اعتماد سازی در باورها

اعتماد سازی در باورها گامی برای ایجاد ماشین پولساز

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (1 votes, average: 4٫00 out of 5)
person صابر خلیلی access_time بهمن ۳, ۱۳۹۵ remove_red_eye 92 مشاهده comment بدون دیدگاه

مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله ۶ دقیقه می باشد

مقدمه

اعتماد سازی در باورها مبحث دیگری است که میخواهیم در این مقاله به بررسی آن بپردازیم. برای داشتن کسب و کار موفق باید اعتماد سازی در باورها ایجاد کنیم. تا مشتریان ما با اعتماد به نفس کامل به خرید کالای ما بپردازند و ما به این شکل می توانیم کسب درآمد فوق العاده داشته باشیم. اعتماد سازی در باورها مطلبی است که در این مقاله می خواهیم به آن بپردازیم.

دو راه اساسی برای اعتماد سازی در باورها

باور کالا

اولین مبحث برای اعتماد سازی در باورها باور کالایی است که می فروشیم.چند پرسش اساسی: ایا تا به حال کالایی را که می فروشید خریده اید؟ ایا حاضرید بخشی از درامد خود را برای خرید این کالا کنار بگذارید؟ ایا اصلا این کالا به درد شما میخورد؟ در مقام مشتری چه حسی به ان دارید؟

جواب را مشخص کنید:بله ، خیر،شاید، اگر …

اگر در گروهی قرار میگیرید که جواب شما بله کامل و بی قید و شرط نیست به شما توصیه میکنم به سرعت کارتان یا کالایتان را عوض کنید چون شما اعتقادی به کالای خود ندارید و صرفا به شکل یک ممر درامد به ان نگاه میکنید و هیچ احساس و انرژی مثبتی را نسبت به ان ندارید! یقینا در فروش ان هم دچار مشکلات زیادی هستید و به احتمال زیاد در فروش های خود با پر حرفی و پرزنت یکطرفه مشتری را خسته کرده و اورا برای رهایی از این شرایط وادار به خرید میکنید!

من همیشه تلاش میکنم کالایی را بفروشم که اول خودم ان را خریده باشیم، نه در حرف بلکه در واقعیت! چون به این ترتیب واقعا در جایگاه یک مصرف کننده برای ان هزینه پرداخته ام و از مزایا و معایب ان اگاه شده ام،اینجاست که من هم یک فروشنده ام و هم خودم تجربه استفاده از کالا یا خدمات خودم را دارم پس بهتر میتوانم راجع به نظر بدهم، میزان انرژی و تجربیاتی که از راه این خرید کسب کرده ام در ارائه های من مشهود وقابل لمس است چون من تجربه مثبتی از خرید واستفاده از این کالا یا خدمات را داشته ام.

نکاتی برای فروش حضوری

اگر فروش شما حضوری و رودر رو است حتما از کالای خود به صورت مشهود و واضح به گونه ای که مشتری ان راببیند استفاده کنید، فروشندگان بوتیکهایی که خودشان از لباسهای ویترین یا برندی که میفروشند استفاده میکنند فروش بالاتری را نسبت به رقبای خود دارند،زیرا با برقراری ارتباط موثر این اعتماد را در مشتری به وجود می اورند که کیفیت کالاهایمان را به عنوان بهترین کالا باور داریم.

چند وقت پیش برای خرید یک گوشی تلفن همراه به نمایندگی یک برند مراجعه کردم، فروشنده با خوش رویی تمام و دقت کامل همه اصول اعتماد سازی را رعایت میکرد به دقت به نیازهای من گوش میداد و بهترین پیشنهاد را به من ارائه میداد در حال تصمیم گیری نهایی بودم که تلفنش زنگ خورد با نهایت تعجب دیدم که گوشی خودش از یک برند گرانتر با امکاناتی مشابه است، بلافاصله از او زمان خواستم تا فروشگاههای دیگر را هم ببینم،چون پیش خودم به این نتیجه رسیدم او که خبره این صنف است حتما دلایل محکمی داشته که از برند دیگری استفاده میکند!

استفاده از دفترچه همراه

دفترچه تان را بردارید یکبار دیگر برتریها و امتیازات و دستاورد های خرید کالا یا خدماتتان را یاد داشت کنید،بنویسید در مقام مشتری چرا باید کالای خودتان را بخرید،انتظاراتتان را از کالایتان لیست کنید در نهایت ببینید حاضرید چقدر از درامدتان را صرف خرید این کالا یا خدمت کنید و چه ارزش افزوده ای را بدست خواهید اورد،ایا کالایتان را باور دارید؟ایا ان را میخرید؟

اگر به کالای خود شک دارید نمیتوانید ان را بفروشید،اگر نمیخواهید کارتان را عوض کنید دستکم با خودتان مذاکره کنید اگر توانستید ان را به خودتان بفروشید ادامه دهید و گرنه موفقیتی در این کار نخواهید داشت یا دستکم بهترین فروشنده نخواهید بود. و کسب و کار شما با مشکل مواجه خواهد شد.

