن با فعالان در این زمینه میتوانید پیامک های تبلیغاتی خود را بنویسید. قسمت زیادی از پیامک های تبلیغاتی ارسالی به دلیل کوتاه بودن توسط مخاطبان خوانده میشوند.

مهمترین موضوع در تبلیغات این است که خودتان تبلیغ نویسی رو بلد باشید و بدانید چه متنی را انتخاب کنید .

نتیجه گیری

رشدفردی
با توجه به گسترش اینترنت در بین عموم مردم و ارزان بودن تبلیغات اینترنتی استفاده از آن رواج زیاد پیدا کرده است. شرکت های بزرگ و کوچک در کنار استفاده از تبلیغات سنتی برا معرفی کسب و کار خود از تبلیغات اینترنتی نیز استفاده می کنند. تبلیغات اینترنتی اگه به صورت اصولی و هدفمند انجام شود میتواند تاثیرگذاری بسیار زیادی داشته باشد.

 

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده  خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید.

ارائه دهنده آموزش های  تبلیغات اینترنتی،انواع تبلیغات , تبلیغات

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظر ۱
  1. سعدى حمزهء کاربر می‌گوید

    سلام
    هر چند اين مقاله رو زده براى اعضاى ويژه ولى نمى دونم اشتباه شده باشه يا نه،مطالب زيادى براى استفاده آورده شده بود.
    به هر عالى بود
    ممنون