پرزنت دیگران دغدغه اصلی بازاریابان

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (12 votes, average: 3٫33 out of 5)
person صابر خلیلی access_time شهریور ۱۹, ۱۳۹۶ comment ۶ دیدگاه
زمان تقریبی مطالعه این مقاله حدود 6 دقیقه میباشد.

پرزنت نقش مهمی در رسیدن شما به موفقیت های مالی دارد. امروزه پرزنت کردن جایگاه مهمی در کسب و کارهای مختلف دارد. افرادی موفق، افرادی هستند که توانسته اند خود را به بهترین شکل پرزنت کنند و توانایی های خود را به دیگران نشان دهند. در این مقاله توضیحاتی در مورد پرزنت کردن به شما ارائه شده است. مطمعناً هدف شما از توجه به مطالب اموزشی ارائه شده در نهایت رسیدن به موفقیت است. پس بهتر است در همین ابتدا به شما بگوییم که داشتن توانایی پرزنت کردن یک ابزار قدرتمند در دستان شما برای رسیدن به هدف خواهد بود پس در ادامه با ما همراه باشید.

بازاریابی و فروش

 

 

به راستی پرزنت چیست؟ همه کسانی که با بازاریابی و فروش سروکار مستقیم یا غیر مستقیم دارند همیشه (به ویژه در ده سال اخیر) بارها و بارها با واژه پرزنت کردن روبرو شده اند. همانطور که پیش از این گفته شد ۹۷% از فروش ها مبتنی بر احساس هستند (مطمئنم که الان خواننده های همیشگی این مطالب این جمله را با خود تکرا کرده اند: وای بازهم این ۹۷%، مثل اینکه هیچ تعبیر دیگری از فروش ندارد که مدام این مطلب را تکرار می کند! اما این درک بزرگترین کشف یک فروشنده است و من تلاش می کنم تا ان را در اموزش هایم نهادینه کنم.) و این احساس ها می تواند پایه و مبنای ارائه های ما را بسازند. اگر ما بتوانیم به درستی خود را پرزنت کنیم کسب و کار خود را متحول خواهیم کرد.

جدی ترین دغدغه های پرزنت دیگران

 اما به راستی پرزنت کردن چیست؟ نوع ارائه شما از کالا یا خدمات تان؟ نوع ارائه شما از کالا یا خدمات تان به نحوی که احساسات خریدار را بر انگیزید؟ تعریف درست از تمام مشخصات کالایتان؟ این که چگونه کار میکند؟ پس میتوان خریدار را بمب باران اطلاعاتی کرد و اطلاعات را در یک سری واژه ها پیچید و مثل اوار بر سر خریدار منتقل کرد؟

ایا نباید اطلاعات را مرحله به مرحله به خریدار منتقل کرد و از درک ان ها اطمینان حاصل کرد؟ خود ما بارها تجربیاتی را داریم که به صورت بازاریابی تلفنی و حضوری به این روش پرزنت شده ایم، پرسش بنیادی اینست: چند درصد از ان بمب باران اطلاعاتی را درک کرده ایم؟ و چند بار به دلیل ناکافی بودن اطلاعات مان در این پرزنت ها (بله درست است در میان بمب باران اطلاعاتی ما اطلاعات کافی و مفیدی را کسب نکرده ایم!!!) از خرید کالا از ان فروشنده خودداری کرده ایم؟ شاید مشکل همین جاست ما اطلاعات مورد نیازمان را جستجو می کنیم نه تمام اطلاعات را!

