بازاریابی با تلفن ، صدای مشتری را از نزدیک بشنوید

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (No Ratings Yet)
person محمد محمدی access_time مرداد ۴, ۱۳۹۶ comment بدون دیدگاه
زمان تقریبی مطالعه این مقاله حدود 6 دقیقه میباشد.

بازاریابی با تلفن یا همان بازاریابی تلفنی یکی از انواع بازاریابی مستقیم می باشد. در این نوع بازاریابی، از تلفن به عنوان یک ابزار ارتباطی استفاده می شود. در بازاریابی با تلفن، بازاریاب بصورت مستقیم با مشتری یا مشتری احتمالی ارتباط برقرار می کند. بازاریابی با تلفن، مثل بازاریابی پیامکی، فاکس مارکتینگ، بازاریابی با تلگرام، بازاریابی در اینستاگرام، بازاریابی با سایت و دیگر رسانه های تبلیغاتی نیست که بصورت غیر مستقیم با افراد ارتباط برقرار کند.

در بازاریابی با تلفن، بازاریاب، بصورت زنده با اشخاص ارتباط برقرار می کند. ما با یک ربات طرف نیستیم، با یک انسان که دارای قدرت حرف زدن و فکر کردن می باشد مواجه هستیم. با یک انسان که دارای تمرکز حواس و تمرکز ذهن می باشد روبرو هستیم. با یک انسان که می توانیم بصورت زنده با او ارتباط برقرار کنیم مواجه هستیم. یک ارتباط دوطرفه.

این ارتباط دو طرفه، زمانی می تواند نتیجه بخش بشود که بتوانیم به درستی با فرد مورد نظر ارتباط برقرار کنیم. برای این منظور باید نکات مهمی را رعایت کنیم تا بتوانیم از این طریق بازاریابی و فروش خوبی داشته باشیم. به ادامه مقاله توجه کنید تا به این درجه از سطح اطلاعات هوشمندانه در زمینه بازاریابی با تلفن برسید.

 

نکاتی فردی برای بهتر شدن بازاریابی با تلفن

 

 

۱ – حفظ حریم شخصی

 

 

برای خودتان این قانون را بگذارید و تمام سعی خودتان را بکنید تا در زمانی که جزو ساعات کاری شما می باشد، تماس شخصی نداشته باشید. این کار به شدت انرژی شما را برای کار کردن می گیرد.

۲ – حساسیت روی زمان تماس

 

 

روی زمانی که قصد تماس گرفتن دارید حساس نباشید. از تمام ساعات کاری خود برای بازاریابی با تلفن نهایت استفاده را ببرید. با این کار، فشار کاری خود را بین ساعات مختلف تقسیم می کنید. اگر تماس گرفتین و مشتری جواب نداد نگران نباشید. این می تواند باعث ایجاد پیام در ذهن مخاطب شود.

۳ – هدف های کوچک

 

 

برای هر روز خود اهداف کوچک و کوتاه مدت در نظر بگیرید. برای خود مشخص کنید که باید در هر روز به چند شماره زنگ بزنید و به آن پایبند باشید. وقتی بدانید در هر روز چند تماس می خواهید بگیرید، می توانید برای آن برنامه ریزی کنید.

۴ – برنامه ریزی برای فردا

 

 

در هر روز، برای فردای آن روز، برنامه ریزی کنید. این کار استرس شما را کم می کند و باعث می شود زمان مفیدتری برای روز بعد داشته باشید.

۵ – کمی بیشتر از برنامه ریزی

 

 

به شما توصیه می کنیم که در هر روز ، یک تعداد مشخص، بیشتر از تماس های تلفنی را زنگ بزنید. این تعدا می تواند در حد فقط چند نفر بیشتر باشد. این به شما کمک می کند تا روند پیشرفت شما رو به رشد باشد.

۶ – بر طبق لیست

 

 

بعضی از بازاریابان تلفنی هستند که وقتی می خواهند شروع به زنگ زدن کنند، چشمان خود را می بندند و انگشت خود را روی یکی از شماره ها می گذارند. این کار کاملا آماتوری است. در کار خود نظم داشته باشید و از اول لیست تا آخر لیست، به ترتیب زنگ بزنید. در جلوی هر شماره تلفن، توضیحات مربوط به مشتری و تماس هایی که گرفته اید را بنویسید. اگر زنگ زدید و کسی برنداشت، کنار شماره، علامت بگذارید یا در قسمت توضیحات بنویسید. این به شما کمک می کند تا خلاصه ای کامل از هر مشتری داشته باشید.

۷ – محاسبه کنید

 

 

در بازاریابی با تلفن، شما با هر تماس موفق می توانید مبلغی به عنوان پورسانت دریافت کنید. این مبلغ را برای خود در نظر بگیرید و مشخص کنید اگر در هر روز چه تعداد تماس موفق داشته باشید در مدت یک هفته، چقدر دریافتی خواهید داشت و بعد، برای یک ماه را حساب کنید. این به شما انگیزه بیشتر، برای تلاش بیشتر، برای بدست آوردن پول بیشتر می دهد. البته اگر پورسانتی کار می کنید.

