اعتماد سازی برای فروش

هر آنچه که در اعتماد سازی برای فروش باید بدانیم

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (No Ratings Yet)
person صابر خلیلی access_time بهمن ۴, ۱۳۹۵ remove_red_eye 190 مشاهده comment بدون دیدگاه

مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله ۶ دقیقه می باشد

مقدمه

اعتماد سازی برای فروش مهمترین امری است که باید برای بازاریابی به آن اهمیت دهیم. اینکه ما بتوانیم فروش خوب و موفقی داشته باشیم به اعتماد سازی برای فروش ما وابسته است. در مقاله قبلی به بحث اعتماد سازی در باورها پرداختیم که مهمترین امر برای فروش کالا و خدمات ما به حساب می آمد و دریافتیم که مهمترین عامل برای اعتماد سازی ما می باشد. اگر می خواهیم کسب درآمد خوبی داشته باشیم باید گام های اعتماد سازی را به درستی انجام دهیم، تا بتوانیم کسب و کار خود را بهبود بخشیم.

نکاتی که برای اعتماد سازی برای فروش باید انجام دهیم

بزرگنمایی خود

اولین نکته اعتماد سازی برای فروش بزرگنمایی می باشد. یکی از تکنیکهای بزرگان فروش استفاده از بزرگنمایی معقول و قابل باور است هم در مورد کالا و هم در مورد خود فروشنده!

شما دوست دارید از چه کسی خرید کنید؟یک فروشنده معمولی؟،یک کارشناس فروش؟یک فروشنده ممتاز و برتر؟یک مدیر فروش؟یا یک صاحب کالا؟

در بخش گرفتن قالب و ژست افراد موفق به تفصیل به شرح این مطلب پرداختیم افراد به صورت طبیعی جذب افراد موفق میشوند و این قانونی نانوشته است که همه ما دوست داریم که با افراد موفق ایجاد رابطه کنیم،به یاد داشته باشیم که ما همیشه بهترین در صنف خود هستیم،بالاترین تواناییها را داریم،فقط در به نمایش گذاشتن انها باهم متفاوتیم، خودرا باور داشته باشیم و با بزرگنمایی از خودمان در به ظهور رسیدن شخصیت بالاتر به خود کمک کنیم،با قانون جذب که اشنا هستید؟چکیده قانون  جذب مورفی  در یک عبارت:

“به هرانچه می اندیشی تحقق خواهد یافت”

وقتی بزرگنمایی معقولی از خود وتواناییهای خود داشته باشیم نا خوداگاه خود را در مسیر جذب این بزرگی این قرار داده ایم و میتوانیم درصد اعتماد بالاتری را شکل دهیم.نمونه های زیادی از بزرگنمایی افراد توسط اطرافیان انها وجود دارد که به رشد وبالندگی انها کمک کرده است،

مثلا:روزی نامه ای به توماس ادیسون داده شد تا ان را تحویل مادرش بدهد،ادیسون مجاز به باز کردن ان نبود وان را تحویل مادرش داد،مادرش به ادیسون گفت در نامه نوشته شده که تو نابغه هستی و در مدرسه نمیتوانند مطالبی درخور نبوغ تو به تو اموزش دهند و از من خواسته شده تا در خانه به تو اموزش بدهم…سالها بعد و در دوران موفقیت ادیسون این نامه را باز یافت و با تعجب دید در ان نوشته:فرزند شما یک کودن تمام عیار است و ما از پذیرش او در مدرسه خودداری میکنیم…

چه چیز نبوغ ادیسون را ظاهر کرد؟ایا مادر او با بزرگنمایی و اغراق اورا به نابغه تبدیل نکرد؟قانون جذب چقدر تاثیر گذار بود؟ما چگونه میتوانیم این بزرگنمایی مادر ادیسون را در مورد خود انجام بدهیم؟

نکته

بابزرگنمایی خودمان علاوه بر ایجاد اعتماد سازی برای فروش و برانگیختن ان از سوی مشتری میتوانیم خود را به انچه دوست داریم سوق دهیم،به شرطی که شعوری را به چالش نکشیم و خود را مضحکه نکنیم،من وقتی کار بازاریابی انجام میدادم همیشه با مدیر خود هماهنگ میکردم و خود را مسئول امور قراردادها،کارشناس ارشد فروش ویا مدیر بازاریابی و فروش معرفی میکردم و این هیچ اشکالی ندارد که با هماهنگی کمی بزرگنمایی بکنیم تا خریدار ما با اعتماد به نفس بیشتری به حرفها وارائه های ما گوش فرا دهد،اعتماد به پرزنت یک مدیر فروش به صورت نا خوداگاه بسیار بالاتر از یک فروشنده معمولی است،در ضمن کمک میکند هرچه زودتر در جایگاه بالاتری قرار بگیرید.

اعتماد سازی برای فروش

من هر وقت وارد چالشی میشوم این دوجمله را با خودم تکرار میکنم:

۱-تو میتوانی:

قطعا من از پس این هم بر می ایم( چرا که پیش از این چالشهای سخت تر را هم مدیریت کرده ام)

۲-تو بهترینی:

من همیشه بهرینم(چرا که این تفکر به من کمک میکند به عنوان بهترین گزینه رویارویی با این چالش به خودم وطرف مقابلم القا کنم که من بهترینم).

دفترچه خود را بردارید و یادداشت کنید:۱-دلایل اینکه چرا من میتوانم هر کاری را انجام دهم؟ ۲- دلایل اینکه چرا من بهترین گزینه برای رویارویی با چالش ها هستم؟

خواهید دید که دلایل کامل،محکم وروشنی برای این امر وجود دارد.

ما برای جلب اعتماد بهتر و سازنده تر در همگرایی با خریدارانمان نیازمند جایگاه بالاتری هستیم و این نیاز به صورت خودکار مارا به این جایگاه راهنمایی خواهد کرد و ما جذب بزرگنمایی خود خواهیم شد،اما فراموش نکنیم اغراق بیش از حد نتیجه ای کاملا عکس در پی خواهد داشت.

بزرگنمایی کالا و شناخت زوایای پنهان ان

نکته دیگر برای اعتماد سازی برای فروش این است که بدانید بنفیتها (برتریهای) کالا شما چیست؟کالای شما در بین رقبا در چه مقامی قرار گرفته است؟ کالای شما چه سهمی از بازار دارد؟ بازرهدف شما را چه طیفی از جامعه تشکیل میدهد؟ خرید از کالای شما چه کمکی به وضع زندگی یا کسب وکار خریدارانتان میکند؟…اینها و پرسش هایی از این دست مواردی هستند که شما حق بزرگنمایی در مورد انها را دارید.

به یاد داشته باشیم بزرگنمایی کالا یعنی با ذره بین به ان نگاه کردن و نه ایجاد یک تصویر غیر واقعی و موهوم از کالا،این تکنیک با استفاده از بنفیتهای کالا انجام میشود و ما همیشه ملزم به رعایت صداقت و انصاف هستیم، هرگز نباید بزرگنمایی چه در مورد خود و چه در مورد کالا با دروغگویی اشتباه شود، بزرگترین فاکتور ساخت اعتماد خریدار رعایت راستگویی و انصاف است. من همیشه در ارائه های خود بر روی بنفیت های کالایم تکیه میکنم و با ذره بین انها در قواره ای بزرگتر به خریدارانم ارائه میکنم،ولی همیشه به یاد دارم که یک دروغ قابلیت تعمیم به تمامی ارائه مرا دارد و به راحتی تمام پرزنت مرا تبدیل به دروغ خواهد کرد به همین دلیل پیش از بررسی فرصتهای این ایتم به بررسی تهدیدهای ان پرداختم.

تکنیک بزرگنمایی کالا

تکنیک بزرگنمایی کالا در اعتماد سازی برای فروش ،میتواند در ایجاد ارتباط موثر به شما کمک کند،خلق تصویری بزرگتر از انچه هست به صورت قابل لمس برای مشتری به من کمک میکند تا انگیزه بیشتری در خریدار ایجاد کنم،اورا تشویق به کنار گذاشتن شکهای خود کنم، وشکهای موجود را به بهترین نحو پاسخ دهم،ذره بین بزرگنمایی کالا به خریدار کمک میکند تا به صورت قابل لمس تصویر بهبودی که کالا یا خدمات من ارائه میدهد را ببیند و با ان ایجاد ارتباط کند،فرض کنید که من فروشنده دستگاه تلفنهای همراه هستم،پس از شناسایی نیاز خریدارم مجاز به چه بزرگنمایی هایی هستم؟

میتوانم به بزرگنمایی بازار هدف کالایم بپردازم و ان را با ذره بین به مشتری ارائه دهم،طیف مصرف کنندگان نهایی کالا و جایگاه اجتماعی انها میتواند به ساخت اعتماد خریدارم کمک کند،لذت استفاده و برتریهای قابل لمس میتواند کمی در امار ارائه شده بزرگتر به نظر برسد،اما من مجاز به ارائه امار های خیالی مثلا در دقت دوربین،نرم افرازهای مورد استفاده و دیگر امارهای مربوط به کالا،نیستم،امارهای قابل اندازه گیری مصداق بارزی از دروغگویی وعدم صداقت هستند که میتواند تمام دیوار اعتماد ساخته شده را در یک ان فرو بریزد و مرا تبدیل به یک دروغگو نماید که حتی تمام امارهای درست ارائه داده ام نیز در مظان شک قرار گرفته وبا توجه به قانون تعمیم دروغ اعتماد مشتری را از من سلب کند.

استفاده از دفترچه یادداشت

دفترچه خود را بردارید و بنفیتهای کالای خود را یاداشت کنید حداقل ۱۰مورد،در روبروی انها بزرگنمایی انها را انجام دهید.برگردید و بررسی کنید کدامیک از انها برایتان قابل باور است(البته صادق باشید اگر توانستید خود را قانع کنید از ان استفاده کنید) حالا شما ۱۰مورد بزرکنمایی منطقی دارید که میتواند قیمت کالایتان را ناچیز جلوه دهد.

نتیجه گیری

راههایی که در این سری مقالات اعتماد سازی برای فروش مطرح کردیم به شما کمک می کند که اعتماد به نفس را در خریداران خود افزایش دهید و در ذهن آنان نهادینه شوید، با این کار شما می توانید ثروت را به سمت سازمان خود سرازیر کنید. شما می توانید با مطالعه این مقالات مهارت های خود را افزایش دهید و همچنین می توانید با رعایت روشهای مذاکره به بهترین شخص در حرفه خود تبدیل شوید.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری – صابر خلیلی

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، سیستم ارزیابی عملکرد

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

 

هنوز دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاهی میگذارد
ارسال دیدگاه

19 + 16 =

ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
خرداد ۲, ۱۳۹۶
ساعت ۶:۵۲ ب.ظ

چگونه درعرض سه سال میلیاردر شدم (جلسه سوم)

اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۴۹ ب.ظ

چگونه در عرض سه سال میلیاردر شدم (قسمت دوم)

اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۶
ساعت ۲:۲۶ ب.ظ

چگونه در عرض سه سال میلیاردر شدم (قسمت اول)

اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۵۷ ق.ظ

کتاب نصفه نیمه های ثروتمند

ساعت ۱۱:۵۴ ق.ظ

کتاب توقف در سرتاسر مسیر ممنوع!

ساعت ۱۱:۵۰ ق.ظ

کتاب متخصص شغلتان شوید

ساعت ۱۱:۴۷ ق.ظ

کتاب تاثیر دعا و خیر خواهی در کسب ثروت و آرامش

ساعت ۱۱:۴۰ ق.ظ

کتاب مهارت درخواست کردن

ساعت ۱۱:۲۴ ق.ظ

کتاب زندگیت رو چرخ خودت میچرخه یا دیگران ؟!

ساعت ۱۱:۲۱ ق.ظ

کتاب راز یک میلیون دلاری من

ساعت ۱۱:۰۸ ق.ظ

دانلود کتاب پرواز با عقاب ها

ساعت ۱۱:۰۴ ق.ظ

دانلود رایگان کتاب توقف در سرتاسر مسیر ممنوع

ساعت ۱۱:۰۰ ق.ظ

کتاب پرواز با عقاب ها

اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۴۹ ق.ظ

رمز گشایی از علل بیکاری ناهوشیاریان مالی

اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۴۲ ق.ظ

چرا مرغ همسایه غازه

اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۵ ق.ظ

کسب و کار سخنرانی

اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۳۳ ب.ظ

۹۶% غرق بزرگ شدن در ناهشیاری مالی

اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۲۰ ق.ظ

چرا پول درآوردن در ایران راحت است؟؟؟

ساعت ۷:۴۳ ق.ظ

چرا پول در آوردن در ایران راحت است؟

اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۳۲ ق.ظ

هرم هوش مالی

اردیبهشت ۲, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۲۲ ب.ظ

ناهشیاری مالی اعتیاد خطرناک بسیاری از افراد

فروردین ۳۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۱۰ ب.ظ

یک راز درمورد هوش مالی و چند نکته دیگر

فروردین ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۱۸ ب.ظ

کسب و کار حوله یکبار مصرف

فروردین ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۳۲ ب.ظ

چرا همیشه یه جای کار میلنگه ؟؟؟

فروردین ۲۱, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۳۴ ب.ظ

نکات طلایی برای داشتن زندگی هدفمند