ایده تبلیغاتی

ایده تبلیغاتی را از کجا بیاوریم؟

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (1 votes, average: 4٫00 out of 5)
person محمد محمدی access_time اسفند ۱۷, ۱۳۹۵ remove_red_eye 378 مشاهده comment ۱ دیدگاه
زمان تقریبی مطالعه این مقاله حدود 3 دقیقه میباشد.

مقدمه

ایده تبلیغاتی برای هر یک از رسانه های تبلیغاتی امکان پذیر است. با کمی خلاقیت می شود اینقدر با مخاطب، ارتباط موثر برقرار کرد که خودش شگفت زده شود. ایده تبلیغاتی در بازاریابی و فروش، می تواند عامل مهمی در افزایش آن باشد. ما در این مقاله قصد داریم تا به شما راههای مختلف یافتن ایده تبلیغاتی را یاد بدهیم. هر کسی، با هر سطح اطلاعاتی در زمینه تبلیغات، می تواند ایده تبلیغاتی پیدا کند ولی برای این کار باید یک سری روش ها را یاد بگیرد تا بتواند از آن ها استفاده کند. اینکه این روش های چیست می توانید این مقاله را بخوانید.

 

راه هایی برای پیدا کردن ایده تبلیغاتی

۱ دنبال حقیقت باشید

کسی که تبلیغ نویس است باید دنبال دو حقیقت باشد :

۱ حقیقت در مورد محصول یا خدمات مورد نظر

یک تبلیغ نویس باید همه چیز را در مورد محصول یا خدماتی که می خواهد در مورد آن تبلیغ بنویسد، بداند. در مورد جزئیات آن اطلاعات کامل داشته باشد. اگر در رسانه ای، تبلیغ شده است در مورد آن ها بداند. ازجمله :

مجلات، روزنامه ها، تبلیغات محیطی، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی و…

اگر این اطلاعات را ندارید باید آن ها را پیدا کنید و یا اگر امکانش هست، مثل مجلات، جدا کنید.

اگر نوشتن تبلیغات برای محصول یا خدماتی خاص در میان نمی باشد، وقتی جایی ایده تبلیغاتی می بینید که به نظرتان جالب است، آن را بردارید یا از آن عکس بگیرید. این ایده ها در جایی دیگر و برای تبلیغاتی دیگر به کار شما می آیند.

۲ حقایق خاص در مورد مخاطب هدف

هر گروه از مردم، دارای ویژگی های خاصی می باشند. باید آن را شناخت تا بتوان بر روی آن ها تاثیر گذاشت. برای این کار، شما باید از نزدیک با مردم در ارتباط باشید. در بین آن ها بروید. در سمینارها، دوره های آموزشی، کارگاه ها و جاهایی که به هر طریق می توانید با مردم در ارتباط باشید، شرکت کنید.

 

۲ ایده ها را بازبینی کنید

یک ایده در ۳ صورت بوجود آمده است :

۱ ایده ای بکر و تازه می باشد

۲ بهتر شده یک ایده می باشد

۳ تلفیقی از چند ایده می باشد

بهترین حالت آن، ترکیب چند ایده با هم و بوجود آوردن یک ایده جدید می باشد. ویژگی این ایده، این است که ایده بوجود آمده شبیه هیچ کدام از آن ایده ها بصورت جداگانه نیست ولی ایده ای جدید می باشد.

 

ایده تبلیغاتی

 

۳ نوشته های خود را دسته بندی کنید

این کار به شما کمک می کند تا هر وقت که به اطلاعاتی احتیاج داشتید براحتی بتوانید آن را پیدا کنید و از آن استفاده کنید. شاید ایده تبلیغاتی شما در بین اطلاعاتی باشد که دسته بندی کرده اید.

 

۴ از دیگران بپرسید

از وجود افرادی که می شناسید استفاده کنید. وقتی تبلیغی را می نویسید یا آماده می کنید، آن را به دیگران نشان دهید و نظر آنها را بپرسید. بعضی از مواقع ایده های خیلی خوبی از دهان اطرافیان بیرون می آید بطوریکه شما را شگفت زده می کنند. فکر ما درگیر تبلیغات است، شاید چیزهایی را جا انداخته باشیم ولی بقیه اینطور نیستند. آنها با فکری آزاد نسبت به تبلیغات، نظر خود را می گویند.

 

۵ گروه داشته باشید

معمولا کارهای تیمی بهتر از انفرادی جواب می دهد. شما نیز اگر تیمی تشکیل دهید و با تیم خود روی تبلیغات کار کنید قطعا نتیجه بهتری می گیرید. چند فکر، بهتر از یک فکر کار می کند.

