ایده تبلیغاتی

ایده تبلیغاتی را از کجا بیاوریم؟

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (No Ratings Yet)
person محمد محمدی access_time اسفند ۱۷, ۱۳۹۵ remove_red_eye 81 مشاهده comment بدون دیدگاه
زمان تقریبی مطالعه این مقاله حدود 3 دقیقه میباشد.

مقدمه

ایده تبلیغاتی برای هر یک از رسانه های تبلیغاتی امکان پذیر است. با کمی خلاقیت می شود اینقدر با مخاطب، ارتباط موثر برقرار کرد که خودش شگفت زده شود. ایده تبلیغاتی در بازاریابی و فروش، می تواند عامل مهمی در افزایش آن باشد. ما در این مقاله قصد داریم تا به شما راههای مختلف یافتن ایده تبلیغاتی را یاد بدهیم. هر کسی، با هر سطح اطلاعاتی در زمینه تبلیغات، می تواند ایده تبلیغاتی پیدا کند ولی برای این کار باید یک سری روش ها را یاد بگیرد تا بتواند از آن ها استفاده کند. اینکه این روش های چیست می توانید این مقاله را بخوانید.

 

راه هایی برای پیدا کردن ایده تبلیغاتی

۱ دنبال حقیقت باشید

کسی که تبلیغ نویس است باید دنبال دو حقیقت باشد :

۱ حقیقت در مورد محصول یا خدمات مورد نظر

یک تبلیغ نویس باید همه چیز را در مورد محصول یا خدماتی که می خواهد در مورد آن تبلیغ بنویسد، بداند. در مورد جزئیات آن اطلاعات کامل داشته باشد. اگر در رسانه ای، تبلیغ شده است در مورد آن ها بداند. ازجمله :

مجلات، روزنامه ها، تبلیغات محیطی، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی و…

اگر این اطلاعات را ندارید باید آن ها را پیدا کنید و یا اگر امکانش هست، مثل مجلات، جدا کنید.

اگر نوشتن تبلیغات برای محصول یا خدماتی خاص در میان نمی باشد، وقتی جایی ایده تبلیغاتی می بینید که به نظرتان جالب است، آن را بردارید یا از آن عکس بگیرید. این ایده ها در جایی دیگر و برای تبلیغاتی دیگر به کار شما می آیند.

۲ حقایق خاص در مورد مخاطب هدف

هر گروه از مردم، دارای ویژگی های خاصی می باشند. باید آن را شناخت تا بتوان بر روی آن ها تاثیر گذاشت. برای این کار، شما باید از نزدیک با مردم در ارتباط باشید. در بین آن ها بروید. در سمینارها، دوره های آموزشی، کارگاه ها و جاهایی که به هر طریق می توانید با مردم در ارتباط باشید، شرکت کنید.

 

۲ ایده ها را بازبینی کنید

یک ایده در ۳ صورت بوجود آمده است :

۱ ایده ای بکر و تازه می باشد

۲ بهتر شده یک ایده می باشد

۳ تلفیقی از چند ایده می باشد

بهترین حالت آن، ترکیب چند ایده با هم و بوجود آوردن یک ایده جدید می باشد. ویژگی این ایده، این است که ایده بوجود آمده شبیه هیچ کدام از آن ایده ها بصورت جداگانه نیست ولی ایده ای جدید می باشد.

 

ایده تبلیغاتی

 

۳ نوشته های خود را دسته بندی کنید

این کار به شما کمک می کند تا هر وقت که به اطلاعاتی احتیاج داشتید براحتی بتوانید آن را پیدا کنید و از آن استفاده کنید. شاید ایده تبلیغاتی شما در بین اطلاعاتی باشد که دسته بندی کرده اید.

 

۴ از دیگران بپرسید

از وجود افرادی که می شناسید استفاده کنید. وقتی تبلیغی را می نویسید یا آماده می کنید، آن را به دیگران نشان دهید و نظر آنها را بپرسید. بعضی از مواقع ایده های خیلی خوبی از دهان اطرافیان بیرون می آید بطوریکه شما را شگفت زده می کنند. فکر ما درگیر تبلیغات است، شاید چیزهایی را جا انداخته باشیم ولی بقیه اینطور نیستند. آنها با فکری آزاد نسبت به تبلیغات، نظر خود را می گویند.

 

۵ گروه داشته باشید

معمولا کارهای تیمی بهتر از انفرادی جواب می دهد. شما نیز اگر تیمی تشکیل دهید و با تیم خود روی تبلیغات کار کنید قطعا نتیجه بهتری می گیرید. چند فکر، بهتر از یک فکر کار می کند.

 

۶ خودتان کالا یا خدمات را استفاده کنید

ویژگی این کار این می باشد که وقتی خودتان کالا یا خدماتی را استفاده می کنید، می توانید به عنوان یک مشتری نظر خود را بدهید. این به شما کمک می کند تا بهتر بتوانید آن محصول یا خدمات را بررسی کنید.

 

موارد ذکر شده، تنها بخشی از راههای پیدا کردن ایده می باشند.

خود را به فقط به این موارد محدود نکنید و دنبال راههای دیگر هم باشید.

 

چنانچه در مدت زمان تخمینی موفق به اتمام این مقاله نشده اید می توانید به سایت تست تندخوانی مراجعه کنید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده : محمد محمدی – ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، تبلیغات اینترنتی

نظرات شما نسبت به مقاله “ایده تبلیغاتی را از کجا بیاوریم؟ برای تیم آموزشی ماهان تیموری ارزشمند و سازنده می باشد.

 

دانلود PDF

 

download

 

هنوز دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاهی میگذارد
ارسال دیدگاه

5 × یک =

ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
فروردین ۵, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۳۲ ب.ظ

ایده های انقلابی برای کسب و کار شما در سال جدید

اسفند ۲۹, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۱۷ ب.ظ

عیدی تیم آموزشی ماهان تیموری برای سال۹۶ تو دوست خوبم

اسفند ۲۸, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۲۱ ب.ظ

رابطه هوش مالی با عید

ساعت ۱۰:۵۲ ب.ظ

همه چیز درباره آمیخته بازاریابی

اسفند ۲۷, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۵۷ ب.ظ

ایده های طلایی برای هر کسب و کاری لازم است

اسفند ۲۶, ۱۳۹۵
ساعت ۶:۱۶ ب.ظ

تبلیغات دفاتر بیمه ، تبلیغات موثر چیست؟

اسفند ۲۵, ۱۳۹۵
ساعت ۴:۲۷ ب.ظ

۱۰ ایده ناب برای روانشناسی در مذاکره

اسفند ۲۲, ۱۳۹۵
ساعت ۶:۲۹ ب.ظ

مثل بقیه کار را رها نکن

اسفند ۲۰, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۵۲ ب.ظ

ایده های عالی فقط برای شما

اسفند ۱۹, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۴۹ ب.ظ

ایده خوب برای کسب و کار خوب

اسفند ۱۸, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۲۳ ب.ظ

۹ قانون مهم برای تبلیغات موفق

اسفند ۱۷, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۴۹ ب.ظ

ایده تبلیغاتی را از کجا بیاوریم؟

اسفند ۱۶, ۱۳۹۵
ساعت ۴:۲۸ ب.ظ

۴ مرحله برای نوشتن متن تبلیغاتی

اسفند ۱۵, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۳۶ ب.ظ

۴ روش برای تبلیغات محصولی مشابه در بازار

ساعت ۷:۴۹ ق.ظ

دروغی به نام باور ؟

اسفند ۱۴, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۴۰ ب.ظ

چگونه یک عنوان فوق العاده بنویسیم؟

ساعت ۹:۵۵ ق.ظ

کلیپ آموزشی هوش مالی

اسفند ۱۳, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۳۵ ب.ظ

۱۰ ایده خلاقانه برای فکرهای عاقلانه

اسفند ۱۲, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۴۱ ب.ظ

تبلیغات با نمایشگاه ، با غرفه پول پارو کنید

اسفند ۱۱, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۴۰ ب.ظ

تبلیغات در هواپیما ، پرواز را تجربه کنید

اسفند ۱۰, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۲۰ ب.ظ

تبلیغات داخل اتوبوس ، دکوری حساس

اسفند ۹, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۴۸ ب.ظ

تبلیغات در ایستگاه اتوبوس ، پیش به سوی مقصد

اسفند ۸, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۳۷ ب.ظ

تبلیغات تاکسی ، تبلیغاتی متحرک

ساعت ۱۰:۴۲ ق.ظ

کسب و کار تولید لیوان کاغذی

اسفند ۷, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۴۰ ب.ظ

ویدیو وال ها ، یک دیوار تبلیغاتی