با عرض پوزش در بارگیری عکس مشکلی رخ داده است.

شناسایی نیاز های مشتری

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (No Ratings Yet)
person مهسا فرازمند access_time مرداد ۱۰, ۱۳۹۵ comment ۱ دیدگاه

شناسایی نیاز های مشتری

شما می توانید با شناسایی نیاز های مشتری محصولتان را به گونه ای ارائه دهید که جزو ارزش های مشتریان است. شناسایی نیاز های مشتری به شما کمک می کند تا محصولتان را به گونه ای ایجاد و تولید کنید که مزایای ان مطابق با خواسته ی مشتری باشد.

 

در این مقاله:

  • تعیین می کنید که چگونه مزایای محصولتان به ارزش هایی تبدیل می شوند که مشتریان خواهان آن اند.
  • معیار های کمی ای را محاسبه خواهید کرد تا این ارزش را به مشتریان نشان دهید.

 

  • هنگامی که می توانید چیزی که در باره ان صحبت می کنید اندازه گیری و با اعداد و ارقام بیانش کنید، می توان گفت درباره ی آن آگاهی دارید اما هنگامی که نمی توانید آن را اندازه گیری کنید… اگاهی شما بسیار اندک و رضایت بخش نیست.

 

مزایایی که کاربر نمای شما از محصول دریافت می کند با کمک ارزش پیشنهادی کمی سازی شده به معیار ملموسی تبدیل می شود که با اولویت نخست( یا در برخی از اولیت های نخست ) او هم تراز است.

 

هدف از ارزش پیشنهادی کمی سازی شده این است که:

به طور واضح و مختصر نشان دهد چگونه مزایای محصولتان می تواندآنچه را مشتریان بیش از همه خواهان بهبودش هستند فراهم اورد.

 

محصولات غالبا مزایای زیادی دارند، در نگاهی ساده به  جهان، مزایا به سه دسته تقسیم می شوند:

 

  1. بهتر
  2. سریعتر
  3. ارزان تر

 

شناسایی نیاز های مشتری

 

  • ارزش پیشنهادی کمی سازی شده به جای اینکه به جزئیات فناوری ، ویژگی ها و کارکردش بپردازد ، بر چیزهایی تمرکز می کند که مشتریان خواهان ان اند.

هنگامی که مشتری محصولی ار خریداری می کند از خود می پرسد« چه ارزشی از این محصول بدست خواهم اورد؟»

 

مشتریان باید بتوانند از طریق مکانیسم ارزشیابی:

 

  • بین هزینه های خرید محصول در برابر سود اوری و میزان بهبود زندگی در اثر استفاده از محصول تعادل برقرار کند.
  • میزان سرمایه گزاری مورد نیاز برای دستیابی به محصولتان را توجیه کنند.

 

هم ترازی ارزش پیشنهادی شما با اولویت های کاربرنما

 

پیش از این ،اولویت های برتر کاربر نما را شناسایی و مورد کاربری چرخه ی حیات کامل خود را ترسیم کرده اید، پس می دانید که مشتری چگونه از محصولتان استفاده خواهد کرد.

اکنون ارزش پینهادی ای ایجاد خواهید کرد که بر معیارهای متمرکز بر اولویت های برتر کاربر نمایتان استوار است.

اگر زمان عرضه ی محصولات در حال تولید اولویت برتر مشتریان و و ارزش محصول شما کاهش هزینه ی تولید باشد، مثلا« محصول ما باعث صرفه جویی فلان مقدار دلار در ماه می شود»،در این صورت این ارزش پیشنهادی نمی تواند مشتری هدفتان را برای خرید محصول ترغیب کند،به این دلیل که با اولویت برتر او هم تراز نیست و رد نتیجه خرید محصولتان جزو اولویت های برتر مشتری هدف قرار نخواهد گرفت و در انبوه کارهای غیر ضروری او گم خواهد شد.

اگر محصولتان علاوه بر مزیت فوق زمان عرضه به بازار را هم کمتر می کند، باید ارزش پیشنهادی کمی سازی شده را بر این مورد متمرکز کنید.

 

نویسنده : مهسا فرازمند – ماهان تیموری

  1. حسن فکری گفت:

    نیاز سنجی بسیار مهمه در هر کسب و کاری اگه بتونی یک نیاز مشخص از مردم رو برطرف کنی و تقویتش کنی عالی میشه و میتونی درآمد بالایی داشته باشی

مشاهده همه دیدگاه ها
تا کنون 1 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است.
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
آبان ۲۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۵ ق.ظ

بایدها و نباید های شراکت در کسب و کار

آبان ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۴۱ ق.ظ

گرفتن سود بانکی، منفعت یا خطر

آبان ۲۵, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۲۰ ب.ظ

مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۱:۳۸ ق.ظ

جنجال آموزش در مسیر کسب ثروت

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تئوری بز و تبلیغات در پیشرفت کسب و کار

آبان ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۲ ب.ظ

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا

آبان ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۰۵ ق.ظ

غلبه شعار بر شعور

ساعت ۱:۰۰ ق.ظ

۵ راهکار افزایش درآمد برای هوشیاران مالی

ساعت ۱۲:۴۷ ق.ظ

۲۰ هنری که در دنیا بیشترین درآمدزایی را دارند

آبان ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۷ ق.ظ

راهکارهای خودباوری ، فردایت را بساز

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تکنیک های افزایش فروش را از استاد ماهان تیموری بیاموزید

آبان ۲۱, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۵۱ ب.ظ

رازهای نهان وب سایت علی بابا در بازارهای جهانی

ساعت ۱۲:۳۵ ق.ظ

طرح کسب و کار یا همان بیزینس پلن را چگونه تهیه کنیم؟

آبان ۲۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۷ ق.ظ

روش های جدید تبلیغاتی شرکت گوگل

آبان ۱۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۲۰ ق.ظ

تاثیر آموزش‌های تیم ماهان تیموری بر موفقیت کسب و کار

آبان ۱۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۶ ق.ظ

کسب و کارهای زود بازده سال ۲۰۱۷

ساعت ۱:۰۰ ق.ظ

راه اندازی کسب و کار با توصیه های استاد ماهان تیموری

آبان ۱۶, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۰ ق.ظ

شگفت انگیزترین بانوان کار آفرین ایران و موفقیت های بزرگ آن ها در کسب و کار

ساعت ۱:۰۴ ق.ظ

درآمدزایی اگر جدی گرفته می شد…

آبان ۱۵, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۳ ق.ظ

کسب و کار خانه بازی مخصوص کودکان

آبان ۱۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۰۳ ب.ظ

۸ روش بازاریابی رایگان

ساعت ۱۱:۳۷ ق.ظ

آشغال های ذهنت رو دور بریز

ساعت ۱:۰۶ ق.ظ

کارمند چگونه کارآفرین می شود؟

آبان ۱۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۸ ق.ظ

آموزش در مسیر ثروت است یا ثروت در مسیر آموزش؟

آبان ۱۱, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۴۲ ق.ظ

۱۸شغل پر درآمد جهان از نگاه اقتصاد دانان بزرگ