 

۶ خودتان کالا یا خدمات را استفاده کنید

ویژگی این کار این می باشد که وقتی خودتان کالا یا خدماتی را استفاده می کنید، می توانید به عنوان یک مشتری نظر خود را بدهید. این به شما کمک می کند تا بهتر بتوانید آن محصول یا خدمات را بررسی کنید.

 

موارد ذکر شده، تنها بخشی از راههای پیدا کردن ایده می باشند.

خود را به فقط به این موارد محدود نکنید و دنبال راههای دیگر هم باشید.

 

چنانچه در مدت زمان تخمینی موفق به اتمام این مقاله نشده اید می توانید به سایت تست تندخوانی مراجعه کنید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده : محمد محمدی – ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، تبلیغات اینترنتی

نظرات شما نسبت به مقاله “ایده تبلیغاتی را از کجا بیاوریم؟ برای تیم آموزشی ماهان تیموری ارزشمند و سازنده می باشد.

 

دانلود PDF

 

download

 

  1. MohammadAlizadeh گفته:

    اینکه واسه کدوم تبلیغات بیشتر خرج کنی و اینکه چه تبلیغاتی برای کلای شما تاثیرش بیشتره هم باید دونست تبلیغات باید هدفمند باشه

تا کنون 1 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است.
ارسال دیدگاه

چهار × 1 =

ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
تیر ۴, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۳۱ ب.ظ

چگونه یک میلیاردر باشیم

تیر ۳, ۱۳۹۶
ساعت ۶:۲۷ ب.ظ

استرس شروع کسب و کار

تیر ۱, ۱۳۹۶
ساعت ۶:۳۰ ب.ظ

انضباط فردی

خرداد ۲۹, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۴۳ ب.ظ

۱۶ مورد از اشتباهات یک مدیر

خرداد ۲۶, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۵۱ ق.ظ

چرا ثروتمندان هرروز ثروتمندتر و فقیران هرروز فقیرتر میشوند(قسمت سوم)

خرداد ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۴۴ ق.ظ

۵ راهکار طلایی در فرآیند هدف گذاری

خرداد ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۸ ق.ظ

سوالات هوش مالی (ویژه شرکت کنندگان دوره)

ساعت ۱۰:۰۴ ق.ظ

چرا ثروتمندان هرروز ثروتمندتر و فقیران هرروز فقیرتر میشوند (قسمت دوم)

خرداد ۲۰, ۱۳۹۶
ساعت ۴:۱۳ ب.ظ

چرا هرروز ثروتمندان ثروتمندتر میشن و فقیران فقیرتر میشن

خرداد ۱۴, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۶ ق.ظ

ماری جوانا بزرگترین سم در بین جوانان

خرداد ۲, ۱۳۹۶
ساعت ۶:۵۲ ب.ظ

چگونه درعرض سه سال میلیاردر شدم (جلسه سوم)

اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۴۹ ب.ظ

چگونه در عرض سه سال میلیاردر شدم (قسمت دوم)

اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۶
ساعت ۲:۲۶ ب.ظ

چگونه در عرض سه سال میلیاردر شدم (قسمت اول)

اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۵۷ ق.ظ

کتاب نصفه نیمه های ثروتمند

ساعت ۱۱:۵۴ ق.ظ

کتاب توقف در سرتاسر مسیر ممنوع!

ساعت ۱۱:۵۰ ق.ظ

کتاب متخصص شغلتان شوید

ساعت ۱۱:۴۷ ق.ظ

کتاب تاثیر دعا و خیر خواهی در کسب ثروت و آرامش

ساعت ۱۱:۴۰ ق.ظ

کتاب مهارت درخواست کردن

ساعت ۱۱:۲۴ ق.ظ

کتاب زندگیت رو چرخ خودت میچرخه یا دیگران ؟!

ساعت ۱۱:۲۱ ق.ظ

کتاب راز یک میلیون دلاری من

ساعت ۱۱:۰۸ ق.ظ

کتاب پرواز با عقاب ها

ساعت ۱۱:۰۴ ق.ظ

کتاب توقف در سرتاسر مسیر ممنوع

اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۴۹ ق.ظ

رمز گشایی از علل بیکاری ناهوشیاریان مالی

اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۴۲ ق.ظ

چرا مرغ همسایه غازه

اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۵ ق.ظ

کسب و کار سخنرانی