اعتماد سازی در باورها

باور خود

راه دیگر برای اعتماد سازی در باورها ، باور خود می باشد. با یک مثال ورزشی اغاز میکنیم: راز موفقیت اسطوره افسانه ای فوتبال ایران چیست؟ تمام دنیا فوتبال ما را به نام علی دایی میشناسد، چرا او تا این حد به موفقیت رسیده؟ چرا نام او در کتابهای رکورد ثبت شده است؟ چه چیزی رکورد او را دست نیافتنی کرده است؟

با من موافقید که وی خود را شناخته و به تواناییهایش اعتماد کامل داشته است؟ اگر با من موافقید بیایید باهم کمی بیشتر بررسی کنیم:

برای افراد موفق تنها یک واژه غیر ممکن است و ان هم خود واژه غیر ممکن است،این افراد تواناییهای خود را شناخته اند، استعدادهایشان را دسته بندی کرده اند، ان ها را پرورش داده اند، و با تلاش و برنامه ریزی با پرداخت بهای موفقیت به نتایج صریح ان دست پیدا کرده اند. این افراد یک جمله کوتاه را باور کرده اند: “من می توانم” ان را پرورش داده اند و با اعتماد به نفس به اهداف خود رسیده اند،از نشیب وفراز نترسیده اند وهمواره با اطمینان در مقابل مشکلات ایستاده اند.

به زندگی استیو جابز توجه کنید و فکر کنید شما را در اوج شکوفایی سیستمی که خود پایه گذاری کرده اید از کارتان اخراج کنند،چه خواهید کرد؟ تا مدتها سوگواری؟ نفرین کردن زمین و زمان؟ یا بازهم میجنگید؟ این دقیقا همان جایی است که باور خود و اعتماد به نفس به شما کمک میکند تا چالشها را پشت سر بگذارید کاری که جابز انجام داد تلاش مضاعف و پایه گذاری شرکتی جدید بود و پیشرفت و موفقیت و بازگشت موفق به شرکتی که روزی از ان اخراج شده بود.

چند درصد از ما اینگونه به تواناییهای خود باور داریم و دست از تلاش نمی کشیم؟

“کسی که خود را باور ندارد نمیتواند حس اعتمادی را القا کند”

حتما مهمترین فاکتور از اعتماد سازی در فروش اعتماد به نفس فروشنده است.من اگر به خودم اعتماد و باور نداشته باشم هرگز نمیتوانم ان را به دیگری القا کنم، چگونه میتوانم کالایی را عرضه کنم در حالیکه توانایی عرضه تواناییهای خودم را هم ندارم؟
توانایی عرضه خود بسیار مهم تر از عرضه کالاست،چون مشتریها بیشتر از اینکه نیاز به باور کالا داشته باشند نیازمند اعتماد به فروشنده هستند زیرا پایه خریدها را احساسات ما تشکیل میدهد.

در این مبحث قصد نداریم راجع به اصول اعتماد به نفس سخن بیشتری بگوییم زیرا از تخصص ما خارج است و حتما منابع بهتر و کارشناسانه تری برای این مسئله وجود دارند به بهترین شکل میتوانند ان را به ما اموزش دهند.

استفاده از دفترچه همراه

دفترچه خود را بردارید سه مورد از مواردی که با اعتماد به نفس کامل به انجام کاری پرداخته اید یا در جمعی حضور یافته اید را یادداشت کنید و عناصر مولفه این اعتماد به نفس هم ظاهری و هم باطنی یادداشت کنید. به نتایج جالبی دست خواهید یافت و جزییات بیشتری برای شما نمود خواهند یافت.حالابر عکس عمل کنید سه مورد از مواردی که برای نداشتن اعتماد به نفس کامل به شکست انجامیده اند را یادداشت کنید و عناصر سازنده ان را بنویسید. شاید شما هم به جزییاتی مثل این دست یافته اید: عدم پوشش مناسب برای کار مورد نظر، عدم اراستگی مناسب،سطح انرژی پایین (که شاید با یک دوش اب ولرم برطرف میشد) عدم اگاهی و اطلاعات کافی در مورد موضوع مورد بحث،عدم تسلط به زبان انگلیسی ویا…

به نظر من این جزییات درست و بجاست که کلیات اعتماد به نفس را میسازد یک بار دیگر مرور کنید اصول ارتباطی را تا شاید جزییات بیشتری را به خاطر بیاورید، کمال گرایی برای یک فروشنده در جزییات میتواند پایه ساز اعتماد به نفسی بالا باشد.
حتما قبل از حضور در یک پرزنت ،اخرین نکات بازاریابی و فروش موفق خود را با جزییات بررسی کنید تا با سطح انرژی مطلوب ارائه خود را انجام دهید. به یاد داشته باشید که شکست پل پیروزی است و هر شکست یک قدم شمار ا به موفقیت نهایی نزدیکتر کرده است،به بررسی شکستهای خود بپردازید و درسهایی که از انها اموخته اید را یادداشت کنید،شکست بار اول طبیعیست ولی تکرار یک شکست یک انتخاب است.

