معرفی یک تکنیک بازاریابی عصبی برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی

در: آموزش های بازاریابی اینترنتی | در تاریخ: ۱۲ آذر ۹۵
مدت زمان مطالعه ی  مقاله معرفی یک تکنیک بازاریابی عصبی برای موفقیت در وب ۵ دقیقه می باشد 

مقدمه یک تکنیک بازاریابی عصبی:

بازاریابی عصبی ، با استفاده از این تکنیک بسیار قدرتمند ،به راحتی می توانید مشتریان را جذب کرده و فروش محصولاتتان را افزایش دهید،در ابتدا باید در مورد بازاریابی عصبی بیشتر بدانیم و یک تعریف کلی از بازاریابی عصبی داشته باشیم ، این سوال برای اکثر افراد پیش می آید که بازاریابی عصبی چیست ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بازاریابی عصبی علمی است که به بررسی عملکرد مغز و نحوه ارتباطات آن می پردازد .بازاریابی عصبی یک موضوع تئوری نیست بلکه با اجرای بازاریابی عصبی می توانید نتایج ملموس آنرا مشاهده کنید .

۱-خواسته های کوچک و کم داشته باشید :

طبق آخرین آزمایش هایی که به بررسی بازاریابی عصبی پرداخته شده است ، این است که اگر افراد با درخواست های کوچک که ما از آنها داریم روبه رو شوند احتمال پذیرفتن درخواست بعدی ما افزایش پیدا می کند .

 

این نکته و تکنیک را می توانید در دنیایی که در آن زندگی می کنیم عینا مشاهده و درک کنید، به عنوان مثال اگر شما به یک مکان شلوغ بروید از افراد خواسته ای داشته باشید که پیچیده باشد مثلا: با پرسیدن یک آدرس طولانی ممکن است از راهنمایی به شما بپرهیزند و به راحتی بگویند که نمی دانم .اما اگر از آنها سوال راحت تری را بپرسید و کمی خلاقیت به خرج دهید مثلا بپرسید: معذرت می خواهم  ساعت چند است ؟ می توانید از آنها پاسخ دریافت کنید ، بعد از دریافت پاسخ از آنها می توانید سریعا خواسته ی بزرگتر و اصلی خودتان را مطرح کنید تا بتوانید از آنها کمک بگیرید.

 

این تکنیک به ما می آموزد که اگر افراد در پاسخ دادن سوال ساعت چند است مشکلی نداشته باشند قطعا در پاسخ دادن به آدرس هم می توانند به شما کمک کنند و شما از آنها استفاده کنید .حالا ما تا به اینجا بحث معرفی بازاریابی عصبی را با یک مثال واضح برای شما شرح دادیم ، در اینجا می خواهیم روند بازاریابی عصبی را در وب بررسی کنیم و بدانیم که چگونه از این تکنیک در وب استفاده کنیم ؟

 

این مطلب را حتما بخوانید :  خطر اسپم شدن ایمیل هایتان را جدی بگیرید!

یکی از مهم ترین کلید های موفقیت و اصلی ترین کار یک وب سایت ترغیب کاربران و مشتریان به عضویت و ثبت نام در سایت است . شاید در ابتدا به ذهنتان برسد که برای بالا بردن امنیت کاربران سایت از آنها در زمان ثبت نام  اطلاعات بیشتری دریافت کنید تا در مواقعی که به حساب کاربریشان دسترسی ندارند با استفاده از اطلاعات شخصی که در هنگام ثبت نام وارد کرده بودند شناسایی شوند و به اکانت خود دسترسی پیدا کنند .

 

شما برای این کار می توانید در ابتدا عمل عضویت در سایت را به صورت ساده و سریع انجام دهید و سپس وقتی کاربر یا مشتری وارد کنترل پنل حساب خود شد از او بخواهید که پروفایل خودش را تکمیل کند و سوالاتی را که مد نظر دارید از او بخواهید در آن زمان برای شما پاسخ دهد .همچنین شما می توانید برای عضویت سریع و ساده ، نام افراد ، ایمیل و موبایل آنها را دریافت کنید و بعد از ثبت توسط کاربر به آنها یک پیام تشکر و موفقیت آمیز بودن عملیات را نشان دهید .

 

 

با عرض پوزش تصویر مقاله بازاریابی عصبی به درستی بارگزاری نشد

بازاریابی عصبی

 

کاربرانی که در سطح اینترنت فعالیت می کنند و به وبگردی می پردازند اصولا از سایت هایی که دارای تعامل ساده با کاربر هستند استقبال می کنند .اگر شما در ابتدای کار یک فرمی برای عضویت به کاربر نشان دهید که دارای ۳۰ پرسش است از نام و نام خانوادگی گرفته تا اطلاعات سکونت و تحصیل و آخرین معدل و …. باشد کاربر هیچ وقت به این سایت بر نمی گردد و عضویت این سایت را قبول نمی کند زیرا این فرم ها لزومی ندارد که کاربر بخواهد آنها را تکمیل کند .

