پرزنت کردن

پرزنت کردن موثرترین راه رسیدن به موفیت

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (No Ratings Yet)
person صابر خلیلی access_time دی ۲۲, ۱۳۹۵ remove_red_eye 542 مشاهده comment بدون دیدگاه

مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله ۵ دقیقه می باشد

مقدمه

مهمترین اصل برای بازاریابی و فروش پرزنت کردن می باشد. پرزنت کردن افراد راه ارتباطی بین سازمان ما و افراد می باشد و اگر نتوانیم این کار را به درستی انجام دهیم، نخواهیم توانست کسب درآمد خوبی داشته باشیم، و همیشه با مشکلات بازاریابی مواجه خواهیم شد. در مقاله قبلی که در رابطه با پرزنت دیگران بود ما به اولین نکته پرزنت کردن یعنی سوالی خب که چی پرداختیم. این سوالی است که همه افراد در هنگام پرزنت کردن از ما و یا حتی از خود خواهند پرسید. همه افراد وقتی با پدیده ای نو مواجه می شوند در مقابل آن واکنش نشان می دهند و به قولی سوالات خب که چی آنان بیشتر می شود.

شخص بازاریاب و یا مدیریت بازاریابی باید همه سوالات مربوط به این سوال را از قبل پیش بینی کرده باشد و برای آن جواب های مناسب را پیدا کند. جواب به این سوال مزیت رقابتی را برای سازمان ما ایجاد کرده و با تبلیغات محیطی مناسب از این مزیت می توانیم برای مطرح کردن برند خود استفاده کنیم. اکنون به بررسی دو مورد دیگر از مهمترین موارد پرزنت کردن می پردازیم. ما در این مقالات از شما می خواهیم کارهایی را انجام دهید، تمرین هایی عملی انجام دهید و از خود عملکرد نشان دهید.تا از زمانی که برای این مقاله می گذارید بیشترین بهره را ببرید.

از مهمترین راهکارهای پرزنت کردن

برانگیختن انگیزه ها

عامل دوم که برای پرزنت کردن باید مورد توجه قرار دهیم، برانگیختن انگیزه ها می باشد. چه انگیزه هایی در خرید های خود داریم؟ خریدهای ما بیشتر به چه انگیزه ای بوده است؟ ترس؟ طمع؟ جاه طلبی؟ انحصار طلبی؟ تمایز؟ رفاه؟ تهدیدهای زندگی؟ نیاز به روز بودن و عقب نماندن از قافله بشری؟ پاسخ به احساس غرور؟ کدام انگیزه ها نقش بیشتری دارند در خریدهای ما؟ انگیزه های مثبتی مثل به روز بودن،انحصار طلبی،رفاه،و تمایز؟ یا انگیزه های منفی مثل غرور وفخر فروشی،ترس،تهدید یا…؟

انگیزه های هر خریدار از خرید خود متفاوت است، نقش فروشنده موفق در این بخش بیشتر نمایان میشود، شناسایی آرمان شهر یک خریدار و تقویت آن.

راه ایجاد انگیزه

این مستلزم برقراری ارتباط بیشتر با خریدار و ایجاد یک پینگ پنگ دو طرفه است. هرچه بیشتر با خریدار این پینگ پنگ را پیش ببریم گوشه های بیشتری از انگیزه او برای خرید را پیش میبریم. پس ، از ایجاد ارتباط موثر و برانگیختن انگیزه ها که در بخش اعتماد سازی به صورت کامل توضیح داده شد، خودداری نکنیم، شناخت انگیزه ها به ما کمک می کند تا وارد ذهن خریدار شویم و دلایل قانع کننده را در پرزنت خود ارائه کنیم، دلایلی که میتواند به خریدار کمک کند تا دریابد کالا و خدمات ما چگونه به انگیزه های او پاسخ می دهد. مهمترین خدمتی که کالا یا خدمات ما به خریدار انجام می دهد ، پاسخگویی به انگیزه اصلی خرید اوست .

می توان با شناخت انگیزه خریدار به او کمک کرد از میان انتخابهای زیاد در یک محصول (که هر کدام امکانات ویژه و ویژگیهای مخصوص خود را دارند) بهترین گزینه را برگزیند و اینجاست که حاصل این پرزنت ارائه کالا یا خدمت ما خواهد بود، به نحوی که رابطه برد-برد حاصل شود. این را به خاطر بسپاریم که عصر فروش یخچال به اسکیمو به سر رسیده است. اکنون عصر مشتری نوازی اغاز شده. کاری که برندهای بزرگ دنیا در آن موفقیت های بی شماری را کسب کرده اند، و یکی از مولفه های مهم این موفقیت ها شناخت انگیزه های مثبت و منفی خریداران بوده است. و با اینکار توانسته اند کسب و کار خود را متحول کنند.

پرزنت ما زمانی پرزنتی موفق و کامل خواهد بود که انگیزه های مشتریان خود را بهتر بشناسیم.

تمرین

کاغذ یادداشت خود را بردارید و به یاد بیاورید چند بار با شناخت انگیزه های منفی و مثبت خریداران با آنها رابطه برد-برد ایجاد کرده اید. حالا روشهایی که منتهی به این پرزنت های موفق شده اند را به خاطر بیاورید و آنها را در لیست خود بنویسد، حالا شما چند روش برای شناسایی انگیزه های خریداران دارید و با گذشت زمان روشهای جدیدی را که کشف میکنید به این لیست بیفزایید.

پرزنت کردن

تکنیک ایجاد درد و ارائه درمان

همانطور که پیش از این گفته شد فروش ارائه بهبود و درمان است برای دردهایی که تاکنون تسکین نیافته اند. اما فروش گاهی ارائه درمان است برای دردهای که هنوز در مرحله کمون قرار دارند و هنوز خریدار نیاز اساسی خود را به خرید احساس نکرده است. در این مرحله می توان از تکنیک ایجاد درد و ارائه درمان بهره برد.

(کمون مرحله ای از بیماری است که عامل بیماری هنوز شناخته نشده، در این مرحله عامل در بدن میزبان حضور دارد ولی میزبان از وجود ان آگاهی ندارد، در مرحله کمون درمان صرف هزینه و انرژی کمتری را در پی دارد و به مراتب آسان تر از دوره حاد بیماری است)

همه به خاطر داریم که چند سال پیش اپیدمی فروش تلفنی کپسول های آتش نشانی در حال گسترش بود، اما بیشترین فروشی که این نوع کالا داشت با همین تکنیک ایجاد درد و ارائه درمان صورت میگرفت، دردی که شاید در صورت خرید نکردن تبدیل  به فاجعه ای غیر قابل جبران میشد.

بسیاری از مشاغل با این تکنیک به فروش خود دست می یابند مثل فروش بیمه های عمر، بیمه های مسئولیت، پکیج های کمک های اولیه و… شما چند مورد از این مشاغل را میشناسید؟

پرسش بنیادی:

نخریدن کالا یا خدمات شما چه خسارت هایی را میتواند در پی داشته باشد؟

مهم است به جز خدمتی که خریدن می تواند در ارائه به ما کمک کند، بتوانیم از ضررهای احتمالی نخریدن هم آگاهی داشته باشیم و در پرزنت خود به آن تکیه کنیم. ایجاد درد به ما کمک میکند که درمان مطلوبی را برای خریدار ایجاد کنیم و بتوانیم کالا یا خدماتی را ارائه دهیم که به برآورده شدن نیازهای خریدارانمان در حال کمون کمک کنیم.

شناسایی نیازها و تقاضا سازی برای خریدار هنر یک فروشنده محسوب میشود به شرطی که به رابطه برد-برد خریدار و فروشنده آسیبی نرساند.

تمرین

یادداشت کنیم تهدیدهایی را که نخریدن کالای ما میتواند به خریدار آسیب بزند.
بعد از یادداشت این مطالب تلاش کنیم از روش ایجاد درد و ارائه درمان در پرزنت خود بیشتر بهره بگیریم.

نتیجه گیری

دو عاملی که امروز بررسی کردیم از مهمترین موارد پرزنت کردن می باشد. ایجاد انگیزه برای خرید و ساختن ذهنیت برای مشتری و همچنین تکنیک درد و درمان یک راه موثر برای ایجاد خرید می باشد که می تواند موجب افزایش ثروت ما گردد.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری – صابر خلیلی

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، استراتژی در مدیریت

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

 

هنوز دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاهی میگذارد
ارسال دیدگاه

20 − نوزده =

ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
تیر ۴, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۳۱ ب.ظ

چگونه یک میلیاردر باشیم

تیر ۳, ۱۳۹۶
ساعت ۶:۲۷ ب.ظ

استرس شروع کسب و کار

تیر ۱, ۱۳۹۶
ساعت ۶:۳۰ ب.ظ

انضباط فردی

خرداد ۲۹, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۴۳ ب.ظ

۱۶ مورد از اشتباهات یک مدیر

خرداد ۲۶, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۵۱ ق.ظ

چرا ثروتمندان هرروز ثروتمندتر و فقیران هرروز فقیرتر میشوند(قسمت سوم)

خرداد ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۴۴ ق.ظ

۵ راهکار طلایی در فرآیند هدف گذاری

خرداد ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۸ ق.ظ

سوالات هوش مالی (ویژه شرکت کنندگان دوره)

ساعت ۱۰:۰۴ ق.ظ

چرا ثروتمندان هرروز ثروتمندتر و فقیران هرروز فقیرتر میشوند (قسمت دوم)

خرداد ۲۰, ۱۳۹۶
ساعت ۴:۱۳ ب.ظ

چرا هرروز ثروتمندان ثروتمندتر میشن و فقیران فقیرتر میشن

خرداد ۱۴, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۶ ق.ظ

ماری جوانا بزرگترین سم در بین جوانان

خرداد ۲, ۱۳۹۶
ساعت ۶:۵۲ ب.ظ

چگونه درعرض سه سال میلیاردر شدم (جلسه سوم)

اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۴۹ ب.ظ

چگونه در عرض سه سال میلیاردر شدم (قسمت دوم)

اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۶
ساعت ۲:۲۶ ب.ظ

چگونه در عرض سه سال میلیاردر شدم (قسمت اول)

اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۵۷ ق.ظ

کتاب نصفه نیمه های ثروتمند

ساعت ۱۱:۵۴ ق.ظ

کتاب توقف در سرتاسر مسیر ممنوع!

ساعت ۱۱:۵۰ ق.ظ

کتاب متخصص شغلتان شوید

ساعت ۱۱:۴۷ ق.ظ

کتاب تاثیر دعا و خیر خواهی در کسب ثروت و آرامش

ساعت ۱۱:۴۰ ق.ظ

کتاب مهارت درخواست کردن

ساعت ۱۱:۲۴ ق.ظ

کتاب زندگیت رو چرخ خودت میچرخه یا دیگران ؟!

ساعت ۱۱:۲۱ ق.ظ

کتاب راز یک میلیون دلاری من

ساعت ۱۱:۰۸ ق.ظ

کتاب پرواز با عقاب ها

ساعت ۱۱:۰۴ ق.ظ

کتاب توقف در سرتاسر مسیر ممنوع

اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۴۹ ق.ظ

رمز گشایی از علل بیکاری ناهوشیاریان مالی

اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۴۲ ق.ظ

چرا مرغ همسایه غازه

اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۵ ق.ظ

کسب و کار سخنرانی