عنوان فوق العاده

چگونه یک عنوان فوق العاده بنویسیم؟

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (No Ratings Yet)
person محمد محمدی access_time اسفند ۱۴, ۱۳۹۵ remove_red_eye 98 مشاهده comment بدون دیدگاه
زمان تقریبی مطالعه این مقاله حدود 3 دقیقه میباشد.

مقدمه

عنوان فوق العاده یا تیتر، مهمترین بخش یک تبلیغات چاپی می باشد. اولین چیزی که در هر رسانه چاپی می تواند یک مخاطب را جذب کند، یک عنوان فوق العاده است. یک عنوان فوق العاده دروازه ای برای خوانده شدن متن تبلیغات ما است. اگر عنوان فوق العاده ای نداشته باشیم، یعنی متن تبلیغات ما خوانده نخواهد شد و وقتی متن تبلیغات ما خوانده نشود یعنی ما تبلیغاتی انجام نداده ایم. پس پول خود را دور ریخته ایم.

 

چرا یک عنوان فوق العاده اینقدر مهم است؟

یک عنوان فوق العاده ، مهم ترین عامل برای یک تبلیغات است. در صورتی که عنوان فوق العاده ای داشته باشیم می توان توقع داشت که متن تبلیغات ما هم خوانده شود. تعداد افرادی که عنوان یک تبلیغات را می خوانند تقریبا ۵ برابر تعداد افرادی می باشد که متن تبلیغات را می خواند. پس یک عنوان فوق العاده برای مورد توجه قرار گرفتن یک تبلیغات، بسیار مهم است.

دیوید اگیلوی :

انتخاب عنوان جدید برای یک آگهی قدیمی، می تواند قدرت فروش آن کالا را تا ۱۰ برابر افزایش دهد.

 

۴ هدف یک عنوان فوق العاده

۱ جلب توجه کردن

۲ انتخاب دقیق مخاطب هدف

۳ منتقل کردن یک پیام کامل ولی واضح و کوتاه

۴ باعث خوانده شدن متن تبلیغات

 

۸ عنوان فوق العاده موثر

۱ عنوان های ساده

عنوان های ساده، همانطور که از اسمش پیداست خیلی ساده و روان با مشتری صحبت می کند. خیلی شفاف. چیزی شبیه به حرف زدن معمولی می باشد. مثلا : ۲۰۶ تیپ ۵ نقره ای با ۲۰ درصد تخفیف

۲ عنوان های غیر مستقیم

این عنوان ها بصورت غیر واضح با خواننده ارتباط برقرار می کند. مخاطب با خواندن آن سوال برایش پیش می آید و کنجکاو می شود تا متن را بخواند. مثلا : “این محصول برای شماست” خواننده را به فکر فرو می برد که این چه چیزی می تواند باشد؟

۳ خبر ها

هر خبر مهمی که در مورد محصول یا خدمات ما باشد می تواند یک عنوان فوق العاده باشد. این خبر می تواند یک وعده، تغییری اساسی، قیمت مناسب تر، استفاده از تکنولوژی یا کاربردی جدیدتر باشد.

۴ چگونه

کلمه چگونه، یک کلمه سحرآمیز برای یک عنوان فوق العاده می باشد. وقتی برای یک عنوان فوق العاده، کلمه چگونه بیاید یعنی جواب این عنوان چیزی است که می تواند نیاز یک مخاطب را برطرف کند. مثلا : چگونه می توان تا عید نوروز ۸ کیلو وزن خود را کم کنیم؟

۵ پرسش

پرسشی که برای یک عنوان فوق العاده مناسب می باشد باید یک پرسش کاملا جدی و قاطع باشد. این پرسش باید کنجکاوی خواننده را برانگیزد و نیازی از او را برطرف کند. پرسش باید جوری باشد تا احساس نیاز را در خواننده بوجود بیاورد. مثلا : آیا می خواهید که در مدت ۳ ماه، درآمد خود را ۳ برابر کنید؟ پس با تیم آموزشی ماهان تیموری تماس بگیرید

۶ عنوان ها امری

عنوان های امری که به مخاطب دستور می دهد می تواند مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد و او را وادار به خرید کنند. مثلا : قبل از سفر، ترمزهای خودرو را چک کنید

۷ عنوان های توجیه کننده

یک راه دیگر، فهرست کردن ویژگی های محصول یا خدمات خود می باشد. اگر تبلیغات ما به این صورت باشد می توانیم از یک عنوان توجیه کننده استفاده کنیم. عنوان نوشته می شود و در زیر آن ویژگی ها بصورت فهرست وار، با شماره، نوشته می شود. مثلا : ۹ دلیلی که باعث می شود چاق بمانیم

۸ تایید مشتریان

در این مورد، مشتریان کار شما را راحت می کنند. آن ها با تعریف از شما و محصول یا خدمات شما این کار را انجام می دهند. آن ها می توانند داستان خود را از محصول یا خدمات شما توضیح دهند. مثلا : داستان برنده شدنم را برای شما شرح می دهم

 

عنوان فوق العاده

 

