مشاوره بازاریابی

نکاتی ناب برای اهمیت مشاوره بازاریابی

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (3 votes, average: 3٫33 out of 5)
person صابر خلیلی access_time بهمن ۱۵, ۱۳۹۵ remove_red_eye 326 مشاهده comment بدون دیدگاه
زمان تقریبی مطالعه این مقاله حدود 5 دقیقه میباشد.

مقدمه

ما در این مقاله به بررسی نقش مشاوره بازاریابی می پردازیم. مشاوره بازاریابی و استفاده از کارشناسان مجرب در این بخش کسب درآمد ما را متحول خواهد کرد.

زاویه پنهان موفقیت
چرا باید مشورت کرد؟
با چه کسی باید مشورت کرد؟
ایا بازاریابی یک هدیه الهی و استعدادی غریزی است؟
اگر از زاویه بومی به موضوع بازاریابی و فروش (بخوانید معضل) بنگریم متوجه خواهیم شد که این یک استعداد درونی وغریزی است که افراد از طریق کمک گرفتن از ان میتوانند با نقض قوانین بازاریابی مثل قانون طبقه، توسعه خط، تصورات، عکس،  قربانی، تقسیم، موفقیت، شکست ،منابع و دیگر استرتژی ها(جک تروت و ال ریس) با اتکا به استعداد غریزی خود به پیروزی در بازار دست یابند.
اما اگر از زاویه دوربین جهانی به این مسئله بنگریم، خواهیم یافت که بازاریابی و فروش (هرکدام به صورت جداگانه) علم و مهارت هایی هستند قابل اکتساب.

بخش مدیریت بازاریابی در شرکت های بزرگ دارای کارشناس و صاحب نظرانی هستند که در صورت مراجعه به انها ،می توان انتظار دگرگون شدن هر کسب وکاری را داشت. چیزی که الزام اور نیست این نکته است که چرا خود این تئوریسین ها در رده بالای کسب وکار قرار ندارند؟ با مراجعه به قانون منابع از بازاریابی به روشنی در خواهیم یافت که ایده ها بدون دسترسی به منابع مالی ، فقط در حد رویا باقی خواهند ماند و ضمانتی برای تبدیل ان ها به هدف وجود ندارد.

بررسی اهمیت مشاوره بازاریابی

در بازار کنونی کشور، صاحبان کسب وکار ترجیح میدهند که با روش ازمون وخطا، پروژه های بازاریابی خود را پیگیری کنند، دقیقا مثل بیماری که اقدام به درمان خود سرانه خود میکند و از مراجعه به پزشک خودداری می کند. در چنین فضایی چقدر شانس برای رشد و بالندگی هر کسبی وجود خواهد داشت؟

بسیاری از سازمانها وقتی به اهمیت مشاوره بازاریابی پی می برند که بیمار نیاز مبرمی به بستری شدن و انجام عمل جراحی دارد، در حالی که پیش از این می توانست با یک قرص یا امپول،بهبودی خود را بازیابد!

دقیقا به همین دلیل است که پروژه های مشاوره ای در بازار ما ،هزینه بر و زمانبر هستند.

بسیاری از ما از معضلات روانشناسی زجر می بریم و در طول سال مبالغ زیادی را از دست می دهیم،اما به دلیل غروری که در فرهنگ ما نهادینه شده،حاضر نیستیم با صرف هزینه ای حدود ۵۰هزار تومان در ماه به مشاور مراجعه کنیم!

این غرور نهادینه شده،بزرگترین عاملی است که نقض میکند تمام قوانین و ضوابط کلاسیک ارائه شده در دنیارا. اصرار ما به اختراع چرخ ( از نو) برای ساخت ماشین را می ماند که همیشه ما را از موفقیت دور نگه می دارد.

نکته

مهمترین نکته برای مشاوره بازاریابی این است که با پذیرش ساده این نکته که فروش و بازاریابی یک مهارت قابل اکتساب است و اصلا و ابدا نکته ای پیش پا افتاده در کسب و کار ما نیست، می توانیم تمام کسب و کارمان را متحول کنیم. اصرار ما درباره این موضوع، دقیقا استاد مرا به یاد این مطلب می انداخت: ما دانش اموزی هستیم که به مدرسه نمی رویم و کتاب هم نمی خوانیم،اما در ازمون پایانی انتظار کسب نمره ۲۰ و متمایز بودن از دیگران را داریم! کدام یک از ما بدون اموزگار الفبا را اموخته است؟

و ایا همه اموزگاران در نهایت به رتبه پروفسور حسابی خواهند رسید؟ پس بی شک اموزگاران این فخر علمی ما، در مدارج و مراتب بالاتری از وی قرار گرفته اند. (البته با ادای احترام به این گرامیان که افتخاری بزرگ وملی را برای ما پرورش داده اند)پس چرا ما همه ان ها را نمی شناسیم؟

مشاوره بازاریابی

قانون منابع برای بررسی مشاوره بازاریابی

با توجه به قانون منابع، باید حتما مشاوره گرفت. باید از این زاویه نیز به این موضوع نگریست؛یکی از مثال هایی که استادم همیشه به کار می برد این بود: یک صفحه شطرنج جلوی شما باز است و ساعت هاست نمی توانید حرکت جدیدی انجام دهید،اما ناگهان شخصی از بیرون حرکتی سرنوشت ساز را به شما پیشنهاد می دهد که نتیجه بازی را عوض میکند، پرسش اینجاست: ایا او از شما تواناتر است؟ باهوش تر؟ با استعداد تر؟ یا…؟

یا این که چون تمام انرژی اش صرف این صفحه نشده با فکری بازتر و اموزش دیدن بیشتر از شما توانسته به شما کمک کند؟
اهمیت مشاوره گرفتن تا حدی است که بزرگترین شرکت های دنیا که دارای برند معروفی نیز می باشند در بخش های تحقیق و توسعه خود، تیم های جداگانه ای برای هر گوشه پنهان بازار،در نظر می گیرند، به ان ها حقوق پرداخت میکنند تا به ایده های نو دست بیابند.

چقدر در همایش های بیزینس و موفقیت شرکت می کنیم؟ چقدر ما از مشاوره بازاریابی استفاده می کنیم؟ سازمان های رقیب که از ما موفق ترند ، چقدر به این مسائل اهمیت می دهند؟

مثال معروف تیز کردن اره را به خاطر بیاورید (اگر نشنیده اید در اینترنت می توانید جستجو کنید) ما چه زمانی را برای تیز کردن اره هایمان در نظر گرفته ایم؟ از چه روش هایی برای این کار بهره می گیریم؟
ایا این درست است که از نصایح بزرگان فقط دو مطلب بدون زیر ساخت را عاریه گرفته ایم؟؛«من می توانم!»« من بهترینم!»اما توانستن نیاز به زیر ساخت دارد و ما به صورت پیا پی تاکید میکنیم که ما بهترینیم زیرا همه چیز را می دانیم، ان هم بدون تحقیق و اموزش!

نتیجه گیری

با توجه به بازار موجود ما ثابت کردیم که نمی توان با نگاه کردن به یک کتاب به محتوای ان پی برد. ما مدل ها و الگوهای جهانی کسب وکار را تنها می نگریم و ان ها را از روی جلد بسته کتاب نمونه برداری می کنیم و با تلفیق این نمونه های ناشناخته با استعداد های غریزی خود انتظار خلق یک شگفتی را داریم، شگفتی ای که دنیا را بلرزاند، ما به ترجه هر کتابی علاقه نشان می دهیم بی ان که تلاش کنیم نخست ان را بخوانیم و بعد از خواندن از کسی که در این مسئله مهارت و توانایی دارد بخواهیم ان را برای ما تفسیر کند!!!
این همان زاویه پنهان موفقیت در فروش وبازاریابی است که دانسته ان را نادیده می گیریم!

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری – مهدی دادفر

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، قدرت بیان

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

هنوز دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاهی میگذارد
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
تیر ۷, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۲۸ ب.ظ

کسب و کار و ازدواج

ساعت ۲:۰۱ ب.ظ

تئوری عقاب ها (قسمت اول)

تیر ۴, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۳۱ ب.ظ

چگونه یک میلیاردر باشیم

تیر ۳, ۱۳۹۶
ساعت ۶:۲۷ ب.ظ

استرس شروع کسب و کار

تیر ۱, ۱۳۹۶
ساعت ۶:۳۰ ب.ظ

انضباط فردی

خرداد ۲۹, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۴۳ ب.ظ

اشتباهات یک مدیر

خرداد ۲۶, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۵۱ ق.ظ

چرا ثروتمندان هرروز ثروتمندتر و فقیران هرروز فقیرتر میشوند(قسمت سوم)

خرداد ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۴۴ ق.ظ

۵ راهکار طلایی در فرآیند هدف گذاری

خرداد ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۸ ق.ظ

سوالات هوش مالی (ویژه شرکت کنندگان دوره)

ساعت ۱۰:۰۴ ق.ظ

چرا ثروتمندان هرروز ثروتمندتر و فقیران هرروز فقیرتر میشوند (قسمت دوم)

خرداد ۲۰, ۱۳۹۶
ساعت ۴:۱۳ ب.ظ

چرا هرروز ثروتمندان ثروتمندتر میشن و فقیران فقیرتر میشن

خرداد ۱۴, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۶ ق.ظ

ماری جوانا بزرگترین سم در بین جوانان

خرداد ۲, ۱۳۹۶
ساعت ۶:۵۲ ب.ظ

چگونه درعرض سه سال میلیاردر شدم (جلسه سوم)

اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۴۹ ب.ظ

چگونه در عرض سه سال میلیاردر شدم (قسمت دوم)

اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۶
ساعت ۲:۲۶ ب.ظ

چگونه در عرض سه سال میلیاردر شدم (قسمت اول)

اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۵۷ ق.ظ

کتاب نصفه نیمه های ثروتمند

ساعت ۱۱:۵۴ ق.ظ

کتاب توقف در سرتاسر مسیر ممنوع!

ساعت ۱۱:۵۰ ق.ظ

کتاب متخصص شغلتان شوید

ساعت ۱۱:۴۷ ق.ظ

کتاب تاثیر دعا و خیر خواهی در کسب ثروت و آرامش

ساعت ۱۱:۴۰ ق.ظ

کتاب مهارت درخواست کردن

ساعت ۱۱:۲۴ ق.ظ

کتاب زندگیت رو چرخ خودت میچرخه یا دیگران ؟!

ساعت ۱۱:۲۱ ق.ظ

کتاب راز یک میلیون دلاری من

ساعت ۱۱:۰۸ ق.ظ

کتاب پرواز با عقاب ها

ساعت ۱۱:۰۴ ق.ظ

کتاب توقف در سرتاسر مسیر ممنوع

اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۴۹ ق.ظ

رمز گشایی از علل بیکاری ناهوشیاریان مالی