مهمترین نکات مدیریت زمان

مهمترین نکات مدیریت زمان برای افزایش بهره وری

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (2 votes, average: 3٫00 out of 5)
person عباس حبیبی access_time آبان ۲, ۱۳۹۵ comment بدون دیدگاه

مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله ۶ دقیقه می باشد

مقدمه:

مهمترین نکات مدیریت زمان ، افزایش بهره وری و مدیریت زمان اگر شما در طول روز با مشکلات کمبود وقت مواجه می شوید یا اگر در طول روز وقت زیادی برای کارهای برنامه ریزی نشده یا تماس های ناخواسته صرف می کنید که ارزشی برای شما ندارند ادامه مقاله را بخوانید …

در این قسمت به  مهمترین نکات مدیریت زمان برای افزایش بهره وری می پردازیم

نکته اول: صبح ها زود تر ازخواب بیدار شوید . 

لورا وندرکام یکی از نویسندگان حوزه افزایش بهره وری و مدیریت زمان می گوید :  بعضی عوامل باعث شده تا صبح زمان خوبی برای به انجام رسیدن برخی کارها باشد .اگر در حال تلاش هستید که یک کار فوری یا یک پروژه را به پایان برسانید ، باید بدانید که در ابتدای صبح انرژی بسیار بیشتری نسبت به زمان های دیگر روز برای انجام آن کار در اختیار دارید . از دیگر مزایای زود بیدار شدن ، توانایی انجام کارهای بیشتر در طول روز است و بسیاری از اوقات که کارتان تا نمیه شب طول کشیده است را در قبل از غروب آفتاب انجام دهید و از باقی مانده وقت خود لذت ببرید .

 

 

مهمترین نکات مدیریت زمان

نکته دوم: با قاطعیت کارهایتان را اولویت بندی کنید .

 برنامه دقیق از کارهایی که باید در طول روز را انجام دهید بنویسید . برای اینکه بدانید چه زمانی چه کاری را باید انجام دهید کاملا ضروری است .گلیکمن متخصص مدیریت زمان می گوید :بسیاری از مردم برنامه واضح و روشنی  برای کارهایی که می خواهند انجام دهند ندارند .

او گاهی از افراد می پرسد :که با خود فکر کنند که کجا هستند ؟ کجا می خواهند بروند ؟ و چگونه  می توانند بروند ؟   او توضیح می دهد که : تنها چیزی که به ما کمک می کند اولویت بندی است و باعث می شود بدانیم مهمترین کاری که باید انجام دهیم چیست ؟ زیرا این کار باعث می شود با تمام قدرت روی کارهایمان متمرکز شویم .الویت بندی در کارها باعث تقویت حافظه کوتاه مدت خواهد شد

اولویت بندی منحصرا به برخی موارد نیست ، باید سعی کنید تمامی مراحل فعالیت های روزانه ی خودتان را بر اساس اولویت زمانبندی شوند تا به نتیجه دلخواه دست یافت . گلیک من توصیه می کند اگر می خواهید از درست ترین مسیر خارج نشوید زمان را مدیریت یا زمانبندی کنید .

نکته سوم :بیش از حد برنامه ریزی نکنید !

سومین مورد از مهمترین نکات مدیریت زمان این است که اگر که در طول روز مرتب در حال برنامه ریزی انجام کارها هستید و از کاری به سراغ کار دیگر می روید اصلا نگران نباشید ! شما تنها نیستید درصد زیاد افراد در جامعه به این عادت مبتلا هستند .

وندرکام می گوید : بسیاری از مردم آماده ی انجام دادن کاری هستند اما واقعا آن کار را انجام نمی دهند که به آن متا ورک می گویند .

با اینکه افرادی که دارای زمانبندی یا لیست کارهای روزانه و هفتگی هستند عملکرد بهتری دارند اما بعضی از آنها وقت زیادی را صرف تغییر اولویت ها تغییر زمانبندی ها و موارد این چنینی می کنند بدون اینکه هیچ یک از موارد مهم را انجام دهند .

خانم وندرکام پیشنهادی دارد که تعداد کارهای مهم روزانه خود را به ۳ الی ۶ مورد محدود کنید .این کار باعث می شود تا وقت زیاد را برای زمانبندی لیست نکنید . بلکه به برنامه شما امکان انعطاف پذیری بیشتری را می دهد .

 

نکته چهارم : خیلی دقیق و شلوغ برنامه ریزی نکنید !

اگر تک تک دقایق روز را برنامه ریزی کنید ، برای شما مدیریت کردن برنامه های ناخواسته سخت خواهد شد . بسیاری از کارها بدون برنامه ریزی قبلی اتفاق می افتد . باید وقت کافی برای سروسامان دادن و جمع و جور کردن آنها را داشته باشید .

خانم وندرکام می گویند:داشتن وقت خالی بیشتر بر روی تقویم بهتر است . محدود کردن کارهای مهم لیست باعث می شود تا شما به کارهای پیش بینی نشده را راحت تر مرتب کنید .

 

نکته پنجم :به انرژی خود توجه کنید . 

نکته مهم و اساسی از مهمترین نکات مدیریت زمان اسن است که شما زمانی می توانید کارهای روزانه خودتان را بخوبی  انجام دهید که به میزان کافی انرژی داشته باشید و شاداب باشید .در زمان هایی که انرژی کافی ندارید نمی توانید کارهای خوبی را انجام دهید .
یک پیاده روی سریع در هنگام خستگی می تواند انرژی شما را برای انجام کارهای مختلف افزایش دهد .

 

به زمان های خستگی خود توجه کنید

 

الگوهای خستگی و زمان هایی که بهره وری پایینی دارید را شناسایی کنید .چه زمان هایی ؟ چه مکان هایی ؟ چه رویدادهایی ؟ چه افرادی ؟چه نوشیدنی باعث کاهش بهره وری شما می شود ؟

مثلا : ساعت ۱۲ تا ۳ امکان دارد اوج خستگی شما باشد . با این عوامل شما می توانید برنامه موثری تمرکزذهن پایینی داشته باشید و یادتان باشد کارهای خود را در این ساعات قرار ندهید و سعی کنید با شناسایی الگوها عوامل کاهش راندمان و کاهش تمرکز حواس را شناسایی کنید .

 نکته ششم : نه گفتن را یاد بگیرید .

آقای گلیک من برای نه گفتن یک ترفند دارد ، او در هنگام تصمیم گیری با خودش یادآوری می کند که اگر به مسئولیت های جدید بله بگوید قطعا باید به چیزهای دیگری نه بگوید به فرض مثال وقتی مسئولیت جدیدی را قبول می کند باید وقت کمتری با دخترش بگذراند . شما باید ارزش چیزهایی را که به دست می آورید را با ارزش چیزهایی که از دست می دهید مقایسه کنید .

 

نکته هفتم : از خودتان بپرسید برای چه چیزی میخواهم بیشتر وقت بگذارم ، نه چه چیز کمتر ! 

خانم وندرکام می گوید :افراد بسیاری از من می پرسند چطور برای بعضی کارها وقت کمتری صرف کنم ؟ در پاسخ ما باید بدانیم که چگونه زمان ذخیره شده را صرف انجام مهم ترین کاری که می خواهیم انجام دهیم نماییم . او می گوید من فکر می کنم این واقعا در مورد اینست که زمانتان را با چیزی که می خواهید به آن برسید پر کنید .

نتیجه گیری:

در این مقاله مهمترین نکات مدیریت زمان را مورد بررسی قرار دادیم. با در نظر گرفتن اویت بندی دقیق و اتنخاب ساعات درست برای انجام کار وتوجه به میزان مصرف انرژی در انجام هر کار می توانیم مدیریت زمان خود را در دست گرفته و از تک تک لحظات زندگی به نحو احسنت استفاده کنیم.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

 

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ،تعریف مدیریت

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

 

هنوز دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاهی میگذارد
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
آبان ۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱:۱۰ ق.ظ

نیازهای روحی افراد شما را میلیونر خواهد کرد

آبان ۱, ۱۳۹۶
ساعت ۴:۵۸ ب.ظ

۱۰ نکته درباره ی پول که باید به کودکانمان بیاموزیم

مهر ۳۰, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۱۲ ب.ظ

از نیاز امنیتی افراد چگونه میتوان پول ساخت؟

ساعت ۱:۵۹ ب.ظ

با هوش مالی سریع تر برانید

ساعت ۱:۱۵ ق.ظ

چگونه از نیاز فیزیولوژیک افراد درآمدزایی کنیم؟

مهر ۲۹, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۱ ب.ظ

۱۰ نکته طلایی راجع به پول که همه باید بدانند

ساعت ۱۱:۰۹ ق.ظ

علم بهتر است یا ثروت؟

مهر ۲۶, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۳۹ ق.ظ

۲۰ شغل به عنوان شغل دوم و بهترین ها برای افزایش درآمد

ساعت ۱:۰۵ ق.ظ

موانعی که بر سر راه پیشرفت شما قرار دارد را میشناسید؟

مهر ۲۵, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۴۰ ق.ظ

اشتباه نکن، راه پولدار شدن اینجاست

ساعت ۱۰:۴۶ ق.ظ

درآمدم ۵ برابر شده

ساعت ۷:۰۵ ق.ظ

درآمدم بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون شده

ساعت ۷:۰۲ ق.ظ

توی ۲ ماه درآمدم ۲۰ میلیون بیشتر شده (یه سوپرمن میشم)

ساعت ۷:۰۰ ق.ظ

درآمدم ۱۰ میلیون شده(کار خدا بود که با شما آشنا شدم)

مهر ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱:۴۲ ب.ظ

درآمدم ۲ برابر شده

ساعت ۱۱:۴۶ ق.ظ

اصول هفتگانه موفقیت استیو جابز

ساعت ۱:۰۶ ق.ظ

در چه جایگاهی از هرم هوش مالی قرار دارید؟

مهر ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۶:۳۱ ب.ظ

افراد ثروتمند چگونه فکر و رفتار می کنند

ساعت ۱:۱۱ ب.ظ

تا ۳ سال دیگه درآمدم ۱۰۰ برابر میشه

ساعت ۱۱:۲۳ ق.ظ

راز ۱۰۰ میلیون اولی که به دست آوردم

ساعت ۱:۰۲ ق.ظ

باورها چراغ راه شما به سوی موفقیت است

مهر ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۸ ق.ظ

ثروت ترامپ از کجاست؟

مهر ۱۹, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۱۵ ق.ظ

۸ گام مرموز تا رسیدن به موفقیت در کسب و کار

مهر ۱۸, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۳۰ ب.ظ

تو یه ماه به درآمد ۲ میلیونی رسیدم

ساعت ۱۲:۱۸ ب.ظ

۳۰ میلیون به درآمدم اضافه شده