مدیریت در بازاریابی
مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله ۴ دقیقه می باشد

مقدمه

در این مقاله بررسی خواهیم کرد که مدیریت در بازاریابی سازمان از چه اهمیتی برخوردار است. و ما برای توسعه کسب و کار خود باید مدیریت در بازاریابی سازمان خود را جدی بگیریم. در دنیای کسب و کار از هر ۱۰۰ نفری که کاری را شروع می کنند، فقط ۴ درصد از آنان می توانند به موفقیت دست پیدا کنند، این امر بیشتر به خاطر نداشتن مشتریان کافی ناشی می شود، تعداد کمی از افراد به خاطر نداشتن اجناس خوب مجبور می شوند کسب و کار خود را تعطیل کنند.

در اینجا سوالی که پرسیده می شود این است که چطور می شود شخصی کاری را شروع کند و با اینکه هنگام ورود به آن کار بررسی های مختلف را انجام داده است، اما مشتری کافی برای کار خود را پیدا نمی کند.؟؟ جواب این سوال به مدیریت در بازاریابی این افراد برمی گردد. این افراد نمی دانند که چطور باید خود را به دیگران بشناسانند و محصولات خود را معرفی کنند. پس نمی توانند به کسب درآمد برسند.

اهمیت مدیریت در بازاریابی

 
رشد کسب و کار که از وظایف اصلی مدیریت سازمان می باشد، بخش بازاریابی مهمترین وظیفه یک مدیر است. مدیر باید بتواند استراتژی هایی طراحی کند تا برند سازمان به خوبی به جامعه معرفی گردد و همه سازمان را بشناسند، و از این طریق بتواند سود و ثروت را به سازمان برگرداند. همانطوری که دوچرخه سواری برای پیمودن مسیری اگر رکاب نزند، از حرکت باز می ایستد و زمین می خورد، رکاب کسب و کار سازمان نیز بازاریابی می باشد.

باید تغییری در نگرش و دیدگاه خود ایجاد کنید. اگر شما یک دندانپزشک هم که باشید، مهمترین وظیفه شما بازاریابی کار خود است نه دندانپزشکی، اگر شرکت برنامه نویسی دارید کار شما بازاریابی است  نه برنامه نویسی. باید بدانیم که مردم زمانی به ما روی خواهند آورد که ما را به درستی بشناسند و ما بتوانیم در حد نیازهای آنان پاسخگویشان باشیم. اما باید بدانیم که چطور می توانیم خود را بازاریابی کنیم.

مدیریت در بازاریابی
مهمترین مشکل اصلی شرکت ها

دو هدف اصلی و مهم تبلیغات افزایش سریع فروش و برندسازی و معروفیت بیشتر می باشد. بسیاری از شرکت ها برای بازاریابی کار خود از شرکت های بزرگ الگو برداری می کنند. کار شرکت های بزرگ خارجی بیشتر برندسازی می باشد تا بتوانند محصول خود را در بازار جهانی عرضه کنند، بنابراین اگر ما بخواهیم این کار را در سازمان خود انجام دهیم کل بودجه خود را از دست خواهیم داد. ما باید ابتدا شرایط بازار را شناسایی کنیم و از این طریق شیوه بازاریابی خود را انتخاب کنیم.

چیزی که در حال حاضر در کشور ما جواب می دهد ما باید روی افزایش سریع فروش خود کار کنیم. حتی برای شرکت های بزرگ نیز برندسازی در ایران پاسخگو نمی باشد. این نوع تبلیغات مخصوص فروش در شرایط سخت اقتصادی می باشد. بنابراین گام اول این است که شرایط بازار خود را شناسایی کنیم. از دید پیتر دراکر مهمترین کار مدیریت کسب و کار بازاریابی و نوآوری می باشد. یک مدیر می تواند هرکاری را ، به جز این دو کار را واگذار کند.

افزایش فروش

مهمترین مسئله مدیریت در بازاریابی سازمان افزایش سریع فروش می باشد. افزایش سریع فروش نیازمند بازاریابی مستقیم می باشد. بازاریابی مستقیم یعنی رساندن پیام مناسب از طریق رسانه های مناسب به مخاطب مناسب. وقتی ما می بینیم کسب درآمد یک شرکت با مشکل جدی مواجه شده است مشکل این است که یا بلد نیست پیام مناسبی درست کند، یا از رسانه های مناسب استفاده نمی کند و یا مخاطب خودش را درست شناسایی نکرده است. در این مقاله به شرح جزئی هرکدام از موارد می پردازیم، شرح کلی آن در مقالات بعدی برای شما ارائه خواهیم داد. ما باید به طور کل نگاه خود را نسبت به کسب درآمد و افزایش ثروت عوض کنیم. ما باید به سیستم سازی فکر کرده و بتوانیم سیستمی به مسائل نگاه کنیم.

