بازاریابی عصبی

معرفی یک تکنیک بازاریابی عصبی برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (1 votes, average: 1٫00 out of 5)
person صابر خلیلی access_time آذر ۱۲, ۱۳۹۵ remove_red_eye 956 مشاهده comment بدون دیدگاه
زمان تقریبی مطالعه این مقاله حدود 6 دقیقه میباشد.

بازاریابی عصبی ، با استفاده از این تکنیک بسیار قدرتمند ، به راحتی می توانید مشتریان را جذب کرده و فروش محصولاتتان را افزایش دهید، در ابتدا باید در مورد بازاریابی عصبی بیشتر بدانیم و یک تعریف کلی از بازاریابی عصبی داشته باشیم ، این سوال برای اکثر افراد پیش می آید که بازاریابی عصبی چیست ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بازاریابی عصبی علمی است که به بررسی عملکرد مغز و نحوه ارتباطات آن می پردازد. بازاریابی عصبی یک موضوع تئوری نیست بلکه با اجرای بازاریابی عصبی می توانید نتایج ملموس آنرا مشاهده کنید .

تعریف بازاریابی عصبی:

بازاریابی عصبی

از آنجا که خرید بخش مهمی از زندگی روزمره  تمام افراد را تشکیل می دهد و اکثر افراد به هنگام خرید با توجه به احساسات خود اقدام به خرید می کنند، روش های سنتی دیگر پاسخگوی تبلیغات لازم برای جذب مشتری نیستند. بنابراین بازاریاب ها به دنبال روش های خلاقانه نوین برای تبلیغات سازمان ها هستند یکی از آنها بازاریابی عصبی است.

بازاریابی عصبی شاخه ای جدید در بازاریابی است که با استفاده از آن می توان بر تعداد خریداران محصول خود افزود. هدف بازاریابی عصبی انتقال بهتر پیام‌های بازاریابی به دیگران و افزایش احتمال خرید توسط مخاطب است. با استفاده از این روش بودجه بازاریابی و تبلیغات به میزان زیادی کاهش می یابد.

بازاریابی عصبی را می توان روشی دانست که با استفاده از تکنیکهای مختلف تصویربردای به بررسی رفتار انسانها و پاسخ قشر خاصی از مغز آنها در رابطه با بازار و مبادلات بازاریابی  و خرید می پردازد. اینکه خریداران به هنگام خرید چگونه تصمیم گیری می کنند و چه بخش هایی از مغز آنها در فرآیند خرید دخیل بوده اند مربوط به این شاخه از بازاریابی می شود. در واقع بازاریابی عصبی تلفیق دو علم بازاریابی و عصب شناسی می باشد.

نتایج به دست آمده از تصویربرداری از بخش های مختلف مغز نشان می دهد که اگر تصاویر مرتبط به محصول در بخش قشر میانی جلوی مغز پردازش شوند، احتمال خرید توسط مشتریان افزایش پیدا می کند. چرا که این بخش از مغز مربوط به احساسات فرد می شود و اگر تبلیغ کنندگان با نمایش تصویری از محصولات، این بخش از مغز را فعال کنند به افزایش احتمال خرید توسط مشتریان می انجامد.

۳ بخش اصلی مغز:

 

بازاریابی عصبی

 
 مغز ۳ بخش اصلی دارد که مغز جدید، مغز میانی و مغز قدیم نام دارند.
 
مغز جدید معمولا انجام کارهای تحلیلی و پیچیده را برعهده دارد. تصمیمات منطقی، آموزش و کارهای ارادی ما با  فرماندهی این بخش مغز انجام میشود. 
مغز میانی بیش‌تر با موارد احساسی و هم‌چنین حافظه درگیر در ارتباط است. 
مغز قدیم عهده‌دار فعالیت‌های اصلی ما برای بقا است. مثلاً وقتی گرسنه میشویم مغز قدیم دستور می دهد که به این‌مورد رسیدگی شود. تصمیمات غیرارادی و پایه ای توسط مغز قدیم گرفته می شود.
در بازاریابی عصبی دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که اغلب تصمیمات خرید نیز توسط مغز میانی انجام می شود. پس اگر با عملکرد مغز میانی بیش‌تر آشنا شوید میتوانید عملیات بازاریابی ای را طراحی کنید که تأثیرگذارتر باشد

 

یک تکنیک در بازاریابی عصبی

 

بازاریابی عصبی

 

خواسته های کوچک و کم داشته باشید :

طبق آخرین آزمایش هایی که به بررسی بازاریابی عصبی پرداخته، مشاهده شده است که اگر افراد با درخواست های کوچک که ما از آنها داریم روبه رو شوند احتمال پذیرفتن درخواست بعدی ما افزایش پیدا می کند .

این نکته و تکنیک را می توانید در دنیایی که در آن زندگی می کنیم عینا مشاهده و درک کنید، به عنوان مثال اگر شما به یک مکان شلوغ بروید از افراد خواسته ای داشته باشید که پیچیده باشد مثلا: با پرسیدن یک آدرس طولانی ممکن است از راهنمایی به شما بپرهیزند و به راحتی بگویند که نمی دانم .اما اگر از آنها سوال راحت تری را بپرسید و کمی خلاقیت به خرج دهید مثلا بپرسید: معذرت می خواهم  ساعت چند است ؟ می توانید از آنها پاسخ دریافت کنید ، بعد از دریافت پاسخ از آنها می توانید سریعا خواسته ی بزرگتر و اصلی خودتان را مطرح کنید تا بتوانید از آنها کمک بگیرید.

این تکنیک به ما می آموزد که اگر افراد در پاسخ دادن سوال ساعت چند است مشکلی نداشته باشند قطعا در پاسخ دادن به آدرس هم می توانند به شما کمک کنند و شما از آنها استفاده کنید .حالا ما تا به اینجا بحث معرفی بازاریابی عصبی را با یک مثال واضح برای شما شرح دادیم ، در اینجا می خواهیم روند بازاریابی عصبی را در وب بررسی کنیم و بدانیم که چگونه از این تکنیک در وب استفاده کنیم ؟

 

استفاده از بازاریابی عصبی در کسب و کار اینترنتی:

 

بازاریابی عصبی

 

یکی از مهم ترین کلید های موفقیت و اصلی ترین کار یک وب سایت ترغیب کاربران و مشتریان به عضویت و ثبت نام در سایت است . شاید در ابتدا به ذهنتان برسد که برای بالا بردن امنیت کاربران سایت از آنها در زمان ثبت نام  اطلاعات بیشتری دریافت کنید تا در مواقعی که به حساب کاربریشان دسترسی ندارید با استفاده از اطلاعات شخصی که در هنگام ثبت نام وارد کرده بودند شناسایی شوند و به اکانت خود دسترسی پیدا کنند .

 

شما برای این کار می توانید در ابتدا عمل عضویت در سایت را به صورت ساده و سریع انجام دهید و سپس وقتی کاربر یا مشتری وارد کنترل پنل حساب خود شد از او بخواهید که پروفایل خودش را تکمیل کند و سوالاتی را که مد نظر دارید از او بخواهید در آن زمان برای شما پاسخ دهد. همچنین شما می توانید برای عضویت سریع و ساده ، نام افراد ، ایمیل و موبایل آنها را دریافت کنید و بعد از ثبت توسط کاربر به آنها یک پیام تشکر و موفقیت آمیز بودن عملیات را نشان دهید . 

کاربرانی که در سطح اینترنت فعالیت می کنند و به وبگردی می پردازند اصولا از سایت هایی که دارای تعامل ساده با کاربر هستند استقبال می کنند. اگر شما در ابتدای کار یک فرمی برای عضویت به کاربر نشان دهید که دارای ۳۰ پرسش است از نام و نام خانوادگی گرفته تا اطلاعات سکونت و تحصیل و آخرین معدل و …. باشد کاربر هیچ وقت به این سایت بر نمی گردد و عضویت این سایت را قبول نمی کند زیرا این فرم ها لزومی ندارد که کاربر بخواهد آنها را تکمیل کند .

 

شما به عنوان یک مدیر هوشمند کسب و کار اینترنتی ، باید بتوانید ابتدا به ساده ترین روش و به صورت سریع کاربران را عضو سایت خود کنید سپس از آنها سوالات مهم و تکمیلی بپرسید. همچنین شما می توانید از یک تکنیک دیگری استفاده کنید و به کاربر اطلاع دهید که اگر عضو سایت شود و پروفایل اطلاعاتی خودش را تکمیل کند امتیاز دریافت می کند یا اصطلاحا شارژ کیف پول دریافت می کند و سعی کنید برای او یک هزینه ای کوچک در حد ۵۰۰۰  تومان را نیز در نظر بگیرید که فقط امکان خرید از سایت را داشته باشد و بتواند یک تجربه ی خرید جالب را از سایت شما به دست آورد .

 

با این تکنیک چندین کار را به صورت همزمان انجام داده اید :

 

بازاریابی عصبی

  • در ابتدا که آدرس ایمیل کاربر و مشتریان خود را برای ایمیل مارکتینگ های بعدی دریافت کرده اید .

  • سپس به آنها یک هدیه ی کوچک به ایمیلشان فرستاده اید تا رایگان دانلود کنند و تجربه اولین استفاده از محصول شما را به دست آورند .

  • برای آنها شارژ کیف پول در نظر گرفته اید و به آنها به عنوان هدیه امکان خرید اولیه را داده اید .

  • تجربه ی خرید از سایتتان را برای کاربر راحتتر و آسانتر کرده اید .

  • اعتماد سازی را به راحتی انجام داده اید .

  • درخواست های کوچک کرده اید اما در قبال آنها پاسخ بزرگی را از آنها دریافت کرده اید .

همان طور که تا به اینجای مقاله که مطالعه کردید می بینید که درخواست کوچک داشتن در ابتدای کار می تواند به شما و کاربرانتان خیلی کمک کند و آنها را به سوی شما جذب کند .در فرآیند فروش نیز به همین شکل است سعی کنید برای افزایش محصولات خودتان از کاربران و مشتریان سایت خودتان انتظار و خواسته کوچک و معمولی را داشته باشید که همه بتوانند از عهده آن بربیایند .

