اعتماد سازی در باورها

اعتماد سازی در باورها گامی برای ایجاد ماشین پولساز

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (1 votes, average: 4٫00 out of 5)
person صابر خلیلی access_time بهمن ۳, ۱۳۹۵ comment بدون دیدگاه

مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله ۶ دقیقه می باشد

مقدمه

اعتماد سازی در باورها مبحث دیگری است که میخواهیم در این مقاله به بررسی آن بپردازیم. برای داشتن کسب و کار موفق باید اعتماد سازی در باورها ایجاد کنیم تا مشتریان ما با اعتماد به نفس کامل به خرید کالای ما بپردازند. به این شکل می توانیم کسب درآمد فوق العاده ای داشته باشیم. اعتماد سازی در باورها مطلبی است که در این مقاله می خواهیم به آن بپردازیم.

دو راه اساسی برای اعتماد سازی در باورها

باور کالا

اولین مبحث برای اعتماد سازی در باورها، باور به کالایی است که می فروشیم. چند پرسش اساسی: آیا تا به حال کالایی را که می فروشید خریده اید؟ آیا حاضرید بخشی از درآمد خود را برای خرید این کالا کنار بگذارید؟ آیا اصلا این کالا به درد شما میخورد؟ در مقام مشتری چه حسی به آن دارید؟

جواب را مشخص کنید: بله ، خیر،شاید، اگر …

اگر در گروهی قرار می گیرید که جواب شما بله، کامل و بی قید و شرط نیست، به شما توصیه میکنم به سرعت کارتان یا کالایتان را عوض کنید، چون شما اعتقادی به کالای خود ندارید و صرفا به شکل یک منبع درآمد به آن نگاه می کنید و هیچ احساس و انرژی مثبتی را نسبت به آن ندارید.

یقینا در فروش آن هم دچار مشکلات زیادی هستید و به احتمال زیاد در فروش های خود با پر حرفی و پرزنت یکطرفه مشتری را خسته کرده و او را برای رهایی از این شرایط وادار به خرید می کنید.

من همیشه تلاش می کنم کالایی را بفروشم که اول خودم ان را خریده باشیم، نه در حرف بلکه در واقعیت! چون به این ترتیب واقعا در جایگاه یک مصرف کننده برای آن هزینه پرداخته ام و از مزایا و معایب آن آگاه شده ام.

اینجاست که من هم یک فروشنده ام و هم خودم تجربه استفاده از کالا یا خدمات خودم را دارم پس بهتر میتوانم راجع به آن نظر بدهم، میزان انرژی و تجربیاتی که از راه این خرید کسب کرده ام در ارائه های من مشهود و قابل لمس است چون من تجربه مثبتی از خرید و استفاده از این کالا یا خدمات را داشته ام.

نکاتی برای فروش حضوری

اگر فروش شما حضوری و رودر رو است حتما از کالای خود به صورت مشهود و واضح به گونه ای که مشتری ان راببیند استفاده کنید، فروشندگان بوتیکهایی که خودشان از لباسهای ویترین یا برندی که میفروشند استفاده میکنند فروش بالاتری را نسبت به رقبای خود دارند،زیرا با برقراری ارتباط موثر این اعتماد را در مشتری به وجود می اورند که کیفیت کالاهایمان را به عنوان بهترین کالا باور داریم.

چند وقت پیش برای خرید یک گوشی تلفن همراه به نمایندگی یک برند مراجعه کردم، فروشنده با خوش رویی تمام و دقت کامل همه اصول اعتماد سازی را رعایت میکرد به دقت به نیازهای من گوش میداد و بهترین پیشنهاد را به من ارائه میداد در حال تصمیم گیری نهایی بودم که تلفنش زنگ خورد با نهایت تعجب دیدم که گوشی خودش از یک برند گرانتر با امکاناتی مشابه است، بلافاصله از او زمان خواستم تا فروشگاههای دیگر را هم ببینم،چون پیش خودم به این نتیجه رسیدم او که خبره این صنف است حتما دلایل محکمی داشته که از برند دیگری استفاده میکند!

استفاده از دفترچه همراه

دفترچه تان را بردارید یکبار دیگر برتری ها و امتیازات و دستاورد های خرید کالا یا خدماتتان را یاد داشت کنید، بنویسید در مقام مشتری چرا باید کالای خودتان را بخرید، انتظاراتتان را از کالایتان لیست کنید. در نهایت ببینید حاضرید چقدر از درآمدتان را صرف خرید این کالا یا خدمت کنید و چه ارزش افزوده ای را بدست خواهید آورد. آیا کالایتان را باور دارید؟ آیا آن را میخرید؟

اگر به کالای خود شک دارید نمیتوانید آن را بفروشید. اگر نمیخواهید کارتان را عوض کنید، دست کم با خودتان مذاکره کنید. اگر توانستید آن را به خودتان بفروشید ادامه دهید و گرنه موفقیتی در این کار نخواهید داشت یا دست کم بهترین فروشنده نخواهید بود. و کسب و کار شما با مشکل مواجه خواهد شد.

اعتماد سازی در باورها

باور خود

راه دیگر برای اعتماد سازی در باورها ، باور خود می باشد. با یک مثال ورزشی آغاز می کنیم: راز موفقیت اسطوره افسانه ای فوتبال ایران چیست؟ تمام دنیا فوتبال ما را به نام علی دایی میشناسد، چرا او تا این حد به موفقیت رسیده؟ چرا نام او در کتاب های رکورد ثبت شده است؟ چه چیزی رکورد او را دست نیافتنی کرده است؟

با من موافقید که وی خود را شناخته و به توانایی هایش اعتماد کامل داشته است؟ اگر با من موافقید بیایید باهم کمی بیشتر بررسی کنیم:

برای افراد موفق تنها یک واژه غیر ممکن است و آن هم خود واژه غیر ممکن است. این افراد توانایی های خود را شناخته اند، استعدادهایشان را دسته بندی کرده اند، آن ها را پرورش داده اند و با تلاش و برنامه ریزی با پرداخت بهای موفقیت به نتایج صریح آن دست پیدا کرده اند.

این افراد یک جمله کوتاه را باور کرده اند: “من می توانم” ان را پرورش داده اند و با اعتماد به نفس به اهداف خود رسیده اند. از فراز و نشیب نترسیده اند و همواره با اطمینان در مقابل مشکلات ایستاده اند.

به زندگی استیو جابز توجه کنید و فکر کنید شما را در اوج شکوفایی سیستمی، که خود پایه گذاری کرده اید از کارتان اخراج کنند، چه خواهید کرد؟ تا مدتها سوگواری؟ نفرین کردن زمین و زمان؟ یا بازهم میجنگید؟ این دقیقا همان جایی است که باور خود و اعتماد به نفس به شما کمک می کند تا چالش ها را پشت سر بگذارید کاری که جابز انجام داد تلاش مضاعف و پایه گذاری شرکتی جدید بود و پیشرفت و موفقیت و بازگشت موفق به شرکتی که روزی از آن اخراج شده بود.

چند درصد از ما اینگونه به توانایی های خود باور داریم و دست از تلاش نمی کشیم؟

“کسی که خود را باور ندارد نمیتواند حس اعتمادی را القا کند”

حتما مهمترین فاکتور از اعتماد سازی در فروش اعتماد به نفس فروشنده است. من اگر به خودم اعتماد و باور نداشته باشم هرگز نمیتوانم آن را به دیگری القا کنم؛ چگونه میتوانم کالایی را عرضه کنم در حالیکه توانایی عرضه توانایی های خودم را هم ندارم؟
توانایی عرضه خود بسیار مهم تر از عرضه کالاست، چون مشتری ها بیشتر از اینکه نیاز به باور کالا داشته باشند نیازمند اعتماد به فروشنده هستند زیرا پایه خرید را احساسات ما تشکیل می دهد.

در این مبحث قصد نداریم راجع به اصول اعتماد به نفس سخن بیشتری بگوییم، زیرا از تخصص ما خارج است و حتما منابع بهتر و کارشناسانه تری برای این مسئله وجود دارند و به بهترین شکل میتوانند آن را به ما اموزش دهند.

استفاده از دفترچه همراه

دفترچه خود را بردارید سه مورد از مواردی که با اعتماد به نفس کامل به انجام کاری پرداخته اید یا در جمعی حضور یافته اید را یادداشت کنید و عناصر مولفه این اعتماد به نفس هم ظاهری و هم باطنی را یادداشت کنید. به نتایج جالبی دست خواهید یافت و جزییات بیشتری برای شما نمود خواهد کرد.

حالا بر عکس عمل کنید سه مورد از مواردی که برای نداشتن اعتماد به نفس کامل به شکست انجامیده اند را یادداشت کنید و عناصر سازنده آن را بنویسید. شاید شما هم به جزییاتی مثل این دست یافته اید: عدم پوشش مناسب برای کار مورد نظر، عدم اراستگی مناسب، سطح انرژی پایین (که شاید با یک دوش اب ولرم برطرف میشد) عدم آگاهی و اطلاعات کافی در مورد موضوع مورد بحث، عدم تسلط به زبان انگلیسی و یا…

به نظر من این جزییات درست و بجاست که کلیات اعتماد به نفس را میسازد یک بار دیگر مرور کنید اصول ارتباطی را تا شاید جزییات بیشتری را به خاطر بیاورید، کمال گرایی برای یک فروشنده در جزییات میتواند پایه ساز اعتماد به نفسی بالا باشد.
حتما قبل از حضور در یک پرزنت آخرین نکات بازاریابی و فروش موفق خود را با جزییات بررسی کنید تا با سطح انرژی مطلوب ارائه خود را انجام دهید. به یاد داشته باشید که شکست پل پیروزی است و هر شکست یک قدم شما را به موفقیت نهایی نزدیکتر کرده است، به بررسی شکست های خود بپردازید و درس هایی که از آن ها آموخته اید را یادداشت کنید. شکست بار اول طبیعی است ولی تکرار یک شکست یک انتخاب محسوب می شود.

نکته

اگر خودمان را باور کنیم و مطمئن باشیم که بهترین هستیم دیگران نیز ما را باور خواهند کرد، اما این باور نباید به غرور و خود شیفتگی ختم شود. به یاد داشته باشیم اعتماد به نفس کامل و خودشیفتگی و غرور در مرزی به باریکی یک مو از هم قرار گرفته اند. هرچقدر اعتماد به نفس ما خریداران ما را به اعتماد نزدیک می کند به همان اندازه غرور و خود شیفتگی آن ها را دور خواهد کرد.

نتیجه گیری

قدم مهمی که بیش از هرچیزی موجب افزایش ثروت ما می شود اعتماد سازی در باورها می باشد. اعتماد سازی در باورها هم به خود ما و هم به کالای ما برمی گردد. هرچه ما توانایی بالایی برای عرضه خود و کالای خود داشته و آن را باور داشته باشیم راحت تر می توانیم کالا و محصولات خود را به دیگران عرضه کنیم.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری – صابر خلیلی

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، انگیزش در مدیریت

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

هنوز دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاهی میگذارد
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
مهر ۳۰, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۱۲ ب.ظ

از نیاز امنیتی افراد چگونه میتوان پول ساخت؟

ساعت ۱:۵۹ ب.ظ

با هوش مالی سریع تر برانید

ساعت ۱:۱۵ ق.ظ

چگونه از نیاز فیزیولوژیک افراد درآمدزایی کنیم؟

مهر ۲۹, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۱ ب.ظ

۱۰ نکته طلایی راجع به پول که همه باید بدانند

ساعت ۱۱:۰۹ ق.ظ

علم بهتر است یا ثروت؟

مهر ۲۶, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۳۹ ق.ظ

۲۰ شغل به عنوان شغل دوم و بهترین ها برای افزایش درآمد

ساعت ۱:۰۵ ق.ظ

موانعی که بر سر راه پیشرفت شما قرار دارد را میشناسید؟

مهر ۲۵, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۴۰ ق.ظ

اشتباه نکن، راه پولدار شدن اینجاست

ساعت ۱۰:۴۶ ق.ظ

درآمدم ۵ برابر شده

ساعت ۷:۰۵ ق.ظ

درآمدم بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون شده

ساعت ۷:۰۲ ق.ظ

توی ۲ ماه درآمدم ۲۰ میلیون بیشتر شده (یه سوپرمن میشم)

ساعت ۷:۰۰ ق.ظ

درآمدم ۱۰ میلیون شده(کار خدا بود که با شما آشنا شدم)

مهر ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱:۴۲ ب.ظ

درآمدم ۲ برابر شده

ساعت ۱۱:۴۶ ق.ظ

اصول هفتگانه موفقیت استیو جابز

ساعت ۱:۰۶ ق.ظ

در چه جایگاهی از هرم هوش مالی قرار دارید؟

مهر ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۶:۳۱ ب.ظ

افراد ثروتمند چگونه فکر و رفتار می کنند

ساعت ۱:۱۱ ب.ظ

تا ۳ سال دیگه درآمدم ۱۰۰ برابر میشه

ساعت ۱۱:۲۳ ق.ظ

راز ۱۰۰ میلیون اولی که به دست آوردم

ساعت ۱:۰۲ ق.ظ

باورها چراغ راه شما به سوی موفقیت است

مهر ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۸ ق.ظ

ثروت ترامپ از کجاست؟

مهر ۱۹, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۱۵ ق.ظ

۸ گام مرموز تا رسیدن به موفقیت در کسب و کار

مهر ۱۸, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۳۰ ب.ظ

تو یه ماه به درآمد ۲ میلیونی رسیدم

ساعت ۱۲:۱۸ ب.ظ

۳۰ میلیون به درآمدم اضافه شده

ساعت ۱۱:۱۵ ق.ظ

راه های کسب درآمد از شبکه های اجتماعی (اینستاگرام، تلگرام )

ساعت ۱۰:۳۵ ق.ظ

درآمدم بیشتر شده و تا چند ماه آینده خیلی بیشتر از این هم میشه