پنج نوع از بهترین تبلیغات تجاری

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (2 votes, average: 5٫00 out of 5)
person سینا کنعانیان access_time مرداد ۱۰, ۱۳۹۶ comment بدون دیدگاه
زمان تقریبی مطالعه این مقاله حدود 9 دقیقه میباشد.

 

در این مقاله انواع تبلیغات تجاری را آورده ایم. تبلیغات تجاری به تمامی اصول و روش هایی که شما در تبلیغات سازمانی استفاده می کنید اطلاق می شود.

انواع تبلیغات تجاری شامل :

  • تبلیغات صوتی

  • تبلیغات دیداری

  • تبلیغات محتوا

اهداف تبلیغات تجاری

۱- معرفی کالا و خدمات 

۲- تشویق مشتری به خرید و یا استفاده از خدمات

۳- ارتقای سازمان و موسسه ی خود

انواع تبلیغات تجاری چه تبلیغاتی هستند؟

 

با عرض پوزش تصویر با مشکل مواجه است

 

انواع تبلیغات تجاری که شما در کسب و کار و شرکت خودتان انجام می دهید تبلیغات تجاری هستند و بسیار مهم است که این تبلیغات به صورت اصولی و حرفه ای انجام شود. انتخاب نوع تبلیغ هم اهمیت بسیاری دارد ، زیرا اگر درست انتخاب نکنید پول و سرمایه خود را به هدر داده اید !

یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب نوع تبلیغات، مدت زمان تاثیر گذاری آن است ، یعنی مدتی که طول می کشد تا هزینه ای که برای تبلیغات پرداخت کرده اید برگردد و همچنین کسب و کار شما به سود دهی برسد . اما مدت زمان رسیدن به نقطه سوددهی در صنایع و مشاغل مختلف فرق دارد .

در کسب و کار های کوچک که با سرمایه ای بسیار کم راه اندازی می شود باید مدت زمان رسیدن به سود دهی کوتاه تر باشد . زیرا شخص پول چندانی برای هزینه کردن در  تبلیغات ندارد و برای توسعه کسب و کار خود از همان ابتدا نیاز به جذب مشتری و دریافت درآمد از طریق فروش دارد . 

تبلیغاتی که می توانیم در زمینه های کاری مختلف از آنها استفاده کنیم را از چند طریق می توان انجام داد.

تبلیغات صوتی

 

انواع تبلیغات تجاری

 

 تبلیغاتی که از طریق صدا جهت معرفی کالا یا خدمات شما انجام می شود را تبلیغات صوتی می نامند. با شروع قرن بیستم و ظهور قابلیت انتقال صدا دریچه ی نو در زندگی انسانها گشوده شده و بعد از مدتی صدا نیز به عنوان یک ابزار کلیدی برای تبلیغت شناخته شد. با اینکه شاهد ظهور روشها و بسترهای تبلیغاتی جدیدی هستیم اما هنوز هم تبلیغات صوتی جایگاه خود را حفظ کرده است. هنوز هم اکثر رادیو های معمولی شاهد حجم عظیمی از تبلیغات صوتی هستند .همچنین تبلیعات صوتی در بسترهای جدید فناوری مبتنی بر تلفن های همراه نیز جایگاه بسیار قابل توجهی دارند.

رادیو

ارسال تبلیغات صوتی در قالب فایل های از پیش ضبط شده بسیار رایج و تاثیرگذار هستند. چنین قابلیت های جدیدی یک فرصت طلایی را برای استفاده از تبلیغات صوتی فراهم کرده است. مثل رادیو اکثر افرادی که قصد انجام تبلیغات را دارند ، به دلیل هزینه های بالای آن این روش را انتخاب نمی کنند ، اما از شما می خواهم اگر اصول تبلیغات و تبلیغ نویسی را بلد هستید، حتی اگر لازم است مبلغ بیشتری برای بهتر شدن تبلیغ پرداخت کنید این نوع تبلیغات می تواند بسیار مفید و تاثیر گذار باشد.

 

 

پیامکهای تبلیغاتی صوتی موفق

 

امروزه کاربران پیامک باران میشوند و این نوعی هنر است که شما بتوانید افرادی را با خود همراه کنید که منتظر پیامک های تبلیغاتی شما باشند. این موضوع در زمینه ارسال پیامکهای صوتی اهمیت بیشتری پیدا میکند چرا که پیامکهای صوتی دارای حساسیتهای خاصی هستند. شما باید به دنبال راه های خلاقانه ای باشید تا بتوانید مخاطب را تا انتهای پیام با خود همراه کنید. اگر میخواهید پیامک های صوتی تاثیرگذاری داشته باشید در قدم اول باید توجه خود را به مخاطبان هدف خود معطوف کنید.

