اعتماد سازی در فروش

مهمترین نکات برای اعتماد سازی در فروش

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (No Ratings Yet)
person صابر خلیلی access_time دی ۲۹, ۱۳۹۵ remove_red_eye 108 مشاهده comment بدون دیدگاه

مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله ۹ دقیقه می باشد

مقدمه

اعتماد سازی در فروش امری است که باید با ایجاد ارتباط موثر با خریدار برقرار شود. اعتماد سازی در فروش موجب خرید از سوی خریدار خواهد شد. همیشه مد نظر داشته باشید که ما نمی توانیم کالای خود را به مشتریان خود بفروشیم بلکه آنان هستند که کالا را از ما خریداری می کنند. بنابراین اگر ما بتوانیم این حس اعتماد به نفس را در آنان ایجاد کنیم، به دنبال آن کسب درآمد برای سازمان خود ایجاد کرده ایم.در مقاله های پیشین اعتماد سازی راههای دیگر اعتماد سازی را مورد بررسی قرار دادیم و به تشریح نحوه اعتماد سازی افراد پرداختیم. حال گام هایی دیگر برای اعتماد سازی در فروش را مورد بررسی قرار می دهیم.

گام هایی موثر برای اعتماد سازی در فروش

ایجاد پل ارتباطی با خریدار

یکی از راههای اعتماد سازی در فروش ایجاد پل ارتباطی است. پل ارتباطی چیست؟موضوعات مشترکی که ما با دیگران برای مکالمه و برقراری ارتباط داریم، مثل صحبت درباره تیم محبوبمان در فوتبال، بازیگران و کارگردانان سینما، شخصیتهای ادبی، وضعیت هوا،برندهای مورد علاقه مان و…یا بطور کلی هرچیزی که علایق مشترکمان را میسازد و به برقراری ارتباط  و تبادل اطلاعات  کمک میکند، پلهای ارتباطی به ما کمک میکنند تا احساس و ارتباط سازنده تری را با اطرافیان شکل بدهیم و موضوعات مشترک مفیدی با انها برای برقراری ارتباط داشته باشیم.

نحوه ایجاد پل ارتباطی

شایع ترین پل ارتباطی بین افراد غریبه باهم وضعیت هواست، هوا امروز به شدت سرد شده است، چه روز گرمی،چه باران لطیفی خدارا شکر،این هوا سوز برف دارد و…اینها جملات اشنایی است که ما بارها از طرف غریبه هایی شنیدیم که سبب اغاز یک ارتباط دوطرفه شده اند،بایک راننده تاکسی،یک غریبه در پارک یا مترو،در یک مصاحبه کاری یا…

به یاد  بیاوریم که این جملات اغاز گفتگو و یک دوستی ساده بوده اند.پلهای ارتباطی به ما کمک میکنند که با دیگران ارتباط برقرار کنیم واعتماد سازی در فروش را به طور موثری انجام دهیم.

اعتماد سازی در فروش

حال چگونه می توانیم با مشتریان خود پل های ارتباطی داشته باشیم؟

پاسخ ساده است از لابه لای صحبتهای خودشان میتوان به علایق انها دست پیدا کرد، علایق مشترک را شناسایی کرد و در ارتباط های اینده یا همان ارتباط اولیه برای ایجاد حس مطلوب و سازنده از انها بهره برد، کودکی که همراه یک خریدار است، صحبت راجع به ورزش و هنر، وضعیت اقتصادی و غیره میتواند پلهای دوطرفه ایجاد ارتباط را پایه گذاری کند، پل هایی که ما با اشنایان خود داریم را مرور کنیم اینها نمونه های موثر وکاملی از پلهای ارتباطی هستند که ما با پیرامون خود داریم وبرای برقراری ارتباط در کسب وکار خود به انها نیازمندیم.

یک پل ارتباطی ساده وموثر میتواند به تضمین حس اعتماد در خریداران ما کمک کند و همیشه موضوعی برای گفتگو وبرقراری ارتباط با انها داشته باشیم.پلهای ارتباطی خود را با خریدارانمان بسازیم،انها را تقویت کنیم تا محلی رابرای عبور ومروری دو طرفه وهمگرا داشته باشیم.به یاد داشته باشیم که صحبتهای یکطرفه راجع به موضوع مشترک کسب وکار به ویژه با مشتریان احساسی(که در بخش بندی مشتریان به صورت کامل وکافی راجع به انها باهم گفتگو خواهیم کرد)نتیجه مطلوب واعتماد سازنده ای را درپی نخواهد داشت وحس اعتماد انها را زیر سوال خواهد برد.

چند پل ارتباطی با مشتریان خود داشته اید؟ انها را لیست کنید تا بتواند ایده های خلاقانه را درطراحی پلهای جدید به شما هدیه بدهد. به یاد داشته باشیم ما نیازمند به برقراری ارتباط سازنده با مشتری برای ایجاد حس اعتماد با او هستیم.

یافتن الگوهای رفتاری و همزاد پنداری

راه دیگر برای اعتماد سازی در فروش یافتن الگوهای رفتاری و همزاد پنداری می باشد.هر شخصی در زندگی خود الگوهای گوناگون و متعددی دارد، که از انها تاثیر میگیرد.تاثیرات این الگوها به حدی هستند که روی رفتار ما نمود دارند. معمولا الگوهای رفتاری من متاثر از رفتارهای افراد موفق است(سلبریتی ها).

دفترچه الگوهای رفتاری

برای اعتماد سازی در فروش دفترچه خود را بردارید و لیستی از افرادی که از انها تاثیر می پذیرد تهیه کنید.اگر این مطلب به ذهن شما دشوار می اید ابتدا به این روش کار را انجام دهید:در دفترچه خود نام افراد مورد علاقه خود را بنویسید،این افراد میتوانند دوست،فامیل،اشنا،یا فوق ستاره ها باشند،حالا جلوی اسم این افراد یادداشت کنید چه چیزی باعث قرارگیری ان ها در لیست شما شده است؟حالا بررسی کنید که این رفتارها تا چه حد برروی رفتار شما تاثیر گذار بوده است؟با یک بررسی کوتاه وگذار شما لیست افرادی را دارید که بر روی شما تاثیر گذاشته اند والگوهای رفتاری شمارا ساخته اند.حال اگر من این اطلاعات را در مورد شما داشته باشم تا چه حد میتوانم بر روی شما و اعتمادتان تاثیر گذار باشم؟

همزاد پنداری به شما کمک میکند با دقت در نحوه رفتار و گفتار مشتری خود الگوهای رفتاری انها را تشخیص داده و از این راه با مشابه سازی رفتار مرود علاقه مشتریان خود به اعتماد سازی موثر در این رابطه کاری کمک کنید. وقتی شما با دقت در رفتار من الگوی مرا شناسایی میکنید میتوانید رفتارهای مورد علاقه من را پیش بینی کنید.مثلا وقتی از لابلای رفتار یا گفتار من بتوانید هنرپیشه محبوب مرا شناسیایی کنید میتوانید تا حدود زیاد به رفتارهای مورد علاقه من اشراف بیابید.به یاد داشته باشیم این درکهافدرکهای ساده و پیش پا افتاده ای نیستند ولی هر کاری با ازمون وخطا ومشق کردن امکانپذیر است.

نمونه ای از مسائل کمکی در این امر

تعدادی از مسائلی که میتواند برای اعتماد سازی در فروش به ما در این موارد کمک کند عبارتند از :نحوه پوشش،رنگهای مورد علاقه،نحوه ارایش ومدل مو یا ریش،میمیک صورت،شناسایی الگوهای گفتاری،ودقت در جزییاتی مثل تزیینات و … انالیز این مسائل و جمع بندی انها به ما کمک خواهد کرد که رفتار خود را تا حد زیادی به الگوها وپارادایمهای ذهنی مشتری خود نزدیک کنیم وبه ایجاد اعتماد موثر در این امر کمک کنیم.

استفاده از رنگها،مدل والگوی رفتاری مورد علاقه مشتری در پیگیریهای بعدی به او حس ارامش را القا خواهد کرد و به او کمک میکند که بتواند اعتماد بیشتری به ما داشته باشد.شناخت الگوهای رفتاری باید با حرکت به سمت انها انجام شود وگرنه بی ارزش است و تمام انالیز ما فقط در حد کنجکاوی بی مورد تنزل یافته و کاملا بی اثر خواهد شد.

تقلید از الگوی رفتاری افراد

روش دیگری که در همزاد پنداری میتواند مورد استفاده قرار میگیرد تنظیم سرعت مکالماتمان با مشتری است که تاثیر زیادی در اعتماد سازی در فروش دارد. مثلا کسی که با شتاب و سرعت بالا صحبت میکند به هیچ وجه منتظر شنیدن پاسخ های با درنگ و بریده بریده ما نیست.او نشان میدهد که دستکم در این برهه زمانی وقت برای او دارای اهمیت بالایی است و طبیعتا انتظار دارد که سرعت مکالمه با توجه به اهمیت وقت او تنظیم شودو یا برعکس زمانی که یک مشتری بسیار با درنگ وسرعت پایین سخن میگوید نباید با شتابزدگی وسرعت بالا مطالب را به او انتقال داد.

تنظیم سرعت مکالمه با مشتری از مواردیست که باید توسط فروشنده و با الگوی رفتاری خریدار تنظیم شود،در واقع این مشتری است که سرعت مکالمه را تنظیم میکند و ما موظفیم که با او هماهنگ شویم.

