تبلیغات در وب چیست؟

تبلیغات در وب  چیست ؟ و چگونه انجام می شود ؟

تبلیغات در وب نقش بسیار مهمی در تجارت الکترونیک دارد. آگهی دهندگان اینترنتی روز به روز در حال گسترش بوده و بسیاری از شرکت ها در حال تغییر دادن راهبردهای تبلیغاتی خود هستند به گونه ای که رقابت تبلیغاتی میان آنها فشرده تر می شود .

تعریف:

تبلیغات تلاشی است برای انتشار هرچه بیشتر اطلاعات جهت تاثیر گذاری بر خریداران و معاملات تجاری .

نکته :

یکی از مشکلات عمده که در تبلیغات به وسیله مکاتبات وجود دارد این است که آگهی دهندگان اطلاعات کمی نسبت به مخاطبان خود دارند.

 

اینترنت توانست مفهوم بازاریابی تعاملی را به شرکت ها معرفی کرده تا بدین وسیله بتوانند با مصرف کنندگان نهایی خود رابطه ای مستقیم برقرار کنند .

 

دربازاریابی تعاملی مصرف کنندگان می توانند با کلیک کردن روی محصولات اطلاعات بیشتری در آن زمینه حاصل کرده و در صورت علاقه سوالات خود را از طریق ایمیل از صاحبان کسب و کار بپرسند .

 

دو مدل کسب و کار اصلی در تبلیغات آنلاین وجود دارد :

 ۱-استفاده از وب به عنوان کانال تبلیغاتی یک شرکت برای معرفی کالاها و خدمات آن

 

۲-تبدیل سایت یک شرکت به یک وب سایت عمومی به گونه ای که تعداد کاربران و بازدید کنندگان این سایت به قدری بالا باشد که سبب تشویق سایر شرکت ها به تبلیغ دادن آن شود .

 

برخی از اصطلاحات مرتبط با تبلیغات اینترنتی :

Ad Views:

به تعداد دفعاتی که یک کاربر در یک دوره خاص به صفحه ی وبی که در آن بنر تبلیغاتی قرار دارد مراجعه کرده باشد اد ویو می گویند .

Button :

یک بنر تبلیغاتی کوچک است که با کلیک کردن روی آن کاربر به وب سایت آن شرکت مرتبط می شود. این دکمه ها می توانند شامل نرم افزارهای قابل دانلود نیز باشند .

Page :

منظور از صفحه در اینجا همان فایل اچ تی ام ال است که می تواند شامل نوشته، تصویر، سایر ساختارهای آنلاین نظیر جاوا اپلت و فایل های چند رسانه ای باشند .

Click:

تعداد دفعات کلیک می باشد که توسط کاربر برای روئیت یک بنر تبلیغاتی صورت گرفته تا به وب سایت آگهی دهنده مرتبط شود .

CPM:

هزینه ای است که آگهی دهنده در ازای هزار بار دیده شدن بنر تبلیغاتی خود توسط مصرف کنندگان پرداخت می کند.

 

Hit:

هرگونه درخواست برای رویت اطلاعات از یک فایل یا صفحات وب را هیت می گویند. معمولا از هیت برای نشان دادن محبوبیت و شهرت یک سایت و مشخص کردن سایتی که در یک زمان مشخص بیشترین بازدید کننده را دارد استفاده می شود .

Visit :

مراحل گوناگون یک درخواست را که توسط کاربر برای مشاهده یک سایت و یا صفحات وب صورت می گیرد ویزیت می گویند.

تایم وات :

مدت زمانی که یک بازدید کننده برای ارائه درخواست خود در یک وب سایت معرفی می کند تایم وات می گویند که معمولا بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه است، اگر کاربر بیش از این زمان در یک صفحه بماند وی را به عنوان یک بازدید کننده جدید شناسایی کرده هیت و ویزیت جدید برای وی ثبت می شود .

 

چرا تبلیغات اینترنتی ؟

شرکت ها بنا به دلایل گوناگون دست به تبلیغات اینترنتی می زنند. یکی از دلایل این است که تماشگران تلویزیونی کم کم به کاربران اینترنتی تبدیل می شوند. یک موسسه تحقیقاتی به این نتیجه دست یافته است که کاربران اینترنتی زمانی را که صرف مشاهده تلویزیون می کرده اند اکنون به استفاده از اینترنت می پردازند .

 

آگهی دهندگان معمولا در تبلیغات خود در تلویزیون، روزنامه ها و مجلات با محدودیت روبه رو هستند. آنها غالبا از تعداد افرادی که تبلیغات آنها را در تلویزیون مشاهده کرده و یا در روزنامه ها خوانده اند بی اطلاع می باشند.

 

هم چنین نمی توان تبلیغات پخش شده در تلویزیون یا چاپ شده در روزنامه را تنها به بخشی ویژه از مخاطبین اختصاص داد .

 

اما به وسیله تبلیغات اینترنتی می توان اطلاعات فراوانی کسب کرده و از بازده تبلیغات نیز با خبر بود. برخی از برنامه های پیگیری و مدیریت تبلیغات می توانند به آگهی دهندگان آنلاین در زمینه تمامی مواردی که در بالا اشاره شد اطلاعات دهند .

 

دلایل رشد تبلیغات اینترنتی :

هزینه :

تبلیغات آنلاین نسبت به تبلیغات در سایر رسانه ها ارزان تر است بعلاوه قابلیت به روز رسانی تبلیغات با قیمت پایین را دارد .

 

غنی بودن فرمت ها :

در تبلیغات آنلاین می توان از فرمت های صوتی ، تصویری ، چند رسانه ای و فایل های انیمیشن استفاده کرد .

 

شخصی سازی :

تبلیغات وب می تواند به صورت تعاملی بوده و به منظور جذب گروهی از کاربران خاص به صورت شخصی سازی شده مورد استفاده قرار گیرد.

زمان :

هیچ گونه محدودیت زمانی برای به روز رسانی تبلیغات وجود ندارد .

شبکه های اجتماعی :

یکی از عمده ترین مزایای تبلیغات اینترنتی ویژگی شخصی سازی آن برای دسته ای خاص از مخاطبین است .

با تشکر از توجه شما 

نویسنده : عباس حبیبی – ماهان تیموری 

دانلود PDF مقاله 

 

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

تیم آموزشی ماهان تیموری 

ارائه دهنده آموزشهای : کسب و کار ، کارآفرینی ، کسب و کار اینترنتی

هنوز دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاهی میگذارد
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
آذر ۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۲۴ ب.ظ

چگونه در عرض ۳ سال میلیاردر شدم (قسمت دوم)

آذر ۱, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۵ ب.ظ

سنگ فرش هر خیابان از طلاست ، ثروت در همین نزدیکی است

ساعت ۱:۰۷ ق.ظ

این ۲۰ قانون چک را اگر ندانیم چه می شود؟

آبان ۳۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۳۱ ب.ظ

آموزش اصل حیاتی موفقیت در کسب و کار و زندگی

ساعت ۲:۵۰ ب.ظ

چگونه در عرض ۳ سال میلیاردر شدم

ساعت ۱۰:۴۵ ق.ظ

نقش خانواده ها در افزایش هوش مالی فرزندان خود

ساعت ۹:۱۴ ق.ظ

مصاحبه با برندگان چالش ۲۰۰ میلیونی

ساعت ۱:۰۲ ق.ظ

اصول چک که از آنها بی خبریم!

آبان ۲۹, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۸ ب.ظ

مدیر موفق و چگونگی رفتار با کارمندان در جهت سودآوری بیشتر

ساعت ۱:۰۶ ق.ظ

چند رسانه تبلیغاتی را می شناسید؟

آبان ۲۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۵ ق.ظ

بایدها و نباید های شراکت در کسب و کار

آبان ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۲۲ ب.ظ

بازخورد مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۰:۴۱ ق.ظ

گرفتن سود بانکی، منفعت یا خطر

آبان ۲۵, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۲۰ ب.ظ

مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۱:۳۸ ق.ظ

جنجال آموزش در مسیر کسب ثروت

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تئوری بز و تبلیغات در پیشرفت کسب و کار

آبان ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۲ ب.ظ

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا

آبان ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۰۵ ق.ظ

غلبه شعار بر شعور

ساعت ۱:۰۰ ق.ظ

۵ راهکار افزایش درآمد برای هوشیاران مالی

ساعت ۱۲:۴۷ ق.ظ

۲۰ هنری که در دنیا بیشترین درآمدزایی را دارند

آبان ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۷ ق.ظ

راهکارهای خودباوری ، فردایت را بساز

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تکنیک های افزایش فروش را از استاد ماهان تیموری بیاموزید

آبان ۲۱, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۵۱ ب.ظ

رازهای نهان وب سایت علی بابا در بازارهای جهانی

ساعت ۱۲:۳۵ ق.ظ

طرح کسب و کار یا همان بیزینس پلن را چگونه تهیه کنیم؟

آبان ۲۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۷ ق.ظ

روش های جدید تبلیغاتی شرکت گوگل