تراکت تبلیغاتی

 

                                 مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله ۴ دقیقه می باشد

مقدمه:

امروز می خواهم تراکت تبلیغاتی کلاس های آموزشی تیزهوشان را برایتان تحلیل کنم. می خواهم برایتان بررسی کنم که چه إلمان هایی در این تراکت تبلیغاتی استفاده شده و چه إلمانهایی باید تغییر کند.

ابتدا از عنوان شروع می کنیم .و سپس مرحله به مرحله از بالا به پایین موارد دیگررا بررسی می کنم.

 

این سوال ها را قبل از نوشتن هر تراکت تبلیغاتی از خود بپرسید:

همه می گویند ما بهترین هستیم اما چگونه آن را اثبات می کنید چه کارهایی انجام می دهید و افراد را به چه تبدیل می کنید که ادعای بهترین بودن را می کنید؟

 

تراکت تبلیغاتی

 

  • تقویتی تیز هوشان:

در این تراکت تبلیغاتی از عنوان تقویتی تیز هوشان استفاده شده است .

به نظر شما آیا این عنوان جذابی است؟

آیا نشان داده شده که نیاز مخاطب را برطرف می کند؟

آیا رویای خواننده را در آن بیان کرده؟

کدام مشکل خواننده را برطرف کرده است؟

آیا این عنوان شما را جذب کرده است؟

 

همانطور که میبینید هیچ نکته جذابی در آن پیدا نمی کنید. عنوان مهم ترین بخش یک تبلیغ است. با خواندن عنوان مخاطب تصمیم می گیرد که ادامه ی مطلب را بخواند یا خیر. در عنوان هیچ خبری از تحول نیست هیچ خبر شگفت انگیزی درآن وجود ندارد.

ازآنجایی که افراد خود را برتر می دانند پس تمایلی به کلاس های تقویتی ندارند و می توان عنوان را اینگونه جذاب تر کرد:

  • فقط تیز هوشان بخوانند.

 

به این دلیل که افراد حس برتر بودن را دارند راغب می شوند تا ادامه متن را بخوانند و جملات شما را دنبال کنند.

 

شما چه تیتری برای آن می نویسید؟

 

  • کمی پایین تر که می آییم ( دبیرستان , متوسطه , ابتدایی ) را میبینیم.

( دبیرستان , متوسطه , ابتدایی ) اطلاعاتی از حوزه ی کاربرد است که در اینجا برجسته بودن آن اشتباه است. و چیزی که اهمیت دارد این است که به چه توانایی می رسند و به چه کسی تبدیل می شوند.

 

  • «تدریس کامل کتاب و حل نمونه سوالات امتحانی » و «جمع بندی مطالب درسی و رفع اشکال»

 

شما چگونه می توانید این دو را جذاب تر کنید؟

چه چیزی باید به جای آن نوشته شود؟

مخاطب چه می خواهد؟

چه حسی را باید به مخاطب بدهید؟

 

این دو خصوصیات کلی هستند. اگر بخواهید آن را دقیق تر و کاربردی تر و همان خواسته ی مخاطب رابگویید, چه می نویسید؟

 

مخاطب روشی ساده و سریع را می خواهد و اینکه مطمئن شود خدمات و یا محصولات شما خواسته هایش را برآورده می کند.

  • جمله ی : «تدریس کامل کتاب و حل نمونه سوالات امتحانی » را اینگونه تغییر می دهیم:

              تدریس کامل کتاب به ساده ترین روش

  • و جمله ی : «جمع بندی مطالب درسی و رفع اشکال» را اینگونه می نویسیم:

               ایجاد نقشه ذهنی و درک کامل مطالب

 

در این تراکت گفتیم هیچ انگیزاننده یا ترسی که خواننده رغبت به ادامه خواندن مطلب داشته باشد و جود ندارد.من در اینجا این جملات را اضافه می کنم.

 

  • ۳ آسیب جدی در صورت نداشتن آموزش حرفه ای که آیند ی شما را تهدید می کند:
  • مجبور به زندگی معمولی هستید.
  • زمانتان را برای تکرار آموزش های گذشته از دست می دهید.

   از رقابت با حرفه ای ها عقب می مانید.

 

افراد درس می خوانند تا حس مفید بودن و دارا بودن علم را داشته باشند با درس خواندن حس اطمینان به خود را بدست می آورند زیرا در آنها یک باور ایجاد شده که باید درس بخوانند تا موفق شوند. وقتی شما بگویید که :اگر برای پیشرفت درسیشان کاری انجام ندهند چه مشکلاتی برای آنها به وجود می آید, درواقع در این صورت آنها را جذب می کنید.

 

  • در واقع با گفتن آسیب های که در صورت نداشتن آموزش حرفه ای که با آن مواجه هستند آنها را شرطی کرده ایم و این پیغام را به ذهن ناخوداگاه آنها می دهیم که اگر اقدامی نکنید محبور به زندگی معمولی می شوید. در صورتی که افراد ترس از معمولی بودن دارند و ایجاد یک حس برتری نسبت به خود که بهترین ها را انتخاب می کنند را دارند در نتیجه این جمله تاثیر گذاز است.

 

  • یکی از ترس های رایجی که وجود دارد ترس از از دست دادن است. حتی کسانی که می گویند ترسی ندارند اما در ناخوداگاه آنها ترساز دست دادن وجود دارد و همینطور زمان یکی از با ارزش ترین دارایی هاست و سوم اینکه افراد مجبور هستند مطالب و دروس را به تکرار از نو بخوانند و رنج و سختی آن نیز باعث می شود افراد به طور ناخوداگاه جذب شوند.افراد بیشترتلاش می کنند از رنج دوری کنند تا تلاش برای کسب لذت.

 

  • لغاتی از جمله عقب ماندن باز هم حس ضعیف بودن و ناتوان بودن را به افراد می دهد.و افراد برای اینکه ازاین رنج فرار کنند بیشتر راغب می شوند تا به کلاس های تیز هوشان شرکت کنند.

 

 

 

  • تضمینی

 

این کلمه آنقدر تکرار شده که هیچ اثری ندارد و مردم به دنبال اثبات دلیلی برای تضمین هستند.

در واقع باید تضمین را برای آنها تعریف کنید .باید با تصویری که به انها می دهید احساس اطمینان را درآنها به وجود آورید.باید ذهن مخاطب را محدود به تصویر کنید.

به عنوان مثال بگوییم: بعد از ۳ ماه می توانید همه ی کتاب ها را تدریس کنید.

از همین الان به روش خودتان در موسسه ما آموزش دهید.

 

 

 

نتیجه:

 

شما می توانید از این نوع تحلیل در تبلیغات اینترنتی، تبلیغات تلگرام ،تبلیغات بنری، نیز استفاده کنید. برای اینکه در تکنیک های تبلیغ نویسی مهارت پیدا کنید در ابتدا می توانید تبلیغات رایگان بنویسید.

 

خوشحال میشم من رو با ایده های خلاقانه خود همراهی کنید و تحلیلات خود را با من به اشتراک بگذارید تا آنها را برای شما و دوستان دیگر در سایت تیم آموزشی ماهان تیموری تشریح و بررسی کنم.

 

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه کنید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده: ماهان تیموری – مهسا فرازمند

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، تبلیغات اینترنتی

نظرات شما نسبت به تحلیل تراکت تبلیغاتی برای تیم آموزشی ماهان تیموری بسیار سازنده می باشد.

هنوز دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاهی میگذارد
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
آذر ۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۲۴ ب.ظ

چگونه در عرض ۳ سال میلیاردر شدم (قسمت دوم)

آذر ۱, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۵ ب.ظ

سنگ فرش هر خیابان از طلاست ، ثروت در همین نزدیکی است

ساعت ۱:۰۷ ق.ظ

این ۲۰ قانون چک را اگر ندانیم چه می شود؟

آبان ۳۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۳۱ ب.ظ

آموزش اصل حیاتی موفقیت در کسب و کار و زندگی

ساعت ۲:۵۰ ب.ظ

چگونه در عرض ۳ سال میلیاردر شدم

ساعت ۱۰:۴۵ ق.ظ

نقش خانواده ها در افزایش هوش مالی فرزندان خود

ساعت ۹:۱۴ ق.ظ

مصاحبه با برندگان چالش ۲۰۰ میلیونی

ساعت ۱:۰۲ ق.ظ

اصول چک که از آنها بی خبریم!

آبان ۲۹, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۸ ب.ظ

مدیر موفق و چگونگی رفتار با کارمندان در جهت سودآوری بیشتر

ساعت ۱:۰۶ ق.ظ

چند رسانه تبلیغاتی را می شناسید؟

آبان ۲۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۵ ق.ظ

بایدها و نباید های شراکت در کسب و کار

آبان ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۲۲ ب.ظ

بازخورد مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۰:۴۱ ق.ظ

گرفتن سود بانکی، منفعت یا خطر

آبان ۲۵, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۲۰ ب.ظ

مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۱:۳۸ ق.ظ

جنجال آموزش در مسیر کسب ثروت

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تئوری بز و تبلیغات در پیشرفت کسب و کار

آبان ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۲ ب.ظ

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا

آبان ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۰۵ ق.ظ

غلبه شعار بر شعور

ساعت ۱:۰۰ ق.ظ

۵ راهکار افزایش درآمد برای هوشیاران مالی

ساعت ۱۲:۴۷ ق.ظ

۲۰ هنری که در دنیا بیشترین درآمدزایی را دارند

آبان ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۷ ق.ظ

راهکارهای خودباوری ، فردایت را بساز

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تکنیک های افزایش فروش را از استاد ماهان تیموری بیاموزید

آبان ۲۱, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۵۱ ب.ظ

رازهای نهان وب سایت علی بابا در بازارهای جهانی

ساعت ۱۲:۳۵ ق.ظ

طرح کسب و کار یا همان بیزینس پلن را چگونه تهیه کنیم؟

آبان ۲۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۷ ق.ظ

روش های جدید تبلیغاتی شرکت گوگل