برندینگ

طراحی لوگو و برندینگ موفق

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (No Ratings Yet)
person سینا کنعانیان access_time مهر ۲۴, ۱۳۹۵ remove_red_eye 223 مشاهده comment ۱ دیدگاه

مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله ۳ دقیقه و ۳۰ ثانیه می باشد

مقدمه

برای طراحی لوگو و برندینگ موفق باید به چه مواردی دقت کنیم؟ در این مقاله مهمترین عوامل برندینگ در دنیای تجارت را توضیح می دهیمقبل از هر چیزی شما باید بازار و سازمان خود را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهید. اطلاع از اینکه محصول و خدمات شما کی و کجا با مشتریهای شما ارتباط برقرار میکند بسیار مهم است محتوای ساخت محصول و خدماتتان و تفاوت شما و رقیبهای شما از نظر مشتری را باید مورد بررسی قرار دهید.

۳ عنصر مهم برندینگ

طراحی لوگو ، ست اداری ، کارت ویزیت و… لوگوی شما باید به گونه ای طراحی شود که نگاه بیننده را به خود جلب کند .

لوگوی شما از ۳ عنصر شکل،فونت و رنگ ساخته میشود ، این ۳ عنصر در کنار هم یکی از مهمترین عوامل برندینگ و دنیای تجارت است.

مراحل طراحی لوگو

معمولا در اولین مرحله، لوگوی شما اتود زده میشود و روی کاغذ کشیده میشود معمولا این کار بارها تکرار میشود که به بهترین لوگو تبدیل و آماده طراحی شود این کار را میتوان به یک گرافیست با تجربه سپرد. خلق ایده های نو در طراحی لوگو بسیار حائز اهمیت است. در طراحی لوگو هویت درون سازمانی و عقیده شما در سازمان مشخص میشود لوگو چیزی شبیه به امضا است که مشخصه شرکت یا نماد شما در کسب و کار است،و قرار دادن آن در هر مکانی نشان از حضور محصول و خدمات شما در آن مکان است. لوگو ها علاوه بر ظاهر زیبا گاهی در خود علامتهایی را پنهان کرده است که بعضی از آنها خیلی واضح و بعضی از آنها نیاز به اطلاعات تخصصی دارند.

برای مثال به چند نمونه از لوگوهای معروف دقت کنید:

برندینگ

 

تویوتا یکی از معتبرترین شرکتها در زمینه ساخت اتومبیل است . اگر به آرم آن دقت کنید ۳ دایره که نشان دهنده سه مرکز حیاتی مشتری،تولید و چرخه پیشرفت تکنولوژی است. البته با کمی دقت میتوان نام شرکت تویوتا را در لوگوی آن مشاهده کرد.

برندینگ

 لوگوی شرکت ال جی را همه میشناسیم،این لوگو تصویر یک خنده را در خود پنهان کرده است که با شعار این شرکت نیز ارتباط دارد.

(Life’s Good)

اگر بخواهیم تخصصی تر در مورد این لگوی معروف کشور کره جنوبی بحث کنیم میتوانیم به دو عنصر مهم شکل و رنگ اشاره کنیم

که از خاکستری و رنگ تاثیر گذار قرمز استفاده شده است.

برندینگ

 

 

در طراحی  لوگوی ال جی از چهره یک انسان استفاده شده است که این دایره سمبلی از جهان نیز میباشد.تصویر چهره خندان نشان

دهنده صمیمیت و نزدیکی است.و تک چشم بودن آدمک نشانه تک محوری و اعتماد به نفس است،اگر بیشتر دقت کنید فضای خالی بالای دایره نشان دهنده انعطاف پذیری و خلاقیت این شرکت بزرگ است.

شما در برندینگ باید نکات مهم در آن را رعایت کنید

طراحی لوگو

طراحی ست اداری

طراحی کارت ویزیت و بسته بندی

خدمات پس از فروش

نمونه کارها

نتیجه گیری

به این ترتیب شما میتوانید یگ لوگو و برند موفق برای سازمان خود داشته باشید برای مشاهده مطالب بیشتر در زمینه آموزشهای برندینگ به سایت تیم آموزشی ماهان تیموری مراجعه نمایید

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری – سینا کنعانیان

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، مدیریت برند

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

آموزش ۷ جلسه ای زیر را از دست ندهید:

با عرض پوزش در بارگیری مشکلی رخ داده است.

 

 

 

 

 

 

 

  1. سارا گفت:

    سلام
    ممنون از مقاله اموزنده تون که نکات کلیدی رو دربرداشت

تا کنون 1 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است.
ارسال دیدگاه

یک + دوازده =

ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
اسفند ۸, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۴۲ ق.ظ

کسب و کار تولید لیوان کاغذی

اسفند ۷, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۴۰ ب.ظ

ویدیو وال ها ، یک دیوار تبلیغاتی

اسفند ۶, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۴۰ ب.ظ

ایده هایی ناب برای شروع به کار

اسفند ۵, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۳۰ ب.ظ

تبلیغات در توالت های عمومی ، تبلیغاتی خنده دار

ساعت ۹:۲۶ ق.ظ

۱۰ ایده خیلی خوب برای استارت اولیه

اسفند ۳, ۱۳۹۵
ساعت ۹:۵۶ ب.ظ

درِگوشی از تبلیغات کلیکی

اسفند ۲, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۱۴ ب.ظ

تابلوهای دیجیتالی تبلیغاتی ، ریش و قیچی دست خودتان

اسفند ۱, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۰۹ ب.ظ

با تبلیغات در سینما ، روی پرده بروید

ساعت ۱۲:۵۰ ب.ظ

پیش بینی آینده املاک (ماهان تیموری – حقیقت طلب)

ساعت ۹:۳۶ ق.ظ

کسب و کار خلبانی

بهمن ۳۰, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۵۱ ب.ظ

تبلیغات موبایلی ، با مشتری حرف بزنید

بهمن ۲۹, ۱۳۹۵
ساعت ۹:۵۴ ب.ظ

ایده یابی برای هرکسی ممکن است

ساعت ۱۲:۳۹ ب.ظ

آشنایی با روانشناسی مذاکره چاشنی پولسازی در بازاریابی

بهمن ۲۸, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۲۲ ب.ظ

بازاریابی با پادکست ، راحت شیپور بزنید

بهمن ۲۷, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۰۰ ب.ظ

بازاریابی شبکه های اجتماعی ، شاخه دار شوید

بهمن ۲۶, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۴۴ ب.ظ

با تبلیغات در مجلات ، اسکناس ها را ورق بزنید

بهمن ۲۵, ۱۳۹۵
ساعت ۵:۲۳ ب.ظ

کار افرینی فقط با یک ایده شروع می شود

بهمن ۲۴, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۳۴ ب.ظ

آیا از اسرار یواشکی کارت ویزیت حرفه ای چیزی میدانید؟؟؟

ساعت ۲:۱۲ ب.ظ

کسب و کار CD و DVD

ساعت ۱۰:۰۹ ق.ظ

پاسخ به چالش صد میلیونی هوش مالی در املاک

بهمن ۲۳, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۱۷ ب.ظ

تبلیغات با همایش ، رزمایش برتری

بهمن ۲۲, ۱۳۹۵
ساعت ۹:۴۳ ب.ظ

کسب ثروت با ایده پردازی خلاقانه

بهمن ۲۱, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۱۱ ب.ظ

قرعه کشی و اهدای جوایز ، خود را به صدر برسانید

بهمن ۲۰, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۴۰ ب.ظ

بازاریابی با تلفن ، صدای مشتری را از نزدیک بشنوید

بهمن ۱۹, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۴۵ ب.ظ

بازاریابی چریکی ، مشتری را شگفت زده کنید