به عنوان مثال برای تمام اعضای سایت خود یک ایمیل بفرستید یا اصطلاحا ایمیل مارکتینگ انجام دهید و از آنها بخواهید که یک کاتالوگ و نوشته یا بروشوری را با حجم خیلی کم دانلود کنند و مطالعه کنند و نظرات خودشان را با محصولات شما در میان بگذارند .

بعد از گذشت چندین روز دوباره همین عمل را تکرار کرده و ایمیل مارکتینگ انجام دهید و از آنها بخواهید که یکی از محصولات شما را خریداری کنند . با این روند مطمئن باشید که خرید محصولاتتان افزایش پیدا خواهد کرد و این موضوع برای شما و برندتان خیلی مهم است که بتوانید کاربران بیشتری را جذب سایت خود کنید تا بتوانند از شما خرید کنند. همچنین می توانید در طی چند روز به صورت متوالی و پشت سرهم درخواست های کوچکی را داشته باشید و سپس یک درخواست بزرگ و اصلی خودتان را مطرح کنید، سعی کنید برای این کار یک بازه ی زمانی را مشخص کنید تا هدفمند تر پیش بروید .

نتیجه گیری:

با استفاده از این تکنیک بسیار قدرتمند در بازاریابی عصبی ،به راحتی می توانید مشتریان را جذب کرده و فروش محصولاتتان را افزایش دهید و به مشتریان منظور خودتان را برسانید که بتوانند به شما اعتماد کنند و از محصولات شما استفاده کنند .

  چنانچه موفق به اتمام مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید ، به سایت  تست تندخوانی مراجعه نمایید

 

نویسنده : عباس حبیبی – ماهان تیموری

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مقالات یاری نمائید.

تیم آموزشی ماهان تیموری

 

هنوز دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاهی میگذارد
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
مرداد ۲۹, ۱۳۹۶
ساعت ۱:۲۱ ب.ظ

۳ مورد از مسائل حقوقی و مالی در مورد هوش مالی

ساعت ۸:۰۰ ق.ظ

فوت کوزه گری تولید سیم ظرفشوئی

ساعت ۲:۱۶ ق.ظ

تفکر خلاق با تکنیک شش کلاه تفکر (ادوارد دوبونو)

مرداد ۲۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۱۳ ب.ظ

یک شخصیت کاریزماتیک چه ویژگی‌هایی دارد؟

ساعت ۱۱:۴۳ ق.ظ

ترفند هایی برای افزایش اعتماد به نفس

ساعت ۱۱:۲۸ ق.ظ

۵ مهارت ارتباط که زندگی شما را تغییر می دهد

مرداد ۲۶, ۱۳۹۶
ساعت ۲:۵۰ ق.ظ

شراکت در کسب و کار چه اصولی دارد؟

مرداد ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱:۰۴ ب.ظ

کسب و کار کفپوش سه بعدی

ساعت ۳:۵۲ ق.ظ

۸ روش برای حفظ انگیزه

مرداد ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۴:۵۶ ب.ظ

دکتر مهدی خیراللهی

ساعت ۳:۵۶ ق.ظ

داستان موفقیت ۶ کارآفرین بزرگ

مرداد ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۴۱ ق.ظ

نکاتی طلایی برای افزایش هوش مالی دانشجویان

ساعت ۲:۵۰ ق.ظ

۲۵ درس آموزنده رهبری کسب و کار

مرداد ۲۱, ۱۳۹۶
ساعت ۱:۵۹ ب.ظ

زندگینامه محمود حقیقت طلب

مرداد ۱۹, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۰۳ ق.ظ

عکس نوشته از سخنان کارآفرینان موفق

مرداد ۱۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۰۷ ق.ظ

زندگینامه علی اصغر جهانگیری

مرداد ۱۷, ۱۳۹۶
ساعت ۲:۱۸ ب.ظ

کارمندان میتوانند مدیر شوند اگر…

ساعت ۱۲:۲۶ ق.ظ

تفاوت های برجسته بین مدیریت و رهبری (اینفوگرافیک)

مرداد ۱۵, ۱۳۹۶
ساعت ۲:۵۱ ق.ظ

برقراری ارتباط و ۸ اشتباه در انجام آن

مرداد ۱۲, ۱۳۹۶
ساعت ۶:۰۱ ب.ظ

کار کمتر، نتیجه بهتر!

مرداد ۱۱, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۵۸ ب.ظ

قانون میتوز و افزایش درآمد

مرداد ۱۰, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۵۰ ب.ظ

موانع سوددهی کسب و کار

ساعت ۱۰:۴۹ ق.ظ

بهترین راهکار های جذب ثروت

ساعت ۸:۳۰ ق.ظ

کاربردی ترین راه های تبلیغات در اینستاگرام

ساعت ۷:۴۵ ق.ظ

پنج نوع از بهترین تبلیغات تجاری