اعتماد سازی برای فروش
مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله ۶ دقیقه می باشد

مقدمه

اعتماد سازی برای فروش مهمترین امری است که باید برای بازاریابی به آن اهمیت دهیم. اینکه ما بتوانیم فروش خوب و موفقی داشته باشیم به اعتماد سازی برای فروش ما وابسته است. در مقاله قبلی به بحث اعتماد سازی در باورها پرداختیم که مهمترین امر برای فروش کالا و خدمات ما به حساب می آمد و دریافتیم که مهمترین عامل برای اعتماد سازی ما می باشد. اگر می خواهیم کسب درآمد خوبی داشته باشیم باید گام های اعتماد سازی را به درستی انجام دهیم، تا کسب و کار خود را بهبود بخشیم.

نکاتی که برای اعتماد سازی در فروش باید انجام دهیم

بزرگنمایی خود

اولین نکته اعتماد سازی برای فروش بزرگنمایی می باشد. یکی از تکنیکهای بزرگان فروش استفاده از بزرگنمایی معقول و قابل باور است، هم در مورد کالا و هم در مورد خود فروشنده!

شما دوست دارید از چه کسی خرید کنید؟یک فروشنده معمولی؟ یک کارشناس فروش؟ یک فروشنده ممتاز و برتر؟ یک مدیر فروش؟ یا صاحب کالا؟

در بخش گرفتن قالب و ژست افراد موفق، به شرح این مطلب پرداختیم. افراد به صورت طبیعی جذب افراد موفق می شوند و این قانونی نانوشته است که همه ما دوست داریم با افراد موفق ایجاد رابطه کنیم، به یاد داشته باشیم که ما همیشه بهترین در صنف خود هستیم، بالاترین توانایی ها را داریم.

خود را باور داشته باشیم و با بزرگنمایی از خودمان در به ظهور رسیدن شخصیت بالاتر به خود کمک کنیم. با قانون جذب که آشنا هستید؟

چکیده قانون  جذب در یک عبارت:

“به هرانچه می اندیشی تحقق خواهد یافت”

وقتی بزرگنمایی معقولی از خود وتوانیی های خود داشته باشیم نا خوداگاه خود را در مسیر جذب این بزرگی قرار داده ایم و می توانیم درصد اعتماد بالاتری را شکل دهیم. نمونه های زیادی از بزرگنمایی افراد توسط اطرافیان آن ها وجود دارد که به رشد وبالندگیشان کمک کرده است.

روزی، نامه ای به توماس ادیسون داده شد تا آن را تحویل مادرش بدهد؛ ادیسون مجاز به باز کردن آن نبود و آن را تحویل مادرش داد. مادرش به ادیسون گفت در نامه نوشته شده که تو نابغه هستی و در مدرسه نمیتوانند مطالبی درخور نبوغ تو به تو آموزش دهند و از من خواسته شده تا در خانه به تو آموزش بدهم.

سالها بعد و در دوران موفقیت ادیسون این نامه را باز یافت و با تعجب دید در آن نوشته شده: فرزند شما یک کودن تمام عیار است و ما از پذیرش او در مدرسه معذوریم.

چه چیز نبوغ ادیسون را ظاهر کرد. آیا مادر او با بزرگنمایی و اغراق او را به نابغه تبدیل نکرد؟ قانون جذب چقدر تاثیر گذار بود؟ ما چگونه میتوانیم این بزرگنمایی مادر ادیسون را در مورد خود انجام بدهیم؟

نکته

با بزرگنمایی خودمان، علاوه بر ایجاد اعتماد سازی برای فروش و برانگیختن آن از سوی مشتری میتوانیم خود را به آنچه دوست داریم سوق دهیم؛ به شرطی که شعوری را به چالش نکشیم و خود را مضحکه نکنیم. من وقتی کار بازاریابی انجام میدادم همیشه با مدیر خود هماهنگ می کردم و خود را مسئول امور قراردادها، کارشناس ارشد فروش و یا مدیر بازاریابی و فروش معرفی می کردم.

هیچ اشکالی ندارد که با هماهنگی، کمی بزرگنمایی بکنیم تا خریدار ما با اعتماد به نفس بیشتری به حرف ها و ارائه های ما گوش فرا دهد، اعتماد به پرزنت یک مدیر فروش به صورت نا خودآگاه بسیار بالاتر از یک فروشنده معمولی است، در ضمن کمک می کند هرچه زودتر در جایگاه بالاتری قرار بگیرید.

اعتماد سازی برای فروش

من هر وقت وارد چالشی میشوم این دوجمله را با خودم تکرار می کنم:

۱-تو میتوانی:

قطعا من از پس این هم بر می آیم. ( چرا که پیش از این چالش های سخت تر را هم مدیریت کرده ام)

۲-تو بهترینی:

من همیشه بهرینم. (چرا که این تفکر به من کمک می کند به عنوان بهترین گزینه رویارویی با این چالش به خودم و طرف مقابلم القا کنم که من بهترینم)

دفترچه خود را بردارید و یادداشت کنید: ۱-دلایل اینکه چرا من میتوانم هر کاری را انجام دهم؟ ۲- دلایل اینکه چرا من بهترین گزینه برای رویارویی با چالش ها هستم؟

خواهید دید که دلایل کامل، محکم و روشنی برای این امر وجود دارد.

ما برای جلب اعتماد بهتر و سازنده تر در همگرایی با خریدارانمان نیازمند جایگاه بالاتری هستیم و این نیاز به صورت خودکار ما را به این جایگاه راهنمایی خواهد کرد و ما جذب بزرگنمایی خود خواهیم شد. اما فراموش نکنیم اغراق بیش از حد نتیجه ای کاملا عکس در پی خواهد داشت.

بزرگنمایی کالا و شناخت زوایای پنهان آن

نکته دیگر برای اعتماد سازی برای فروش این است که بدانید برتری های کالا شما چیست؟ کالای شما در بین رقبا در چه مقامی قرار گرفته است؟ کالای شما چه سهمی از بازار دارد؟ بازار هدف شما را چه طیفی از جامعه را تشکیل می دهد؟ خرید از کالای شما چه کمکی به وضع زندگی یا کسب وکار خریدارانتان می کند؟ این ها و پرسش هایی از این دست مواردی هستند که شما حق بزرگنمایی در مورد آن ها را دارید.

به یاد داشته باشیم بزرگنمایی کالا یعنی با ذره بین به آن نگاه کردن و نه ایجاد یک تصویر غیر واقعی و موهوم از کالا، این تکنیک با استفاده از برتری ها کالا انجام می شود و ما همیشه ملزم به رعایت صداقت و انصاف هستیم.

هرگز نباید بزرگنمایی چه در مورد خود و چه در مورد کالا با دروغگویی اشتباه شود، بزرگترین فاکتور ساخت اعتماد خریدار رعایت راستگویی و انصاف است. من همیشه در ارائه های خود بر روی برتری های کالایم تکیه می کنم و با ذره بین ان ها در قواره ای بزرگتر به خریدارانم ارائه می دهم.

ولی همیشه به یاد دارم که یک دروغ قابلیت تعمیم به تمامی ارائه مرا دارد و به راحتی تمام پرزنت مرا تبدیل به دروغ خواهد کرد به همین دلیل پیش از بررسی فرصتهای این آیتم به بررسی تهدیدهای ان پرداختم.

تکنیک بزرگنمایی کالا

تکنیک بزرگنمایی کالا در اعتماد سازی برای فروش، میتواند در ایجاد ارتباط موثر به شما کمک کند، خلق تصویری بزرگتر از آنچه هست به صورت قابل لمس برای مشتری به من کمک می کند تا انگیزه بیشتری در خریدار ایجاد کنم و او را تشویق به کنار گذاشتن شک های خود کنم و شکهای موجود را به بهترین نحو پاسخ دهم.

ذره بین بزرگنمایی کالا به خریدار کمک می کند تا به صورت قابل لمس تصویر بهبودی که کالا یا خدمات من ارائه می دهد را ببیند و با ان ایجاد ارتباط کند،فرض کنید که من فروشنده دستگاه تلفنهای همراه هستم،پس از شناسایی نیاز خریدارم مجاز به چه بزرگنمایی هایی هستم؟

میتوانم به بزرگنمایی بازار هدف کالایم بپردازم و ان را با ذره بین به مشتری ارائه دهم،طیف مصرف کنندگان نهایی کالا و جایگاه اجتماعی انها میتواند به ساخت اعتماد خریدارم کمک کند،لذت استفاده و برتریهای قابل لمس میتواند کمی در امار ارائه شده بزرگتر به نظر برسد،اما من مجاز به ارائه امار های خیالی مثلا در دقت دوربین،نرم افرازهای مورد استفاده و دیگر امارهای مربوط به کالا،نیستم،امارهای قابل اندازه گیری مصداق بارزی از دروغگویی وعدم صداقت هستند که میتواند تمام دیوار اعتماد ساخته شده را در یک ان فرو بریزد و مرا تبدیل به یک دروغگو نماید که حتی تمام امارهای درست ارائه داده ام نیز در مظان شک قرار گرفته وبا توجه به قانون تعمیم دروغ اعتماد مشتری را از من سلب کند.

استفاده از دفترچه یادداشت

دفترچه خود را بردارید و مزایای کالای خود را یاداشت کنید، حداقل ۱۰ مورد، در روبروی آن ها بزرگنمایی آن ها را انجام دهید. برگردید و بررسی کنید کدامیک از آن ها برایتان قابل باور است (البته صادق باشید اگر توانستید خود را قانع کنید از آن استفاده کنید) حالا شما ۱۰مورد بزرگنمایی منطقی دارید که میتواند قیمت کالایتان را ناچیز جلوه دهد.

نتیجه گیری

راه هایی که در این سری مقالات اعتماد سازی برای فروش مطرح کردیم به شما کمک می کند که اعتماد به نفس را در خریداران خود افزایش دهید و در ذهن آنان نهادینه شوید، با این کار شما می توانید ثروت را به سمت سازمان خود سرازیر کنید. شما می توانید با مطالعه این مقالات مهارت های خود را افزایش دهید و همچنین می توانید با رعایت روشهای مذاکره به بهترین شخص در حرفه خود تبدیل شوید.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری – صابر خلیلی

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، سیستم ارزیابی عملکرد

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

 

هنوز دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاهی میگذارد
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
مهر ۳۰, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۱۲ ب.ظ

از نیاز امنیتی افراد چگونه میتوان پول ساخت؟

ساعت ۱:۵۹ ب.ظ

با هوش مالی سریع تر برانید

ساعت ۱:۱۵ ق.ظ

چگونه از نیاز فیزیولوژیک افراد درآمدزایی کنیم؟

مهر ۲۹, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۱ ب.ظ

۱۰ نکته طلایی راجع به پول که همه باید بدانند

ساعت ۱۱:۰۹ ق.ظ

علم بهتر است یا ثروت؟

مهر ۲۶, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۳۹ ق.ظ

۲۰ شغل به عنوان شغل دوم و بهترین ها برای افزایش درآمد

ساعت ۱:۰۵ ق.ظ

موانعی که بر سر راه پیشرفت شما قرار دارد را میشناسید؟

مهر ۲۵, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۴۰ ق.ظ

اشتباه نکن، راه پولدار شدن اینجاست

ساعت ۱۰:۴۶ ق.ظ

درآمدم ۵ برابر شده

ساعت ۷:۰۵ ق.ظ

درآمدم بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون شده

ساعت ۷:۰۲ ق.ظ

توی ۲ ماه درآمدم ۲۰ میلیون بیشتر شده (یه سوپرمن میشم)

ساعت ۷:۰۰ ق.ظ

درآمدم ۱۰ میلیون شده(کار خدا بود که با شما آشنا شدم)

مهر ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱:۴۲ ب.ظ

درآمدم ۲ برابر شده

ساعت ۱۱:۴۶ ق.ظ

اصول هفتگانه موفقیت استیو جابز

ساعت ۱:۰۶ ق.ظ

در چه جایگاهی از هرم هوش مالی قرار دارید؟

مهر ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۶:۳۱ ب.ظ

افراد ثروتمند چگونه فکر و رفتار می کنند

ساعت ۱:۱۱ ب.ظ

تا ۳ سال دیگه درآمدم ۱۰۰ برابر میشه

ساعت ۱۱:۲۳ ق.ظ

راز ۱۰۰ میلیون اولی که به دست آوردم

ساعت ۱:۰۲ ق.ظ

باورها چراغ راه شما به سوی موفقیت است

مهر ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۸ ق.ظ

ثروت ترامپ از کجاست؟

مهر ۱۹, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۱۵ ق.ظ

۸ گام مرموز تا رسیدن به موفقیت در کسب و کار

مهر ۱۸, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۳۰ ب.ظ

تو یه ماه به درآمد ۲ میلیونی رسیدم

ساعت ۱۲:۱۸ ب.ظ

۳۰ میلیون به درآمدم اضافه شده

ساعت ۱۱:۱۵ ق.ظ

راه های کسب درآمد از شبکه های اجتماعی (اینستاگرام، تلگرام )

ساعت ۱۰:۳۵ ق.ظ

درآمدم بیشتر شده و تا چند ماه آینده خیلی بیشتر از این هم میشه