دستورالعمل بازاریابی تلفنی
مدت زمان تخمینی برای مطالعه ی این مقاله ۴ دقیقه می باشد

مقدمه

در این مقاله نمونه دستورالعمل بازاریابی تلفنی را برای شما شرح می دهیم. دستورالعمل بازاریابی تلفنی برای تمامی بازاریابان مورد استفاده قرار می گیرد. در بازاریابی تلفنی همواره باید موضوعی را که به خاط آن تماس گرفته اید به خاطر بسپارید و اجازه ندهید که مخاطب شما را از مسیر اصلی منحرف کند. تهیه دستورالعمل در این موضوع باعث می شود که هیچگاه از مسیر خود دور نشوید. دقت داشته باشید که هرکسی نمی تواند برای بازاریابی تلفنی مناسب باشد. این بازاریابی باید در ارتباط با آن مشتریانی باشد که تمایل بیشتری برای خرید محصول و یا برخورداری از خدمات ما دارند. نگارش این دستورالعمل ها سیستم سازی را برای سازمان ما تسهیل کرده و موجب می شود ما از آنها به عنوان یک اهرم برای کسب و کار خود استفاده کنیم.

مهمترین نکات ذکر شده برای دستورالعمل بازاریابی تلفنی

با معرفی خود و شرکتی که قرار است خدمات ارائه دهد و همچنین دلیل شما از تماس با وی شروع کنید
سپس منافع و مزایایی که مخاطب از آن بهره مند خواهد شد را ذکر کرده و ببینید که مخاطب تمایلی برای شنیدن به آن دارد یا خیر؟
به جزئیات بیشتر درباره محصول و خدمات خود پرداخته و مشتری را راغب کنید
این تماس باید کوتاه و مثبت باشد در صورتی که این تماس را مثبت ارزیابی کردید پیشنهاد ملاقات حضوری و یا فروش محصول را به وی دهید. این نکته را متذکر می شوم که باید شما فنون مذاکره را بدانید تا بتوانید با مشتری ارتباط موثر برقرار کنید.

هر چه محصول ما گرانتر باشد نیاز است که اطلاعات بیشتری درباره محصول و خدمات آن به مشتری ارائه دهیم.
در بازاریابی تلفنی می بایست از هر گونه تلاشی برای فروش محصول به مشتری خودداری کنید. شما باید به معرفی محصول و خدمات آن به مشتری ارائه دهید. و با بیان مزیت های آن مشتری را راغب به خرید محصولات نمایید. همانطور که در کتاب رموز فروش موفق آمده ما نباید محصولات خود را به مشتریان بفروشیم، مشتری باید راغب باشد تا محصول ما را خریداری کند

نگارش دستورالعمل بازاریابی تلفنی

مرحله اول بیان هدف

هدف از این دستورالعمل داشتن یک برنامه یکپارچه برای کلیه بازاریابان تلفنی می باشد تا به وسیله آن بتوانند محصولات شرکت را به مشتریان معرفی کنند.

مرحله دوم دامنه و کاربرد دستورالعمل

دستورالعمل بازاریابی تلفنی کلیه محصولات شرکت که از طریق بازاریابی تلفنی قابل فروش می باشند را شامل خواهد شد. تا بتوانیم آنان را برای مصرف به دست خانوارها برسانیم

مرحله سوم مسئولیت ها

مسئولیت شناخت مشتریان و ارائه خدمات به آنان برعهده مدیریت بازاریابی و فروش می باشد.
مدیریت بازاریابی و فروش مسئولیت ارزیابی عملکرد بازاریابان را برعهده دارد.
نظارت بر اینکه دستورالعمل به درستی اجرا می شود یا خیر از جمله وظایف مدیریت سازمان می باشد.

تعریف و روش اجرا

برای این بازاریابی روش پیشنهادی ما در این بخش روش هفت تماس می باشد.
در این روش ما به صورت سلسله مراتبی محصول خود را به مشتریان معرفی کرده و تمایل آنان را برای خرید محصول مورد سنجش قرار می دهیم.

دستورالعمل بازاریابی تلفنی
تماس اول

در تماس اول همیشه یک سری پیشنهادات را به مشتریان ارائه می دهیم که مشتری برای استفاده از این پیشنهادات نیازی نباشد ریسکی کنند. مثلا ارائه یک سری خدمات رایگان به مشتریان. در واقع این کار موجب می شود که ما شرکت و سازمان خود را به مشتریان معرفی کنیم و باعث می شویم نام ما گوشی از ذهن آنان را به خود مشغول کند

تماس دوم

پس از چند روزی تماس دوم را با مشتری خود برقرار کرده و بررسی می کنیم که آیا از خدمات رایگان ما استفاده کرده است یا خیر، و همچنین اطلاعات بیشتری در ارتباط با محصولات و شرکت خود به وی ارائه خواهیم داد.

تماس سوم

در این تماس ما به معرفی خدمات خود به مشتریان خواهیم پرداخت و آنان را با خدمات محصولات خود آشنا خواهیم کرد

تماس چهارم

در تماس چهارم کلیه اطلاعات در ارتباط با محصول خود را به مشتری خواهیم داد که این محصول چه ویژگی هایی دارد که آن را از محصولات دیگر شرکت ها متمایز می کند. وجه تمایز را ایجاد کرده و مزیت های کالای خود را به نمایش می گذاریم.

