افزایش فروش برای رستوران ها

افزایش فروش برای رستوران ها با تراکت

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (No Ratings Yet)
person محمد محمدی access_time دی ۲۰, ۱۳۹۵ remove_red_eye 141 مشاهده comment بدون دیدگاه

مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله ۶ دقیقه می باشد

مقدمه

اینجانب محمد محمدی، مسئول بخش تبلیغات تیم آموزشی ماهان تیموری، دیروز به همراه همکارم جناب آقای صابر خلیلی یک تحقیق در زمینه تراکت و سیستم مدیریتی انجام دادیم. در این مقاله در مورد حیطه کاری خودم و اتفاقاتی که برایم افتاد صحبت می کنم. محدوده مورد نظر، متروی شریعتی تا بالا، و همینطور خیابان پاسداران می باشد. افزایش فروش برای رستوران ها راهی برای درک بهترنکات ریزی می باشد که به نظر چندان مهم نمی باشد ولی رعایت آن ها در کسب و کار ملموس می باشد.

در ابتدا به مغازه یکی از مشتری ها که با تیم آموزشی ما آشنا شده بود ملاقات کردیم. بعد از مدتی زمانی کوتاه دیدیم که مغازه ایشون شلوغ شده و نمی توانیم درست با ایشون صحبت کنیم. قرار شد در ساعت ۶ که نسبتا خلوت می باشد دوباره به آنجا مراجعه کنیم. از این فرصت استفاده کردیم و در محدوده نام برده شده شروع به تحقیق کردیم. بعضی از مورد های بررسی شده را برایتان عنوان می کنم. لطفا نظرات خود را درباره این مقاله و اتفاق هایی که افتاد به ما بگویید. نکات ذکر شده برای بهتر کردن افزایش فروش رستوران ها مفید می باشد. این نکات می تواند برای دیگر کسب و کار ها نیز استفاده شود. افزایش فروش برای رستوران ها بصورت تخصصی و در قالب تجربیات شخصی می تواند کسب و کار شما را بهبود دهد.

بررسی تراکت رستوران ها و فست فود ها

مورد اول : یه رستوران فست فود زنجیره ای (افزایش فروش برای رستوران ها)

یکی از اولین جاهایی که رفتیم یک رستوران فست فود ها بود. خیلی راحت تونستیم با مدیریت ارتباط برقرار کنیم. این یک نکته خیلی مثبت بود. برخورد پرسنل خیلی خوب بود. محیط تمیز بود. بعد از تقریبا ۲۰ دقیقه صحبت با ایشون به در مورد تبلیغات ایشون در مورد تراکت، این اطلاعات را بدست آوردم که تقدیمتون می کنم.

 

نکات مثبت:

۱ اندازه مناسب سایز کاغذ تراکت

۲ شکل مناسب لوگو از نظر طراحی و سادگی بر روی تراکت

۳ رنگ مناسب لوگو با توجه به کسب و کار بر روی تراکت

۴ داشتن شبکه های اجتماعی

۵ اندازه مناسب لوگو بر روی تراکت

۶ اندازه مناسب فونت

 

نکات نامناسب:

۱ جای نامناسب لوگو : بهترین جای ممکن برای لوگو، بالا و سمت راست می باشد

۲ عکس های نامناسب : عکس ها واقعی نبود و از اینترنت دانلود شده بود. بعضی از عکس ها بصورت مشخص، روی آن کار شده بود. عکسی از محیط نشستن وجود نداشت.

۳ رنگ روی تراکت : از رنگ آبی در طراحی تراکت زیاد استفاده شده بود. رنگ آبی باعث بی اشتهایی می شود.

۴ بهتر بود قیمت ها بصورت اعداد دو رقمی و بدون داشتن صفر، نوشته میشد. این موضوع از نظر روانشناسی باعث می شود تا مشتری با خیال راحتتری اقدام به انتخاب منو کند.

۵ نداشتن شعار

۶ نداشتن پیشنهاد ویژه در تراکت. پیشنهاد ویژه یکی از دلایل جذب مشتری به رستوران شما می باشد.

۷ واضح نبودن لوگوی شبکه های اجتماعی

۸ استفاده از، بیش از ۲ فونت متفاوت در نوشته ها : استفاده از بیش از این تعداد باعث بهم خوردن اجزای تراکت می شود.

 

مورد دوم : کافه رستوران (افزایش فروش برای رستوران ها)

زمان ورود ما به این رستوران بعد از ۱۲ ظهر بود. مدیریت حضور نداشت و کسی که به جای ایشون جوابگو باشد وجود نداشت. درخواست کردیم که تراکت شان را بگیریم و به ما تراکت دادند. جایی دنج و آرام بود. شیب پله ها تا رستوران مناسب بود. فضا، کم نور بود ولی تمیز بود. برخورد پرسنل مناسب بود.

 

نکات مثبت:

۱ ضخامت تراکت به حد کافی خوب

۲ جای آدرس و شماره تلفن مناسب

۳ استفاده از تعداد مناسب فونت ها

۴ استفاده از سایز مناسب فونت ها

۵ سادگی در طراحی

 

نکات نامناسب:

۱ رنگ نامناسب نوشته ها با توجه به کسب و کار : رنگ قهوه ای بود

۲ عکس های شلوغ : جزییات در عکس ها زیاد بود و عکس ها از فاصله دور گرفته شده است

۳ نداشتن لوگو

۴ نداشتن متن تراکت مناسب

۵ کوچک بودن عکس ها

 

 

افزایش فروش برای رستوران ها

 

مورد سوم : رستوران فست فود (افزایش فروش برای رستوران ها)

این رستوران دارای فضای مناسبی برای پذیرایی بود. برخورد پرسنل مناسب بود. جای تمیزی بود. رنگ محیط، اشتها برانگیز بود. مدیریت حضور نداشت و کسی که جای ایشون پاسخگو باشد وجود نداشت.نور رستوران مناسب بود. منو برای صبحانه نیز وجود داشت.

 

نکات مثبت:

۱ منوی صبحانه و نهار بصورت جداگانه

۲ استفاده از فونت مناسب

۳ استفاده از سایز فونت مناسب

۴ رنگ مناسب برای منوی صبحانه

۵ حضور در شبکه های اجتماعی

۶ استفاده از عکس های واقعی برای تراکت

 

نکات نامناسب:

۱ رنگ نامناسب برای تراکت با توجه به کسب و کار : رنگ قهوه ای بود

۲ جای نامناسب آدرس و تلفن : آدرس و تلفن روی تراکت دورو نوشته شده بود

۳ رنگ نامناسب برای لوگو : رنگ قهوه ای بود

۴ جای نامناسب لوگو : لوگو در وسط تراکت قرار داشت درصورتیکه باید بالا و سمت راست باشد

۵ اندازه بیش از حد بزرگ برای تراکت، هم برای بخش فست فود و هم صبحانه

۶ نوشتن جزییات محتویات مواد اولیه فست فود : برای تراکت اصلا ضروری نیست

 

مهم مهم

* در ابتدا من و همکارم وقتی به چند رستوران اول مراجعه کردیم با جبهه گرفتن آن ها مواجه شدیم. ما به داخل رستوران ها می رفتیم و خود را معرفی می کردیم و هدفمون رو از آمدن به آنجا مشاوره در زمینه  تبلیغات و سیستم مدیریتی عنوان می کردیم ولی بازخورد خوبی نداشت.

بعد از مدتی به این فکر افتادیم که با عنوان دیگه ای وارد آنجا بشویم. با این هدف که می خواهیم از آن ها راهنمایی بگیریم و به تجربه آن ها نیاز داریم. این عنوان خیلی جواب داد و توانستیم با آن ها ارتباط برقرار کنیم و بعد وارد فاز مشاوره دادن بشویم. ما قرار بود رایگان به آن ها مشاوره بدهیم ولی بودند رستوران هایی که حتی از گرفتن مشاوره رایگان خودداری می کردند. شاید خود را خیلی بالاتر از مشاوره گرفتن از کسی می دانستند در حالیکه وقتی وارد یکی از آن ها شدیم، حتی یک نفر هم مشتری وجود نداشت.

 

مورد سوم : کبابی (افزایش فروش برای رستوران ها)

این کبابی در خیابان اصلی قرار داشت. فضای داخل آن مناسب بود و نور کافی وجود داشت. مزیت رقابتی آن ها کیفیت بود. دارای مواد اولیه تازه بودند. نمونه دوغ و ماست خود را به ما دادند تا تست کنیم. واقعا با کیفیت بود.

 

نکات مثبت:

۱ استفاده از رنگ قرمز مناسب برای تراکت

۲ داشتن لوگو با طرح مناسب

۳ اندازه فونت مناسب

۴ قرار داشتن آدرس و تلفن در قسمت پشت تراکت و در پایین

۵ ضخامت مناسب ورق

۶ استفاده از تضاد رنگی مناسب

۷ برخورد مناسب مدیر

 

نکات نامناسب:

۱ استفاده از تمام فضای صفحه تراکت : این باعث شلوغی می شود

۲ استفاده از عکس شلوغ و با جزئیات : این کار باعث سردرگمی بیننده می شود

۳ استفاده از چند عکس مختلف در تراکت

۴ استفاده از، بیش از دو فونت برای تراکت

۵ جای نامناسب لوگو

۶ استفاده از اعداد با صفر های زیاد

۷ عکس های کاملا نامناسب و کوچک

۸ داشتن دو لوگو

۹ مشاهده نشدن مزیت رقابتی

۱۰ نداشتن شبکه های اجتماعی

 

نتیجه گیری

با رفتن به رستوران های مختلف مشاهده شد که اکثر آن ها مشکلات پایه ای زیادی دارند و نیز انعطاف پذیری کمی دارند. حتی معدود از آن ها از رسانه های تبلیغاتی استفاده نمی کردند. مثلا : بازاریابی پیامکی، تراکت طلایی، تبلیغات در تلگرام، تبلیغات در اینستاگرام، تبلیغات اینترنتی و…

بعضی از آن ها حتی از نحوه ارتباط با مشتری اطلاعی ندارند. در هنر مذاکره نسبتا ضعیف هستند و این قطعا در کسادی آن ها موثر است. آن ها باید یاد بگیرند تا ارتباط موثر با مشتریان خود داشته باشند. تقریبا در هیچ یک از رستوران ها، چیزی به اسم هدایای تبلیغاتی وجود نداشت.

هر کدام از رسانه های تبلیغاتی می تواند قابلیت بازبینی و بازطراحی داشته باشند. مثلا در اس ام اس مارکتینگ می توان جوری برای آن طراحی کرد که بعد از پرداخت فاکتور مشتری، اس ام اسی به عنوان تشکر از مشتری ارسال شود. این یعنی، بازاریابی اس ام اسی.

انعطاف پذیری در رسانه های تبلیغاتی، می تواند راهکاری برای بهبود کسب و کار شما عزیزان باشد. در این مقاله سعی کردیم تا افزایش فروش برای رستوران ها را در قالب یک تجربه شخصی به شما ارائه کنیم. لطفا نظر خود را درباره این مقاله به ما بگویید. ما به نظر شما به عنوان کارشناس احتیاج داریم.

 

چنانچه در مدت زمان تخمینی موفق به اتمام این مقاله نشده اید می توانید به سایت تست تندخوانی مراجعه کنید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده : محمد محمدی-ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، تبلیغات اینترنتی

نظرات شما نسبت به مقاله افزایش فروش برای رستوران ها با تراکت برای تیم آموزشی ماهان تیموری ارزشمند و سازنده می باشد.

 

دانلود PDF

 

download

هنوز دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاهی میگذارد
ارسال دیدگاه

سه + یک =

ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۳۲ ق.ظ

هرم هوش مالی

اردیبهشت ۲, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۲۲ ب.ظ

ناهشیاری مالی اعتیاد خطرناک بسیاری از افراد

فروردین ۳۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۱۰ ب.ظ

یک راز درمورد هوش مالی و چند نکته دیگر

فروردین ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۱۸ ب.ظ

کسب و کار حوله یکبار مصرف

فروردین ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۳۲ ب.ظ

چرا همیشه یه جای کار میلنگه ؟؟؟

فروردین ۲۱, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۳۴ ب.ظ

نکات طلایی برای داشتن زندگی هدفمند

فروردین ۲۰, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۴۳ ب.ظ

آشنایی با انواع هدف

فروردین ۱۹, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۱۹ ب.ظ

منظور و هدف از زندگی شما چیست؟

فروردین ۱۶, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۲۱ ب.ظ

توصیه های عیدانه استاد تیموری برای برنامه ریزی اهداف

فروردین ۱۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۲۱ ق.ظ

بهترین نکات برای تقویت استعداد

فروردین ۱۱, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۵۶ ب.ظ

ایده های غیرمعمول ، انقلابی در آفرینش

فروردین ۱۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۱۴ ق.ظ

هدف |بی هدفی قاتل انسانهاست!

فروردین ۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱:۵۳ ب.ظ

۶ گام اساسی در مذاکرات کسب و کار

فروردین ۶, ۱۳۹۶
ساعت ۴:۰۹ ب.ظ

مقدمه ای بر آموزش بازاریابی

فروردین ۵, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۳۲ ب.ظ

ایده های انقلابی برای کسب و کار شما در سال جدید

اسفند ۲۹, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۱۷ ب.ظ

عیدی تیم آموزشی ماهان تیموری برای سال۹۶ تو دوست خوبم

اسفند ۲۸, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۲۱ ب.ظ

رابطه هوش مالی با عید

ساعت ۱۰:۵۲ ب.ظ

همه چیز درباره آمیخته بازاریابی

اسفند ۲۷, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۵۷ ب.ظ

ایده های طلایی برای هر کسب و کاری لازم است

اسفند ۲۶, ۱۳۹۵
ساعت ۶:۱۶ ب.ظ

تبلیغات دفاتر بیمه ، تبلیغات موثر چیست؟

اسفند ۲۵, ۱۳۹۵
ساعت ۴:۲۷ ب.ظ

۱۰ ایده ناب برای روانشناسی در مذاکره

اسفند ۲۲, ۱۳۹۵
ساعت ۶:۲۹ ب.ظ

مثل بقیه کار را رها نکن

اسفند ۲۰, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۵۲ ب.ظ

ایده های عالی فقط برای شما

اسفند ۱۹, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۴۹ ب.ظ

ایده خوب برای کسب و کار خوب

اسفند ۱۸, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۲۳ ب.ظ

۹ قانون مهم برای تبلیغات موفق