هر چقدر ما الگوهای رفتاری وگفتاری بیشتری از مشتری را پیدا کنیم به همان اندازه در برقراری حس اعتماد او با خود کمک کرده ایم.یافتن علایق مشترک وهمراه شدن با انها از فاکتورهایی است که میتواند احساس اعتماد را ایجاد کند.مثلا فرض میکنیم من متولد ۱۶شهریور۱۳۵۹باشم،اگر شخص دیگری متولد همان روز باشد چقدر احساس همزاد پنداری مرا تشویق به برقراری ارتباط بیشتر با او خواهد کرد؟

شما رنگ مورد علاقه تان ابی است اگر من هم همین حس را داشته باشم نا خوداگاه حس نزدیکی در رفتار را باهم خواهیم داشت،دفترچه خد را بردارید ولیستی از علایق مشترکتان با خانواده ودوستان خود تهیه کنید،علاقه مشترکتان تا چه حد در ایجاد حس اعتماد در شما و این افراد کمک کرده است؟یافتن علاقه ای مشترک میتوانید حس دوستی بیشتری را به ما القا کند و این همان نقشی است که هزاد پنداری در ایجاد اعتمادی موثر و قوی بین ما ودیگران ایفا میکند.

نتیجه گیری

برای ایجاد راههای گفته شده باید در خود اعتماد به نفس رفتاری ایجاد کرده و به فنون مذاکره در بازاریابی آشنایی داشته باشیم. ایجاد پل ارتباطی و همزاد پنداری از جمله موارد موثر برای اعتماد سازی در فروش می باشد که به ما کمک شایانی می کند که بتوانیم کسب و کار خود را متحول کنیم و به سوی پولدارشدن گام برداریم.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری – صابر خلیلی

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، ویپ

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

هنوز دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاهی میگذارد
ارسال دیدگاه

20 + یازده =

ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
فروردین ۵, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۳۲ ب.ظ

ایده های انقلابی برای کسب و کار شما در سال جدید

اسفند ۲۹, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۱۷ ب.ظ

عیدی تیم آموزشی ماهان تیموری برای سال۹۶ تو دوست خوبم

اسفند ۲۸, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۲۱ ب.ظ

رابطه هوش مالی با عید

ساعت ۱۰:۵۲ ب.ظ

همه چیز درباره آمیخته بازاریابی

اسفند ۲۷, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۵۷ ب.ظ

ایده های طلایی برای هر کسب و کاری لازم است

اسفند ۲۶, ۱۳۹۵
ساعت ۶:۱۶ ب.ظ

تبلیغات دفاتر بیمه ، تبلیغات موثر چیست؟

اسفند ۲۵, ۱۳۹۵
ساعت ۴:۲۷ ب.ظ

۱۰ ایده ناب برای روانشناسی در مذاکره

اسفند ۲۲, ۱۳۹۵
ساعت ۶:۲۹ ب.ظ

مثل بقیه کار را رها نکن

اسفند ۲۰, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۵۲ ب.ظ

ایده های عالی فقط برای شما

اسفند ۱۹, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۴۹ ب.ظ

ایده خوب برای کسب و کار خوب

اسفند ۱۸, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۲۳ ب.ظ

۹ قانون مهم برای تبلیغات موفق

اسفند ۱۷, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۴۹ ب.ظ

ایده تبلیغاتی را از کجا بیاوریم؟

اسفند ۱۶, ۱۳۹۵
ساعت ۴:۲۸ ب.ظ

۴ مرحله برای نوشتن متن تبلیغاتی

اسفند ۱۵, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۳۶ ب.ظ

۴ روش برای تبلیغات محصولی مشابه در بازار

ساعت ۷:۴۹ ق.ظ

دروغی به نام باور ؟

اسفند ۱۴, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۴۰ ب.ظ

چگونه یک عنوان فوق العاده بنویسیم؟

ساعت ۹:۵۵ ق.ظ

کلیپ آموزشی هوش مالی

اسفند ۱۳, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۳۵ ب.ظ

۱۰ ایده خلاقانه برای فکرهای عاقلانه

اسفند ۱۲, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۴۱ ب.ظ

تبلیغات با نمایشگاه ، با غرفه پول پارو کنید

اسفند ۱۱, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۴۰ ب.ظ

تبلیغات در هواپیما ، پرواز را تجربه کنید

اسفند ۱۰, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۲۰ ب.ظ

تبلیغات داخل اتوبوس ، دکوری حساس

اسفند ۹, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۴۸ ب.ظ

تبلیغات در ایستگاه اتوبوس ، پیش به سوی مقصد

اسفند ۸, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۳۷ ب.ظ

تبلیغات تاکسی ، تبلیغاتی متحرک

ساعت ۱۰:۴۲ ق.ظ

کسب و کار تولید لیوان کاغذی

اسفند ۷, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۴۰ ب.ظ

ویدیو وال ها ، یک دیوار تبلیغاتی