۸ – صحبت با تصمیم گیرنده اصلی

 

 

همیشه در هر تماس تلفنی تا جایی که مقدور است سعی کنید با کسی که تصمیم گیرنده اصلی می باشد، صحبت کنید. وقتی خود را با صحبت کردن با کسانی که تصمیم گیرنده نیستند تلف نکنید. توصیه می شود با جاهایی که فرد تصمیم گیرنده بیش از دو نفر می باشند صحبت نکنیم.

۹ – دنبال جایگزین بگردید

 

 

مواردی پیش می آید که وقتی به شماره ای زنگ زده می شود، فرد مورد نظر از آنجا به بخش دیگری منتقل شده یا کلا از آنجا رفته است. در این حالت، دنبال جایگزین آن فرد باشید. از فرصت استفاده کنید و با فرد جدید آشنا شوید و با آن ارتباط موثر برقرار کنید.

۱۰ – تماس موثر

 

 

اگر از روی لیستی تماس می گیرید که از روی آن چندین نسخه چاپ شده و در اختیار چند نفر دیگه غیر از شما قرار گرفته است، شما از ابتدا شروع به تماس گرفتن نکنید. از آخر لیست یا از هر جایی غیر از اول لیست، شروع به زنگ زدن کنید.

 

۱۱ – موفقیتها و شکستهای خود را تجزیه و تحلیل کنید

بهترین مربی براش شما تجربه است. به دنبال دلایل موفقیت و شکستهای خود در تماسهایتان باشید. سعی کنید هر روزی که شروع به کار میکنید از روز قبل بهتر باشید و با توجه به دلایل تماسهای نا موفق خود و برطرف نمودن انها مهارت خود را افزایش دهید. مطمعناً تمامی تماسهای شما قرار نیست به فروش ختم شود اما این نکته را فراموش نکنید که عملکرد شما در موفقیت و یا عدم موفقیت شما بسیار تاثیرگذار است. پس میتوانید با درس گرفتن از نقاط ضغف خود در تماسهای قبلی شانس موفقیت خود را در آینده افزایش دهید.

برای تاثیرگذاری بیشتر در بازاریابی با تلفن باید چکار کنیم؟

 

۱ – استفاده از هدسِت

 

بازاریابی با تلفن

استفاده از هدسِت باعث می شود تا شما آزادی عمل بیشتری داشته باشید و تمام تمرکز خود را بر روی صحبت کردن و اگر لازم بود، نوشتن بگذارید.

۲ – بایستید

 

یک ارتباط نزدیک بین صدای ما و حالت دیافراگم ما وجود دارد. زمانی که دیافراگم صاف باشد صدای ما در صحبت کردن بهتر می باشد. برای همین بهتر است موقع صحبت کردن بایستیم یا حداقل خمیده نباشیم.

۳ – فراز و فرود صدا

 

 

منظور از فرار و فرود، بالا بردن و پایین آوردن صدا می باشد. صدای شما باید با توجه به جملات شما، بالا و پایین رود. در جاهایی که باید تاکید کرد و جاهایی که باید کوتاه آمد، تَن صدا تغییر کند تا بتواند اثرگذاری خود را داشته باشد. در صحبت کردن، به موقع باید سریع، و به جایش باید آرام صحبت کرد.

۴ – به موقع حرف بزنید

 

 

در بازاریابی با تلفن باید این موضوع را قبول کنیم که تا مشتری حرف نزند ما نمی دانیم که چه می خواهد و تا ندانیم که چه می خواهد، چطور می توانیم نیازی از او را برطرف کنیم تا منجر به فروش شویم. در بازاریابی و فروش، توجه به این نکات ریز لازم است. شما باید یاد بگیرید که چه زمانی باید به مشتری اجازه دهید که صحبت کند و در چه زمانی لازم است که کنترل مکالمه را در دست بگیرید

۵ – نرمش کنید

 

 

برای اینکه بتوانید راحت صحبت کنید، بدن آماده ای هم باید داشته باشید. برای این منظور قبل از اینکه شروع به زنگ زدن کنید، ابتدا کمی نرمش کنید. برای آمادگی صورت نیز، قسمت های مختلف آن را با دست ماساژ دهید.

۶ – صدایتان را آماده کنید

 

 

در بازاریابی با تلفن، اولین چیزی که روی مخاطب اثر می گذارد صدای شماست پس این مهم است که صدای شما چگونه باشد. مطمئنا صدای معمولی از صدای سرماخورده بیشتر تاثیرگذار است اما صدای معمولی هم کافی نیست. مواظب صدایتان باشید. صدای شما باید گرمی لازم را داشته باشد.

۷ – با خود تمرین کنید

 

 

قبل از اینکه شروع به زنگ زدن کنید تمام سوالاتی را که ممکن است مشتری بپرسد را با خود مرور کنید. در ذهن خود، سوال را مطرح و به آن جواب دهید. این تمرینات باعث می شود تا هم استرس شما کم شود و هم اینکه روی این سوالات مسلط شوید. ممکن است مخاطبان نسبت به محصول یا خدماتی که ارائه میدهید انتقاداتی داشته باشند. شما میتوانید از قبل خود را برای پاسخ دادن به این انتقادات و اعتراضات نیز اماده کنید تا بهتر و سریعتر بتوانید مخاطبان خود را مجاب کنید که از شما خرید انجام دهند.

