چگونه در مدیریت برند موفق شویم

در: آموزش برندینگ | در تاریخ: ۲۶ مهر ۹۵
مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله ۳ دقیقه و ۳۰ ثانیه می باشد

مقدمه

مدیریت برند که در این زمینه کتابهای زیادی وجود دارد اما من قصد دارم به صورت کلی و کاربردی برخی از نکات مهم که در مدیریت برند لازم است. چگونه در مدیریت برند موفق شویم ؟در مطالب گذشته به چگونگی انتخاب نام برند، تعریف برند،برندینگ شخصی و .. پرداختیم بعد از همه این مراحل مهمترین قسمت در هر بیزینس و کسب و کار این است که چگونه در مدیریت برند موفق شویم ؟

راه های موفقیت در مدیریت برند

باید مهارت مدیریت و بهبود دادن برندینگ را کسب کنیم . در این زمینه کتابهای زیادی وجود دارد اما من قصد دارم به صورت کلی و کاربردی برخی از نکات مهم که در مدیریت برند لازم است را در این مقاله جمع آوری و در خدمت شما بگذارم. ممکن است زیاد شنیده باشید که مدیریت در تمام زمینه ها چه شغلی ، چه شخصی و چه خانوادگی بسیار مهم است و کسی که بتواند مدیریت درستی در این زمینه ها داشته باشد آرامش و ثروت را به سمت خود می کشاند. اجازه دهید زیاد از بحث اصلی که مدیریت برند است خارج نشویم. شما زمانی که برندی را ایجاد میکنید . نوبت به آن میرسد که آن را حفظ و نگهداری کنید ،همان طور که میدانید برند شما جز اصلی سازمان یا شرکت شما است; و بهبود بخشیدن آن یکی از مهمترین کارهایی است که در این راستا باید انجام دهید. شما با مدیریت برندینگ اعتماد مشتریهای خود را نسبت به سازمان و شرکت خود افزایش میدهید . مدیریت برند شامل مدیریت خود محصول،قیمت،بسته بندی و … است که در دسته ملموس قرار میگیرد. درحالی‌ که در مورد خدمات غیرملموس میتوان از تجربه مشتریان و ارتباط موثر عاطفی با محصول نام برد. هدف اصلی برندینگ متمایز کردن نام محصول خود با محصول رقبا است.این یک رقابت بی چون و چرا است. باید با قدرت عمل کنید و جایگاه برند خود را تا جایی که میتوانید بالا ببرید در دوره های مدیریت شرکت کنید در این زمینه آموزشهای لازم را ببینید.

مالک برند خود شوید

امروزه مالکیت یک نام دارای دو معنی است. اول اینکه بتوانید مالک نام برند مورد نظر باشید،اگر شرکت شما کوچک و محلی باشد امکان دارد کمتر از یک شرکت بزرگ دغدغه چگونگی برند خود را داشته باشید. اما اگر زمانی بخواهید همین شرکت محلی را به یک شرکت ملی تبدیل کنید حتما چگونگی برند شما برایتان مهم میشود پس داشتن یک نام تجاری ملی این تغییر را برای شما آسان تر میکند. حتی اگر فکر میکنید که شرکتتان در حد محلی باقی می ماند باز هم انتخاب یک نام ملی از شما حفاظت میکند. زیرا هر لحظه ممکن است یک شرکت بزرگ در زمینه کاری شما وارد شود و نام تجاری شما را از چنگتان در بیاورد.

نفوذ برند در ذهن مشتری

اولویت پذیرش مغز انسان برای نام ها جذابییت و متفاوت بودن آن با دیگر نام ها است . شما با استفاده از احساسات و عواطف مشتریهای خود میتوانید برند خود را انتخاب و معرفی کنید . مشتری ها برای راحت تر کردن خود اجازه ورود پیام های جدید به مغزشان را نمیدهند مگر اینکه با کلمه ای جدید، مفیدو جالب برخورد کنند و در صورت قدرتمند بودن آن نام حتی تصمیم به جایگزین کردن آن با نام های قدیمی می گیرند. همین مورد ساده تاثیر بسیار زیادی روی بازار رقابتی برند ها گذاشته است.در این حالت میتوان گفت که سرمایه هوشی بارها میتواند از سرمایه مالی مفیدتر واقع شود.امروزه سرمایه هوشی به امری بسیار مهم تبدیل شده است که حتی باعث کمرنگ شدن اختراعات گذشته شده است.امروزه شرکتها در مسابقه سرعت، ایده های خلاقانه، نوآوری و اختراع از رقبای خود پیشی میگرند و شرکتی که از بقیه عقب می افتد بازنده میدان است. سرمایه  مالی امروزه به شدت نیازمند سرمایه هوشی است این مرحله در دنیای امروزه باعث رقابت بین شرکتها میشود.

 

این مطلب را حتما بخوانید :  چگونگی برندینگ در ایران

مدیریت برند

 

 

نتیجه گیری

بیشتر افراد برای شروع یک کسب و کار فکر میکنند که کسب و کاری را راه اندازی کنند که کسی به آن فکر نکرده است آیا میدانید که در این حالت امکان تبدیل شدن کسب و کارتان به یک برند مطرح کمتر است ؟ دوستان تحقیقات نشان میدهد باید دنبال فضای خالی بگردید کسب و کاری را که انتخاب کردید نقاط ضعفش را پوشش دهید تا بتوانید رهبر خوبی شوید و برندتان را به خوبی مدیریت کنید.رقبای شما گاهی کار را برای شما راحت میکنند. میتوان با استفاده از کشف ضعف آنها و برطرف کردن آن در سازمان خودتان به راحتی پیشی بگیرید. شما باید متضاد باشید و فضای خالی را پر کنید.مغز هیچ انسانی با هم متفاوت نیست تنها چیزی که فرق دارد چگونگی استفاده از آن است.هدف تیم آموزشی ماهان تیموری کمک به شما در راستای ثروت و آرامش است.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری – سینا کنعانیان

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، مدیریت ریسک

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

 

این مطلب را حتما بخوانید :  طراحی لوگو و برندینگ موفق

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

آموزش ۷ جلسه ای زیر را از دست ندهید:

با عرض پوزش در بارگیری مشکلی رخ داده است.

شما میتوانید این مقاله را در شبکه های اجتماعی زیر به اشتراک بذارید:

دیدگاه ها

هنوز هیچکس برای این نوشته دیدگاه نگذاشته است. اولین نفری باشید که دیدگاه میگذارید.
هنوز دیدگاهی نوشته نشده است. شما اولین نفر باشید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram