با عرض پوزش تصویر مقاله اصول و ابعاد کارآفرینی به درستی بارگزاری نشد

اصول و ابعاد کارآفرینی

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (No Ratings Yet)
person عباس حبیبی access_time آبان ۳, ۱۳۹۵ remove_red_eye 344 مشاهده comment بدون دیدگاه

مدت زمان تخمینی مطالعه ی مقاله اصول و ابعاد کارآفرینی ۱ دقیقه می باشد 

مقدمه :

اصول و ابعاد کارآفرینی ؛ در جهان امروز دانایی و خلاقیت دو بال صعود یک جامعه استاز کارآفرینی به عنوان محصول خلاقیت و دانایی یاد می شود که باعث توسعه کشورهای پیشرو گردیده است زیرا با استفاده از نیرو فکر، خلاقیت و ابتکار که در یک کلمه کارآفرینی است ،می تواند اقتصاد را توسعه و باعث افزایش بهره وری و ایجاد اشتغال و رفاه اجتماعی باشد .

مقاله اصول و ابعاد کارآفرینی را در ادامه بخوانید … 

تعریف کارآفرینی:

جان باتیست اسی می گوید:کسی که ابزار تولید را فراهم می آورد کارآفرین نام دارد .

فرانک نایب می گوید :

کارآفرینان تلاش می کنند تغییرات بازار را پیش بینی نموده و براساس آن وارد عمل شوند .

تعریف کارآفرینی از مرکز کارآفرینی دانشگاه میامی در اوهایو :

کارآفرینی یک فرایند است از توسعه یک نگاه جدید به زندگی ، نگاهی که ممکن است یک ایده خلاقانه ،یک فرصت ساده روش های بهتری برای انجام کاری باشد .که نتیجه نهایی آن ایجاد یک بنگاه است .

تعریف نهایی :

کارآفرینی سازمان دهی تولید و اعمال شیوه های نوین و سود آور و مقابله با خطرات احتمالی در فعالیت های اقتصادی است .

انواع کارآفرینی :

۱-کارآفرین مستقل:

کسی است که مسئولیت اولیه وی جمع آوری منابع لازم برای شروع کسب و کار است به عبارت دیگر کارآفرین ،فردی است که شرکت را ایجاد و اداره می کند و هدف اصلی اش سود آوری و رشد است  .اصلی ترین مشخصه این کارآفرین نوآوری است .کارآفرین فردی شخصی است که توانسته است ایده جدید خود را در صنعت به صورت محصول یا خدمات در قالب تاسیس شرکت یا کارخانه ارائه نماید.کارآفرین فردی شخصی است که بهترین موقعیت های تجاری را کشف کند و روش استفاده از این فرصت ها را بداند .این افراد معمولا داری استعداد ، خلاقیت ، ابتکار و سازماندهی و مدیریت بالایی هستند

۲-کارآفرین سازمانی :

شخصی است که تحت حمایت یک شرکت ، محصولات ، فعالیت ها و تکنولوژی جدید را به بهره برداری می رساند .

هانس شول هامر کارآفرین سازمانی را اینطور تعریف می کند :فعالیت هایی که به طور صریح از حمایت قانونی و منابع سازمانی در جهت تلاش های نوآورانه برای ارائه محصول جدید ، رشد ، بهبود محصول و فرایندهای جدید تولید ، برخوردار می گردد .

ویژگی های کارآفرین :

۱-خوداتکایی :

اولین خصوصیت یک کارآفرین موفق می باشد . با کمک این نیرو کارآفرین می تواند به مبارزه با سختی ها بپردازد

۲- نیاز به انجام دادن و بدست آوردن :

کارآفرینان همواره نیاز دارند که محصول یا فرصتی را ایجاد کنند تا پیچیده ترین کارهایی که ممکن است در تولید یک محصول یا خدمت به آن لازم باشد .

۳- استفاده از نهایت بهره وری :

یکی از بهترین ویژگی های کارآفرین استفاده از نهایت بهره وری است ، یک کارآفرین همواره می خواهد از وقت خود بهترین استفاده را کند .

۴- تحمل ریسک :

از دیگر ویژگی های یک کارآفرین است . یک کارآفرین می تواند ریسک ناشی از شکست را پذیرفته و تحمل نماید .

ریسک در دو دسته قرار می گیرد : ۱ – حیثیتی  ۲- مالی

۵- کارآفرینان شکارچی فرصت ها هستند :

کارآفرین می تواند میان اتفاقات تمایز قائل شود و از دل فرصت ها ایده ای را خلق کند و آنرا عرضه کند .

۶-نیاز به پیشرفت :

کارآفرینان زمانی که فعالیت اقتصادی را نیز راه اندازی می کنند آنها متوقف نمی شوند نیاز دارند که به پیشرفت های جدید تر دست پیدا کنند .

۷- توانایی کنترل خود را دارند :

تحقیقات نشان داده که کارآفرینان بیشتر از آنکه محیط بیرون را کنترل و مدیریت کنند . برخودشان تسلط دارند . اثر جانبی این خاصیت می تواند همان قدرت کنترل بر محیط نیز باشد .

۸-آنها به هدف نگاه می کنند :

آنها شب و روز در حال فکر کردن به اهداف خود هستند و تمرکز خود را برای موفقیت در اهدافشان می گذارند .

۹-کارآفرین توانایی تشخیص اولیت ها را دارد:

آنها خوب می دانند چه کاری چه موقعی باید انجام شود و حاضر هستند بر سر این موضوع با دیگران بحث کنند .

۱۰-خوش بینند :

یکی از صفات بارز و مهم کارآفرین ، خوش بینی آنهاست برای همین اکثر کارآفرینان جوان هستند علت این امر آنست که در هنگام برخورد با مشکل بدون آنکه ذهن خود را مخدوش کند مبارزه می کند تا آن را از میان بردارد .حتی اگر مشکل بزرگ باشد با خود می گوید : در بهترین و اولین فرصت آنرا حل می کنم .

۱۱- کارآفرینان شجاعت دارند :

کارآفرینان زمانی تصمیم می گیرند که کاری را انجام دهند چه شکست بخورد چه موفق شود ؟ آنها باید شجاعت آنرا داشته باشند که کارشان را اجرا کنند . شجاعت باعث می شود شخص در نمیه راه منصرف و مایوس نشود .

۱۲-آنها معمولا قدرت تحمل بالایی دارند :

این قدرت تحمل از مسائل کاری شروع شده و به مسائلی در اجتماع و خانواده او رخ می دهد درگیر خواهد شد . قدرت جاذبه ایجاد می کند در حالی که عدم داشتن آن فرد را مجذوب می کند .

مثلا اگر کسی قدرت تحمل بالایی نداشته باشد در یک شرکت یا یک سازمان دولتی بدون جنبش خواهد شد .

۱۳-کارآفرین انگیزه داخلی بالایی برای انجام کارها دارد :

باید دقت نمود که اگر فردی دارای انگیزه بسیار قوی برای انجام کاری باشد وآن انگیزه در درون آن نباشد در هر لحظه ممکن است فرد آن کار را رها کند .اما باید توجه کرد یک نیروی انگیزشی درون کارآفرین وجود دارد و تا زنده هست به فعالیت خود ادامه می دهد .مثلا اگر خورشید برود زمین سرد می شود اما اگر زمین برود خورشید همچنان گرم باقی خواهد ماند .  

نتیجه گیری:

در مقاله اصول و ابعاد کارآفرینی ، به بررسی کارآفرینی ، ویژگی های کارآفرینان و نحوه تفکر کارآفرینانه پرداخته ایم و می توانیم با متوجه شدن این اصول شناخت بیشتری از شخصیت کارآفرینان داشته باشیم . 

با تشکر از توجه شما امیدواریم از مقاله اصول و ابعاد کارآفرینی لذت برده باشید.

نویسنده : عباس حبیبی   –  ماهان تیموری

           چنانچه موفق به اتمام مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید ، به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید .

 

دانلود PDF این مقاله 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

دانلود مقاله اصول و ابعاد کارآفرینی

تیم آموزشی ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزشهای کسب و کار ، کارآفرینی ،کسب و کار اینترنتی

 

هنوز دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاهی میگذارد
ارسال دیدگاه

11 − 7 =

ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۳۲ ق.ظ

هرم هوش مالی

اردیبهشت ۲, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۲۲ ب.ظ

ناهشیاری مالی اعتیاد خطرناک بسیاری از افراد

فروردین ۳۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۱۰ ب.ظ

یک راز درمورد هوش مالی و چند نکته دیگر

فروردین ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۱۸ ب.ظ

کسب و کار حوله یکبار مصرف

فروردین ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۳۲ ب.ظ

چرا همیشه یه جای کار میلنگه ؟؟؟

فروردین ۲۱, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۳۴ ب.ظ

نکات طلایی برای داشتن زندگی هدفمند

فروردین ۲۰, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۴۳ ب.ظ

آشنایی با انواع هدف

فروردین ۱۹, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۱۹ ب.ظ

منظور و هدف از زندگی شما چیست؟

فروردین ۱۶, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۲۱ ب.ظ

توصیه های عیدانه استاد تیموری برای برنامه ریزی اهداف

فروردین ۱۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۲۱ ق.ظ

بهترین نکات برای تقویت استعداد

فروردین ۱۱, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۵۶ ب.ظ

ایده های غیرمعمول ، انقلابی در آفرینش

فروردین ۱۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۱۴ ق.ظ

هدف |بی هدفی قاتل انسانهاست!

فروردین ۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱:۵۳ ب.ظ

۶ گام اساسی در مذاکرات کسب و کار

فروردین ۶, ۱۳۹۶
ساعت ۴:۰۹ ب.ظ

مقدمه ای بر آموزش بازاریابی

فروردین ۵, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۳۲ ب.ظ

ایده های انقلابی برای کسب و کار شما در سال جدید

اسفند ۲۹, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۱۷ ب.ظ

عیدی تیم آموزشی ماهان تیموری برای سال۹۶ تو دوست خوبم

اسفند ۲۸, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۲۱ ب.ظ

رابطه هوش مالی با عید

ساعت ۱۰:۵۲ ب.ظ

همه چیز درباره آمیخته بازاریابی

اسفند ۲۷, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۵۷ ب.ظ

ایده های طلایی برای هر کسب و کاری لازم است

اسفند ۲۶, ۱۳۹۵
ساعت ۶:۱۶ ب.ظ

تبلیغات دفاتر بیمه ، تبلیغات موثر چیست؟

اسفند ۲۵, ۱۳۹۵
ساعت ۴:۲۷ ب.ظ

۱۰ ایده ناب برای روانشناسی در مذاکره

اسفند ۲۲, ۱۳۹۵
ساعت ۶:۲۹ ب.ظ

مثل بقیه کار را رها نکن

اسفند ۲۰, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۵۲ ب.ظ

ایده های عالی فقط برای شما

اسفند ۱۹, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۴۹ ب.ظ

ایده خوب برای کسب و کار خوب

اسفند ۱۸, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۲۳ ب.ظ

۹ قانون مهم برای تبلیغات موفق