۸ – ضبط کنید

 

 

بهتر است برای اینکه اشکالات خود را بیشتر متوجه شوید، صدای خود را در حین مکالمه ضبط کنید. این صوت ها را می توانید مثل یک آرشیو، بایگانی کنید. زمانی که شما صدای خود را ضبط و سپس به ان مجدداً گوش میدهید میتوانید عیوب کار را پیدا کنید و با تمرین مهارت خود را در این زمینه افزایش دهید.

 

۶ اشتباه رایج در بازاریابی با تلفن

 

بازاریابی با تلفن

۱ به زور چیزی را به مشتری فروختن

۲ جواب به مشتری از طریق ایمیل و نه تماس مستقیم

۳ بی موقع اعلام کردن قیمت برای محصول یا خدمات

۴ زمان گذاشتن برای مشتریانی که به محصول یا خدمات ما احتیاج ندارند

۵ بیش از اندازه زمان گذاشتن برای یک مشتری

۶ پیگیری نکردن مشتری، بعد از خرید کالا یا استفاده از خدمات

 

نتیجه گیری

 

 

۱ بازاریابی با تلفن یک راه ارزان قیمت برای رسیدن به اهداف فروش می تواند باشد، اگر درست انجام شود.

۲ رعایت نکات بالا، شما را به بهتر شدن بازایابی با تلفن کمک خواهد کرد.

۳ از دیگر روش های تبلیغات به عنوان مکمل استفاده کنیم. ازجمله : تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی، تبلیغات با روزنامه، اسپانسرینگ، تبلیغات در فرودگاهها، پوستر تبلیغاتی، بنر تبلیغاتی، تبلیغات بر روی اتوبوس، تبلیغات مترو، تبلیغات بیلبورد و…

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید.

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده : محمد محمدی-ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، تبلیغات اینترنتی

نظرات شما نسبت به مقاله “بازاریابی با تلفن، صدای مشتری را از نزدیک بشنوید” برای تیم آموزشی ماهان تیموری ارزشمند و سازنده می باشد.

 

هنوز دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاهی میگذارد
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
آذر ۱, ۱۳۹۶
ساعت ۱:۰۷ ق.ظ

این ۲۰ قانون چک را اگر ندانیم چه می شود؟

آبان ۳۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۳۱ ب.ظ

آموزش اصل حیاتی موفقیت در کسب و کار و زندگی

ساعت ۲:۵۰ ب.ظ

چگونه در عرض ۳ سال میلیاردر شدم

ساعت ۱۰:۴۵ ق.ظ

نقش خانواده ها در افزایش هوش مالی فرزندان خود

ساعت ۹:۱۴ ق.ظ

مصاحبه با برندگان چالش ۲۰۰ میلیونی

ساعت ۱:۰۲ ق.ظ

اصول چک که از آنها بی خبریم!

آبان ۲۹, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۸ ب.ظ

مدیر موفق و چگونگی رفتار با کارمندان در جهت سودآوری بیشتر

ساعت ۱:۰۶ ق.ظ

چند رسانه تبلیغاتی را می شناسید؟

آبان ۲۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۵ ق.ظ

بایدها و نباید های شراکت در کسب و کار

آبان ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۲۲ ب.ظ

بازخورد مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۰:۴۱ ق.ظ

گرفتن سود بانکی، منفعت یا خطر

آبان ۲۵, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۲۰ ب.ظ

مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۱:۳۸ ق.ظ

جنجال آموزش در مسیر کسب ثروت

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تئوری بز و تبلیغات در پیشرفت کسب و کار

آبان ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۲ ب.ظ

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا

آبان ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۰۵ ق.ظ

غلبه شعار بر شعور

ساعت ۱:۰۰ ق.ظ

۵ راهکار افزایش درآمد برای هوشیاران مالی

ساعت ۱۲:۴۷ ق.ظ

۲۰ هنری که در دنیا بیشترین درآمدزایی را دارند

آبان ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۷ ق.ظ

راهکارهای خودباوری ، فردایت را بساز

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تکنیک های افزایش فروش را از استاد ماهان تیموری بیاموزید

آبان ۲۱, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۵۱ ب.ظ

رازهای نهان وب سایت علی بابا در بازارهای جهانی

ساعت ۱۲:۳۵ ق.ظ

طرح کسب و کار یا همان بیزینس پلن را چگونه تهیه کنیم؟

آبان ۲۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۷ ق.ظ

روش های جدید تبلیغاتی شرکت گوگل

آبان ۱۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۲۰ ق.ظ

تاثیر آموزش‌های تیم ماهان تیموری بر موفقیت کسب و کار

آبان ۱۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۶ ق.ظ

کسب و کارهای زود بازده سال ۲۰۱۷