بازاریابی تلفنی

چرا باید از بازاریابی تلفنی استفاده کنیم

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (No Ratings Yet)
person سینا کنعانیان access_time شهریور ۲۳, ۱۳۹۵ remove_red_eye 1,417 مشاهده comment بدون دیدگاه

مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله ۴ دقیقه می باشد

مقدمه

این مقاله به تاثیر بازاریابی تلفنی در افزایش فروش و کسب ثروت پرداخته است. بازاریابی تلفنی به برقراری ارتباط بین فروشنده با مخاطبین اشاره دارد.این روزها حتما تلفن محل کار یا همراه شما روزانه چند بار زنگ میخورد;و وقتی به ان پاسخ میدهید; بازاریابی تلفنی با سرعتی که تیر از پله خود رها میشود. از ان سوی خط رگبار واژه ها را بر سر شما خالی میکند! وقتی چند تماس این چنینی را کنار هم بگذارید; متوجه میشود که همه ان ها از یک قانون(صد در صد اشتباه) تبعیت میکنند; تنها گونه محصول(که میتواند شامل کالا;خدمات و یا ایده باشد) است که تغییر کرده; ولی الگوی پرزنت و ارائه در همه ان ها یکسان است!

اما چراهمه از یک روش;ان هم اشتباه پیروی میکنند؟ پاسخ مشخص است;اموزش ندیدن.

به عقیده من اولین شخصی که این گونه کسب وکار را در کشورهای توسعه یافته دید و ان را وارد ایران کرد; چنین تلقی اشتباهی از ان داشته و این الگوی اشتباه مثل ویروسی واگیر; تمام فضای کسب وکار تلفنی را به تسخیر خود دراورده! اما به راستی فلسفه پدید امدن بازاریابی تلفنی چیست؟

 

فلسفه بازاریابی تلفنی

با پیشرفت تولیدات وفراتر رفتن انان از حد نیاز(تقاضا) بازار;تعریف قدیمی فروش;که همان برابری عرضه و تقاضا بود دستخوش تغییر شد. بالارفتن عرضه از میزان تقاضا باعث شد تا سازمان ها به فکر راهی برای خالی کردن انبارهای خود باشند. به نظر میرسد که نخست بازاریابی حضوری در دستور کار قرار گرفت; و بازاریابان به درب منازل یا سازمان ها مراجعه میکردند و به ارائه حضوری محصولات خود می پرداختند; اما کمبود منابع مالی(که بازاریابی حضوری برای هزینه رفت و امد بازاریابان متحمل ان بود) و زمان گیر بودن این نوع پرزنت باعث شد; محصولاتی که تکیه بر اعتبار برند خود ندارند; و فروش ان ها نیازمند مذاکره است; و از حالت ثبت سفارش بیرون است (بازاریابی حضوری هنوز هم به صورت گرم یا سرد;مورد استفاده لوگوهای معروف مواد غذایی; مانند شرکت های لبنیاتی است) به صورت مشخص ;برای صرفه جویی در هزینه و زمان;اقدام به استفاده از تلفن برای برابر کردن عرضه و تقاضا نمایند. از طرفی این ابزار جدید به غیر از دو مزیت گفته شده مزیت های دیگری نیز داشت.

از جمله مزیت برابری مکانی نسبت به بازاریابی حضوری.

زمانی که بازاریابان به صورت حضوری مراجعه میکردند; مزیت مکانی کاملا به نفع مشتری بود;و همیشه بازاریابان در موضع ضعف قرار داشتند;ولی این ابزار جدید راهی داشت برای برتری مکانی: جالب بود شما در دفتر خود با مزیت میزبانی حضور داشتید; و با مشتری که او هم در مکان خود استقرار داشت میتوانستید اقدام به برقراری ارتباط موثر کنید.

این موضوع هر روز بیش از پیش باعث رونق بازاریابی تلفنی شد; حالا با هزینه های بسیار پایین تر و با صرف زمان کمتری از موضع برابر میشد به بازاریابی پرداخت،ان هم بازاریابی تلفنی!

مورد دیگر مدیریت زمان مناسب تر بود; یعنی این که در بازاریابی تلفنی; پیگیری بسیار مطلوب تر و راس زمان مقرر می توانست انجام شود;دیگر خبری از ترافیک نبود;و از طرفی اتلاف وقت هم به حداقل میرسید;چون از روی عادت،تماس های تلفنی موجزتر و مفید و به عبارت بهتر مختصر ومفیدتر بود. مورد دیگر در بازاریابی تلفنی; هدفگذاری مطلوب تر بود; واین بدان معنا بود که بازاریابان تلفنی; میتوانستند به صورت تقریبی با بازه خطای اندک;برای خود هدف تعیین کنند.

بازاریابی تلفنی

مزایای بازاریابی تلفنی

به راستی شما در روز چند قرار حضوری را به سرانجام میرسانید;ان هم در شهری مانند تهران؟

۵قرار،۴قرار ویا انچه که ما درسمینارهای خود به ان دست یافته ایم: حداکثر ۳ قرار!

اما ایا میتواند در بازاریابی تلفنی تعیین کنید که میتوانید چند تماس بگیرید؟

مثلا ۳۰تماس یا ۴۰ تماس یا حتی ۶۵ تماس(عدد مطلوب برای بازاریابی تلفنی در ایران)؟

مشخص است که تعداد ارائه در بازاریابی تلفنی هدفمند تر و موثر تر میتواند انجام شود. مورد بعدی که در بازاریابی تلفنی اهمیت دارد;واکنش مطلوب تر به پاسخ منفی است!

در بازاریابی تلفنی میتوان با اموزش نیروها به ان یاد داد که: بازاریابی تلفنی; همیشه تنگی پر از تیله است که چند الماس درون ان قرار دارد. تیله ها پاسخ های منفی است والماس ها پاسخ های مثبت و میتوان گفت; شما باید از پاسخ های منفی یا همان تیله ها باید با ازمون وخطا عبور کنید تا به الماس ها برسید;این یعنی اینکه : “هر پاسخ منفی شمارا یک تیله به الماس ها نزدیک میکند.”

ولی در نوع حضوری پاسخ های منفی بسیار اثر گذارتر است; و بازاریابی روحی برای این نوع بازاریابی بسیار دشوار تر است. (این ها تنها بخش های کوچکی از مزیت بازاریابی تلفنی بود;که در حد حوصله این مقاله می گنجید)

نتیجه گیری

در کل در کشور ما بازاریابی تلفنی بسیار اشتباه انجام میشود; بازاریابان تلفنی قشری بسیار مظلوم هستند که عمدتا سازمان ها ماده تبصره های زیادی دارند; تا به ان ها حقوق و پورسانت پرداخت نکنند;همین موضوع باعث میشودکه سازمان ها دایم در حال پرداخت هزینه های زیاد برای یافتن بازاریابان هستند; یا هزینه های گزافتری را می پردازند برای تاوان اشتباهاتی که اصلا با یک اموزش ۳۰ ساعته میتوانند وجود خارجی نداشته باشند. از طرفی بازاریابان تلفنی تبدیل شوند به توریست هایی چمدان به دست; که مدام از این سازمان به ان سازمان کوچ میکنند. سازمانها با این دید موقتی هستند; و به زودی کشتی شان به گل خواهد نشست و بازاریابان هم که توریست! مشخص نیست چه کسی از این وضعیت راضی است؟ و چرا همه باید از این روش اشتباع تبعیت کنند؟ تحقیق و توسعه وانالیز چه نقشی در سازمان ها دارد؟ در کل در این گونه از بازاریابی تلفنی،همه چیزمان به همه چیزمان می اید!

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

 

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری – سینا کنعانیان

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، بازاریابی اینترنتی

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

هنوز دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاهی میگذارد
ارسال دیدگاه

3 + 8 =

ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
تیر ۴, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۳۱ ب.ظ

چگونه یک میلیاردر باشیم

تیر ۳, ۱۳۹۶
ساعت ۶:۲۷ ب.ظ

استرس شروع کسب و کار

تیر ۱, ۱۳۹۶
ساعت ۶:۳۰ ب.ظ

انضباط فردی

خرداد ۲۹, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۴۳ ب.ظ

۱۶ مورد از اشتباهات یک مدیر

خرداد ۲۶, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۵۱ ق.ظ

چرا ثروتمندان هرروز ثروتمندتر و فقیران هرروز فقیرتر میشوند(قسمت سوم)

خرداد ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۴۴ ق.ظ

۵ راهکار طلایی در فرآیند هدف گذاری

خرداد ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۸ ق.ظ

سوالات هوش مالی (ویژه شرکت کنندگان دوره)

ساعت ۱۰:۰۴ ق.ظ

چرا ثروتمندان هرروز ثروتمندتر و فقیران هرروز فقیرتر میشوند (قسمت دوم)

خرداد ۲۰, ۱۳۹۶
ساعت ۴:۱۳ ب.ظ

چرا هرروز ثروتمندان ثروتمندتر میشن و فقیران فقیرتر میشن

خرداد ۱۴, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۶ ق.ظ

ماری جوانا بزرگترین سم در بین جوانان

خرداد ۲, ۱۳۹۶
ساعت ۶:۵۲ ب.ظ

چگونه درعرض سه سال میلیاردر شدم (جلسه سوم)

اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۴۹ ب.ظ

چگونه در عرض سه سال میلیاردر شدم (قسمت دوم)

اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۶
ساعت ۲:۲۶ ب.ظ

چگونه در عرض سه سال میلیاردر شدم (قسمت اول)

اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۵۷ ق.ظ

کتاب نصفه نیمه های ثروتمند

ساعت ۱۱:۵۴ ق.ظ

کتاب توقف در سرتاسر مسیر ممنوع!

ساعت ۱۱:۵۰ ق.ظ

کتاب متخصص شغلتان شوید

ساعت ۱۱:۴۷ ق.ظ

کتاب تاثیر دعا و خیر خواهی در کسب ثروت و آرامش

ساعت ۱۱:۴۰ ق.ظ

کتاب مهارت درخواست کردن

ساعت ۱۱:۲۴ ق.ظ

کتاب زندگیت رو چرخ خودت میچرخه یا دیگران ؟!

ساعت ۱۱:۲۱ ق.ظ

کتاب راز یک میلیون دلاری من

ساعت ۱۱:۰۸ ق.ظ

کتاب پرواز با عقاب ها

ساعت ۱۱:۰۴ ق.ظ

کتاب توقف در سرتاسر مسیر ممنوع

اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۴۹ ق.ظ

رمز گشایی از علل بیکاری ناهوشیاریان مالی

اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۴۲ ق.ظ

چرا مرغ همسایه غازه

اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۵ ق.ظ

کسب و کار سخنرانی