Take a fresh look at your lifestyle.

برند چیست ؟

برند چیست ؟

اقتصاد امروز از اقتصاد مبتنی بر تولید انبوه به سوی اقتصاد مبتنی بر سفارشی سازی انبوه حرکت کرده است . پس حق انتخاب مخاطب به شدت افزایش یافته و چند برابر شده . برای پیروزی در این بازار نیاز دارید خود را و خدماتتان را در ذهن مخاطب ثبت کنید و مهر کسب و کارتان را بر تصویر ذهنی مشتریان بکوبید.

برند یا علامت  تجاری عبارت است از : طراحی منحصر به فرد ، نشانه، نماد، کلمه یا ترکیبی از این موارد که تصویری را در ذهن تداعی می کندکه معرف محصولی یا خدمات یک سازمان است و آن را از رقبایش متمایز می کند.

برند جمع کل احساسات و برداشت هایی است که تمام مخاطبان احتمالی و مشتریان کنونی شما در ذهن و قلب خود درباره ی شما دارند.

که اگر در طول زمان این تصویر با کیفیت مشخصی ارائه شود در ذهن مشتری با رضایت و اطمینان همراه می شود.

ارزشی که برند ایجار می کند

برند در بازار شلوغ و پیچیده برای محصول شما تمایز ایجاد می کند.

هدف برند چیست ؟

ثبت محصول و خدمات در ذهن مشتری و در نهایت فروش است.

برای تعیین اهداف برند خود باید به دو سوال پاسخ دهید:

  1. شما از برند خود چه انتظاری دارید ؟
  2. دوست دارید دیگران شما را چگونه بشناسند و در مورد محصولات و خدمات شما چگونه قضاوت کنند ؟
 یکی از عواملی که می تواند در فروش موثر باشد سر عت تصمیم گیری مشتری است.

هر زمان که مشتری به شما گفت : بعدا مزاحمتون می شم ! در فرصت بعدی خرید می کنم ! باید بیشتر بررسی کنم ! و ….شما باخته اید. برند موفق به شما کمک می کند که سرعت تصمیم گیری مشتری را بالا ببرید.

هویت برند

هرنشانه ( بصری ، صوتی ، لمسی، یا طعم و بو ) که منعکس کننده و رابط بین شما و مخاطبتان است ، هویت برند شما را تشکیل می دهد. به علاوه ی تمام پیشنهاد ها، ارزش ها ، وعده هاو ذهنیتی که برای مخاطب ایجاد می کنید.

لوگو هویت بصری و انعکاس تصویری برند شماست.

برای طراحی لوگو به نکات زیر توجه کنید:

-اولین قدم در طراحی لوگو بررسی رقبا است. حتما قبل از هر کاری افراد یا سازمان هایی که در زمینه کاری شما فعالیت می کنند را بررسی کنید و تا حد ممکن سعی کنید طراحی های شما با آنان متفاوت باشد.چون همان طور که گفتیم مهم ترین نکته ی برندینگ ایجاد تمایز است.

– تلاش کنید که لوگو تا حد ممکن ساده باشد. این کمک می کند که بهتر در ذهن بماند.

– برای انتخاب رنگ، فونت و نماد هایی که استفاده می کنید دقت کنید که همه ی این موارد در راستای اهداف کلی سازمانی شما باشد.

– سعی کنید با استاندارد های مدرن پیش بروید و اگر نیاز بود بر اساس نیاز روز تغییراتی در لوگو خود ایجاد کنید. ( گوگل در این مورد بهترین و در دسترس ترین مثال است)

-شناخت درست مخاطب به شدت می تواند به شما در طراحی لوگو کمک کند. با توجه به این شناخت شما طراحی مناسبی بر اساس سلیقه ی مخاطب خود انجام می دهید.

-و نکنه ی نهایی و خیلی مهم دیگر خلاقیت است . اجازه ندهید که روند های معمول در طراحی و تصاویر تکراری مانعی بشوند سر راه خلاقیت شما.

استراتژی برند

 در لغت به معنای برنامه ­ای بلند مدت برای توسعه و پیشرفت برندی موفق است،

یعنی برنامه‌ی شما برای انتقال پیام برند‌تان

برند سازی استراتژیک به شکلی پایدار، منجر به شکل‌گیری یک برند قدرتمند می‌شود که به معنای ارزش افزوده‌ی بیشترِ محصولات و خدمات کسب‌وکار شما است که به شما امکان می‌دهد در مقایسه با موارد مشابه موجود، قیمت بالاتری برای محصولات و خدمات خود در نظر بگیرید.

موارد تعیین کننده در مورد استراتژی برند

– بازار هدف: گسترش بازار هدفتان را تعیین کنید ، ( محلی ، در سطح کشور ، در سطح بین الملل)

– یکپارچگی: سبک خاص خودتان را داشته باشید.

– احساس برند:  به حسی که قرار است خریداری محصول یا خدمات شما در افراد ایجاد کند دقت کنید و آن را در نان تجاری تان فریاد بزنید.

– انعطاف پذیری: تعصب را کنار گذاشته و با تغییرات بازار و تغییرات سلیقه ی مخاطب خود را تطبیق دهید.

همه ی موارد بالا منجر می شود به وفاداری مشتری که هدف کلی و نهاییی برند سازی است.

 

به پایان این مقاله رسیدیم ، هر سوالی داشتی که توی این مقاله بهش نرسیدی کامنت کن واسمون تا خیلی سریع به سوالت برسی .

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
هدیه شما، فایل صوتی مصاحبه با آنتنی رابینز
میلیونر خودساخته ای که رازهاش رو با شما به اشتراک میزاره
telegram
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.