رسانه ها

مهمترین مسئله برای مدیریت در بازاریابی سازمان انتخاب رسانه مناسب می باشد. رسانه های کلاسیک را رها کرده و دید خود را نسبت به این مورد عوض کنید هر چیزی می تواند رسانه تبلیغاتی سازمان ما باشد. باید بتوانیم با خلق ایده های نو از خیلی چیزهای ساده برای تبلیغات خود استفاده کنیم تا بتوانیم موثرترین پیام را به مخاطبان انتقال دهیم.

مخاطبان

بحث دیگری که برای مدیریت در بازاریابی سازمان حائز اهمیت می باشد انتخاب مخاطب مناسب می باشد. در انتخاب مخاطبان قانون بیست هشتاد پارتو بسیار حائز اهمیت است. هشتاد در صد سود شرکت مربوط به بیست درصد از مشتریان می باشد. هرچه ما مخاطبین خود را خاص تر انتخاب کنیم فروش ما بیشتر خواهد شد.

پیام های بازاریابی

ما باید بتوانیم پیغام های اثر گذاری را به مخاطبان خود منتقل کنیم. اکثر پیام هایی که الان وجود دارد تقلیدی می باشد و یا این پیغام ها نمی توانند پیام مناسب را به مخاطب منتقل کنند. اگر مخاطب بتواند به درستی پیام ها را دریافت کند کار بازاریابی سازمان ما بسیار ساده خواهد شد.

نتیجه گیری

مدیریت در بازاریابی مستلزم شناخت بازار و همچنین اهداف سازمان می باشد. برای اینکار ما نباید از شرکت های بزرگ خارجی تقلید کنیم. وقتی به رسانه های رایج نگاهی می اندازیم پیام های جذابی را از برندهای آنان دریافت می کنیم. اما باید بدانیم که این سازمان ها کسب و کار فوق العاده ی خود را از گذشته های دور آغاز کرده اند و بازار اهداف آنان چیز دیگری می باشد. ما باید به طور ملموس پیام خود را به مخاطبین خود منتقل کنیم و اگر در این زمینه موفق نباشیم ممکن است تمام سرمایه خود را از دست بدهیم.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری – صابر خلیلی

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، سیستم سازی

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

تا کنون 1 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است.
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
آبان ۲۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۵ ق.ظ

بایدها و نباید های شراکت در کسب و کار

آبان ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۴۱ ق.ظ

گرفتن سود بانکی، منفعت یا خطر

آبان ۲۵, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۲۰ ب.ظ

مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۱:۳۸ ق.ظ

جنجال آموزش در مسیر کسب ثروت

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تئوری بز و تبلیغات در پیشرفت کسب و کار

آبان ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۲ ب.ظ

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا

آبان ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۰۵ ق.ظ

غلبه شعار بر شعور

ساعت ۱:۰۰ ق.ظ

۵ راهکار افزایش درآمد برای هوشیاران مالی

ساعت ۱۲:۴۷ ق.ظ

۲۰ هنری که در دنیا بیشترین درآمدزایی را دارند

آبان ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۷ ق.ظ

راهکارهای خودباوری ، فردایت را بساز

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تکنیک های افزایش فروش را از استاد ماهان تیموری بیاموزید

آبان ۲۱, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۵۱ ب.ظ

رازهای نهان وب سایت علی بابا در بازارهای جهانی

ساعت ۱۲:۳۵ ق.ظ

طرح کسب و کار یا همان بیزینس پلن را چگونه تهیه کنیم؟

آبان ۲۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۷ ق.ظ

روش های جدید تبلیغاتی شرکت گوگل

آبان ۱۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۲۰ ق.ظ

تاثیر آموزش‌های تیم ماهان تیموری بر موفقیت کسب و کار

آبان ۱۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۶ ق.ظ

کسب و کارهای زود بازده سال ۲۰۱۷

ساعت ۱:۰۰ ق.ظ

راه اندازی کسب و کار با توصیه های استاد ماهان تیموری

آبان ۱۶, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۰ ق.ظ

شگفت انگیزترین بانوان کار آفرین ایران و موفقیت های بزرگ آن ها در کسب و کار

ساعت ۱:۰۴ ق.ظ

درآمدزایی اگر جدی گرفته می شد…

آبان ۱۵, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۳ ق.ظ

کسب و کار خانه بازی مخصوص کودکان

آبان ۱۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۰۳ ب.ظ

۸ روش بازاریابی رایگان

ساعت ۱۱:۳۷ ق.ظ

آشغال های ذهنت رو دور بریز

ساعت ۱:۰۶ ق.ظ

کارمند چگونه کارآفرین می شود؟

آبان ۱۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۸ ق.ظ

آموزش در مسیر ثروت است یا ثروت در مسیر آموزش؟

آبان ۱۱, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۴۲ ق.ظ

۱۸شغل پر درآمد جهان از نگاه اقتصاد دانان بزرگ