با عرض پوزش دربارگیری عکس مشکلی رخ داده است.

چه کسی مشتری می شود۳

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (1 votes, average: 5٫00 out of 5)
person مهسا فرازمند access_time مرداد ۱۱, ۱۳۹۵ comment ۱ دیدگاه

چه کسی مشتری می شود۳

این مقاله ادامه ی مقاله ی چه کسی مشتری می شود۳ ۲است. در مقاله چه کسی مشتری می شود۳ ۲ شش مورد از تکمیل پروفایل نهایی را اورده ام که مورد هفت آن را هم در این مقاله مطالعه می کنید.

در مقاله قبل گفتیم که هر چیزی از گفته های  کاربر نهایی را نمی توان باور کرد و باید اعتبار گفته هایش را بررسی کرد،و این که کاربر نهایی به حرف هایش اعتقاد دارد اما در عمل متفاوت با گفته هایش رفتار می کند.

 

  1. حالا که مشخص کردید کدام حقایق را دارید و کدام را ندارید:

 

  • مجدادا با کاربر نهایی که کاربر نمای شماست مصاحبه کنید.
  • خلاء های موجود در اطلاعات خود را پر کنید.
  • اطلاعات را در یکی دیگراز جلسات تیم به برگه حقایق اضافه کنید تا مطمئن شوید که همه ی افراد دیدگاه یکسانی دارند و هیچ یک از جزئیات مهم و حیاتی از قلم نیافتاده باشد.
  • از گفته های کاربرنمای خود فراتر روید و به دقت تمام جزئیات مربوط به او را بررسی کنید.

(مثلا:آیا میز کار او مرتب و منظم است؟ آیا در دفتر خود عکس دارد؟ چه نوع لباس هایی می پوشد؟ آیا او خصوصیات عجیبی دارد،مثلا آیا هنوز از پیام رسان پیجر استفاده می کند؟ این جزئیات در اغلب موارد گویا تر از هر چیز دیگری هستند.)

 

  • این گفت گو پایان بسته ای نداشته باشد زیرا احتملا در اینده هم باز می خواهید حقایقی را در خصوص کاربر نمای خود فرا بگیرید.

 

کاربر نما چیزی بیش از یک تمرین است

 

ماندگاری ارزش کاربرنما بسیار فراتر از تکمیل این مرحله است.

 

هنگامی که به تصمیمات آتی خود برای پیشرفت فکر می کنید، کاربرنما باید به نقطه ی حساس تفکرتان تبدیل شود.

 

  • به کدام ویژگی ها باید اولویت دهید؟
  • کدام را باید حذف کنید؟
  • منابع را چگونه باید اختصاص دهید؟
  • چه افرادی را باید برای فروش محصول استخدام کنید؟
  • پیامتان چگونه باید باشد؟
  • با چه افرادی باید شریک شوید؟
  • برای دیدار با مشتریان کجا باید بروید؟
  • چه موارد بر ذهنیت مشتری درباره ی محصولتان اثر می گذارد؟

 

فرایند پاسخ به این پرسشها به تدریج:

 

  • هم ترازی را وارد تیم می کند.
  • سوء برداشتهایی را که ممکن است به سبب ارتباطات نا دقیق روی دهد برطرف می سازد.

 

با عرض پوزش دربارگیری عکس مشکلی رخ داده است.

 

 

اگر این کار به طور موثر انجام شود، می تواند به هدایت تمامی تصمیمات کمک کند و بینشی استوار در شرکت به وجود اورد.

 

  • ممکن است به این نتیجه برسید که هنگام ایجاد برگه حقایق کاربرنما، مرتکب اشتاهی شده اید یا کاربر نمایتان به اندازه کافی نشان دهنده ی پروفایل کاربر نهایی نیست پس لازم است که به عقب بازگردید و در کاربرنمای خود تجدید نظر کنید.این کار نه تنها ایرادی ندارد ، بلکه تمرینی توصیه شده و بسیار مفید محسوب می شود.

 

  • توجه داشته باشید ساختن کاربر نما چیزی نیست که یک بار انجامش دهید و تمام شود، بلکه باید در طول مسیر پیشرفت کسب و کارتان همواره برای تمام اعضای تیم قابل روئیت یا حداقل در دسترس باشد.کاربرنما باید ستاره قطبی شما باشد.

 

ایا باید چندین کاربرنما بسازم؟ اگر چنین باشد،چه زمانی؟

 

شرکت هایی که ماهیت انها مانند ئی بی و گوگل است در واقع باید با دو کاربرنما کار خود را اغاز کنند. این کار به علت کمبود تمرکزنیست، بلکه به این علت است که کسب و کارهای اصلی انها بازار های دو طرفه اند، از این رو، آنها برای هر یک از دو طرف بازار به یک کاربرنما نیاز دارند. چه کسی مشتری می شود۳

 

گوگل و ئی بی امروز انقدر بزرگ اند که برای هر یک از بخش های کسب و کارشان یک کاربر نما دارند و کار افرینان برخی اوقات تمایل دارند با اشاره به این دو شرکت نشان دهند که چرا شرکت های نو پا هم باید چندین کاربرنما داشته باشند.با این حال شرکتهای بزرگ منابع مورد نیاز برای پوشش بازار های چندگانه را در اختیار دارند و در نتیجه از چندین کاربرنما استفاده می کنند.شما این منابع سرشار را در اختیار ندارید و نباید مسیری را دنبال کنید که شرکت های بزرگ برای کاربرنماهای خود می پیمایند.

 

  • فقط بر یک کاربر نما تمرکز کنید یا چنانچه بازار چند طرفه ای پیش رو دارید ، برای هر یک از طرف های بازار یک کاربر نما در نظر بگیرید.

 

کاربر نما به شما کمک می کند روی کاری که باید انجام دهید( و کاری که نباید انجام دهید ) تمرکز کنید

تمرین ساخت کاربر نما را می توان به ساخت کاربرنما برای مشتریان تعمیم داد که تصمیم به ارائه ی خدمت به انها ندارید.

 

  • چنین تمرینی می تواند کمک کند تا تمرین کنید و منابع ارزشمندتان را هدر ندهید.

نویسنده : مهسا قرازمند – ماهان تیموری

این کتاب را از دست ندهید:

دانلود کتاب متخصص شغلتان شوید

 

  1. حسن فکری گفت:

    واقعا عالی هستید شما و مقاله هاتون

مشاهده همه دیدگاه ها
تا کنون 1 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است.
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
آبان ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۴۱ ق.ظ

گرفتن سود بانکی، منفعت یا خطر

آبان ۲۵, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۲۰ ب.ظ

مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۱:۳۸ ق.ظ

جنجال آموزش در مسیر کسب ثروت

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تئوری بز و تبلیغات در پیشرفت کسب و کار

آبان ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۲ ب.ظ

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا

آبان ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۰۵ ق.ظ

غلبه شعار بر شعور

ساعت ۱:۰۰ ق.ظ

۵ راهکار افزایش درآمد برای هوشیاران مالی

ساعت ۱۲:۴۷ ق.ظ

۲۰ هنری که در دنیا بیشترین درآمدزایی را دارند

آبان ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۷ ق.ظ

راهکارهای خودباوری ، فردایت را بساز

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تکنیک های افزایش فروش را از استاد ماهان تیموری بیاموزید

آبان ۲۱, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۵۱ ب.ظ

رازهای نهان وب سایت علی بابا در بازارهای جهانی

ساعت ۱۲:۳۵ ق.ظ

طرح کسب و کار یا همان بیزینس پلن را چگونه تهیه کنیم؟

آبان ۲۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۷ ق.ظ

روش های جدید تبلیغاتی شرکت گوگل

آبان ۱۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۲۰ ق.ظ

تاثیر آموزش‌های تیم ماهان تیموری بر موفقیت کسب و کار

آبان ۱۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۶ ق.ظ

کسب و کارهای زود بازده سال ۲۰۱۷

ساعت ۱:۰۰ ق.ظ

راه اندازی کسب و کار با توصیه های استاد ماهان تیموری

آبان ۱۶, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۰ ق.ظ

شگفت انگیزترین بانوان کار آفرین ایران و موفقیت های بزرگ آن ها در کسب و کار

ساعت ۱:۰۴ ق.ظ

درآمدزایی اگر جدی گرفته می شد…

آبان ۱۵, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۳ ق.ظ

کسب و کار خانه بازی مخصوص کودکان

آبان ۱۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۰۳ ب.ظ

۸ روش بازاریابی رایگان

ساعت ۱۱:۳۷ ق.ظ

آشغال های ذهنت رو دور بریز

ساعت ۱:۰۶ ق.ظ

کارمند چگونه کارآفرین می شود؟

آبان ۱۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۸ ق.ظ

آموزش در مسیر ثروت است یا ثروت در مسیر آموزش؟

آبان ۱۱, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۴۲ ق.ظ

۱۸شغل پر درآمد جهان از نگاه اقتصاد دانان بزرگ

آبان ۱۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱:۱۴ ب.ظ

پاسخ به چالش پول نقد