شناسایی مشتری هدف

شناسایی مشتری هدف

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (1 votes, average: 1٫00 out of 5)
person مهسا فرازمند access_time مرداد ۵, ۱۳۹۵ comment ۱ دیدگاه

شناسایی مشتری هدف

در اینجا منظور از شناسایی مشتری هدف ،همان  شناسایی کاربر نهایی است.

برای اینکه بتوانیم محصولمان را بر حسب نیاز و خواسته مشتری ارائه دهیم باید کاربر نهایی را شناسایی کنیم.

برای اینکه بتوانیم نیاز اصلی کاربران را رفع کنیم نیاز به شناخت و محدود کردن کاربران نهایی داریم.

این موضوع یکی از موضوعات حیاتی شما در جست و جوی اختصاصی بودن و جزئی نگری است با هدف ملموس و واقعی کردن مشتری انجام می شود.

به شما کمک می کند تا درک صحیحی از این موضوع بدست اورید که باید شرکتتان را حول نیاز های مشتری بنا کنید نه بر مبنای توانمندی ها و علایق شخصیتان.

برای این کار ابتدا باید درباره ی مشتری هدف خود اگاهی کسب کنید.

 

 

 

 

برای موفقیت باید کسب و کارتان را بر مبنای مشتریانی که به انها عرضه می کنید بنا نهید، نه اینکه صرفا به دنبال فروش محصول یا خدمتتان به بازار باشید.

هر مشتری در حقیقت از یک کاربر نهایی و یک واحد تصمیم گیری تشکیل شده است. کاربر نهایی به احتمال زیاد یکی از بخش های جدایی ناپذیر واحد تصمیم گیری است، اما معلوم نیست که مهم ترین شخص نیز باشد.به بیان دقیق تر:

 

  • کاربر نهایی :  شخصی حقیقی است که از محصولتان استفاده خواهد کرد. کاربر نهایی معمولا عضو خانوار یا سازمانی است که محصولتان را می خرد.
  • واحد تصمیم گیری:  فرد( افرادی) که تصمیم می گیرند ایا مشتری محصولتان را بخرد با نه.

 

این افراد عبارتند از:

با عرض پوزش در بارگیری عکس مشکلی رخ داده است.

  1. قهرمان : شخصی است که می خواهد مشتری، محصول را بخرد. در اغلب موارد او همان کاربر نهایی است.
  2. خریدار اقتصادی اصلی( اولیه) : شخصی است که اختیار پرداخت پول برای خرید محصول را دارد. برخی مواقع این شخص همان کاربر نهایی است.
  3. تاثیر گذاران، دارندگان قدرت لغو تصمیم، اداره خرید و غیره :  افرادی که بر تصمیمات خریدار اقتصادی اصلی تسلط یا کنترل مستقیمم دارند.

 

تمرکزتان در اینجا بر کاربر نهایی خواهد بود چون اگر او محصولتان را نخواهد، شما نیز توانایی دست یابی به مشتران را نخواهید داشت.

ممکن است با خودتان فکر کنید که نخستین بازاری را که کسب و کارتان در آن فروش می کند شناسایی کنید پروفایل کاربر نهایی نیز به سادگی به دست خواهد امد، اما این کار به زمان ، تفکر و تحقیقات فراوان نیاز دارد.

دوستان ادامه موضوع را می توانید در مقاله شناسایی مشتری هدف ۲ مطالعه کنید.

نویسنده : مهسا فرازمند – ماهان تیموری

 

  1. حسن فکری گفته:

    مشتری هدف بسیار مهمه. ممنون

تا کنون 1 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است.
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
شهریور ۲۹, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۳۳ ب.ظ

عاداتی که فقیر را از ثروتمند جدا میکند

شهریور ۲۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۱۸ ب.ظ

اشتباه مالی کسب و کارها (اینفوگرافیک)

ساعت ۱۰:۲۸ ق.ظ

حافظه کوتاه مدت چیست؟

ساعت ۹:۳۳ ق.ظ

بازاریابی با سایت راهی به سوی قله ثروت

ساعت ۷:۴۹ ق.ظ

دروغی به نام باور ؟

شهریور ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۱۵ ق.ظ

چگونه زندگیمان را شفا دهیم؟

ساعت ۱۰:۵۰ ق.ظ

تسلط بر پراکندگی ذهن

ساعت ۱۰:۰۴ ق.ظ

حافظه مغز یادگیری بزرگترین ابزار آموزشی ما

شهریور ۲۶, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۷ ق.ظ

مارک کابن زندگینامه

ساعت ۹:۳۱ ق.ظ

طلائی ترین نکات برای خلق موفقیت و رشد فردی

شهریور ۲۵, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۰۰ ب.ظ

ویژگی های یک لندینگ پیج مناسب چیست ؟

ساعت ۸:۲۳ ب.ظ

اشتباهات مالی رایج و نحوه اجتناب از آن‌ها

ساعت ۱۲:۲۰ ب.ظ

کسب درآمد از تلگرام

ساعت ۱۱:۲۰ ق.ظ

۳ روش از بهترین تکنیک های مذاکره

شهریور ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۲:۵۱ ب.ظ

چگونه در کمتر از ۴ ماه درآمد خود را۲تا۹ برابر افزایش دهیم

شهریور ۱۹, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۴۶ ق.ظ

پرزنت دیگران دغدغه اصلی بازاریابان

شهریور ۱۵, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۰ ق.ظ

بهترین راه های تبلیغات رایگان

ساعت ۹:۴۶ ق.ظ

حرکات سر در زبان بدن

شهریور ۱۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۳۰ ب.ظ

منظور و هدف از زندگی شما چیست؟

ساعت ۵:۰۱ ب.ظ

اعتماد به نفس بیش از اندازه می‌تواند دردسرساز شود!

ساعت ۹:۱۰ ق.ظ

هشت راهکار برای افزایش درامد

ساعت ۸:۱۱ ق.ظ

آموزش تبلیغ نویسی حرفه ای

شهریور ۱۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۳۷ ق.ظ

تبلیغات تاکسی ، تبلیغاتی متحرک

ساعت ۸:۴۳ ق.ظ

با پوستر تبلیغاتی ، چشم نواز شوید

ساعت ۳:۲۱ ق.ظ

انواع هدف و راه های رسیدن به آن ها