شناسایی مشتری هدف

شناسایی مشتری هدف

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (1 votes, average: 1٫00 out of 5)
person مهسا فرازمند access_time مرداد ۵, ۱۳۹۵ comment ۱ دیدگاه

شناسایی مشتری هدف

در اینجا منظور از شناسایی مشتری هدف ،همان  شناسایی کاربر نهایی است.

برای اینکه بتوانیم محصولمان را بر حسب نیاز و خواسته مشتری ارائه دهیم باید کاربر نهایی را شناسایی کنیم.

برای اینکه بتوانیم نیاز اصلی کاربران را رفع کنیم نیاز به شناخت و محدود کردن کاربران نهایی داریم.

این موضوع یکی از موضوعات حیاتی شما در جست و جوی اختصاصی بودن و جزئی نگری است با هدف ملموس و واقعی کردن مشتری انجام می شود.

به شما کمک می کند تا درک صحیحی از این موضوع بدست اورید که باید شرکتتان را حول نیاز های مشتری بنا کنید نه بر مبنای توانمندی ها و علایق شخصیتان.

برای این کار ابتدا باید درباره ی مشتری هدف خود اگاهی کسب کنید.

 

 

 

 

برای موفقیت باید کسب و کارتان را بر مبنای مشتریانی که به انها عرضه می کنید بنا نهید، نه اینکه صرفا به دنبال فروش محصول یا خدمتتان به بازار باشید.

هر مشتری در حقیقت از یک کاربر نهایی و یک واحد تصمیم گیری تشکیل شده است. کاربر نهایی به احتمال زیاد یکی از بخش های جدایی ناپذیر واحد تصمیم گیری است، اما معلوم نیست که مهم ترین شخص نیز باشد.به بیان دقیق تر:

 

  • کاربر نهایی :  شخصی حقیقی است که از محصولتان استفاده خواهد کرد. کاربر نهایی معمولا عضو خانوار یا سازمانی است که محصولتان را می خرد.
  • واحد تصمیم گیری:  فرد( افرادی) که تصمیم می گیرند ایا مشتری محصولتان را بخرد با نه.

 

این افراد عبارتند از:

با عرض پوزش در بارگیری عکس مشکلی رخ داده است.

  1. قهرمان : شخصی است که می خواهد مشتری، محصول را بخرد. در اغلب موارد او همان کاربر نهایی است.
  2. خریدار اقتصادی اصلی( اولیه) : شخصی است که اختیار پرداخت پول برای خرید محصول را دارد. برخی مواقع این شخص همان کاربر نهایی است.
  3. تاثیر گذاران، دارندگان قدرت لغو تصمیم، اداره خرید و غیره :  افرادی که بر تصمیمات خریدار اقتصادی اصلی تسلط یا کنترل مستقیمم دارند.

 

تمرکزتان در اینجا بر کاربر نهایی خواهد بود چون اگر او محصولتان را نخواهد، شما نیز توانایی دست یابی به مشتران را نخواهید داشت.

ممکن است با خودتان فکر کنید که نخستین بازاری را که کسب و کارتان در آن فروش می کند شناسایی کنید پروفایل کاربر نهایی نیز به سادگی به دست خواهد امد، اما این کار به زمان ، تفکر و تحقیقات فراوان نیاز دارد.

دوستان ادامه موضوع را می توانید در مقاله شناسایی مشتری هدف ۲ مطالعه کنید.

نویسنده : مهسا فرازمند – ماهان تیموری

 

  1. حسن فکری گفت:

    مشتری هدف بسیار مهمه. ممنون

مشاهده همه دیدگاه ها
تا کنون 1 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است.
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
آذر ۱, ۱۳۹۶
ساعت ۱:۰۷ ق.ظ

این ۲۰ قانون چک را اگر ندانیم چه می شود؟

آبان ۳۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۳۱ ب.ظ

آموزش اصل حیاتی موفقیت در کسب و کار و زندگی

ساعت ۲:۵۰ ب.ظ

چگونه در عرض ۳ سال میلیاردر شدم

ساعت ۱۰:۴۵ ق.ظ

نقش خانواده ها در افزایش هوش مالی فرزندان خود

ساعت ۹:۱۴ ق.ظ

مصاحبه با برندگان چالش ۲۰۰ میلیونی

ساعت ۱:۰۲ ق.ظ

اصول چک که از آنها بی خبریم!

آبان ۲۹, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۸ ب.ظ

مدیر موفق و چگونگی رفتار با کارمندان در جهت سودآوری بیشتر

ساعت ۱:۰۶ ق.ظ

چند رسانه تبلیغاتی را می شناسید؟

آبان ۲۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۵ ق.ظ

بایدها و نباید های شراکت در کسب و کار

آبان ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۲۲ ب.ظ

بازخورد مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۰:۴۱ ق.ظ

گرفتن سود بانکی، منفعت یا خطر

آبان ۲۵, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۲۰ ب.ظ

مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۱:۳۸ ق.ظ

جنجال آموزش در مسیر کسب ثروت

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تئوری بز و تبلیغات در پیشرفت کسب و کار

آبان ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۲ ب.ظ

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا

آبان ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۰۵ ق.ظ

غلبه شعار بر شعور

ساعت ۱:۰۰ ق.ظ

۵ راهکار افزایش درآمد برای هوشیاران مالی

ساعت ۱۲:۴۷ ق.ظ

۲۰ هنری که در دنیا بیشترین درآمدزایی را دارند

آبان ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۷ ق.ظ

راهکارهای خودباوری ، فردایت را بساز

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تکنیک های افزایش فروش را از استاد ماهان تیموری بیاموزید

آبان ۲۱, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۵۱ ب.ظ

رازهای نهان وب سایت علی بابا در بازارهای جهانی

ساعت ۱۲:۳۵ ق.ظ

طرح کسب و کار یا همان بیزینس پلن را چگونه تهیه کنیم؟

آبان ۲۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۷ ق.ظ

روش های جدید تبلیغاتی شرکت گوگل

آبان ۱۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۲۰ ق.ظ

تاثیر آموزش‌های تیم ماهان تیموری بر موفقیت کسب و کار

آبان ۱۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۶ ق.ظ

کسب و کارهای زود بازده سال ۲۰۱۷