دستورالعمل بازاریابی
مدت زمان تخمینی برای مطالعه ی این مقاله ۲ دقیقه می باشد

مقدمه

دستورالعمل بازاریابی جهت فروش و بازاریابی محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله دستورالعمل بازاریابی را مورد بررسی قرار می دهیم تا بتوانیم از این نمونه ها جهت بررسی سایر دستورالعمل ها که متناسب با نیاز ما باشد استفاده کنیم. همانطور که گفته شد هر دستوالعمل شامل ۴ مرحله می باشد. هدف، دامنه کاربرد، مسئولیت ها و تعریف و روش اجرا. این چنین قالب دستور العمل موجب می گردد که ما بتوانیم دستورالعمل هایی تولید کنیم که خوانایی و درک بالایی را به مخاطب انتقال می دهند. تدوین دستورالعمل ها می تواند به صورت متنی، جدولی و یا فلوچارت باشد. آن چیز که در تدوین دستورالعمل مهم است این است که ما بتوانیم تمامی نکات را ذکر کرده و چیزی از قلم نیافتد. می دانیم که ما برای سیستم سازی نیاز داریم که دستورالعمل ها را تدوین کنیم پس باید تمام تمرکز حواس خود را روی آن قرار داده تا بتوانیم چرخ دنده های سازمان خود را درست طراحی کنی.

نگارش دستورالعمل بازاریابی

مرحله اول بیان هدف

هدف از دستورالعمل بازاریابی بیان تحقیقات بازاریابی جهت شناخت بازار، شناسایی نیاز های بازار و تحقق نیازهای بازار جهت تولید محصولات توسط سازمان می باشد. تا بتوانیم سهم زیادی از بازار کسب و کار را برای خود ایجاد کنیم.

مرحله دوم دامنه و کاربرد دستورالعمل

دامنه کاربرد دستورالعمل بازاریابی کلیه محصولات تولید شده توسط سازمان را شامل می شود. این محصولات برای عرضه به خانواده ها تولید می گردد.

مرحله سوم مسئولیت ها

مسئولیت شناخت بازار و تجزیه و تحلیل فرآیند بازاریابی و برعهده مدیریت بازاریابی و فروش می باشد.
مسئولیت ارزیابی عملکرد هریک از بازاریابان برعهده مدیریت بازاریابی می باشد
مسئولیت نظارت بر اینکه دستورالعمل به درستی اجرا می شود برعهده مدیریت سازمان می باشد.

تعریف و روش اجرا

تحقیقات بازاریابی
فرآیند تحقیقات بازاریابی عبارت است از بررسی، شناخت و تجزیه و تحلیل بازار ارائه محصولات که شامل محصولات، کانال های توزیع محصول، رقبا، سیاست های قیمت گذاری در بازار و همچنین کانال های دستیابی به شناخت و آگهی نسبت به بازار مصرف کنندگان می باشد.
این عملیات توسط گروه بازاریابی که از مدیر عامل سازمان و مدیریت بازاریابی و فروش تشکیل شده است انجام می شود.و نتیجه آن پیش بینی فروش سالیانه محصولات شرکت می باشد.
روند رشد محصولات
با توجه نتایج فروش محصولات در هر استان و یا کشورهای مختلف روند رشد محصولات شرکت تهیه می شود و در صورت لزوم استراتژی های لازم برای آن اتخاذ می گردد
جایگاه محصول
جایگاه محصول با مقایسه میان محصول سازمان و محصول مشابه شرکت رقیب سنجیده می شود. جایگاه محصول مشخص می کند که سازمان ما در مقایسه با سازمان های رقیب چه سهمی از بازار را در اختیار دارد. به کمک این اطلاعات مدیریت سازمان استراتژی های لازم برای بقا ،یا تغییر محصول و یا ایجاد بازار جدید برای عرضه محصول را اتخاذ می نماید

دستورالعمل بازاریابی
نتیجه گیری

این نمونه دستورالعمل برای این می باشد که تحقیقات بازاریابی بایدبه چه شکلی صورت گیرد و سلسه مراتب آن مورد بررسی قرار گرفت با استفاده از دستورالعمل بالا این امکان به کارکنان و مدیران ارشد داده شده است تا بتوانند بدون هیچگونه ابهام و سردرگمی بازار را پیش بینی کرده و تصمیمات لازم را برای آن اتخاذ نمایند.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری – صابر خلیلی

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، مدیریت بازاریابی

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

 

تا کنون 1 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است.
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
آبان ۲۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۵ ق.ظ

بایدها و نباید های شراکت در کسب و کار

آبان ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۴۱ ق.ظ

گرفتن سود بانکی، منفعت یا خطر

آبان ۲۵, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۲۰ ب.ظ

مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۱:۳۸ ق.ظ

جنجال آموزش در مسیر کسب ثروت

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تئوری بز و تبلیغات در پیشرفت کسب و کار

آبان ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۲ ب.ظ

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا

آبان ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۰۵ ق.ظ

غلبه شعار بر شعور

ساعت ۱:۰۰ ق.ظ

۵ راهکار افزایش درآمد برای هوشیاران مالی

ساعت ۱۲:۴۷ ق.ظ

۲۰ هنری که در دنیا بیشترین درآمدزایی را دارند

آبان ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۷ ق.ظ

راهکارهای خودباوری ، فردایت را بساز

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تکنیک های افزایش فروش را از استاد ماهان تیموری بیاموزید

آبان ۲۱, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۵۱ ب.ظ

رازهای نهان وب سایت علی بابا در بازارهای جهانی

ساعت ۱۲:۳۵ ق.ظ

طرح کسب و کار یا همان بیزینس پلن را چگونه تهیه کنیم؟

آبان ۲۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۷ ق.ظ

روش های جدید تبلیغاتی شرکت گوگل

آبان ۱۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۲۰ ق.ظ

تاثیر آموزش‌های تیم ماهان تیموری بر موفقیت کسب و کار

آبان ۱۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۶ ق.ظ

کسب و کارهای زود بازده سال ۲۰۱۷

ساعت ۱:۰۰ ق.ظ

راه اندازی کسب و کار با توصیه های استاد ماهان تیموری

آبان ۱۶, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۰ ق.ظ

شگفت انگیزترین بانوان کار آفرین ایران و موفقیت های بزرگ آن ها در کسب و کار

ساعت ۱:۰۴ ق.ظ

درآمدزایی اگر جدی گرفته می شد…

آبان ۱۵, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۳ ق.ظ

کسب و کار خانه بازی مخصوص کودکان

آبان ۱۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۰۳ ب.ظ

۸ روش بازاریابی رایگان

ساعت ۱۱:۳۷ ق.ظ

آشغال های ذهنت رو دور بریز

ساعت ۱:۰۶ ق.ظ

کارمند چگونه کارآفرین می شود؟

آبان ۱۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۸ ق.ظ

آموزش در مسیر ثروت است یا ثروت در مسیر آموزش؟

آبان ۱۱, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۴۲ ق.ظ

۱۸شغل پر درآمد جهان از نگاه اقتصاد دانان بزرگ