با عرض پوزش تصویر مقاله کسب و کار اینترنتی برای فارسی زبانان به درستی بارگزاری نشد

چگونه کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم ؟

 

                                      مدت زمان تخمینی مطالعه ی این مقاله ۸ دقیقه می باشد 

مقدمه :

چگونه کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم ؟ : امروزه با پیشرفت فناوری و وسیع شدن دایره استفاده از اینترنت در زندگی روزمره آدمها و فرصت ها بیشماری که اینترنت در اختیار تمامی کاربران قرار می دهد ، امروزه راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی تبدیل به شایع ترین روش برای کارآفرینی شده است .

مقاله چگونه کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم ؟ را در ادامه بخوانید …

 

کسب و کار اینترنتی ، از طراحی و توسعه ی اپلیکیشن های موبایل و نرم افزارهای کاربردی گرفته تا ساده ترین کسب وکارها از قبیل دریافت سفارشات اینترنتی و ارسال غذا ،از استارت آپ هایی که نیاز به تخصص های مختلفی هم چون برنامه نویس و طراحی محصول نیاز دارند تا کسب و کارهایی ساده ای که تنها با آسان تر کردن بخش کوچکی از زندگی کاربران کسب درآمد می کنند . صرف نظر از هر نوع فعالیت و حوزه ای که قصد دارید وارد آن شوید ، نگاهی به عملکرد کارآفرینان موفق نشان می دهد که همه ی آنها مسیری شبیه به هم را طی کرده اند.

 

با استفاده از نکات زیر که در ادامه مقاله چگونه کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم ؟ معرفی شده اند،می توانید چک لیستی از نکات مهمی که قبل از شروع کسب و کار باید آنها را در نظر بگیرید ، تهیه کنید و بر روی آنها تمرکز کنید.

۱-یک نیازی از کاربران اینترنت پیدا کنید و آن را حل کنید .

۲-برای تبلیغات ، فروش ، بازاریابی محصولات یا خدمات خود یک برنامه ی جامع و هدفمند تهیه کنید .

۳-یک وب سایت خوب طراحی کنید یا اگر در زمینه طراحی سایت تخصصی ندارید می توانید ایده خودتان را به متخصصین این حوزه بسپارید .

۴-برای خود یا کسب و کارتان شهرت ایجاد کنید .

۵-با مشتریان و اعضای وب سایت خودتان در تماس باشید .

۶-از موتورهای جستجو برای جلب توجه کاربران و افزایش ترافیک وب سایت خود استفاده کنید .

۷-با تکنیک های بک اند و آپ سیلینگ درآمد خود را افزایش دهید.

تمامی علاقه مندان ، فعالان در حوزه کسب و کار اینترنتی ، از افراد تازه کار گرفته تا افراد موفق و با تجربه  در حوزه کارآفرینی به خصوص کسب و کارهای اینترنتی می توانند از فرآیندی که خلاصه ی آن در ۷ مورد بالا گنجانده شده استفاده کنند .

 

گام اول : پیدا کردن نیاز از مشتریان و ارائه راه حل آن :

اکثر کسانی که کارآفرینی را برای اولین بار شروع می کنند ، مرتکب این اشتباه می شوند که اول به دنبال تولید کالا یا خدمات می روند و بعد برای یافتن یک بازار مناسب اقدام می کنند .

برای افزایش شانس موفقیت کارآفرینی را با جستجو  برای پیدا کردن یک بازار مناسب شروع کنید بزرگترین موفقیت شما پیدا کردن گروهی از آدم هاست که در جستجوی یافتن راه حلی مناسب برای رفع مشکلات هستند اما نتایج زیادی پیدا نمی کنند.

حال چگونه توسط اینترنت به تحقیقات بپردازیم ؟

۱-به فروم های اینترنتی مختلف و متعدد بروید و ببینید کاربران چه سوالاتی می پرسند و به دنبال حل چه مشکلاتی هستند.

۲-جستجوی کلید واژه انجام دهید تا بفهمید کاربران اینترنتی چه کلیدواژه هایی را جستجو می کنند . بررسی کنید برای کدام کلید واژه ها وب سایت های کمتری وجود دارد و کدام نیازها بی پاسخ مانده .

۳-رقبای احتمالی خود را پیدا کنید ، از وب سایت هایشان بازدید و از آنچه آنها برای برآورده کردن تقاضای کاربران و مشتریان انجام می دهند یادداشت برداری کنید .

از نتایج بررسی های خود بازاری را انتخاب کنید ، بر اساس  توان و تخصص خود یکی از آن نیازهای بی پاسخ مانده را هدف قرار دهید و راه حلی متفاوت و بهتر از آن چه رقبا انجام می دهند ارائه دهید .

 

گام دوم : برای تبلیغات ، بازاریابی و فروشتان برنامه ای جامع داشته باشید !

یک فرمول وجود دارد که شامل فرآیندی است که طی آن بازدید کننده های سایت شما را از لحظه ی ورود به سایت به سوی خرید کالا یا خدمات ترغیب می کند :

۱-با انتخاب سرخط ها و جملات جالب توجه دربین کاربران و بازدید کنندگان سایت خود علاقه ایجاد کنید .

۲-کالا یا خدمات شما قرار است مشکلی از کاربران حل کند ، آن مشکل را به شکل مناسبی توضیح دهید .

۳-با استفاده از محتوای مناسب و قانع کننده ، اعتبار و صلاحیت خود را به عنوان فرد یا کسب و کاری که قرار است مشکل کاربران را حل کند به آنها اثبات کنید . این محتواها می توانند شامل مدارک دانشگاهی ، اسنادی که نشان دهنده تخصص شماست ، پروژه های پیشین که انجام داده اید و توضیحاتی درباره خود و … است.

۴-در صورت وجود حتما بخشی را برای قرار دادن نظرات مثبت مشتریان پیشین خود اختصاص دهید .

۵-درباره ی کالا یا خدمات خود و اینکه چگونه برای کاربران مفید است توضیحات کامل وجذاب قرار دهید .

۶-در بخش های مناسب وبسایت خود پیشنهاد فروش قرار دهید ، گزینه های مختلف و بسته های پیشنهادی یا در صورت لزوم  تخفیف هاو شرایط ویژه .

۷-برای محصولات خودتان ضمانتنامه ای قوی قرار دهید .

۸-با استفاده از محتوای مناسب و صادقانه برای بازدید کنندگان وب سایت خود ضرورت خرید از محصولات خود را ایجاد کنید .

۹-درخواست فروش بدهید ، جملاتی که با آنها به صورت مستقیم کاربران را به خرید یا استفاده از محصولات خود دعوت می کنید .

گام سوم : وب سایت خود را طراحی کنید و بسازید :

وب سایت مناسبی برای کسب و کار خود دست و پا کنید ، اگر تخصصی در زمینه ی طراحی وب سایت ندارید سایت های مختلفی وجود دارند که با کمک آنها می توانید با صرف وقت وب سایت جمع و جوری را برای خود طراحی کنید .ولی اگر خودتان قادر به طراحی و ساخت وب سایت نیستید باید از یک طراح حرفه ای کمک بگیرید .

این نکته از خاطراتان نرود که در طراحی وب سایت برای کسب و کار باید همه چیز را ساده نگه دارید ، شما برای جلب توجه هر بازدید کننده تنها ۵ ثانیه فرصت دارید .در غیر اینصورت آنها می روند و به احتمال زیاد دیگر به وب سایت شما باز نمی گردند .

 

چند نکته ای که باید در نظر داشته باشید :

۱-از فونت های ساده بر روی صفحات زمینه روشن (ترجیحا سفید رنگ)استفاده کنید .

۲-ناوبری یا نویگیشن وب سایت را روشن و ساده و هر صفحه به صورت یک شکل طراحی کنید .

۳-فقط برای تبلیغ اهدافی اصلی خود از گرافیک ،فایل صوتی ، ویدئو استفاده کنید .

۴-از یک فرصت مناسب برای جمع آوری ایمیل بازدید کنندگان و مشتریان استفاده کنید .

۵-اگر عملیات فروش در وب سایت شما انجام می شود یک فرآیند مناسب و ساده برای خرید را طراحی کنید  . بین مشتریان شما نباید پیش از دو کلیک فاصله باشد.

۶-وب سایت شما ویترین اینترنتی شماست ، در طراحی آن راحتی مشتریان و بازدید کنندگان را در نظر بگیرید.

 

گام چهارم : از موتورهای جستجو برای جذب خریداران به سایت خود استفاده کنید .

شیوه تبلیغ پرداخت با هر کلیک آسانترین راه جذب ترافیک به یک سایت تازه کار است ، این شیوه در مقایسه با صبر و تلاش متسمر برای جذب طبیعی ترافیک اینترنتی به سمت سایت شما دو مزیت دارد : اول – این نوع تبلیغ فورا برروی صفحات جستجو ظاهر می شوند ،  و دوم اینکه آنها به شما اجاره می دهند کلیدواژه هاو سرخطهای  مختلف و قیمت ها و روش های فروش متفاوت را امتحان کنید .

نه تنها وب سایت شما به سرعت بازدید کننده می گیرد بلکه می توانید از این تبلیغ ها برای کشف کلید واژه هایی که بیشترین تاثیر در افزایش نرخ های تبدیل سایتتان دارند استفاده کنید .

مثلا نرخ تبدیل ظاهر شدن  دربین نتایج جستجوی گوگل به کلیک ، نرخ تبدیل بازدیدکنندگان یکی از محصولات به خریداران آن و تبدیل های دیگری که خود هدف گذاری می کنید . سپس می توانید کلید واژه ها را در سطح سایت خود در بین محتوای تبلیغاتی و اطلاعات ارائه شده و نیز در قسمت  متادیتا و ابزارهای موجود در سیستم مدیریت محتوای سایت خود پخش کنید ، این کار به رتبه بندی شما در نتایج جستجوی طبیعی در موتورهای جستجو از قبیل گوگل، یاهو، بینگ، کمک خواهد کرد .

گام پنجم :برای خود یا کسب و کار و محصولتان شهرت ایجاد کنید .

اغلب کاربران از اینترنت برای جمع آوری کردن اطلاعات و پاسخی برای سوالات خو د استفاده می کنند .برخی از فروم ها را شناسایی کنید و اطلاعاتی که درباره ی فعالیت شما ارائه می دهند را بررسی کنید و اطلاعات رایگان به آنها ارائه دهید ، با این روش ترافیک بیشتر و رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجو به دست می آورید . رمز موفقیت قراردادن لینکی از سایت خود در لا به لای محتواهایی که برای سایت های دیگری فراهم می کنید است . از این طریق بازدید کنندگان و مشتریان سایت های صاحب نام  و مرجع را به سمت سایت خود سرازیر خواهید کرد .

محتوای تخصصی مجانی ارائه دهید ، مقاله بنویسید ، ویدئو یا هر محتوای دیگری که به نظر مردم مفید است تهیه کنید.در محتوای تولید شده نام و نشانی از کسب و کار خود یا وب سایتتان قرار دهید، آن محتوا را درسایت خود و یا سایت های مرجع یا شبکه های اجتماعی پخش کنید به این کار بازاریابی محتوا می گویند .

برای آن دسته محتوای با ارزشی که تولید کرده اید یا در صفحات مهم وبسایت خود گزینه ارسال برای دوستان قرار دهید ، تا کاربران و بازدید کنندگان در صورت تمایل به اشتراک گذاشتن آن محتوا این کار را بلافاصله و درهمان لحظه ای که در سایت شما قرار دارند انجام دهید .

درفروم های صنعتی و شبکه های اجتماعی که بازار هدف شما در آنها فعال است به صورت یک متخصص صاحب نظر فعال شوید . بدین ترتیب کم کم شهرتی مبتنی بر تخصص و صلاحیت خود کسب خواهید کرد .

با رعایت این نکات وب سایت کسب و کار شما خوانندگان جدیدی پیدا خواهد کرد از آن بهتر سایت های بیشتری محتوای شما را پست می کنند یا به شما لینک خواهند داد.

(هرچند گهگاهی محتوای شما بدون ذکر منبع در سایت های دیگر منتشر می شود .) موتورهای جستجو عاشق لینک از سایت های مرتبط هستند و این در رتبه بندی به شما امتیاز می دهد .

 

گام ششم : از ایمیل مارکتینگ برای تبدیل بازدید کننده به خریدار استفاده کنید .

تهیه لیستی از اعضا که به صورت انتخابی برای دریافت ایمیل های شما ثبت نام می کنند، یکی از با ارزشترین دارایی های اینترنتی کسب و کار شما خواهد بود . از آنجا که مشتریان و اعضای سایت شما با علم به اینکه از این طریق ایمیل های وب سایت شما را دریافت می کنند، می توانید تمامی محتوای تولید شده کسب و کارتان را به همراه بسته های تبلیغی ، تخفیفات مناسبتی و … برای آنها ارسال کنید .به نکته ی مهمی باید توجه کنید و این است که اعضا به شما اعتماد کرده اندو ایمیل خودشان را در اختیار شما قرار داده اند ، با ارسال مدام ایمیل های متعدد و اسپم کردن آنها از این اعتماد آنها سوءاستفاده نکنید .

مزایای استفاده از بازاریابی از طریق ایمیل مارکتینگ:

-شما به اعضای خبرنامه سایت خود محتوایی را ارائه می دهید که خود خواستار آن هستید اگر کیفیت مطالب ارسالی خوب باشد این به اعتبار شما کمک شایانی خواهند کرد .

– از این طریق رابطه دائمی با مشتریان و اعضای سایت خود برقرار خواهید کرد .مگر اینکه به هر دلیلی اعضا خود را مجبور به لغو ثبت نام کنید .

-این نوع بازاریابی ۱۰۰ درصد قابل اندازه گیری است شما می توانید آمارهای مختلف و کاربردی زیادی بر این اساس به دست آورید .

بازاریابی ایمیلی ارزان ترین و موثر ترین راه از بازاریابی چاپی ، تلویزیون یا رادیو است چون به شدت متمرکز بر بازارهدف است .

 

گام هفتم : با تکنیک های Back End وUp selling درآمد خود را افزایش دهید!

یکی از مهمترین استراتژی های بازاریابی اینترنتی ایجاد ارزش مداوم برای مشتری است .حداقل ۳۶ درصد مردمی که یک بار از شما خرید کرده اند درصورت پیگیری شما مجددا دوباره از شما خرید خواهندکرد. انجام اولین فروش و تبدیل یک مشتری بالقوه به مشتری که به کسب و کار شما پول پرداخت می کند سخت ترین قسمت کار است و همین طورپرهزینه ترین قسمت آن .

نتیجه گیری :

امروزه کاربران اینترنت به سرعت در حال زیاد شدن هستند ، سعی کنید اگر مایل هستید کسب و کاری را راه اندازی کنید با توجه به مطالب و نکات گفته شده بالا اقدام به جمع آوری اطلاعات و سپس به راه اندازی کسب و کارتان نمایید . سعی کنید نکات گفته شده را به عنوان یک چک لیست در نظر بگیرید و از آنها در کار خود استفاده کنید . 

 

با تشکر از توجه شما امیدواریم از مقاله چگونه کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم ؟ لذت برده باشید …

 

این مقاله را دوست داشتید ؟  ما را در قسمت نظرات حمایت کنید .

 

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده : عباس حبیبی – ماهان تیموری

دانلود PDF این مقاله 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

چگونه کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم ؟

 

 

به منابع بیشتری نیاز دارید ؟

bannerforendpost

 

 

ارائه دهنده آموزشهای : کسب و کار ، کارآفرینی ، کسب و کار اینترنتی

تا کنون 7 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است.
ارسال دیدگاه
  1. aliiii گفت:

    سلام. ممنون از شما آقای حبیبی و تیموری
    مقاله ی خیلی خوبی بود.
    یک کلاس برای کسب و کار اینترنتی رفتم ولی این مواردو بهمون توضیح ندادن.
    مطالبتون خیلی روون و کامل بود.

  2. مدیر تیم سورنا گفت:

    عباس جان سلام ، خیلی خوشحالم که می بینم فعالیتت رو با تیم جدیدی شروع کردی امیدوارم که در هر پله از زندگیت روز به روز موفق تر باشی البته که هستی . ممنون که این وب سایت رو معرفی کردی در ضمن مقالاتت خیلی خوب بود اگر تونستی برای ماهم مقالاتی رو در زمینه کاری خودمون ارسال کن ، بچه های تیم سورنا هم بی صبرانه منتظر هستند بابت آخرین کارهات مرسی .

    خسته نباشید عرض میکنم خدمت تیم آموزشی ماهان تیموری .

    • عباس حبیبی گفت:

      سلام عرشیا جان ، مچکرم از لطفت حتما به زودی به شما و تیم دوست داشتنی سورنا سر میزنم .

  3. hmahdavi921 گفت:

    سلام
    من برنامه نویس تحت وب هستم و در این حوزه فعالیت دارم.نکات خوبی رو دیدم که برای خود من هم جدید و با ارزش بود.
    مرسی از زحماتتون

  4. اسما عبادی گفت:

    سلام
    مطالب سایتتون فوق العاده س
    من هر وقت که به این سایت سر می زنم سعی می کنم مطالب تمام صفحات هر سایت رو چند بار از بالا تاپایین صفحه با چشم اسکرول کنم که مطلبی از چشمم جا نمونده باشه بس که مطالبتون جدید و کاربردیه
    واقعا ممنونم به خاطر انرژی که دارید تو ایجاد محتوای جدید می زارید
    من سوالی داشتم اینکه منظور از ” جستجوی کلید واژه انجام دهید تا بفهمید کاربران اینترنتی چه کلیدواژه هایی را جستجو می کنند”
    میشه واضح تر بگید که من متوجه شم؟
    سپاس فراوان

  5. اسما عبادی گفت:

    سلام
    تشکر می کنم بابت مطالب خیلی خوبتون
    میشه بگید منظور از ساده نگه داشتن در متن “این نکته از خاطراتان نرود که در طراحی وب سایت برای کسب و کار باید همه چیز را ساده نگه دارید ، شما برای جلب توجه هر بازدید کننده تنها ۵ ثانیه فرصت دارید .در غیر اینصورت آنها می روند و به احتمال زیاد دیگر به وب سایت شما باز نمی گردند .”
    دقیقا چیه؟
    تشکر

  6. اسما عبادی گفت:

    سلام
    لطفا این سوال رو هم پاسخ دهید
    ممنون از سایت خیلی خوبتون
    من ۲ مزیت ررو اصلا متوجه نشدم میشه واضح تر توضیح بدید؟
    “شیوه تبلیغ پرداخت با هر کلیک آسانترین راه جذب ترافیک به یک سایت تازه کار است ، این شیوه در مقایسه با صبر و تلاش متسمر برای جذب طبیعی ترافیک اینترنتی به سمت سایت شما دو مزیت دارد : اول – این نوع تبلیغ فورا برروی صفحات جستجو ظاهر می شوند ،  و دوم اینکه آنها به شما اجاره می دهند کلیدواژه هاو سرخطهای  مختلف و قیمت ها و روش های فروش متفاوت را امتحان کنید .”
    سپاس

مشاهده همه دیدگاه ها
تا کنون 7 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است.
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
آذر ۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۲۴ ب.ظ

چگونه در عرض ۳ سال میلیاردر شدم (قسمت دوم)

آذر ۱, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۵ ب.ظ

سنگ فرش هر خیابان از طلاست ، ثروت در همین نزدیکی است

ساعت ۱:۰۷ ق.ظ

این ۲۰ قانون چک را اگر ندانیم چه می شود؟

آبان ۳۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۳۱ ب.ظ

آموزش اصل حیاتی موفقیت در کسب و کار و زندگی

ساعت ۲:۵۰ ب.ظ

چگونه در عرض ۳ سال میلیاردر شدم

ساعت ۱۰:۴۵ ق.ظ

نقش خانواده ها در افزایش هوش مالی فرزندان خود

ساعت ۹:۱۴ ق.ظ

مصاحبه با برندگان چالش ۲۰۰ میلیونی

ساعت ۱:۰۲ ق.ظ

اصول چک که از آنها بی خبریم!

آبان ۲۹, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۸ ب.ظ

مدیر موفق و چگونگی رفتار با کارمندان در جهت سودآوری بیشتر

ساعت ۱:۰۶ ق.ظ

چند رسانه تبلیغاتی را می شناسید؟

آبان ۲۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۵ ق.ظ

بایدها و نباید های شراکت در کسب و کار

آبان ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۲۲ ب.ظ

بازخورد مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۰:۴۱ ق.ظ

گرفتن سود بانکی، منفعت یا خطر

آبان ۲۵, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۲۰ ب.ظ

مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۱:۳۸ ق.ظ

جنجال آموزش در مسیر کسب ثروت

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تئوری بز و تبلیغات در پیشرفت کسب و کار

آبان ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۲ ب.ظ

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا

آبان ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۰۵ ق.ظ

غلبه شعار بر شعور

ساعت ۱:۰۰ ق.ظ

۵ راهکار افزایش درآمد برای هوشیاران مالی

ساعت ۱۲:۴۷ ق.ظ

۲۰ هنری که در دنیا بیشترین درآمدزایی را دارند

آبان ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۷ ق.ظ

راهکارهای خودباوری ، فردایت را بساز

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تکنیک های افزایش فروش را از استاد ماهان تیموری بیاموزید

آبان ۲۱, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۵۱ ب.ظ

رازهای نهان وب سایت علی بابا در بازارهای جهانی

ساعت ۱۲:۳۵ ق.ظ

طرح کسب و کار یا همان بیزینس پلن را چگونه تهیه کنیم؟

آبان ۲۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۷ ق.ظ

روش های جدید تبلیغاتی شرکت گوگل