روش های درمان استرس و اضطراب

در: تمرکز حافظه تند خوانی | در تاریخ: ۱۵ شهریور ۹۵
                            مدت زمان مطالعه ی تخمینی مقاله درمان استرس و اضطراب ۱ دقیقه می باشد 

 

مقدمه :

روش های درمان استرس و اضطراب ،معمولا کسانی که درگیری ها و مشغله هایی دارند که ارتباط نزدیکی با زمان دارد دچار اضطراب می شوند بنابراین  .درمان استرس و اضطراب از مسائل ضروری در زندگی افراد می باشد .

به طور مثال :

دانشجویان یا دانش آموزانی که به پایان ترم تحصیلی نزدیک می شوند به خاطر این که نتوانستند تعهدات تحصیلی خود را انجام دهند و یا به علت این که نتوانستند مطالعه مناسبی در طول ترم تحصیلی داشته باشند و از ترس این که نتوانند در رقابت ها ی پایان دوره موفق شوند هر چه به انتهای دوره نزدیک تر شوند دچار اضطراب زمان می شوند و این اضطراب باعث از بین رفتن دیگر توانایی های ذاتی آنها می شوند .

 

بنابراین زمان گوهر گران بهایی است ، که باید توانایی توانایی استفاده درست و بهینه را از آن داشته باشیم .

 

در اینجا فقط به بررسی عواملی می پردازیم که در محیط مطالعه  باعث می شود شما دچار اتلاف وقت شوید با شناخت این عوامل و سعی در اجرایی کردن آن ها می توانید از زمان تان بهترین استفاده را ببرید و در درمان استرس و اضطراب پیشرفت چشم گیری کنید .

 

عوامل موثر در درمان استرس و اضطراب :

با عرض پوزش از اینکه در بارگیری عکس مشکلی رخ داده است

۱- فهرستی از کارهایتان تهیه کنید :

با داشتن یک دفترچه یادداشت تمام کارهای ضروری و غیر ضروری که برایتان پیش می آید و باید آن را انجام دهید را یادداشت کنید .

 

این مطلب را حتما بخوانید :  آموزش جعبه لایتنر

۲- کارهایتان را اولویت بندی کنید :

هر شب به دفترچه کارهایتان نگاه کنید و کارهای فردایتان را به آرامی مرور کنید و سپس برای هرکدام به ترتیب و به شکل زیر اولویت قرار دهید:

۱-کارهایی با اولویت بسیار بالا که در اولین فرصت باید انجام دهید.

۲-کارهایی با اولویت مهم که می توانید کمی دیرتر انجام دهید .

۳-کارهای کم اهمیت که می توانید خیلی دیرتر انجام دهید یا به دیگران محول کنید .

۴-کارهای بی اهمیت که می توانید در فاصله زمانی بسیار زیاد انجام شان دهید یا اصلا از انجام آنها صرف نظر کنید.

 

۳- واقع بین باشید :

تلاش کنید براساس توانایی ها و امکاناتتان زمانتان را برنامه ریزی کنید به طور مثال اگر برای مطالعه یک کتاب سنگین ۸ ساعت وقت لازم است بنابراین ۲ ساعت وقت گذاشتن غیر واقع بینانه است .

۴- هدف داشته باشید و برای هدفتان برنامه ریزی کنید :

زمانی شما می توانید برای روزتان برنامه ریزی کنید و آن را مدیریت کنید که  دقیقا بدانید دنبال چه هستید . 

 

۵- تجهیزات و امکانات مطالعه را از قبل فراهم کنید :

سعی کنید تجهیزات و مواردی که در هنگام مطالعه نیاز دارید را از قبل آماده کنید تا در هنگام مطالعه تمرکز کلی شما بر روی مطالعه و یادگیری باشد 

 

۶- نظم داشته باشید :

نظم در محیط مطالعه را بطور کلی به ۲ گروه تقسیم می کنند ;

الف) نظم درمحیط مطالعه 

قبل از مطالعه محیطی که در آن قرار خواهید گرفت را مرتب و منظم کنید . 

ب) نظم میز مطالعه

روی میز مطالعه شما باید کاملا مرتب و کاملا خلوت باشد و فقط وسایل مورد نیاز برای مطالعه آن ساعت ، روی میز قرار بگیرد کاغذها و برگه های اضافی را جمع کنید و در جای دیگری نگهداری کنید. توجه کنید که اگر میز مطالعه خیلی شلوغ باشد مطمئنا باعث بر هم خوردن تمرکزتان می شود .

 

این مطلب را حتما بخوانید :  پیدا کردن ویژگی های افراد با شناخت نیمکره های مغز چگونه ممکن است؟

۷- مهارت تند خوانی:

ما برای اینکه مطلبی را مطالعه کنیم معمولا زمان زیادی را صرف می کنیم ولی نکته مهم این است که خواندن مطلب حدود ۲۰% کار است ۸۰% بقیه یادگیری و بکارگیری آن در مطلب است تند خوانی به شما کمک می کند مطلبی را که باید چند ساعت برای آن وقت بگذارید را در چند دقیقه بخوانید و از آن استفاده مفید تری ببرید . برای تست تند خوانی و درک مطلب خود می توانید به سایت تست تندخوانی مراجعه کیند .

 

۸- مهارت نه گفتن را بیاموزید :

در بیشتر مواقع به علت عدم توانایی در نه گفتن و به اصلاح عامیانه روی در بایستی قرار گرفتن نمی توانیم به کارهای خودمان برسیم و به این پیشنهاد های اغوا کننده تن می دهیم و بیشتر زمان خودمان را صرف این مورد کرده و از کارهای اصلی خود باز می مانیم.

به طور کلی انسان به علت ترس از طرد شدن ترس از دوست نداشته شدن ترس از حمایت نشدن از طرف دیگران نمی تواند ( نه ) بگوید . توانایی ” نه ” گفتن نه تنها باعث می شود شخصیت بسیار قوی و مقتدری را در خود ایجاد کنید بلکه در زمانتان هم بسیار صرفه جویی می کنید .

البته نوع نه گفتن بسیار مهم است افراد در صورتیکه نه می شنوند اگر شخصیت و احترامشان از بین برود بسیار ناراحت می شوند و ممکن است رفتار خلاف انتظار انجام دهند .

 

این مطلب را حتما بخوانید :  غلبه بر استرس شب امتحان بهترین راه درک مطلب آسان

بهترین حالت این است که از عبارات لطیف استفاده کنید مانند:

یک ساعت فرصت بده،بعد از یک ساعت تماس بگیرید و بگویید ، فکر کردم اما نتوانستم راهی پیدا کنم که با شما همراه شوم ،پیشنهاد خیلی خوبی است اما متاسفانه نمی توانم انجامش دهم .برای شما ارزش زیادی قائل هستم اما متاسفانه نمی توانم امرتان را اجرا کنم.

 

۹- کارهایتان را به نحوی تقسیم کنید:

اکر قرار باشد ۳۰۰ صفحه از یک کتاب را بخوانید قطعا به یکباره انجام دادن آن کار بسیار دشواری است اما با زمان بندی آن و تقسیم کردن آن به راحتی و بدون زحمت می توانید آن را به اتمام برسانید .

نتیجه گیری :

عواملی که گفته شد عوامل موثر در درمان استرس و اضطراب  می باشند و درصورتی که به آن ها عمل کنید مسلما در تمام فعالیت های زندگی به خصوص مطالعه پیشرفت چشم گیری خواهید داشت .

دانلود PDF این مقاله 

تست تندخوانی تیم آموزشی ماهان تیموری

با عرض پوزش تصویر فایل به درستی بارگذاری نشده است

             چنانچه موفق به اتمام مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید ، به سایت  تست تندخوانی مراجعه نمایید .

 

امیدواریم از مقاله درمان استرس و اضطراب لذت برده باشید … 

 

                              خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مقالات یاری نمائید

 

ارائه دهنده آموزش های : حافظه ، تند خوانی ، مطالعه ، تمرکز ، تست تندخوانی 

 

فقط اعضای سایت میتوانند لینک های دانلود را مشاهده کنند. اگر قبلا عضو شده اید برای ورود اینجا کلیک کنید اگر هنوز ثبت نام نکرده اید برای عضویت سریع اینجا کلیک کنید

 

شما میتوانید این مقاله را در شبکه های اجتماعی زیر به اشتراک بذارید:

دیدگاه ها

هنوز هیچکس برای این نوشته دیدگاه نگذاشته است. اولین نفری باشید که دیدگاه میگذارید.
هنوز دیدگاهی نوشته نشده است. شما اولین نفر باشید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram