با عرض پوزش تصویر به درستی بارگزاری نشد .

آموزش سئو جلسه اول

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (No Ratings Yet)
person صابر خلیلی access_time آبان ۴, ۱۳۹۵ remove_red_eye 153 مشاهده comment ۲ دیدگاه

آموزش سئو جلسه اول 

معرفی بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو گر :

آموزش سئو جلسه اول ، در بهینه سازی برای موتورهای جستجو به فعالیت های گفته می شود که در آن به شناسایی نحوه کارکرد موتورهای جستجو و همچنین تلاش برای رسیدن به رتبه بهتر در صفحه نتایج جستجو به ازای یک کلید واژه مشخص پرداخته می شود .

با استفاده روز افزون از موتور جستجو گر گوگل اگر وب سایتی در تایج بالای گوگل یافت نشود فرصت مهمی را برای دریافت بازدید کنندگان و مشتریان بالقوه از دست خواهد داد .

ادامه مقاله آموزش سئو جلسه اول را در ادامه بخوانید 

بهینه سازی وب سایت به دو دسته تقسیم می شود که در آموزش سئو جلسه اول  به بررسی آنها خواهیم پرداخت  :

۱- کلاه سفید

۲-کلاه سیاه

 

کلاه سفید چیست ؟

به روش های استانداردی که مطابق با معیار های موتورهای جستجوگر هستند گفته می شود که با استفاده از آنها می توان یک وب سایت را به گونه ای بهینه سازی کرد که نتایج مثبتی را در پی داشته باشد و مدت زمان زیادی به فعالیت خود ادامه دهد .

 

کلاه سیاه چیست ؟

به روش های غیر استانداردی گفته می شود که بعضی از صاحبان وب سایت ها برای ارتقاء رتبه وب سایت خود ازآنها استفاده می کنند، اما اگر موتورهای جستجوگر متوجه بشوند که در وب سایتی از این روش ها استفاده شده است ادامه فعالیت آن وب سایت را منحل ونام آن وب سایت را از فهرست اسامی وب سایت های خود حذف خواهند کرد .

 

چرا باید وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه نماییم ؟

موتورهای جستجو بخصوص گوگل یکی از بهترین منابع ترافیک وب سایت ها می باشد که شما می توانید از این طریق افراد بیشتری را به وب سایت خود جذب و ترافیک وب سایتتان را افزایش دهید .

ترافیک وب سایت در واقع افرادی هستند که به وب سایت شما آمده و مطالب وب سایت شما را مطالعه می کنند که شما می توانید با تعامل با آنها به اهداف خود برسید .

موتورهای جستجو باعث بازدید کاربران از وب سایت شما می شود که در این صورت بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو مهم ترین روش جذب افراد برای بازدید از وب سایت است .

 

اهداف بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو :

هدف بهینه سازی وب سایت ها این است که به وب سایت ها کمک کند تا رتبه های بالاتری را در نتایج جستجو به دست آورند .

 همینطور افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران  نیز جزء اهداف بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد .

 

به طور کلی اهداف بهینه سازی را به صورت زیر می توان خلاصه کرد :

  • افزایش بازدید وب سایت
  • برند سازی
  • افزایش ترافیک وب سایت
  • ارتقاء رتبه وب سایت
  • افزایش فروش محصولات

چه فرآیند هایی باید در بهینه سازی موتورهای جستجو انجام شود ؟

فرآیندهایی که باید در بهینه سازی موتورهای جستجو انجام شود از زمان طراحی گرافیکی و چیدمان وب سایت شروع می شود و با نحوه کد نویسی و معماری وب سایت ادامه پیدا می کند و با تولید محتوای مفید و مناسب تکمیل می گردد.

قطعا تولید محتوای مناسب بخش مهمی از بهینه سازی موتورهای جستجو است و پس از آن فعالیت بر روی عوامل خارجی موفقیت وب سایت را تضمین می کند ، از جمله این عوامل می توان به افزایش سرعت باز شدن وب سایت ، قدمت وب سایت ، فعالیت در شبکه های اجتماعی و غیره اشاره کرد بنابراین بهینه سازی وب سایت برای موتورجستجو به همه جوانب وب سایت مرتبط است .

 

بهینه سازی درون صفحه چیست ؟

بهینه سازی درون صفحه به کنترل مستقیم کدها یا محتویان وب سایت شما اعم از متن ، تصویر ، پیوند و هر اطلاعات دیگری که در وبسایت خود بارگزاری می کنید گفته می شود .

بهینه سازی درون صفحه پایه تمام تلاشهای بهینه سازی است ، زیرا بر روی مواردی از قبیل عنوان مناسب برای صفحه ، تگ ها و متاتگ ها ، کلمات کلیدی ، توضیحات مناسب برای وب سایت و در کل محتوایی که برای موتورهای جستجو حائز اهمین هستند کار می کند که تمامی آنها در نتایج جستجو تاثیر دارد بنابراین خلی مهم است که این روشها به درستی انجام شوند .

 

بهینه سازی بیرون صفحه چیست ؟

برخلاف روش بهینه سازی درون صفحه که توسعه وب سایت با کنترل مستقیم بالایی انجام می شد روش بهینه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهایی است که در خارج از وب سایت شما انجام می شود و می تواند در به دست آوردن رتبه بالای وب سایت شما کمک نماید .

بهینه سازی بیرون صفحه در درجه اول در به دست آوردن پیوند دهندگان (پیوندهایی که در سایت های دیگر به سایت شما اشاره می کند ) درواقع بر روی شبکه های اجتماعی ایجاد پیوندها ویدئو ساخت گالری و .. متمرکز می شود .

 

بهینه سازی محلی چیست ؟

بهینه سازی موتور جستجو محلی یک مفهوم نسبتا جدید در بهینه سازی وب سایت برای موتور جستجو گوگل است .

گوگل مکان جغرافیایی افراد و سوابق جستجو آنها را در نظر گرفته و نتایج خود را بر این اساس باز چینی می کند . مکان جغرافیایی کاربران به راحتی از طریق نشانی آی پی قابل تشخیص هستند .

ولی مکان جغرافیایی تجارت یا وب سایت شما تنها با رعایت اصولی هر چند ساده ولی مشخص تعیین می گردد .

به طور کلی ، کلیه فعالیت هایی که برای تعیین مکان جغرافیایی تحت پوشش خود و فهماندن آن به روبات های گوگل انجام می گیرد رابهینه سازی محلی می نامیم .

 

اسلایدر بهینه سازی محلی چیست ؟

اسلایدر گوگل یک عکس رنگی و افقی است که در بالای نتایج جستجو پدیدار می شود . اسلایدر گوگل ۹ نتیجه برتر جستجوی محلی را برای شما به نمایش می گذارد که تمامی تصاویر نمایش داده شده در این بخش از پروفایل گوگل پلاس این مکان ها که توسط خود صاحب حساب کاربری و یا مشتریان بارگزاری می شوند دریافت می گردد.

بهینه سازی موتور جستجو محلی روند بسیار ساده بوده و سزاوار این است که برای انجامش وقت بگذارید .

با تشکر از توجه شما ، امیدواریم از مقاله آموزش سئو جلسه اول  لذت برده باشید . 

نویسنده : عباس حبیبی – ماهان تیموری

دانلود PDF این مقاله 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

تیم آموزشی ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزشهای : کسب و کار ، کارآفرینی ، کسب و کار اینترنتی

  1. احسان23 گفت:

    سلام خوبین ؟ چرا جلسه دوم سئو رو نمی زارین ؟ ما منتظریم . خیلیییی خوب توضیح دادین / با تشکر از آقای حبیبی و تیموری

  2. احسان23 گفت:

    سلام ، من یه کامنت گذاشتم ولی نخوندین ، اگر میشه جلسه دوم سئو رو بزارید . من تازه با سایت شما آشنا شدم. یکشنبه ها خوب بود. آموزش سئو هم خوبه اگر بزارید .
    از مدیر محترم خواهش میکنم به آقای تیموری و حبیبی اطلاع بدن که جلسات بعدی رو بزارن .

تا کنون 2 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است.
ارسال دیدگاه

یک × 4 =

ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
فروردین ۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱:۵۳ ب.ظ

۶ گام اساسی در مذاکرات کسب و کار

فروردین ۶, ۱۳۹۶
ساعت ۴:۰۹ ب.ظ

مقدمه ای بر آموزش بازاریابی

فروردین ۵, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۳۲ ب.ظ

ایده های انقلابی برای کسب و کار شما در سال جدید

اسفند ۲۹, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۱۷ ب.ظ

عیدی تیم آموزشی ماهان تیموری برای سال۹۶ تو دوست خوبم

اسفند ۲۸, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۲۱ ب.ظ

رابطه هوش مالی با عید

ساعت ۱۰:۵۲ ب.ظ

همه چیز درباره آمیخته بازاریابی

اسفند ۲۷, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۵۷ ب.ظ

ایده های طلایی برای هر کسب و کاری لازم است

اسفند ۲۶, ۱۳۹۵
ساعت ۶:۱۶ ب.ظ

تبلیغات دفاتر بیمه ، تبلیغات موثر چیست؟

اسفند ۲۵, ۱۳۹۵
ساعت ۴:۲۷ ب.ظ

۱۰ ایده ناب برای روانشناسی در مذاکره

اسفند ۲۲, ۱۳۹۵
ساعت ۶:۲۹ ب.ظ

مثل بقیه کار را رها نکن

اسفند ۲۰, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۵۲ ب.ظ

ایده های عالی فقط برای شما

اسفند ۱۹, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۴۹ ب.ظ

ایده خوب برای کسب و کار خوب

اسفند ۱۸, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۲۳ ب.ظ

۹ قانون مهم برای تبلیغات موفق

اسفند ۱۷, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۴۹ ب.ظ

ایده تبلیغاتی را از کجا بیاوریم؟

اسفند ۱۶, ۱۳۹۵
ساعت ۴:۲۸ ب.ظ

۴ مرحله برای نوشتن متن تبلیغاتی

اسفند ۱۵, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۳۶ ب.ظ

۴ روش برای تبلیغات محصولی مشابه در بازار

ساعت ۷:۴۹ ق.ظ

دروغی به نام باور ؟

اسفند ۱۴, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۴۰ ب.ظ

چگونه یک عنوان فوق العاده بنویسیم؟

ساعت ۹:۵۵ ق.ظ

کلیپ آموزشی هوش مالی

اسفند ۱۳, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۳۵ ب.ظ

۱۰ ایده خلاقانه برای فکرهای عاقلانه

اسفند ۱۲, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۴۱ ب.ظ

تبلیغات با نمایشگاه ، با غرفه پول پارو کنید

اسفند ۱۱, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۴۰ ب.ظ

تبلیغات در هواپیما ، پرواز را تجربه کنید

اسفند ۱۰, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۲۰ ب.ظ

تبلیغات داخل اتوبوس ، دکوری حساس

اسفند ۹, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۴۸ ب.ظ

تبلیغات در ایستگاه اتوبوس ، پیش به سوی مقصد

اسفند ۸, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۳۷ ب.ظ

تبلیغات تاکسی ، تبلیغاتی متحرک