تماس پنجم

در تماس پنجم ما پیشنهادات ویژه ای را به مخاطب معرفی می کنیم که وی را برای خرید محصولات خود ترغیب کنیم. پیشنهادات ویژه می تواند شامل تخفیفات و جوایز و… باشند.

تماس ششم

پس از ارائه پیشنهادات ویژه در تماس بعدی به مخاطب اعلام می داریم که زمان زیادی برای خرید محصول نداشته و کمیابی و آخرین فرصت های تهیه محصول را به وی یادآور خواهیم شد. با اینکار ما مخاطب را ترغیب بیشتری می کنیم که از خدمات و محصولات ما استفاده کند

تماس هفتم

از مخاطبان می خواهیم که محصولات و خدمات ما را به دیگران معرفی کنند و پیام ما را به گوش دیگران برسانند

نتیجه گیری

دستورالعملی که برای بازاریابی تلفنی مورد بررسی قرار می گیرد به این منظور می باشد که ما محصولات خود را از طریق برقراری تماس تلفنی به مخاطبان معرفی کنیم. هدف نهایی اینکار فروش محصول می باشد ولی نباید برای فروش به مشتریان سماجت داشته باشیم . باید این ذهنیت را در مخاطب ایجاد کنیم که این یک معامله برد برد است و هدف ما تنها فروش محصولات خود به آنها نمی باشد. باید برای مخاطبانی که ما را نمی بینند حس اعتماد و اطمینان ایجاد کنیم. تا بتوانند با خیال راحت و با اعتماد به نفس بالا محصول ما را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهند.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری – صابر خلیلی

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، مدیریت ریسک

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

 

  1. حسن فکری گفت:

    عالی بود مرسی به خصوص در کاری که من انجام میدم.

مشاهده همه دیدگاه ها
تا کنون 1 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است.
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
آذر ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۴۴ ب.ظ

کسب درآمد از اینستاگرام ( آموزش ویدیویی -رایگان )

ساعت ۱۱:۱۲ ق.ظ

چگونه با اهرم سازی ثروتمند شویم؟

آذر ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۰۱ ب.ظ

از شر بیکاری برای همیشه خلاص شوید

آذر ۲۱, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۱۲ ق.ظ

دروغ هایی که کارفرمایتان به شما می گوید!!!

آذر ۲۰, ۱۳۹۶
ساعت ۶:۴۲ ب.ظ

آیا روش های فروش شما برای جذب مشتری کارامد است؟ تکنیک های مناسب چیست؟

ساعت ۲:۳۶ ب.ظ

صبح جادویی

ساعت ۱۰:۲۱ ق.ظ

یک حقیقت تلخ درباره امنیت شغلی که نمی دانید

آذر ۱۹, ۱۳۹۶
ساعت ۱:۲۵ ب.ظ

راز پول درآوردن از غول اینستگرام چیست؟

ساعت ۱۲:۳۱ ب.ظ

دروغ هایی که شرکت های بیمه به شما می گویند

ساعت ۱۰:۳۲ ق.ظ

خط کشیدن دور بی پولی در ۸۰ روز

آذر ۱۸, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۱۵ ب.ظ

حقایقی درباره ترس از سرمایه گذاری و راه های غلبه بر آن

ساعت ۲:۲۷ ب.ظ

راز پول درآوردن از غول تلگرام چیست؟

ساعت ۱۰:۳۰ ق.ظ

هشدار: فقط کافیست اینگونه به امنیت مالی برسیم

آذر ۱۶, ۱۳۹۶
ساعت ۲:۵۳ ب.ظ

چگونه از ورشکستگی جلوگیری کنیم؟

ساعت ۱۱:۴۰ ق.ظ

دروغ هایی که خودتان به خودتان میگویید چیست؟

آذر ۱۴, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۱۷ ب.ظ

۱۳ مورد طلایی برای زندگی مالی شما

آذر ۱۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۱۷ ب.ظ

هشدار : آیا من در شغلم موفق هستم ؟

آذر ۱۲, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۵ ب.ظ

دروغ هایی که درباره پولدار شدن از راه های غلط به شما می گویند

ساعت ۶:۰۸ ب.ظ

پیش بینی آینده ی مالی

ساعت ۱:۱۵ ب.ظ

۷ نکته کلیدی برای افزایش اراده و خودباوری

ساعت ۱۰:۱۹ ق.ظ

از شر بی ارادگی برای همیشه خلاص شویم

آذر ۱۱, ۱۳۹۶
ساعت ۴:۲۷ ب.ظ

دروغ هایی که درباره داشتن تحصیلات دانشگاهی و رابطه آن با ثروت به شما می گویند

آذر ۱۰, ۱۳۹۶
ساعت ۲:۱۰ ب.ظ

۵ راز ساده که می تواند زندگی شغلی تان را از این رو به آن رو کند

آذر ۹, ۱۳۹۶
ساعت ۲:۵۷ ب.ظ

۵ راز ساده که می تواند هوش مالی شما را افزایش دهد

ساعت ۱:۰۳ ق.ظ

دانستنی های مالیات در کسب و کار