صفحه تبلیغاتی
مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله۲ دقیقه می باشد

 مقدمه:

به هر تبلیغ نویسی نمی توان اعتماد کرد. اشتباهاتی که ۸۰% از تبلیغ نویسان در صفحه تبلیغاتی انجام می دهند را در این مقاله آورده ام.

 

  • از حاشیه رفتن در صفحه تبلیغاتی بپرهیزید:

 

تعریف های مکرراز خود هیچ انگیزه ی خریدی به مخاطب نمی دهد. اگر شاهد و مدرکی برای اثبات ادعاهایتان نداشته باشید خواننده اعتمادی نمی کند و نمی توانید توجه خواننده را جلب کنید و خواننده تمایل به خرید را از دست می دهد.

 

  • از عنوان هایی که تصویر به ذهن مخاطب نمی دهد بپرهیزید:

 

عنوانی که تصویر به ذهن نمی دهد هیچ ارزشی ندارد و خواننده نمی داند چرا باید از شما خرید کند و چه مشکلی از او رفع می شود. خواننده حتی مشکلات خودش را هم به طور دقیق نمی داند و شما باید در این کار به او کمک کنید. عنوانی که هیچ تصویری به خواننده نمی دهد تصویری کلیشه ای است مثل :

  • نفر اول کنکور شوید.
  • بهترین رتبه را در کنکور کسب کنید.

 

مثلا نگوید: محصول شما سریع است بلکه باید مفهوم سریع بودن را به وضوح بگویید یعنی بگویید وقت آزاد بیشتری دارید.

تیتری که احساسات مخاطب را درگیر نکند خواننده مشتاق به مطالعه ادامه تبلیغ نمی شود.

 

  • در صفحه تبلیغاتی از کلمات پیچیده و سنگین استفاده نکنید:

 

کلمات قلمبه سلمبه نمی توانند توانایی و بهتر بودن شما را نشان دهد و برای مخاطب معمولی یک آگهی تبلیغاتی نا مفهوم است. و از لغاتی که کلی است و خود معناهای متفاوتی را به خواننده می دهد و تعاریف متفاوتی ایجاد می کند استفاده نکنید. فرض کنید خواننده کسی است که زبان شما را نمی داند و هر کلمه ای را باید برای او ترجمه کنید.

 

  • نباید متن صفحه تبلیغاتی کوتاه و خلاصه باشد.

 

متن اگر خلاصه و کوتاه باشد تصویری به ذهن خواننده نمی دهد و اگر تصویربدهد با خلاصه نویسی تصویر مبهم است یعنی سوالاتی را در ذهن مخاطب ایجاد می کند که باعث بی اعتمادی می شود.

 

  • بیشتر از یک فونت و بیشتر ازدو رنگ در متن صفحه تبلیغاتی به کار برده نشود.

 

استفاده از دو رنگ و یا فونت احساس بی اطمینانی را به خواننده می دهد و ذهن را روی متن شما متمرکز نمی کند  و ذهن به تحلیل آنچه می بیند درگیر می شود.

 

  • تیتر و متن صفحه تبلیغاتی بی هدف بی فایده است :

 

منظور از بی هدف نوشتن این است که تیتر شما هیچ انگیزه ، سود و رویایی به خواننده نمی دهد و یا ترسی را از خواننده رفع نمی کند و به جای بیان اصل موضوع تصویری دیگربه مخاطب می دهد. یعنی تیتر به خواننده نمی گوید که چه چیزی بدست می آورد.

 

  • صفحه محصول نباید چشم را خسته کند.

 

اگر متن طولانی ، یکنواخت و بدون هیچ bullets  وفاصله ای باشد خواننده تمایلی به خواندن صفحه محصول پیدا نمی کند.

 

  • در صفحه تبلیغاتی از فعل های منفی دوری کنید.

 

مغز انسان جوری خلق شده است که افعال منفی را درک نمی کند.برای مثال اگر بنویسید «این نمک آرسنیک ندارد» این پیغام را به خواننده می دهد که این نمک آرسنیک دارد وهیچ جلب توجهی نمی کند.و به جای افعال منفی از افعالی که همان مفهوم را می رساند استفاده کنید.استفاده از فعل های دیگر به جای فعل منفی احساس اطمینان بیشتری را به مشتری می دهد و جمله ی شما قاطعانه تر بیان می شود.

 

  • در صفحه تبلیغاتی تصاویر خارجی و کپی بی تاثیر اند.

 

تصاویر خارجی و کپی احساس تقلبی بودن و بی اعتمادی را به خواننده می دهد و هیچ اطلاعاتی از کار شما و شما به آنها نمی دهد.و به خواننده این حس را نمی دهد که محصول برای او تولید شده.

 نتیجه :

این نکات نیزدر بازاریابی و فروش ، در متن تبلیغاتاینترنتی و تبلیغات محیطی ، تبلیغات در گوگل و ایمیل مارکتینگ  کاربرد دارد و به فروش و جذب مشتری  بیشتر  بسیار تاثیر گذار است و حتی از شش نکته ی آن در مذاکرات تجاری می توانید استفاده کنید.

 

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه کنید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده:  مهسا فرازمند- ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، تبلیغات اینترنتی

نظرات شما نسبت به ده اشتباهی که در صفحه تبلیغاتی نباید انجام داد برای تیم آموزشی ماهان تیموری بسیار سازنده می باشد.

  1. محمد گفت:

    سلام وقت بخیر اگر امکانش هست متن مقالات رو همه رو به صورت pdfبزارید تا بتونیم با چاپ مقالات از اونها بهتر استفاده کنیم با تشکر

  2. علی گفت:

    عالی بود.ممنون

مشاهده همه دیدگاه ها
تا کنون 2 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است.
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
آذر ۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۲۴ ب.ظ

چگونه در عرض ۳ سال میلیاردر شدم (قسمت دوم)

آذر ۱, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۵ ب.ظ

سنگ فرش هر خیابان از طلاست ، ثروت در همین نزدیکی است

ساعت ۱:۰۷ ق.ظ

این ۲۰ قانون چک را اگر ندانیم چه می شود؟

آبان ۳۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۳۱ ب.ظ

آموزش اصل حیاتی موفقیت در کسب و کار و زندگی

ساعت ۲:۵۰ ب.ظ

چگونه در عرض ۳ سال میلیاردر شدم

ساعت ۱۰:۴۵ ق.ظ

نقش خانواده ها در افزایش هوش مالی فرزندان خود

ساعت ۹:۱۴ ق.ظ

مصاحبه با برندگان چالش ۲۰۰ میلیونی

ساعت ۱:۰۲ ق.ظ

اصول چک که از آنها بی خبریم!

آبان ۲۹, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۸ ب.ظ

مدیر موفق و چگونگی رفتار با کارمندان در جهت سودآوری بیشتر

ساعت ۱:۰۶ ق.ظ

چند رسانه تبلیغاتی را می شناسید؟

آبان ۲۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۵ ق.ظ

بایدها و نباید های شراکت در کسب و کار

آبان ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۲۲ ب.ظ

بازخورد مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۰:۴۱ ق.ظ

گرفتن سود بانکی، منفعت یا خطر

آبان ۲۵, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۲۰ ب.ظ

مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۱:۳۸ ق.ظ

جنجال آموزش در مسیر کسب ثروت

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تئوری بز و تبلیغات در پیشرفت کسب و کار

آبان ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۲ ب.ظ

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا

آبان ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۰۵ ق.ظ

غلبه شعار بر شعور

ساعت ۱:۰۰ ق.ظ

۵ راهکار افزایش درآمد برای هوشیاران مالی

ساعت ۱۲:۴۷ ق.ظ

۲۰ هنری که در دنیا بیشترین درآمدزایی را دارند

آبان ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۷ ق.ظ

راهکارهای خودباوری ، فردایت را بساز

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تکنیک های افزایش فروش را از استاد ماهان تیموری بیاموزید

آبان ۲۱, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۵۱ ب.ظ

رازهای نهان وب سایت علی بابا در بازارهای جهانی

ساعت ۱۲:۳۵ ق.ظ

طرح کسب و کار یا همان بیزینس پلن را چگونه تهیه کنیم؟

آبان ۲۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۷ ق.ظ

روش های جدید تبلیغاتی شرکت گوگل