عنوان فوق العاده

چگونه یک عنوان فوق العاده بنویسیم؟

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (1 votes, average: 5٫00 out of 5)
person محمد محمدی access_time اسفند ۱۴, ۱۳۹۵ remove_red_eye 311 مشاهده comment بدون دیدگاه
زمان تقریبی مطالعه این مقاله حدود 3 دقیقه میباشد.

مقدمه

عنوان فوق العاده یا تیتر، مهمترین بخش یک تبلیغات چاپی می باشد. اولین چیزی که در هر رسانه چاپی می تواند یک مخاطب را جذب کند، یک عنوان فوق العاده است. یک عنوان فوق العاده دروازه ای برای خوانده شدن متن تبلیغات ما است. اگر عنوان فوق العاده ای نداشته باشیم، یعنی متن تبلیغات ما خوانده نخواهد شد و وقتی متن تبلیغات ما خوانده نشود یعنی ما تبلیغاتی انجام نداده ایم. پس پول خود را دور ریخته ایم.

 

چرا یک عنوان فوق العاده اینقدر مهم است؟

یک عنوان فوق العاده ، مهم ترین عامل برای یک تبلیغات است. در صورتی که عنوان فوق العاده ای داشته باشیم می توان توقع داشت که متن تبلیغات ما هم خوانده شود. تعداد افرادی که عنوان یک تبلیغات را می خوانند تقریبا ۵ برابر تعداد افرادی می باشد که متن تبلیغات را می خواند. پس یک عنوان فوق العاده برای مورد توجه قرار گرفتن یک تبلیغات، بسیار مهم است.

دیوید اگیلوی :

انتخاب عنوان جدید برای یک آگهی قدیمی، می تواند قدرت فروش آن کالا را تا ۱۰ برابر افزایش دهد.

 

۴ هدف یک عنوان فوق العاده

۱ جلب توجه کردن

۲ انتخاب دقیق مخاطب هدف

۳ منتقل کردن یک پیام کامل ولی واضح و کوتاه

۴ باعث خوانده شدن متن تبلیغات

 

۸ عنوان فوق العاده موثر

۱ عنوان های ساده

عنوان های ساده، همانطور که از اسمش پیداست خیلی ساده و روان با مشتری صحبت می کند. خیلی شفاف. چیزی شبیه به حرف زدن معمولی می باشد. مثلا : ۲۰۶ تیپ ۵ نقره ای با ۲۰ درصد تخفیف

۲ عنوان های غیر مستقیم

این عنوان ها بصورت غیر واضح با خواننده ارتباط برقرار می کند. مخاطب با خواندن آن سوال برایش پیش می آید و کنجکاو می شود تا متن را بخواند. مثلا : “این محصول برای شماست” خواننده را به فکر فرو می برد که این چه چیزی می تواند باشد؟

۳ خبر ها

هر خبر مهمی که در مورد محصول یا خدمات ما باشد می تواند یک عنوان فوق العاده باشد. این خبر می تواند یک وعده، تغییری اساسی، قیمت مناسب تر، استفاده از تکنولوژی یا کاربردی جدیدتر باشد.

۴ چگونه

کلمه چگونه، یک کلمه سحرآمیز برای یک عنوان فوق العاده می باشد. وقتی برای یک عنوان فوق العاده، کلمه چگونه بیاید یعنی جواب این عنوان چیزی است که می تواند نیاز یک مخاطب را برطرف کند. مثلا : چگونه می توان تا عید نوروز ۸ کیلو وزن خود را کم کنیم؟

۵ پرسش

پرسشی که برای یک عنوان فوق العاده مناسب می باشد باید یک پرسش کاملا جدی و قاطع باشد. این پرسش باید کنجکاوی خواننده را برانگیزد و نیازی از او را برطرف کند. پرسش باید جوری باشد تا احساس نیاز را در خواننده بوجود بیاورد. مثلا : آیا می خواهید که در مدت ۳ ماه، درآمد خود را ۳ برابر کنید؟ پس با تیم آموزشی ماهان تیموری تماس بگیرید

۶ عنوان ها امری

عنوان های امری که به مخاطب دستور می دهد می تواند مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد و او را وادار به خرید کنند. مثلا : قبل از سفر، ترمزهای خودرو را چک کنید

۷ عنوان های توجیه کننده

یک راه دیگر، فهرست کردن ویژگی های محصول یا خدمات خود می باشد. اگر تبلیغات ما به این صورت باشد می توانیم از یک عنوان توجیه کننده استفاده کنیم. عنوان نوشته می شود و در زیر آن ویژگی ها بصورت فهرست وار، با شماره، نوشته می شود. مثلا : ۹ دلیلی که باعث می شود چاق بمانیم

۸ تایید مشتریان

در این مورد، مشتریان کار شما را راحت می کنند. آن ها با تعریف از شما و محصول یا خدمات شما این کار را انجام می دهند. آن ها می توانند داستان خود را از محصول یا خدمات شما توضیح دهند. مثلا : داستان برنده شدنم را برای شما شرح می دهم

 

عنوان فوق العاده

 

نکته هایی در ارزیابی یک عنوان فوق العاده

برای ارزیابی یک عنوان باید مواردی را در نظر گرفت. از جمله این موارد در زیر آمده است :

۱ آیا در عنوان، وعده ای داده شده است؟

۲ آیا موضوع عنوان براحتی منتقل می شود؟

۳ آیا مخاطب هدف به درستی انتخاب شده است؟

۴ آیا اسم تبلیغ دهنده آمده است؟

۵ آیا عنوان کنجکاو کننده است؟

۶ آیا عنوان با موضوع تبلیغات یکسان است؟

 

روش نوشتن یک عنوان فوق العاده چیست؟

برای نوشتن یک عنوان فوق العاده باید ۳ سوال را از خود بپرسیم و به آن ها جواب دهیم.

۱ مخاطب هدف کیست؟

۲ مزیت های محصول یا خدمات چیست؟

۳ محصول یا خدمات ما چه چیزی دارد که مشتری آن را بخرد؟

با در نظر گرفتن جواب این ۳ سوال در عنوان خود، می توانیم یک عنوان فوق العاده داشته باشیم

 

نتیجه گیری

۱ یک عنوان فوق العاده ، مهمترین بخش یک تبلیغات چاپی می باشد. در انتخاب آن خیلی دقت کنیم.

۲ در انتخاب یک عنوان فوق العاده خلاقیت داشته باشیم. عنوان، دروازه ای برای خوانده شدن متن تبلیغات است.

 

چنانچه در مدت زمان تخمینی موفق به اتمام این مقاله نشده اید می توانید به سایت تست تندخوانی مراجعه کنید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده : محمد محمدی – ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، تبلیغات اینترنتی

نظرات شما نسبت به مقاله “چگونه یک عنوان فوق العاده بنویسیم؟ برای تیم آموزشی ماهان تیموری ارزشمند و سازنده می باشد.

 

دانلود PDF

 

download

هنوز دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاهی میگذارد
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
مرداد ۲۹, ۱۳۹۶
ساعت ۱:۲۱ ب.ظ

۳ مورد از مسائل حقوقی و مالی در مورد هوش مالی

ساعت ۸:۰۰ ق.ظ

فوت کوزه گری تولید سیم ظرفشوئی

ساعت ۲:۱۶ ق.ظ

تفکر خلاق با تکنیک شش کلاه تفکر (ادوارد دوبونو)

مرداد ۲۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۱۳ ب.ظ

یک شخصیت کاریزماتیک چه ویژگی‌هایی دارد؟

ساعت ۱۱:۴۳ ق.ظ

ترفند هایی برای افزایش اعتماد به نفس

ساعت ۱۱:۲۸ ق.ظ

۵ مهارت ارتباط که زندگی شما را تغییر می دهد

مرداد ۲۶, ۱۳۹۶
ساعت ۲:۵۰ ق.ظ

شراکت در کسب و کار چه اصولی دارد؟

مرداد ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱:۰۴ ب.ظ

کسب و کار کفپوش سه بعدی

ساعت ۳:۵۲ ق.ظ

۸ روش برای حفظ انگیزه

مرداد ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۴:۵۶ ب.ظ

دکتر مهدی خیراللهی

ساعت ۳:۵۶ ق.ظ

داستان موفقیت ۶ کارآفرین بزرگ

مرداد ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۴۱ ق.ظ

نکاتی طلایی برای افزایش هوش مالی دانشجویان

ساعت ۲:۵۰ ق.ظ

۲۵ درس آموزنده رهبری کسب و کار

مرداد ۲۱, ۱۳۹۶
ساعت ۱:۵۹ ب.ظ

زندگینامه محمود حقیقت طلب

مرداد ۱۹, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۰۳ ق.ظ

عکس نوشته از سخنان کارآفرینان موفق

مرداد ۱۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۰۷ ق.ظ

زندگینامه علی اصغر جهانگیری

مرداد ۱۷, ۱۳۹۶
ساعت ۲:۱۸ ب.ظ

کارمندان میتوانند مدیر شوند اگر…

ساعت ۱۲:۲۶ ق.ظ

تفاوت های برجسته بین مدیریت و رهبری (اینفوگرافیک)

مرداد ۱۵, ۱۳۹۶
ساعت ۲:۵۱ ق.ظ

برقراری ارتباط و ۸ اشتباه در انجام آن

مرداد ۱۲, ۱۳۹۶
ساعت ۶:۰۱ ب.ظ

کار کمتر، نتیجه بهتر!

مرداد ۱۱, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۵۸ ب.ظ

قانون میتوز و افزایش درآمد

مرداد ۱۰, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۵۰ ب.ظ

موانع سوددهی کسب و کار

ساعت ۱۰:۴۹ ق.ظ

بهترین راهکار های جذب ثروت

ساعت ۸:۳۰ ق.ظ

کاربردی ترین راه های تبلیغات در اینستاگرام

ساعت ۷:۴۵ ق.ظ

پنج نوع از بهترین تبلیغات تجاری