چگونه میتوتم دریافت خریدار چه اطلاعاتی از کالا یاخدمات ما میخواهد؟

شما چگونه کالا یا خدمات تان را ارائه میدهید؟

ایا همه اطلاعات منتقل شده توسط شما به درد کاربران یا خریداران تان می خورد؟

اصول اولیه پرزنت کردن

در این مبحث تلاش می کنیم به صورت طبقه بندی شده به اصول پرزنت بپردازیم:

۱-چک خب که چی

 

پرزنت

 

پشت هر جمله از ارائه ما باید این پرسش قرار بگیرد و در هر مرحله ای باید پاسخ قانع کننده و کاملی برای ان داشته باشیم. خریدار حق دارد در هر بخش از پرزنت ما این پرسش را از ما بپرسد و ما وظیفه داریم (بله درست است : وظیفه داریم!) پاسخگوی این پرسش باشیم. مثلا در  نظر بگیرید که من می خواهم یک خودرو به شما بفروشم، زمانی که از مشخصات رنگ ان صحبت میکنم و می گویم این خودرو از تکنولوژی رنگ دو پوششه برخوردار است،مشتری میتواند از من بپرسد خب که چی؟

(معمولا مشتری ها انقدر رک و بی پرده پرسش خود را مطرح نمیکنند ولی ما همیشه باید بدترین حالت را در نظر بگیریم، حتی اگر مشتری خب که چی خود را در میان یک جعبه کادویی قرمز رنگ و زیبا پنهان کرده باشد ولی در نهایت مضمون پرسش او همین پرسش است و ما باید پاسخ قانع کننده ای داشته باشیم! و بتوانیم به درستی به متقاعد کردن دیگران بپردازیم) و این جاست که من باید اطلاعات و اگاهی کاملی را داشته باشم از ویژگیهای رنگ های دو پوششه، البته با این پیش فرض که مشتری اگاهی کاملی از این ویژگی دارد و تنها هدف او سنجیدن سطح اگاهی من از کالایی است که مشغول پرزنت ان هستم.

این نوع نگرش به پرزنت دیگران به شما کمک میکند که به  شعور واگاهی خریداران تان احترام بگذارید و همیشه به بهترین نحو پاسخ گو باشید.

پرزنت خریدار

 

 

اگر در حین پرزنت خریدار در بخشی از ارائه خب که چی ای را مطرح کرد که من به راستی پاسخ ان را نمیدانم، با پیش فرض اینکه خود او پاسخ را به صورت کامل میداند،من چه کاری باید انجام دهم تا مشتری من به من و ارائه من بی اعتماد نشود؟

پاسخ ساده است : نمی دانم! این واژه ای است که جادو میکند و درستی تمام پرزنت شما را تایید میکند،هر چند که شایسته نیست که اگاهی کاملی از کالا یا خدمات خود نداشته باشیم ولی اشکالی ندارد ، به خاطر داشته باشید «همه چیز را همگان دانند و همگان، هنوز زاده نشده اند» در  این هنگام زمان بگیرید از مشتری و قول بدهید در کوتاه ترین زمان به او پاسخ خواهید داد، اگر مشتری شما حضوری است به سرعت به نزد همکاران خود بروید و از انها بپرسید و پس از اطمینان از درستی مطلب ان را ارائه بدهید ولی اگر مشتری شما تلفنی است،مکالمه را با عذرخواهی قطع کنید و پس از یافتن پاسخ درست در نخستین زمان ممکن به او زنگ بزنید و پاسخ گو باشید.

ذهن مشتری تلفنی

 

هرگز نباید به این اندیشه اطمینان کرد که مرور زمان پرسش را از ذهن مشتری تلفنی پاک میکند،حتی اگر اوهم فراموش کند ما باید تمام زوایای ارائه خود را به روشنی بشناسیم نکته مهم دیگر این است که برخی فروشنده ها در این موقعیت فکر می کنند با عوض کردن موضوع صحبت ان پرسش را از ذهن خریدار یا طرف مذاکره خود، پاک می کنند ولی حقیقت با این موضوع در تضاد است؛ او فراموش نمی کند تنها به این نتیجه می رسد که شما پاسخ این خب که چی را نمی دانید و شروع می کند به کنکاش بیشتر پرزنت شما و اعتماد خود را به شما از دست می دهد هرچند که در ظاهر او فراموش کرده!

تمرین

همین حالا پرزنت خودرا به روی کاغذ بیاوریم، اما این بار متفاوت تر از همیشه،ودر پایان هر بخش از چک خب که چی بهره بگیریم، می بینیم هنوز زوایای پنهانی در ارائه داریم که پاسخ قانع کننده ای برای ان سراغ نداریم.

پرزنتورهای موفق چگونه رفتار میکنند

 

 

نکات بسیار زیادی وجود دارد که میتواند شما را به یک پرزنتور خوب تبدیل کند در اینجا به طور خلاصه به برخی از این نکات اشاره میکنیم. به نظر شما یک پرزنتور خوب چه شخصیتی دارد و چگونه رفتار میکند؟یک پرزنتور خوب عاشق این است که توانمندی ها و محاسن خود را به دیگران نشان دهد. افراد موفق در زمینه های مختلف کسب و کاری نه تنها محصول یا خدمات با ارزشی داشته اند بلکه توانسته اند آنها را به خوبی به دیگران نشان دهند و معرفی کنند. برای موفقیت باید افزایش توانایی در پرزنت کردن را به عنوان یک هدف برای خود در نظر بگیرید.

افزایش اعتماد به نفس

اگر بخواهیم مهمترین سرمایه شما در پرزنت کردن را نام ببیریم باید بگوییم که این سرمایه اعتماد به نفس و خود باوری است. شما میتوانید با افزایش اعتماد به نفس خود در این زمینه پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشید. همچنین کسانی که در این زمینه موفق عمل میکنند دارای قدرت کلام و نفوذ کلام بالایی هستند. پرزنتور های موفق عاشق این هستند که برای دیگران صحبت کنند و دیگران آنها را ببینند. این افراد همیشه صداقت را مورد توجه قرار میدهند و از آن به عنوان ابزاری قدرتمند برای رسیدن به هدفشان استفاده میکنند. شما برای تبدیل شدن به یک پرنتور خوب باید به خودتان احترام زیادی بگذارید. یکی از خصوصیاتی که پرزنتورهای موفق دارند این است که در هنگام صحبت کردن همواره نیازها و منافع طرف مقابل را مورد توجه قرار میدهند.

پرزنتورهای موفق

 

 

برای موفقیت در پرزنت کردن باید همیشه به یاد داشته باشید که کلمه ای به اسم خجالت یک عامل منفی برای موفقیت شما است. شما توانایی هایی دارید که دیگران دوست دارند از ان مطلع شوند همیشه به این موضوع فکر کنید. پرزنتورهای خوب در هنگام پرزنت کردند همواره به طرف مقابل نیز اجازه میدهند که صحبت کنند. پرزنتورهای موفق در بسیاری از موارد از یک لبخند که با اعتماد به نفس همراه شده است استفاده میکنند. سعی کنید همواره به دنبال یادگیری نکاتی باشید که به شما کمک میکند این مهارت را در خود ارتقاء دهید. نکات زیادی در این زمینه وجود دارد و خوشبختانه میتوان با اموزش دیدن این مهارت را ارتقا داد. در اینجا تنها به صورت خلاصه به تعدادی از خصوصیات یک پرزنتور خوب اشاره شده است.

نتیجه گیری

در مقاله بعدی که اصول دیگر پرزنت کردن توضیح خواهیم داد، شما می توانید با مطالعه این بخش مقالات به درک صحیحی از پرزنت کردن دست یابید و کسب درآمد خود را بهبود بخشید هرچه شما بهتر بتوانید افراد را پرزنت کنید ثروت بیشتری را روانه خود خواهید کرد.

تا کنون 6 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است.
ارسال دیدگاه
  1. omgha96 گفته:

    با سلام. خوب بود و البته همانطور که در نظر دهی در مقالات دیگر همیشه سعی داشتم که پیشنهاد و یا انتقادی داشته باشم باید عرض کنم که به نظرم بهتر بود در ابتدا به این صورت شروع می شد: پرزنتیشن یا به عبارتی ارائه مطلب چیزی است که از جانب فردی (Presenter) برای عده ای (که مخاطبان هستند) ارائه و به توضیح چیزی پرداخته می شود.

  2. حمیدرضا مرشدی گفته:

    سلام اقای تیموری
    من سنی و شرایطی ندارم که بتونم سرمایه جمع کنم
    ولی الان یه تومن سرمایه دارم و به کاسبی علاقه مندم
    میخواستم بدونم شغلی هس که با این سرمایه تو خونه یا اینترنتی انجام داد
    در ضمن ویدیو هاتون عالیه

  3. حمیدرضا مرشدی گفته:

    سلام اقای تیموری
    من سنی و شرایطی ندارم که بتونم سرمایه جمع کنم
    ولی الان یه تومن سرمایه دارم و به کاسبی علاقه مندم
    میخواستم بدونم شغلی هس که با این سرمایه تو خونه یا اینترنتی انجام داد

  4. behzad.g گفته:

    فوق العاده بود

تا کنون 6 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است.
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
شهریور ۲۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۱۸ ب.ظ

اشتباه مالی کسب و کارها (اینفوگرافیک)

ساعت ۱۰:۲۸ ق.ظ

حافظه کوتاه مدت چیست؟

ساعت ۹:۳۳ ق.ظ

بازاریابی با سایت راهی به سوی قله ثروت

ساعت ۷:۴۹ ق.ظ

دروغی به نام باور ؟

شهریور ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۱۵ ق.ظ

چگونه زندگیمان را شفا دهیم؟

ساعت ۱۰:۵۰ ق.ظ

تسلط بر پراکندگی ذهن

ساعت ۱۰:۰۴ ق.ظ

حافظه مغز یادگیری بزرگترین ابزار آموزشی ما

شهریور ۲۶, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۷ ق.ظ

مارک کابن زندگینامه

ساعت ۹:۳۱ ق.ظ

طلائی ترین نکات برای خلق موفقیت و رشد فردی

شهریور ۲۵, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۰۰ ب.ظ

ویژگی های یک لندینگ پیج مناسب چیست ؟

ساعت ۸:۲۳ ب.ظ

اشتباهات مالی رایج و نحوه اجتناب از آن‌ها

ساعت ۱۲:۲۰ ب.ظ

کسب درآمد از تلگرام

ساعت ۱۱:۲۰ ق.ظ

۳ روش از بهترین تکنیک های مذاکره

شهریور ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۲:۵۱ ب.ظ

چگونه در کمتر از ۴ ماه درآمد خود را۲تا۹ برابر افزایش دهیم

شهریور ۱۹, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۴۶ ق.ظ

پرزنت دیگران دغدغه اصلی بازاریابان

شهریور ۱۵, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۰ ق.ظ

بهترین راه های تبلیغات رایگان

ساعت ۹:۴۶ ق.ظ

حرکات سر در زبان بدن

شهریور ۱۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۳۰ ب.ظ

منظور و هدف از زندگی شما چیست؟

ساعت ۵:۰۱ ب.ظ

اعتماد به نفس بیش از اندازه می‌تواند دردسرساز شود!

ساعت ۹:۱۰ ق.ظ

هشت راهکار برای افزایش درامد

ساعت ۸:۱۱ ق.ظ

آموزش تبلیغ نویسی حرفه ای

شهریور ۱۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۳۷ ق.ظ

تبلیغات تاکسی ، تبلیغاتی متحرک

ساعت ۸:۴۳ ق.ظ

با پوستر تبلیغاتی ، چشم نواز شوید

ساعت ۳:۲۱ ق.ظ

انواع هدف و راه های رسیدن به آن ها

ساعت ۲:۳۱ ق.ظ

هدف گذاری موثرترین راه افزایش انگیزه