۴ نکته طلایی برای ارائه خود در بازاریابی

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (8 votes, average: 3٫25 out of 5)
person صابر خلیلی access_time مرداد ۹, ۱۳۹۶ comment ۱ دیدگاه

از دیگر راههایی که برای ارائه خود در بازاریابی به آن نیازمندیم در مقاله زیر آورده شده است. راههای ارائه خود بسیار متنوع می باشد و با گذشت زمان و افزایش ارتباطات هر روز به آن اضافه می شود و شما هرروز باید به دنبال راه هایی باشید تا با برقراری ارتباط موثر بتوانید خود را به بهترین شکل ممکن ارائه دهید و کسب و کار خود را متحول کنید. در مقالات قبلی، ما شش راه ارائه خود را به شما معرفی کردیم. اگر مقالات قبلی را مورد مطالعه قرار دهید به سادگی می توانید همراه با این مقاله خود را به بهترین شکل ممکن به دیگران معرفی کنید و به کسب درآمد سازمان خود کمک شایانی کنید.

مهمترین موضوع عصر حاضر برقراری ارتباط صحیح و قدرت مذاکره می باشد تا ما بتوانیم به ذهن دیگران نفوذ کرده و مشتریان ما را بپذیرند؛ در این صورت با اعتماد به نفس از ما خرید خواهند کرد. در این مقاله ۴ راه دیگر برای ارائه خود را به شما معرفی خواهیم کرد، این ۴ راه به شرح ذیل است.

 

نکاتی ناب برای ارائه خود در بازاریابی

 

انالیز پارتیزانی و شناخت تهدیدها و فرصتها

 

ارائه خود

اولین نکته برای  ارائه خود ، این است که حتی بعد از به کار گیری تمام موارد که در مقالات قبلی ذکر شد گاهی پینگ پنگ فروش از کنترل شما خارج می شود، چون پیش بینی کافی و لازمی از نحوه برخورد با یک مشتری خاص نداشته اید (همین مشتری های سخت گیر هستند که در نهایت ما را به پارتیزانهای نمونه جنگ های نامنظم تبدیل می کنند، از آن ها استقبال و در چالش آن ها شرکت کنیم، یک بازی بدون چالش و هیجان فقط به درد مردگان می خورد).

در این گونه موارد با حفظ خونسردی بیشتر باید شنونده بود تا گوینده، به زودی از دل همین شنیده ها شما پاسخ های قانع کننده ای را بیرون خواهید کشید! فقط باید قدرت آنالیز خود را تقویت کنید و در لحظه تهدید ها، فرصت ها، قوت ها و ضعف ها را طبقه بندی کرده و به تقویت آن‌ها بپردازید. همیشه به یاد داشته باشیم که کشتی ها در اسکله  امن تر هستند تا در میان طوفان، اما کشتی برای لنگر انداختن در اسکله طراحی نشده است!

از چالش ها نهراسیم یا موفق میشویم که به آن ها پاسخ دهیم تا موفق می شویم که بدانیم در چه مواردی ضعف داشته ایم و برای رفع آن‌ها تلاش کنیم. در لحظه مثل یک پارتیزان، به شناسایی تهدید ها و فرصت می پردازیم و استراتژی های خود را که بر پایه تجربه و تحقیق تدوین می‌کنیم.

تمرین

دو مورد از آنالیزهای لحظه ای خود را یادداشت کنید؛ یک مورد منجر به پیروزی و یک مورد منجر به شکست؟ چه فاکتورهایی موفقیت یا شکست را در انالیز پارتیزانی شما تعیین کردند؟

بهره گیری از سناریوی خلاق

 

 

با بررسی دوباره آیتم‌هایی که گفتیم به این نتیجه می رسیم که برای پرزنت کردن نیاز به یک سناریو داریم. دقیقا این نیازی است که بسیاری از ما به آن اهمیت نمی‌دهیم، بزرگترین بازیگری را که میشناسید کیست؟ (مهم کشف سلیقه شما نیست ؛ممکن است جواب ها به بیش از پنجاه نفر هم برسد). اما کدام یک از این افراد بدون سناریو به ایفای نقش پرداخته اند؟ چند درصد از آن‌ها به ایده های خالقانه خود متکی بوده اند و از سناریو پیروی نکرده اند؟

بحث سناریو بحث بسیار مهم در همه کسب و کار است که به صورت مجزا در آیتمی با مبحث بازاریابی تلفنی به بررسی آن خواهیم پرداخت.

 

موضع نگرفتن در مقابل گارد مشتری

 

گارد گرفتن

 

همیشه مشتری ها نسبت به فروشنده ها گارد بسته ای دارند و این هنر فروشنده است که این گارد را از هم باز کند. این تابع شرایط زمانی و مکانی نیست اما گاهی شرایط زمانی و مکانی به شدت یا ضعف آن کمک خواهد کرد (مثل زمان رکود اقتصادی که شدت آن بیشتر خواهد بود).

نمیتوان انتظار داشت که مشتری بدون گارد در مقابل ما ظاهر شود، این گارد همیشه نسبت به فروشنده وجود دارد و حالت دفاعی در رفتار همه مشتری ها دیده میشود، به ویژه در زمانی که رفتار فروشنده یا طرف مذاکره تهاجمی باشد، کار اصلی ما در پرزنت این است که به نگرانی های او پاسخ قانع کننده ای بدهیم و او را از این گارد خارج کنیم نه این که با گرفتن موضع او را بیشتر در این حالت فرو ببریم. فرد موفق کسی است که با سنگهایی که به طرف او پرتاب میشود برای خود سنگر بسازد!

در زمان برخورد با گارد مشتری، با او باید همزاد پنداری کرد و به نگرانی های او پاسخ داد، رفتار عکس ممکن است که به عدم فروش یا حتی یک فاجعه بیانجامد. ما استخدام می شویم تا پاسخگوی مشتری باشیم نه اینکه به تقابل با او بپردازیم…

نکته ای که بسیاری از سازمان ها همیشه فراموش میکنند تا به پرسنل خود انتقال بدهند دقیقا همین مفهوم است. به یاد داشته باشیم موضع گرفتن در مقابل مشتری یک موضوع کاری را به یک موضوع شخصی برای اختلاف تبدیل میکند و این دقیقا آغاز شکست یک فروشنده است.

نکاتی برای متقاعد کردن مشتریان

متقاعد کردن مشتریان برای نهایی کردن خرید نوعی هنر است. نکات زیادی وجود دارد که شما میتوانید با استفاده از آنها مشتریان خود را مجاب کنید که از شما خرید کنند. در ادامه برخی از این نکات ارائه شده است که میتواند در این زمینه به شما کمک کند.

مزایای خود را محکم به مشتریان ارائه دهید

 

 

مزایایی که به صورت ویژه و محکم ارائه شوند بهتر میتوانند مشتریان را قانع کنند. در بیان مزایای خود از قیدها و صفات مبهم استفاده نکنید، چرا که مشتریان اینگونه مزایا را به خاطر نمیسپارند. برای مثال فرض کنید شما در حال بازاریابی برای فروش قطعه ای مربوط به خودرو هستید که مصرف بنزین را کم میکند. زمانی که میخواهید مزایای محصول خود را ارائه دهید به جای اینکه بگویید استفاده از این قطعه مصرف سوخت در خودروی شما را به میزان قابل توجهی کم می‌کند. میتوانید اینگونه مزیت محصول خود را معرفی کنید و بگویید که استفاده از این قطعه مصرف بنزین را در خودرو شما به میزان ۱۵% کاهش خواهد داد.

بر روی مزایای که شما را منحصر به فرد میکند تاکید کنید.

ارائه مزایا کلی که نوع محصول شما دارد مهم است اما مهمتر از آن استفاده از مزایای است که شما را در این رقابت متمایز می کند. به دنبال مزیت‌هایی در محصول خود باشید که بتواند شما را از دیگران متمایز کند. مزیتهای منحصر به فرد میتواند کمک زیادی به شما برای رسیدن به هدف کند.

برای محصول خود مزایایی را ایجاد کنید

 

 

اگر محصول شما به گونه ای است که عده زیادی از فروشندگان دیگر نیز آن را ارئه میدهند در واقع شما در یک رقابت سخت قرار گرفته اید. برای پیروزی در این قابت میتوانید مزایای جدیدی را برای محصول خود ایجاد کنید. برای مثال برای آن تخفیفاتی در نظر بیگیرید و یا به مشتریان خود بگویید که در صورت خرید، محصول به صورت رایگان برای آنها ارسال خواهد شد. با توجه به محصولی که میفروشید خودتان میتوانید برخی از مزیتهای جدید را برای آن به وجود بیاورید.

به مشتری اطمینان خاطر بدهید

معمولا مشتریان در مراحل آخر تصمیم گیری برای خرید ممکن است دچار نوعی شک و دو‌دلی شوند. شما میتوانید به مشتریان خود کمک کنید که از این مرحله به راحتی عبور کنند. برای مثال اگر از کیفیت محصول خود اطمینان دارید میتواید در مورد محصولتان به آن‌‌‌ها ضمانتی قوی بدهید. مثلا بگویید که تا یک هفته اگر از این محصول راضی نبودید بدون هیچ شرطی میتوانید محصول را به من پس بدهید و وجه پرداختی را دریافت کنید.

بهره گیری از زبان بدن

 

زبان بدن

 

زبان بدن بحثی است که در جامعه ما خیلی مورد استقبال و بررسی قرار نمی گیرد. شاید به این دلیل که هنوز ضرورت آن را نمی شناسیم. در مورد زبان بدن کتابهایی زیادی هست و کتاب های ارتباط غیر کلامی و زبان بدن نوشته اساتید این فن میتواند منابعی خوب برای مراجعه باشد. مهمترین نکته برای پرزنت کردن آشنایی با زبان بدن می باشد، که می تواند برای موفقیت ما در ارائه خود بسیار حائز اهمیت باشد.

بهره گیری از زبان بدن این امکان را به ما می دهد که بدون شنیدن کلمات به احساس درونی افراد پی ببریم و از این دریافت در جهت آنالیز پارتیزانی تهدیدها و فرصت ها بهره بگیریم. مثلا در مورد گارد بسته خریدار یکی از علایم دست به سینه ایستادن یا نشستن اوست که میتواند به ما خبر بدهد که او در موضع گارد دفاعی قرار گرفته است؛ این مطلب می تواند به شکست ما در یک مذاکره یا فروش بیانجامد، تکنیک مقابله در این موارد (البته بعد از آگاهی کامل از زبان بدن و شناخت آن) می تواند بسیار ساده باشد.

مثلا در مورد مثال گفته شده تعارف کردن یا دادن چیزی شبیه خودکار میتواند شخص را از حالت دفاعی خارج کند و این زمان مناسبی است برای اینکه شاه کلید های پرزنت خود را به کار ببریم تا بار دیگر طرف مذاکره ما گارد دفاعی به خود نگیرد(البته اگر از روی خستگی دست به سینه نشده باشد!)

شناخت زبان بدن و تکنیک های مقابله با آن به دلیل گستردگی حتما نیاز به آموزش و مطالعه دارد.

نتیجه گیری

شناخت تمامی موارد ارائه خود برای برقراری ارتباط ما بسیار مفید و سودمند می باشد. اگر ما به دنبال ثروت هستیم باید از تمامی راههای روز برای کسب و کار خود استفاده کنیم. هرچه ما نسبت به محیط خود به روزتر باشیم و خلاقیت برای آن مطرح کنیم به راحتی می توانیم گام هایی در جهت پولدار شدن برداریم. نکته مهم این است که ما بتوانیم با دیگران به بهترین شکل ارتباط گرفته و راههای متقاعد کردن دیگران را به خوبی بدانیم.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید.

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری – صابر خلیلی

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، مصاحبه حضوری ، فن بیان

  1. behzad162 گفت:

    سلام بنده تازه با این گروه اشنا شدم واقعا دارم متحول میشم ممنون از اینهمه لطفشما سروران گرامی

مشاهده همه دیدگاه ها
تا کنون 1 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است.
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
آذر ۱, ۱۳۹۶
ساعت ۱:۰۷ ق.ظ

این ۲۰ قانون چک را اگر ندانیم چه می شود؟

آبان ۳۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۳۱ ب.ظ

آموزش اصل حیاتی موفقیت در کسب و کار و زندگی

ساعت ۲:۵۰ ب.ظ

چگونه در عرض ۳ سال میلیاردر شدم

ساعت ۱۰:۴۵ ق.ظ

نقش خانواده ها در افزایش هوش مالی فرزندان خود

ساعت ۹:۱۴ ق.ظ

مصاحبه با برندگان چالش ۲۰۰ میلیونی

ساعت ۱:۰۲ ق.ظ

اصول چک که از آنها بی خبریم!

آبان ۲۹, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۸ ب.ظ

مدیر موفق و چگونگی رفتار با کارمندان در جهت سودآوری بیشتر

ساعت ۱:۰۶ ق.ظ

چند رسانه تبلیغاتی را می شناسید؟

آبان ۲۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۵ ق.ظ

بایدها و نباید های شراکت در کسب و کار

آبان ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۲۲ ب.ظ

بازخورد مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۰:۴۱ ق.ظ

گرفتن سود بانکی، منفعت یا خطر

آبان ۲۵, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۲۰ ب.ظ

مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۱:۳۸ ق.ظ

جنجال آموزش در مسیر کسب ثروت

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تئوری بز و تبلیغات در پیشرفت کسب و کار

آبان ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۲ ب.ظ

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا

آبان ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۰۵ ق.ظ

غلبه شعار بر شعور

ساعت ۱:۰۰ ق.ظ

۵ راهکار افزایش درآمد برای هوشیاران مالی

ساعت ۱۲:۴۷ ق.ظ

۲۰ هنری که در دنیا بیشترین درآمدزایی را دارند

آبان ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۷ ق.ظ

راهکارهای خودباوری ، فردایت را بساز

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تکنیک های افزایش فروش را از استاد ماهان تیموری بیاموزید

آبان ۲۱, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۵۱ ب.ظ

رازهای نهان وب سایت علی بابا در بازارهای جهانی

ساعت ۱۲:۳۵ ق.ظ

طرح کسب و کار یا همان بیزینس پلن را چگونه تهیه کنیم؟

آبان ۲۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۷ ق.ظ

روش های جدید تبلیغاتی شرکت گوگل

آبان ۱۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۲۰ ق.ظ

تاثیر آموزش‌های تیم ماهان تیموری بر موفقیت کسب و کار

آبان ۱۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۶ ق.ظ

کسب و کارهای زود بازده سال ۲۰۱۷