نکته هایی در ارزیابی یک عنوان فوق العاده

برای ارزیابی یک عنوان باید مواردی را در نظر گرفت. از جمله این موارد در زیر آمده است :

۱ آیا در عنوان، وعده ای داده شده است؟

۲ آیا موضوع عنوان براحتی منتقل می شود؟

۳ آیا مخاطب هدف به درستی انتخاب شده است؟

۴ آیا اسم تبلیغ دهنده آمده است؟

۵ آیا عنوان کنجکاو کننده است؟

۶ آیا عنوان با موضوع تبلیغات یکسان است؟

 

روش نوشتن یک عنوان فوق العاده چیست؟

برای نوشتن یک عنوان فوق العاده باید ۳ سوال را از خود بپرسیم و به آن ها جواب دهیم.

۱ مخاطب هدف کیست؟

۲ مزیت های محصول یا خدمات چیست؟

۳ محصول یا خدمات ما چه چیزی دارد که مشتری آن را بخرد؟

با در نظر گرفتن جواب این ۳ سوال در عنوان خود، می توانیم یک عنوان فوق العاده داشته باشیم

 

نتیجه گیری

۱ یک عنوان فوق العاده ، مهمترین بخش یک تبلیغات چاپی می باشد. در انتخاب آن خیلی دقت کنیم.

۲ در انتخاب یک عنوان فوق العاده خلاقیت داشته باشیم. عنوان، دروازه ای برای خوانده شدن متن تبلیغات است.

 

چنانچه در مدت زمان تخمینی موفق به اتمام این مقاله نشده اید می توانید به سایت تست تندخوانی مراجعه کنید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده : محمد محمدی – ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، تبلیغات اینترنتی

نظرات شما نسبت به مقاله “چگونه یک عنوان فوق العاده بنویسیم؟ برای تیم آموزشی ماهان تیموری ارزشمند و سازنده می باشد.

 

دانلود PDF

 

download

هنوز دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاهی میگذارد
ارسال دیدگاه

یازده + نوزده =

ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
فروردین ۵, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۳۲ ب.ظ

ایده های انقلابی برای کسب و کار شما در سال جدید

اسفند ۲۹, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۱۷ ب.ظ

عیدی تیم آموزشی ماهان تیموری برای سال۹۶ تو دوست خوبم

اسفند ۲۸, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۲۱ ب.ظ

رابطه هوش مالی با عید

ساعت ۱۰:۵۲ ب.ظ

همه چیز درباره آمیخته بازاریابی

اسفند ۲۷, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۵۷ ب.ظ

ایده های طلایی برای هر کسب و کاری لازم است

اسفند ۲۶, ۱۳۹۵
ساعت ۶:۱۶ ب.ظ

تبلیغات دفاتر بیمه ، تبلیغات موثر چیست؟

اسفند ۲۵, ۱۳۹۵
ساعت ۴:۲۷ ب.ظ

۱۰ ایده ناب برای روانشناسی در مذاکره

اسفند ۲۲, ۱۳۹۵
ساعت ۶:۲۹ ب.ظ

مثل بقیه کار را رها نکن

اسفند ۲۰, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۵۲ ب.ظ

ایده های عالی فقط برای شما

اسفند ۱۹, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۴۹ ب.ظ

ایده خوب برای کسب و کار خوب

اسفند ۱۸, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۲۳ ب.ظ

۹ قانون مهم برای تبلیغات موفق

اسفند ۱۷, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۴۹ ب.ظ

ایده تبلیغاتی را از کجا بیاوریم؟

اسفند ۱۶, ۱۳۹۵
ساعت ۴:۲۸ ب.ظ

۴ مرحله برای نوشتن متن تبلیغاتی

اسفند ۱۵, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۳۶ ب.ظ

۴ روش برای تبلیغات محصولی مشابه در بازار

ساعت ۷:۴۹ ق.ظ

دروغی به نام باور ؟

اسفند ۱۴, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۴۰ ب.ظ

چگونه یک عنوان فوق العاده بنویسیم؟

ساعت ۹:۵۵ ق.ظ

کلیپ آموزشی هوش مالی

اسفند ۱۳, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۳۵ ب.ظ

۱۰ ایده خلاقانه برای فکرهای عاقلانه

اسفند ۱۲, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۴۱ ب.ظ

تبلیغات با نمایشگاه ، با غرفه پول پارو کنید

اسفند ۱۱, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۴۰ ب.ظ

تبلیغات در هواپیما ، پرواز را تجربه کنید

اسفند ۱۰, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۲۰ ب.ظ

تبلیغات داخل اتوبوس ، دکوری حساس

اسفند ۹, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۴۸ ب.ظ

تبلیغات در ایستگاه اتوبوس ، پیش به سوی مقصد

اسفند ۸, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۳۷ ب.ظ

تبلیغات تاکسی ، تبلیغاتی متحرک

ساعت ۱۰:۴۲ ق.ظ

کسب و کار تولید لیوان کاغذی

اسفند ۷, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۴۰ ب.ظ

ویدیو وال ها ، یک دیوار تبلیغاتی