شما باید به دنبال راهی باشید که از طریق پیامک صوتی توجه مخاطب را جلب کرده و آنها را وادار کنید که بعد از شنیدن پیامک شما به کنکاش در مورد شما مشغول شوند. شما باید ببینید چگونه میتوانید مشتری خود را هیجان زده کرده و به انها احساس با ارزش بودن را هدیه بدهید. به احتمال زیاد رقیبان شما هم از این روش تبلیغات استفاده می کنند پس سعی کنید خسته کننده نباشید و خودتان را نسبت به سایر رقیبان متمایز کنید.

در زمان استفاده از پیامکهای صوتی شما وقت زیادی دارید و باید سعی کنید در حدود ۳۰ ثانیه به اهداف خود برسید. در ابتدا خودتان را معرفی کنید و بگویید که چگونه میتوانید یکی از نیازهای انها را برطرف کرده و در نهایت راه ارتباطی را در اختیار انها قرار دهید. با کمی خلاقیت میتوانید مخاطبان را به سوی خود جذب کنید. حتی اگر در آن زمان نیز اقدام به خرید نکنند اما بتوانید آنها را وادار کنید که در مورد شما تحقیقی انجام دهند باز هم میتوان گفت نتیجه خوبی گرفته اید.

تبلیغات دیداری

 

انواع تبلیغات تجاری

 

استفاده از راه های دیداری برای تبلیغات روش تاثیر گذاری  برای انتقال و درک اطلاعات است.

تبلیغات دیداری مثل :

تلویزیون، تیزرهای تبلیغاتی ، تبلیغات اینترنتی ، روزنامه و مجلات ، تبلیغات متحرک و کالاهای مصرفی شما از طریق تلویزیون، فضاهای مجازی ،شبکه هایی مثل آپارات ، یوتیوب و … می توانید کسب و کارخود را معرفی کنید.

 

تبلیغات محتوا

 

انواع تبلیغات تجاری

 

یکی از شیوه های خیلی مهم و موثر در زمینه تبلیغات این است که در مکان های مختلف در مورد محتوای کالا و خدماتتان اطلاعات بدهید که بسیار بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

تبلیغات محتوا منظور نوشتن متن تبلیغات نیست. تبلیغات محتوایی یکی از استراتژی های مدیریت بازایابی به منظور تولید محتوا است، که هدف اصلی پخش آن از طریق کانال های پولی و مرورگرها می باشد.

محتوا به دو طریق منتشر می شود:

 

  • محتوا در سایت ها  و  جست و جوی آن از طریق موتورهای جست و جو

  • محتوایی که از طریق کانال های پولی منتشر می شود.

 

محتوایی که با توجه به اصول کلی بهینه سازی موتورهای جست و جو سرچ منتشر می شوند; می توانند از فرصت سرچ کلمات کلیدی استفاده کنند. و می توان محتوا را در شبکه های اجتماعی دیگر به اشتراک گذاشت و به صورت بصری قابل استفاده برای عموم باشد.

در محتوا هایی که از طریق کانال های پولی منتشر می شود می توانیم به موضوعاتی بپردازیم که توسط افراد به طور عادی و فعال جست و جو نمی شوند و قابل اشتراک گذاری نیستند و در نهایت می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. این نوع از محتوا به برندها فرصتی برای ارائه محتوا ، بدون در نظر داشتن قوانین موتورهای جست و جو را داده است.

 

تبلیغات چاپی

 

انواع تبلیغات تجاری

 

تبلیغات چاپی به دو دسته تبدیل می شوند:

 

  • تبلیغات چاپ شده در مطبوعات

  • تبلیغات چاپ شده در غیر مطبوعات 

 

تبلیغات چاپ شده در مطبوعات به تبلیغاتی می گویند که در روزنامه ها ، مجلات ، فصل نامه ها چاپ می شود. تبلیغات چاپ شده در غیر مطبوعات به تبلیغاتی می گویند که  شامل بروشور ، کاتالوگ ، پوستر ،کارت پوستال ، ست اوراق  و …چاپ می شود. از مزیتهای چاپ آگهی در مطبوعات این است که مخاطب با آرامش آن آگهی را می خواند و مخاطب اختصاصی آن آگهی محسوب می شود و تنها خود را مخاطب آن آگهی تصور می کند که این تاثیر گذاری را بیشتر می کند. اما روزنامه ها یک بار خوانده می شوند و در آخر روز دور انداخته می شوند ، اما مجلات را ممکن است مدتها نگه دارند و یا حتی آن را در کلکسیون مجلات خود قرار بدهند.

 مخاطب می تواند نشریه را چند بار بخواند و آگهی شما را ببیند و در ذهن او جای بگیرد وقتی آن را چند بار ببیند ; با آن آگهی انس می گیرد و ممکن است بازدیدکننده آگهی شما به مشتری تبدیل شود. بسیاری از نشریات چاپی که به صورت مداوم و با کیفیت بالا تولید شده اند توانسته اند که اعتبار قابل توجهی در نزد مخاطبان پیدا کنند. یک کسب و کار میتواند از اعتبار این نشریات برای رسیدن به هدف خود با استفاده از چاپ تبلیغات در آنها استفاده کند.