نکته

اگر خودمان را باور کنیم و مطمئن باشیم که بهترین هستیم دیگران نیز ما را باور خواهند کرد اما این باور نباید به غرور و خود شیفتگی ختم شود.به یاد داشته باشیم اعتماد به نفس کامل و خودشیفتگی و غرور در مرزی به باریکی یک مو از هم قرار گرفته اند. هرچقدر اعتماد به نفس ما خریداران مارا به اعتماد نزدیک میکند به همان اندازه غرور و خود شیفتگی انها را دور خواهد کرد.

نتیجه گیری

قدم مهمی که بیش از هرچیزی موجب افزایش ثروت ما می شود اعتماد سازی در باورها می باشد. اعتماد سازی در باورها هم به خود ما و هم به کالای ما برمی گردد. هرچه ما توانایی بالایی برای عرضه خود و کالای خود داشته باشیم و آن را باور داشته باشیم راحتتر می توانیم کالا و محصولات خود را به دیگران عرضه کنیم.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری – صابر خلیلی

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، انگیزش در مدیریت

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

هنوز دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاهی میگذارد
ارسال دیدگاه

پانزده + 1 =

ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
فروردین ۵, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۳۲ ب.ظ

ایده های انقلابی برای کسب و کار شما در سال جدید

اسفند ۲۹, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۱۷ ب.ظ

عیدی تیم آموزشی ماهان تیموری برای سال۹۶ تو دوست خوبم

اسفند ۲۸, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۲۱ ب.ظ

رابطه هوش مالی با عید

ساعت ۱۰:۵۲ ب.ظ

همه چیز درباره آمیخته بازاریابی

اسفند ۲۷, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۵۷ ب.ظ

ایده های طلایی برای هر کسب و کاری لازم است

اسفند ۲۶, ۱۳۹۵
ساعت ۶:۱۶ ب.ظ

تبلیغات دفاتر بیمه ، تبلیغات موثر چیست؟

اسفند ۲۵, ۱۳۹۵
ساعت ۴:۲۷ ب.ظ

۱۰ ایده ناب برای روانشناسی در مذاکره

اسفند ۲۲, ۱۳۹۵
ساعت ۶:۲۹ ب.ظ

مثل بقیه کار را رها نکن

اسفند ۲۰, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۵۲ ب.ظ

ایده های عالی فقط برای شما

اسفند ۱۹, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۴۹ ب.ظ

ایده خوب برای کسب و کار خوب

اسفند ۱۸, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۲۳ ب.ظ

۹ قانون مهم برای تبلیغات موفق

اسفند ۱۷, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۴۹ ب.ظ

ایده تبلیغاتی را از کجا بیاوریم؟

اسفند ۱۶, ۱۳۹۵
ساعت ۴:۲۸ ب.ظ

۴ مرحله برای نوشتن متن تبلیغاتی

اسفند ۱۵, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۳۶ ب.ظ

۴ روش برای تبلیغات محصولی مشابه در بازار

ساعت ۷:۴۹ ق.ظ

دروغی به نام باور ؟

اسفند ۱۴, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۴۰ ب.ظ

چگونه یک عنوان فوق العاده بنویسیم؟

ساعت ۹:۵۵ ق.ظ

کلیپ آموزشی هوش مالی

اسفند ۱۳, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۳۵ ب.ظ

۱۰ ایده خلاقانه برای فکرهای عاقلانه

اسفند ۱۲, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۴۱ ب.ظ

تبلیغات با نمایشگاه ، با غرفه پول پارو کنید

اسفند ۱۱, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۴۰ ب.ظ

تبلیغات در هواپیما ، پرواز را تجربه کنید

اسفند ۱۰, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۲۰ ب.ظ

تبلیغات داخل اتوبوس ، دکوری حساس

اسفند ۹, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۴۸ ب.ظ

تبلیغات در ایستگاه اتوبوس ، پیش به سوی مقصد

اسفند ۸, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۳۷ ب.ظ

تبلیغات تاکسی ، تبلیغاتی متحرک

ساعت ۱۰:۴۲ ق.ظ

کسب و کار تولید لیوان کاغذی

اسفند ۷, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۴۰ ب.ظ

ویدیو وال ها ، یک دیوار تبلیغاتی