هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی راهی بسوی قلب مشتری

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (No Ratings Yet)
person محمد محمدی access_time دی ۱۴, ۱۳۹۵ remove_red_eye 112 مشاهده comment بدون دیدگاه

مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله ۵ دقیقه می باشد

مقدمه

در این مقاله قصد داریم تا به مقوله شیرین اشانتیون یا هدایای تبلیغاتی بپردازیم. وقتی به یک نمایشگاه میرویم غرفه های زیادی هستند که در کنار کاتالوگ محصول یا خدمات خود، یک هدیه تبلیغاتی از به بازدیدکنندگان هدیه می دهند. این هدایا گاهی مربوط به محصول یا خدمات ارائه شده می باشد و گاهی هیچ ربطی به آن ندارد. در هر صورت ما در این مقاله به این موضوع می پردازیم که ویژگی های هدایای تبلیغاتی مناسب کسب و کار چه می باشد.

 

هدایای تبلیغاتی چیست؟

به هر چیزی که بر روی آن بتوان نام و لوگوی برند شما چاپ شود، هدایای تبلیغاتی می گویند. از یک خودکار ساده تا اقلام نفیس و گرانقیت و حتی در ابعاد بزرگ مثل یخچال، می تواند هدایای تبلیغاتی باشد.

کاتالوگ ها و بروشورهای تبلیغاتی نمی توانند در مشتریان ایجاد درگیری احساسی کنند ولی هدایای تبلیغاتی می توانند راهی برای نفوذ به قلب آنها باشند. شما با این کار، تبلیغاتی دراز مدت انجام می دهید. هدیه تبلیغاتی یک روش برای تبلیغات و بازاریابی و فروش احساسی-تصویری است تا در معرض دید مشتریان قرار گیرد.

 

هدف شما از هدایای تبلیغاتی ۳ چیز می تواند باشد:

۱٫اطلاع رسانی : به افرادی که هنوز با محصول یا خدمات شما آشنا نیستند.

۲٫ترغیب کننده : برای کسانی که محصول یا خدمات شما را می شناسند ولی هنوز از آن استفاده نکردند.

۳٫یادآوری کننده : برای مشتریانی که از خدمات یا محصولات شما استفاده می کنند ولی برای ایجاد پیامی ماندگارتر و قوی تر.

 

*تحقیقات نشان داده اند که شرکت هایی که هدیه تبلیغاتی به مشتریان یا افراد غیر مشتری داده اند، احتمال ترغیب آنها را به خرید یا استفاده از خدمات، دو برابر کرده اند.

*مک دونالد در هر سال چیزی حدود ۱٫۵ میلیارد اسباب بازی در تمام شعباتش پخش می کند که تقریبا یک سوم آن را در آمریکا پخش می کند.

 

درباره هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی یکی از مهمترین عوامل جلب نظر مشتری می باشد و از آنجایی که در ذهنش پیام ایجاد می کند تاثیر به سزایی در بخاطر سپردن محصول یا خدمات شما دارد. در انتخاب هدایای تبلیغاتی مناسب، همه تمرکز حواس خود را بر روی علایق مشتری و کاربردی بودن هدیه بگذارید. بنابراین این که چه هدایای تبلیغاتی را انتخاب می کنید چالشی برای شما می باشد. در هدیه تبلیغاتی باید خلاقیت دیده شود و مشتری را به هیجان بیاندازد. بهتر است هدیه به محصول یا خدمات شما ارتباط داشته باشد ولی اگر نمی توان ارتباطی ایجاد کرد، به چاپ نام برندتان در جایی مناسب بر روی هدایای تبلیغاتی و با بسته بندی جذاب بسنده کنید.

 

هنر هدیه دادن

طبق تحقیقات به عمل آمده اکثر هدایای ویژه به مشتریان همیشگی یا به اصطلاح عمده داده می شود. قبل از اینکه هدیه ای تهیه کنید از خود بپرسید که این هدیه را به چه منظور و برای چه کسانی در نظر گرفته اید؟ آیا مشتریان خاص با مشتریان معمولی برای شما یکسان می باشند؟ قطعا فرق می کند.

رفتار شما با آنها باید یکسان باشد ولی شاید بهتر باشد هدایای تبلیغاتی که به آنها می دهید متفاوت باشد. رفتار یکسان با آنها می تواند باعث شود تا مشتریان معمولی شما، به مشتریانی خاص و همیشگی تبدیل شوند و هدایای متفاوت می تواند باعث شود تا مشتریان خاص ارزش بیشتری را در خود ببینند و به وفاداری خود ادامه دهند.

هدیه دادن، به تنهایی باعث تقویت ارتباط بین شما و مشتریانتان می شود.

اینکه نام تجاری شما، کجای هدایای تبلیغاتی حک شده بسیار مهم است. این موضوع با توجه به اینکه هدایای تبلیغاتی چه چیزی می باشد، متفاوت است ولی نباید جوری باشد که باعث اذیت شخص شود. جایی باشد که بیشتر در دید شخص قرار گیرد تا عموم.

 

فواید استفاده از هدایای تبلیغاتی چیست؟

طبق تحقیقات، حدود ۸۰ درصد از افراد، محصولاتی را که با هدایای تبلیغاتی شناخته اند را به خوبی به یاد دارند. تنها ۷ درصد از افراد، تبلیغی را که در تلویزیون دیده اند را به یاد می آورند. خیلی از افرادی که هدایای تبلیغاتی دریافت کرده اند اگر کالایی بادوام بوده، آن را تا مدت ها نگهداشته اند و حدود ۲۰ درصد از آنها بعد از گرفتن هدایای تبلیغاتی از آن محصول استفاده کرده اند. هرچقدر ماندگاری هدایای تبلیغاتی بیشتر باشد یعنی شما راهی ماندگارتر برای نفوذ به ذهن مشتری خود پیدا کرده اید و از آن برای ایجاد پیام استفاده می کنید. هر چقدر هدایای تبلیغاتی برای فرد کاربرد بیشتری داشته باشد، اعتبار شما در پیش مشتری بیشتر خواهد بود.

 

زمان خوب، برای دادن هدایای تبلیغاتی چه موقع می باشد؟

این کار دست کم سالی یکبار انجام می شود. اگر برای همکاران و کارمندان باشد معمولا قبل از عید نوروز به این مناسبت اهدا می شود. اگر برای مشتریان باشد در نمایشگاه ها و رویدادهای مهم انجام می شود.

 

تصمیم گیری درباره هدایای تبلیغاتی

دادن هدایای تبلیغاتی به منظور ارزش قائل شدن برای مشتری می باشد. وقتی مشتری این حس را داشته باشد که متفاوت از مشتری های برند های دیگر است شما احساس مشتری را با برند تان درگیر کرده و این برای شما یک نکته مثبت است. حال اگر انتخاب این هدایای تبلیغاتی زیرکانه و با توجه به نیاز مشتری انجام گیرد قطعا نتیجه بهتری خواهد داشت.

کسی را می شناسید که از گرفتن هدیه بدش آید؟ همه آدم ها هدیه گرفتن را دوست دارند و نمی توان منکر آن شد مخصوصا اگر چیزی باشد که مورد نیاز آنها باشد پس اینکه چه چیزی، هدایای تبلیغاتی باشد اینجا مهم و مطرح می شود. باید در انتخاب آن وسواس به خرج داد. خود را جای مشتری بگذارید و ببینید چه چیزی لازم دارید و دوست دارید که به شما هدیه داده شود. باید چیزی باشد که اکثر افراد به آن توجه دارند. کمی خلاقیت از خود نشان دهید. چیزی نباشد که همه آن را دارند حتی اگر خودکار است، خودکاری متفاوت باشد.

 

هدایای تبلیغاتی

 

هدایای تبلیغاتی برای کارمندان

تا اینجا در مورد هدایای تبلیغاتی برای مشتریان گفتیم ولی همیشه هدایای تبلیغاتی نصیب مشتریان نمی شود. در سویی دیگر، شرکت برای کارمندان و همکاران خود هدیه ای تهیه می کنند. برای تهیه هدایا برای آنها باید نکاتی را رعایت کرد که در مورد مشتریان متفاوت می باشد که به شرح زیر است:

۱٫آنچه که در ذهن انسان ها می باشد این است که پاداش نقدی به عنوان درآمد محسوب می شود نه به عنوان هدیه و برعکس آن نیز صادق است یعنی هدیه جای پاداش مالی را نمی تواند بگیرد. شاید بن خرید بتواند کمی جای پاداش مالی را بگیرد ولی فرق زیادی نمی کند.

۲٫هدایای تبلیغاتی نباید از حدی گرانتر باشند، ممکن است حس خوبی به طرف مقابل ندهد. دلیل آن این است که فرد، ارزش کار خود را با ارزش آن هدیه مقایسه می کند و به این نتیجه می رسد که ارزش کارش خیلی بیشتر از این حرفها می باشد.

۳٫همیشه محصول یا خدمات شرکت، بهترین هدیه نمی باشد زیرا کارمندان و همکاران می دانند ارزش آن برای شرکت کمتر از آن قیمتی می باشد که در فروشگاهها عرضه می شود مثلا تولیدی که لباس می دوزد، کارکنانش حدود قیمت تمام شده آن را می دانند و مناسب نمی باشد که همان لباس به کارمندان هدیه داده شود.

 

ازجمله انواع هدایای تبلیغاتی که می توانید برای مشتریان در نظر بگیرید:

خودکار-دفتر یادداشت-وسایل رومیزی-جاکلیدی-جاکارتی-آفتابگیر خودرو-جاسوئیچی-دستکش-کیف پول-چتر-کلاه-قاب عکس-نرم افزار-بن تخفیف از محصولات-مداد نوکی-کارت مترو اعتباری-بلیت مسابقات ورزشی-کیف گوشی- لیوان-پاور بانک-جعبه دستمال کاغذی-حوله کوچک یا بزرگ-تیشرت-فلش مموری-ساعت-سررسید-صنایع دستی کوچک-کتاب-قمقمه-دستبند چرمی و پلاستیکی-سنجاق سینه-ساعت دیواری-چراغ قوه-ماژیک-جعبه مداد رنگی-ذره بین-اسباب بازی

 

نتیجه گیری

۱٫ با توجه به بودجه و امکانات خود سعی کنید بهترین و تاثیرگذارترین هدیه تبلیغاتی را تهیه کنید.

۲٫ هدایای تبلیغاتی فقط یک روش است، از روش های دیگر غافل نشوید.

۳٫ همیشه کابردی بودن و علایق طرف مقابل را برای اثر بیشتر در نظر بگیرید.

۴٫ درست است که هدایای تبلیغاتی راهی به سوی قلب مشتری می باشد ولی از رسانه های تبلیغاتی غافل نشوید. ازجمله : تبلیغات محیطی، تبلیغات بنری، تبلیغات در تلگرام، تبلیغات در اینستاگرام

۵٫ هدیه تبلیغاتی نیز یک روش برای بازاریابی و تبلیغات می باشد و مثل دیگر روش های تبلیغات مثل بازاریابی پیامکی، تراکت طلایی، فاکس مارکتینگ و بازاریابی با سایت نیاز به تمرکز ذهن دارد. در انجام آن دقت لازم را داشته باشید.

 

چنانچه در مدت زمان تخمینی موفق به اتمام این مقاله نشده اید می توانید به سایت تست تندخوانی مراجعه کنید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده : محمد محمدی-ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، تبلیغات اینترنتی

نظرات شما نسبت به مقاله هدایای تبلیغاتی راهی بسوی قلب مشتری برای تیم آموزشی ماهان تیموری ارزشمند و سازنده می باشد.

 

دانلود PDF

 

download

هنوز دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاهی میگذارد
ارسال دیدگاه

3 × دو =

ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
اسفند ۸, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۳۷ ب.ظ

تبلیغات تاکسی ، تبلیغاتی متحرک

ساعت ۱۰:۴۲ ق.ظ

کسب و کار تولید لیوان کاغذی

اسفند ۷, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۴۰ ب.ظ

ویدیو وال ها ، یک دیوار تبلیغاتی

اسفند ۶, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۴۰ ب.ظ

ایده هایی ناب برای شروع به کار

اسفند ۵, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۳۰ ب.ظ

تبلیغات در توالت های عمومی ، تبلیغاتی خنده دار

ساعت ۹:۲۶ ق.ظ

۱۰ ایده خیلی خوب برای استارت اولیه

اسفند ۳, ۱۳۹۵
ساعت ۹:۵۶ ب.ظ

درِگوشی از تبلیغات کلیکی

اسفند ۲, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۱۴ ب.ظ

تابلوهای دیجیتالی تبلیغاتی ، ریش و قیچی دست خودتان

اسفند ۱, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۰۹ ب.ظ

با تبلیغات در سینما ، روی پرده بروید

ساعت ۱۲:۵۰ ب.ظ

پیش بینی آینده املاک (ماهان تیموری – حقیقت طلب)

ساعت ۹:۳۶ ق.ظ

کسب و کار خلبانی

بهمن ۳۰, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۵۱ ب.ظ

تبلیغات موبایلی ، با مشتری حرف بزنید

بهمن ۲۹, ۱۳۹۵
ساعت ۹:۵۴ ب.ظ

ایده یابی برای هرکسی ممکن است

ساعت ۱۲:۳۹ ب.ظ

آشنایی با روانشناسی مذاکره چاشنی پولسازی در بازاریابی

بهمن ۲۸, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۲۲ ب.ظ

بازاریابی با پادکست ، راحت شیپور بزنید

بهمن ۲۷, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۰۰ ب.ظ

بازاریابی شبکه های اجتماعی ، شاخه دار شوید

بهمن ۲۶, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۴۴ ب.ظ

با تبلیغات در مجلات ، اسکناس ها را ورق بزنید

بهمن ۲۵, ۱۳۹۵
ساعت ۵:۲۳ ب.ظ

کار افرینی فقط با یک ایده شروع می شود

بهمن ۲۴, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۳۴ ب.ظ

آیا از اسرار یواشکی کارت ویزیت حرفه ای چیزی میدانید؟؟؟

ساعت ۲:۱۲ ب.ظ

کسب و کار CD و DVD

ساعت ۱۰:۰۹ ق.ظ

پاسخ به چالش صد میلیونی هوش مالی در املاک

بهمن ۲۳, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۱۷ ب.ظ

تبلیغات با همایش ، رزمایش برتری

بهمن ۲۲, ۱۳۹۵
ساعت ۹:۴۳ ب.ظ

کسب ثروت با ایده پردازی خلاقانه

بهمن ۲۱, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۱۱ ب.ظ

قرعه کشی و اهدای جوایز ، خود را به صدر برسانید

بهمن ۲۰, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۴۰ ب.ظ

بازاریابی با تلفن ، صدای مشتری را از نزدیک بشنوید