 

تبلیغات محیطی

(در کلیپ تبلیغات محیطی به طور کامل توضیح داده شده) آموزش داده ایم که می توانید در وب سایت آموزشی ماهان تیموری تهیه و استفاده کنید.

 

انواع تبلیغات  تجاری برحسب نوع هزینه

 

  •  تبلیغات فردی: هزینه این نوع تبلیغات توسط فرد خاص مثل کاندیدای مجلس پرداخت می‌شود.
  • تبلیغات گروهی: با همکاری توأم آگهی‌دهندگان و به‌طریق تعاونی صورت می‌گیرد.
  •  تبلیغات دولتی: هزینه تبلیغات توسط دولت پرداخت می‌شود.

نتیجه گیری

استفاده از انواع تبلیغات تجاری به سازمان این امکان را می دهد که بتواند کالای خود را در سطح وسیع تری عرضه نماید. و این از وظایف مدیریت بازاریابی می باشد که بهترین استراتژی را برای آن اتخاذ نماید. آموزش بازاریابی ، آموزش تبلیغات اینترنتی و آموزش فن بیان از جمله مهمترین آموزش هایی هستند که سازمان باید به مدیران تبلیغات خود بیاموزد.

همین حالا برای  دوستانی که احساس می کنید به این مطالب احتیاج دارند مقاله انواع  تبلیغات تجاری را ارسال کنید و آنها را دعوت کنید تا از  آموزشهای ما استفاده کنند شاید به وسیله شما به جایگاهی که می خواهند برسند  و کسب و کار خودشان را رونق بدهند.

 

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

 

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید.

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری – سینا کنعانیان

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، مدیریت مذاکره

 

 

هنوز دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاهی میگذارد
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
مهر ۳۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱:۱۵ ق.ظ

چگونه از نیاز فیزیولوژیک افراد درآمدزایی کنیم؟

مهر ۲۹, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۱ ب.ظ

۱۰ نکته طلایی راجع به پول که همه باید بدانند

ساعت ۱۱:۰۹ ق.ظ

علم بهتر است یا ثروت؟

مهر ۲۶, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۳۹ ق.ظ

۲۰ شغل به عنوان شغل دوم و بهترین ها برای افزایش درآمد

ساعت ۱:۰۵ ق.ظ

موانعی که بر سر راه پیشرفت شما قرار دارد را میشناسید؟

مهر ۲۵, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۴۰ ق.ظ

اشتباه نکن، راه پولدار شدن اینجاست

ساعت ۱۰:۴۶ ق.ظ

درآمدم ۵ برابر شده

ساعت ۷:۰۵ ق.ظ

درآمدم بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون شده

ساعت ۷:۰۲ ق.ظ

توی ۲ ماه درآمدم ۲۰ میلیون بیشتر شده (یه سوپرمن میشم)

ساعت ۷:۰۰ ق.ظ

درآمدم ۱۰ میلیون شده(کار خدا بود که با شما آشنا شدم)

مهر ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱:۴۲ ب.ظ

درآمدم ۲ برابر شده

ساعت ۱۱:۴۶ ق.ظ

اصول هفتگانه موفقیت استیو جابز

ساعت ۱:۰۶ ق.ظ

در چه جایگاهی از هرم هوش مالی قرار دارید؟

مهر ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۶:۳۱ ب.ظ

افراد ثروتمند چگونه فکر و رفتار می کنند

ساعت ۱:۱۱ ب.ظ

تا ۳ سال دیگه درآمدم ۱۰۰ برابر میشه

ساعت ۱۱:۲۳ ق.ظ

راز ۱۰۰ میلیون اولی که به دست آوردم

ساعت ۱:۰۲ ق.ظ

باورها چراغ راه شما به سوی موفقیت است

مهر ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۸ ق.ظ

ثروت ترامپ از کجاست؟

مهر ۱۹, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۱۵ ق.ظ

۸ گام مرموز تا رسیدن به موفقیت در کسب و کار

مهر ۱۸, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۳۰ ب.ظ

تو یه ماه به درآمد ۲ میلیونی رسیدم

ساعت ۱۲:۱۸ ب.ظ

۳۰ میلیون به درآمدم اضافه شده

ساعت ۱۱:۱۵ ق.ظ

راه های کسب درآمد از شبکه های اجتماعی (اینستاگرام، تلگرام )

ساعت ۱۰:۳۵ ق.ظ

درآمدم بیشتر شده و تا چند ماه آینده خیلی بیشتر از این هم میشه

ساعت ۹:۱۴ ق.ظ

درآمدم ۱۰ میلیون شده (شما پیامبر نیستید ولی پیغام آورید)

مهر ۱۷, ۱۳۹۶
ساعت ۶:۲۸ ب.ظ

راز رسیدن به درآمد ۵۰ میلیون تومانی(حتما ببنید)