 

این مطلب را حتما بخوانید :  5 نکته طلائی در کسب و کار اینترنتی برای حرفه ای ها

شما به عنوان یک مدیر هوشمند کسب و کار اینترنتی ، باید بتوانید ابتدا به ساده ترین روش و به صورت سریع کاربران را عضو سایت خود کنید سپس از آنها سوالات مهم و تکمیلی بپرسید .همچنین شما می توانید از یک تکنیک دیگری استفاده کنید و به کاربر اطلاع دهید که اگر عضو سایت شود و پروفایل اطلاعاتی خودش را تکمیل کند امتیاز دریافت می کند یا اصطلاحا شارژ کیف پول دریافت می کند و سعی کنید برای او یک هزینه ای کوچک در حد ۵۰۰۰  تومان را نیز در نظر بگیرید که فقط امکان خرید از سایت را داشته باشد و بتواند یک تجربه ی خرید جالب را از سایت شما به دست آورد .

 

با این تکنیک چندین کار را به صورت همزمان انجام داده اید :

  • در ابتدا که آدرس ایمیل کاربر و مشتریان خود را برای ایمیل مارکتینگ های بعدی دریافت کرده اید .

  • سپس به آنها یک هدیه ی کوچک به ایمیلشان فرستاده اید تا رایگان دانلود کنند و تجربه اولین استفاده از محصول شما را به دست آورند .

  • برای آنها شارژ کیف پول در نظر گرفته اید و به آنها به عنوان هدیه امکان خرید اولیه را داده اید

  • تجربه ی خرید از سایتتان را برای کاربر راحتتر و آسانتر کرده اید .

  • اعتماد سازی را به راحتی انجام داده اید

  • درخواست های کوچک کرده اید اما در قبال آنها پاسخ بزرگی را از آنها دریافت می کنید

همین طور تا به اینجای مقاله که مطالعه کرده اید می بینید که درخواست کوچک داشتن در ابتدای کار می تواند به شما و کاربرانتان خیلی کمک کند و آنها را به سوی شما جذب کند .در فرآیند فروش نیز به همین شکل است سعی کنید برای افزایش محصولات خودتان از کاربران و مشتریان سایت خودتان انتظار و خواسته کوچک و معمولی را داشته باشید که همه بتوانند از عهده آن بربیایند .

 

به عنوان مثال برای تمام اعضای سایت خود یک ایمیل بفرستید یا اصطلاحا ایمیل مارکتینگ انجام دهید و از آنها بخواهید که یک کاتالوگ و نوشته یا بروشوری را با حجم خیلی کم دانلود کنند و مطالعه کنند و نظرات خودشان را با محصولات شما در میان بگذارند .

 

این مطلب را حتما بخوانید :  نکات کلیدی بازاریابی آنلاین را که باید بدانید ...

بعد از گذشت چندین روز دوباره همین عمل را تکرار کرده و ایمیل مارکتینگ انجام دهید و از آنها بخواهید که یکی از محصولات شما را خریداری کنند . با این روند مطمئن باشید که خرید محصولاتتان افزایش پیدا خواهد کرد و این موضوع برای شما و برندتان خیلی مهم است که بتوانید کاربران بیشتری را جذب سایت خود کنید تا بتوانند از شما خرید کنند .همچنین می توانید در طی چند روز به صورت متوالی و پشت سرهم درخواست های کوچکی را داشته باشید و سپس یک درخواست بزرگ و اصلی خودتان را مطرح کنید سعی کنید برای این کار یک بازه ی زمانی را مشخص کنید تا هدفمند تر پیش بروید .

 

نتیجه گیری:

با استفاده از این تکنیک بسیار قدرتمند ،به راحتی می توانید مشتریان را جذب کرده و فروش محصولاتتان را افزایش دهید و به مشتریان منظور خودتان را برسانید که بتوانند به شما اعتماد کنند واز محصولات شما استفاده کنند .

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده : عباس حبیبی – ماهان تیموری

دانلود PDF این مقاله 

با عرض پوزش تصویر فایل به درستی بارگذاری نشده است

 

به منابع بیشتری نیاز دارید ؟

bannerforendpost

             چنانچه موفق به اتمام مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید ، به سایت  تست تندخوانی مراجعه نمایید .

 

با تشکر از توجه شما امیدواریم از مقاله معرفی یک تکنیک بازاریابی عصبی برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی لذت برده باشید

 

                                   خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مقالات یاری نمائید

 

ارائه دهنده آموزشهای : کسب و کار ، کارآفرینی ، کسب و کار اینترنتی

 

فقط اعضای سایت میتوانند لینک های دانلود را مشاهده کنند. اگر قبلا عضو شده اید برای ورود اینجا کلیک کنید اگر هنوز ثبت نام نکرده اید برای عضویت سریع اینجا کلیک کنید

 

شما میتوانید این مقاله را در شبکه های اجتماعی زیر به اشتراک بذارید:

دیدگاه ها

هنوز هیچکس برای این نوشته دیدگاه نگذاشته است. اولین نفری باشید که دیدگاه میگذارید.
هنوز دیدگاهی نوشته نشده است. شما اولین نفر باشید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram