بازاریابی در اینستاگرام ، ترفند های طلایی برای اینستاگرام حنایی

در: آموزش جامع تبلیغات | در تاریخ: ۱۶ دی ۹۵
مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله ۵ دقیقه می باشد

مقدمه

در این مقاله میخواهیم درباره بازاریابی در اینستاگرام برای شما بنویسیم. بازاریابی در اینستاگرام شاید برای خیلی از افراد، ناآشنا باشد. وقتی حرف از اینستاگرام می شود به یاد شبکه اجتماعی میافتیم که می توان در آن عکس آپلود کرد و ویدیوهای یک دقیقه ای قرار داد. اینستاگرام، شبکه ای اجتماعی است که به دلیل اینکه بیشتر بر روی عکس متمرکز می باشد می تواند به طریق بصری (چشمی) بر روی مخاطب اثر بگذارد پس ویژگی بصری آن اولین قدم برای استفاده از آن است تا در بازاریابی در اینستاگرام به کمک ما بیاید.

بازاریابی در اینستاگرام شبیه بازاریابی پیامکی، تراکت طلایی، بازاریابی با فاکس، بازاریابی تلفنی، بازاریابی شبکه ای و بازاریابی الکترونیکی نمی باشد. یک چیز در تمام آن ها مشترک است و آن بازاریابی محتوا می باشد یعنی ما هر شبکه اجتماعی داشیم باید محتوای خوب و با کیفیتی داشته باشیم تا بتوانیم مخاطبان خود را جذب کنیم و آن ها را تبدیل به پول کنیم.

ما از اینستاگرام می توانیم به عنوان یک فروشگاه یا بازار استفاده کنیم. شاید بگویید مردم از این کار خسته می شوند و اثرگذاری آن کم می باشد ولی اینطور نیست. درست است که مردم از تبلیغات خسته شده اند چون در طول روز هزاران تبلیغ به آن ها معرفی می شود ولی همیشه به سمت تبلیغاتی که برای آن ها متفاوت می باشد جذب می شوند. از این فرصت می توان استفاده کرد و محصول یا خدماتی را به آن ها عرضه کرد و در نهایت فروخت. اینستاگرام نیز مثل دیگر رسانه های تبلیغاتی دارای اصولی می باشد که در صورت رعایت آن ها می توان نتیجه مطلوب از آن گرفت. شما از طریق این رسانه می توانید ارتباط موثر با اعضا و مشتریان خود داشته باشید.

لطفا به ترفند های زیر کاملا دقت کنید.

 

 

بازاریابی در اینستاگرام

 

 

۹ ترفند طلایی برای اینستاگرام حنایی

۱٫از امکانات خود نهایت استفاده را ببرید

از صفحات اینستاگرام نهایت استفاده را ببرید و از آن به عنوان بازاریابی در اینستاگرام استفاده کنید. لینک آدرس سایت، ایمیل، کانال یا گروه تلگرام خود را در پروفایل خود بیاورید. می توانید هر چند وقت یکبار، لینک بعضی از صفحات پر مخاطب خود را در پروفایل خود قرار دهید. یادتان باشد که صفحه خود را زیاد شلوغ نکنید تا مخاطب از آن فرار کند.

۲٫بازدید کننده ها را خیره کنید

اینستاگرام بر  پایه عکس پایه ریزی شده است پس، از این موضوع می توان برای بازاریابی در اینستاگرام استفاده کرد. از عکس های با کیفیت و جالب استفاده کنید. در زیر عکس ها، حتما چند خط کوتاه، متنی بنویسید که مربوط به عکس باشد. عکس هایی استفاده کنید که بیننده را به آن خیره کند و توجه آن ها را برانگیزد و او را به فکر وادارد. عکس های شما بهتر است متفاوت از تمام صفحه های اینستاگرام کسانی باشد که در زمینه شما فعالیت می کنند.

۳٫پروفایل خود را بصورت کامل و واضح بنویسید

توصیه می شود که تمام قسمت های مختلف پروفایل خود را کامل بنویسید تا وقتی، کسی وارد صفحه اینستاگرام شما می شود بتواند خیلی واضح دید خوبی از شما و کسب و کار شما داشته باشد. قصد شما از راه اندازی صفحه اینستاگرام، آشنایی و معرفی خود به دیگرام می باشد. هر چه تعداد فالوورهای (دنبال کنندگان) بیشتر باشد اعتبار صفحه شما بیشتر می شود و شما با مخاطبین هدف بیشتر ارتباط برقرار می کنید.

مخاطبان هدف خود را از بین عموم مردم جدا کرده و آن ها را خاص کنید. به آن ها بگویید که با فالوی (دنبال کردن) صفحه شما قرار هست چه چیزی را بدست بیاورند. آن چیز، همان سود و بهره ای است که وقتی برای کسی چشمگیر باشد، کسی به سمتش می رود. شما با این کار، دنبال کننده های واقعی و وفادار خواهید داشت. سود آن ها از فالو کردن را باید بصورت کاملا دقیق و شفاف عنوان کنید.

۴٫تخفیف همیشه جواب می دهد حتی در مورد بازاریابی در اینستاگرام

همه تخفیف را دوست دارند و کسی منکر آن نیست. شما می توانید با نوع خاصی از تخفیف، فالوورهای خود را خاص کنید و برای آن ها ارزش بیشتری قائل شوید. از تخفیف در بازاریابی در اینستاگرام استفاده کنید و از آن بهره ببرید. اگر می خواهید محصولی را در سایت خود به فروش برسانید کافی است تخفیفی برای فقط فالوورهای اینستاگرام خود در نظر بگیرید. این کار دو خاصیت دارد :

۱٫هدایت اعضای اینستاگرام به صفحه خرید محصول در سایت

۲٫افزایش تعداد فالوورهای صفحه اینستاگرام

*شما با این کار، با یک تیر دو نشان را به هدف زده اید.

۵٫برای هر رسانه اجتماعی مطالب اختصاصی بنویسید

مطمئنا شما از رسانه های مختلفی برای تبلیغات استفاده می کنید. مثل تبلیغات اینترنتی، تبلیغات در گوگل، تبلیغات بنری، تبلیغات محیطی، تبلیغات در گوگل، تبلیغات در تلگرام و…

اغلب افراد محتواهای خود را در تمام رسانه های تبلیغاتی خود بصورت یکسان منتشر می کنند بدون اینکه هیچگونه تغییری در آن ایجاد کنند. وقتی کسی عضو یکی از رسانه های اجتماعی شما مثل فیسبوک یا توییتر باشد و ببیند که تمام مطالب آن شبیه آن یکی است رغبت چندانی به عضویت در همه آن ها ندارد. اگر امکان آن را دارید برای هر کدام از رسانه ها، فردی جداگانه قرار دهید. اگر امکان آن را ندارید پس، نهایت سعی خود را بکنید تا محتواها شبیه هم نباشند.

۶٫تغییر اساسی در عکس

شما می توانید در صفحه Social Post یا نتایج جستجوی اینستاگرام دیده شوید. برای این کار کافیست شما عکس پروفایل خود را حداکثر هر یک ماه یکبار عوض کنید. می توانید این تغییر را بر اساس مناسبت ها نیز انجام دهید و در عکس خود، قسمتی از نماد آن مناسبت را نمایش دهید. با این کار احتمال افزایش تعداد فالوورهای خود را زیاد کرده اید. این روش را می توانید برای لوگوی شرکت استفاده کنید. شما با این کار، بازاریابی در اینستاگرام را انجام داده اید.

۷٫در هر شغلی که هستید، آموزش دهید

کار شما هر چیزی که باشد مهم نیست. قطعا در کار خود ترفندهایی را بلد هستید که افراد عادی نمی دانند. آن ها را در صفحه اینستاگرام خود آموزش دهید. برداشت بقیه از این ترفندها این می باشد که شما نسبت به آن زمینه تسلط و تخصص دارید. محتوای شما می تواند بصورت متن یا ویدیوهای یک دقیقه ای باشد. شما با شناساندن خود به دیگران، بوسیله محتواها، بازاریابی در اینستاگرام را انجام می دهید.

۸٫در زمان های مناسب پست بگذارید

مخاطبین هدف شما دارای خصوصیات یکسانی می باشند. مثلا محدوده سنی، جنسیت و… . هر چه مخاطب هدف خود را با جزئیات بیشتری از عموم جدا کنید، بهتر می توانید روی آن ها اثر بگذارید و آن ها را جذب کنید.

با توجه به این مشخصات، زمان های معینی را برای پست گذاشتن انتخاب کنید. مثلا اگر مخاطب هدف شما کارمند است بازه زمانی مناسب برای او، بعد از وقت اداری می باشد.

۹٫هدایت به سایت

اگر سایت دارید از این مزیت استفاده کنید. تنها جایی از صفحه اینستاگرام که می توان در آن لینک گذاشت در قسمت بیوگرافی می باشد. از این امکان استفاده کنید و هم بازاریابی با اینستاگرام خود را کامل کنید و هم بازدیدکننده سایت خود را بالا ببرید. حتما در زیر محتواهای خود این موضوع را بنویسید تا بدانند کجا باید لینک سایت را پیدا کنند. هر چند وقت یکبار می توانید لینک صفحه های پر مخاطب خود را جایگزین لینک داخل پروفایل کنید.

 

این مطلب را حتما بخوانید :  با فاکس مارکتینگ مخاطب طلایی جذب کنیم

نتیجه گیری

۱٫در مورد بازاریابی در اینستاگرام ترفندهای بسیاری وجود دارد. ترفندهای گفته شده تنها بخشی از آن ها می باشند. برای بهتر کردن بازاریابی در اینستاگرام خود، هر چه بیشتر بدانید موفق تر عمل می کنید.

۲٫بازاریابی در اینستاگرام تنها یکی از روش های بازاریابی و تبلیغات شما باید باشد. از دیگر روش ها نیز با توجه به کسب و کار خود استفاده کنید.

 

چنانچه در مدت زمان تخمینی موفق به اتمام این مقاله نشده اید می توانید به سایت تست تندخوانی مراجعه کنید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده : محمد محمدی-ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، تبلیغات اینترنتی

نظرات شما نسبت به مقاله بازاریابی در اینستاگرام، ترفند های طلایی برای اینستاگرام حنایی برای تیم آموزشی ماهان تیموری ارزشمند و سازنده می باشد.

 

دانلود PDF

 

download

شما میتوانید این مقاله را در شبکه های اجتماعی زیر به اشتراک بذارید:

دیدگاه ها

هنوز هیچکس برای این نوشته دیدگاه نگذاشته است. اولین نفری باشید که دیدگاه میگذارید.
هنوز دیدگاهی نوشته نشده است. شما اولین نفر باشید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram