با عرض پوزش تصویر جزوه اصول و فنون مذاکره با مشکل مواجه است

جزوه اصول و فنون مذاکره

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (No Ratings Yet)
person سینا کنعانیان access_time مهر ۱۱, ۱۳۹۵ remove_red_eye 345 مشاهده comment بدون دیدگاه

جزوه اصول و فنون مذاکره

 

در جزوه اصول و فنون مذاکره  قصد دارم به نکات کلی و مفید که در مذاکرات شما کاربرد بسیار عالی دارند بپردازم .

 

خواسته های افراد ممکن است با هم در تضاد باشند ،اما اهداف و انگیزه های آنها میتواند با هم سازگار یا مکمل یکدیگر باشد.

 

بهترین مذاکره کنندگان همگی با تمرین و کسب مهارت به آن مرحله رسیده اند ،نه به دلیل داشتن ژن های مرغوب!

 

معمولا انسانها اولین پیشنهادتان را قبول نمکنند،بلکه معمولا کمی در آن اعمال نظر کرده و اصلاحاتی انجام میدهند.

 

همیشه قبل از مذاکره پیشنهاد اولیه خود را یاد داشت کنید.

 

میتوان هم زمان هر دو رفتار تعاملی و رقابتی را به کار گرفت.

 

پایین ترین حد قابل قبول خود را یادداشت کنید و با خود به جلسه ببرید تا بتوانید در موقع لزوم،به آن مراجعه کنید.

 

میتوانید همان اصولی که در مذاکره با مدیر بانک  به کار میبرید را در مذاکره با همکار یا همسر خود نیز به کار ببرید.

 

همیشه یک گزینه دیگر وجود دارد.مشکل اینجاست که گزینه دیگر ،حالت دلخواه و مورد نظر نیست. اما به هر حال گزینه ای پیش رو

 

داری.

 

برای حفظ و بهبود انتخابهایی که میتوانند جایگزین مذاکره فعلی شوندتلاش کنید.اگر این گزینه ها مورد توجه ویژه قرار

 

نگیرند،تضعیف شده و از بین خواهند رفت.

 

طرف مقابل دوست ندارد گزینه های دیگر خود را به عنوان تهدید به کار برید.

 

مذاکره کنندگان حرفه ای همواره گزینه های مختلفی را پیش رو قرار میدهند و همواره می کوشند این گزینه ها را بهبود بخشند.

 

زمانیکه گزینه های دیگر آشکار میشود ، طرف مقابل، روند مذاکره را کاملا در اختیار میگیرد.

 

خود را مانند یک مامور اطلاعات قسم خورده در نظر بگیرید که موظف است هرگز گزینه های دیگر خود را با کسی مطرح نکند،

 

و اگر نه مصالح کشور را به خطر انداختید!

 

در مجموع سه دلیل وجود دارد که ما را قانع می کند در مورد گزینه های دیگر خود دروغ نگوییم.

 

بدون اینکه چیزی لو دهید،طرف مقابل را متوجه کنید که گزینه های مناسب دیگری در اختیار دارید.

 

هنگامی که به گزینه های دیگر خود اشاره میکنید،از لحن تهدید آمیز استفاده نکنید.

 

بعضی افراد،قدرت خود در مذاکره را تنها در مهارتهای کلامی و بیان صریح خواسته هایشان می دانند.اما فراموش میکنند که طرف

 

مقابل نیز بی زبان نیست.

 

ناحیه توافق پذیری یک مذاکره محدوده ای است که از بیشترین قیمتی که خریدار حاضر به پرداخت آن است ، شروع شده و به کمترین

 

قیمتی که فروشنده حاضر به فروش خواهد بود خاتمه می یابد.

 

گزینه های غیر از مذاکره ، میگویند که چه زمان میز مذاکره را ترک کنید، نمی گویند که چه زمان قرارداد رو ی میز را امضا کنید.

 

در همه مذاکرات پیشنهادات خود و نیز طرف مقابل را به دقتثبت کنید.

 

اگر طرف مقابل ،امتیازی را که اعطا کردید ثبت نکرد،خودتان قلم را در دست گرفته و آن را در جایی که برای هر دو طرف قابل

 

مشاهده است، بنویسید.

 

معمولا ما در تلاش برای دستیابی به توافق و نشان دادن حسن نیت،امتیاز های بزرگ و زودهنگام به طرف مقابل اعطا میکنیم.

 

مرحله پیش مذاکره زمانی شروع میشود که طرفین یکدیگر را ملاقات کرده و تعارفات را آغاز میکنند.

 

هرکز خود را پیش از شنیدن پیشنهاد همکاری اسیر مذاکره نکنید.

 

سعی کنید با کسانی مذاکره کنید که بدون نیاز به کسب اجازه از شخصی دیگر ، اختیار لازم برای نهایی کردن توافق را دارند.

 

اکر هنوز صورت جلسه ای از تفاهم ها و توافق حاصل در جلسه تهیه و تنظیم نشده است ،این را به عنوان یک فرصت تلقی کنید و همه

 

موارد مورد توافق و نتیجه مذاکره را همراه با نامه تشکر،برای همه طرف های مذاکره ارسال کنید.

 

من ماهان تیموری هستم و در راه رسیدن به ثروت و آرامش سما را یاری میکنم.

 

آموزش ۷ جلسه ای زیر را از دست ندهید:

با عرض پوزش در بارگیری مشکلی رخ داده است.

 

 

 

 

هنوز دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاهی میگذارد
ارسال دیدگاه

سیزده + پنج =

ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
اسفند ۳, ۱۳۹۵
ساعت ۹:۵۶ ب.ظ

درِگوشی از تبلیغات کلیکی

اسفند ۲, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۱۴ ب.ظ

تابلوهای دیجیتالی تبلیغاتی ، ریش و قیچی دست خودتان

اسفند ۱, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۰۹ ب.ظ

با تبلیغات در سینما ، روی پرده بروید

ساعت ۱۲:۵۰ ب.ظ

پیش بینی آینده املاک (ماهان تیموری – حقیقت طلب)

ساعت ۹:۳۶ ق.ظ

کسب و کار خلبانی

بهمن ۳۰, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۵۱ ب.ظ

تبلیغات موبایلی ، با مشتری حرف بزنید

بهمن ۲۹, ۱۳۹۵
ساعت ۹:۵۴ ب.ظ

ایده یابی برای هرکسی ممکن است

ساعت ۱۲:۳۹ ب.ظ

آشنایی با روانشناسی مذاکره چاشنی پولسازی در بازاریابی

بهمن ۲۸, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۲۲ ب.ظ

بازاریابی با پادکست ، راحت شیپور بزنید

بهمن ۲۷, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۰۰ ب.ظ

بازاریابی شبکه های اجتماعی ، شاخه دار شوید

بهمن ۲۶, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۴۴ ب.ظ

با تبلیغات در مجلات ، اسکناس ها را ورق بزنید

بهمن ۲۵, ۱۳۹۵
ساعت ۵:۲۳ ب.ظ

کار افرینی فقط با یک ایده شروع می شود

بهمن ۲۴, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۳۴ ب.ظ

آیا از اسرار یواشکی کارت ویزیت حرفه ای چیزی میدانید؟؟؟

ساعت ۲:۱۲ ب.ظ

کسب و کار CD و DVD

ساعت ۱۰:۰۹ ق.ظ

پاسخ به چالش صد میلیونی هوش مالی در املاک

بهمن ۲۳, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۱۷ ب.ظ

تبلیغات با همایش ، رزمایش برتری

بهمن ۲۲, ۱۳۹۵
ساعت ۹:۴۳ ب.ظ

کسب ثروت با ایده پردازی خلاقانه

بهمن ۲۱, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۱۱ ب.ظ

قرعه کشی و اهدای جوایز ، خود را به صدر برسانید

بهمن ۲۰, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۴۰ ب.ظ

بازاریابی با تلفن ، صدای مشتری را از نزدیک بشنوید

بهمن ۱۹, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۴۵ ب.ظ

بازاریابی چریکی ، مشتری را شگفت زده کنید

بهمن ۱۸, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۴۳ ب.ظ

با پوستر تبلیغاتی ، چشم نواز شوید

بهمن ۱۷, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۲۳ ب.ظ

همکاری با خیریه پله پله تا آسمان زرین

ساعت ۱۰:۵۱ ق.ظ

کسب و کار یوسی مَس

بهمن ۱۵, ۱۳۹۵
ساعت ۶:۴۷ ب.ظ

نکاتی ناب برای اهمیت مشاوره بازاریابی

بهمن ۱۴, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۲۷ ب.ظ

بنر تبلیغاتی ، به مشتریان چشمک بزنید