تبلیغات را به روش ما انجام دهید

تبلیغ چگونه با ذهن ما بازی می کند؟

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (4 votes, average: 4٫00 out of 5)
person میترا سادات ابطحی access_time تیر ۱۳, ۱۳۹۶ comment بدون دیدگاه
زمان تقریبی مطالعه این مقاله حدود 8 دقیقه میباشد.

تبلیغ موفق و مؤثر توجه ما را به خود جلب کرده و در ما اشتیاق ایجاد می کند. تبلیغات طبق اصول متفاوتی انجام می شود که در ادامه به صورت کامل نحوه تبلیغ نویسی را به شما آموزش خواهیم داد.

 

تسلط بر مبانی تبلیغات

 

تعیین مکان تبلیغات:

 

 

تعیین مکان تبلیغات

 

آیا تبلیغات شما در روزنامه چاپ می شود یا در فضای مجازی مثل فیسبوک، اینستاگرام یا تلگرام منتشر می شود؟ تصمیم گیری درباره اینکه تبلیغات در کجا انجام می شود، بر روی نوشتن آن تأثیر دارد. فضای تبلیغاتی خود را بررسی کنید، برای مثال شما می توانید بر روی مواردی مثل تعداد کلمات در متن تبلیغ، اندازه فونت نوشته ها و امکان استفاده از فایل های تصویری تمرکز کنید. 

برای مثال اگر در روزنامه ها قصد تلیغات دارید برای نوشتن آن دست شما بازتر است، یعنی می توانید یک پاراگراف یا شاید هم بیشتر توضیحات ارائه بدید. اگر در فضای مجازی تبلیغات می کنید حتی یک خط هم می تواند کافی باشد. به هر حال، زمانی که تصمیم دارید تبلیغات بنویسید، هر کلمه آن مهم است. خیلی مبهم و یا خیلی واضح درباره محصول یا خدمات خود صحبت نکنید که مردم به جای خواندن آن، هیچ توجهی به تبلیغات شما نکنند. 

 

تبلیغات شایسته مشتری:

 

تبلیغات شایسته مشتری

 

چه مشتریهایی را هدف قرار دادید؟ در حالت ایده آل، هر کسی که تبلیغات شما را می خواند، خواهان خرید محصول شما می شود اما اگر تبلیغات شما درخور مخاطبین خاصی باشد که به محصول شما نسبت به دیگر افراد اهمیت بیشتری می دهند، نتایج بهتری بدست خواهید آورد. از لحن و زبانی استفاده کنید که برای مشتریان شما جذاب باشد. شاید برای گروه خاصی اهمیت نداشته باشد، اما بهتر است به قلب و ذهن افرادی نفوذ کنید که روزی مشتری وفادار شما خواهند شد.

به عنوان مثال، اگر خدماتی ارائه می دهید که افراد میتوانند شخصاً کتاب های خود را منتشر کنند، بهتر است تبلیغات شما لحنی ادبی و زیبا داشته باشد. به این ترتیب مخاطبان مورد نظر شما  افرادی خواهند بود که کتاب هایی را نوشته اند و می دانند که در شرکت شما کارشان به خوبی انجام می شود.

اگر شما محصول یا خدماتی را تبلیغ می کنید که برای جمعیت جوان جذاب است،  مثلاً یک نوع جدید آبنبات که رنگ های رنگین کمان را در خود دارد، نیازی به رسمی صحبت کردن وجود ندارد و بهتر است متن تبلیغ خیلی دوستانه و به زبان نوجوانان و جوانان نوشته شود تا آنها پول توجیبی خودشان را برای خرید آبنبات های رنگین کمانی شما خرج کنند.  چرا؟ چون با لحن خود بر روی فکر آنها تأثیر گذاشتید.

 

انتخاب عنوان جذاب:

 

انتخاب عنوان جذاب

 

این مهم ترین بخش تبلیغات شماست، چون این تنها شانس شما در جلب توجه مشتری است. اگر عنوان تبلیغات شما مبهم، درک آن دشوار یا به هیچ وجه جذاب نباشد، انتظار نداشته باشید که مردم وقت خود را برای خواندن بقیه آگهی با دقت نوشته شده خود بگذارند. بلافاصله این پیام را منتقل می کنید که شرکت و سازمان یا کسب و کار شما نوآوری برای ارائه تبلیغات ندارد که این موضوع هم بر روی فروش و ارائه خدمات شما و هم در رضایت مشتری هایتان نأثیر منفی خواهد گذاشت. 

زمانی که مردم در حال خواندن روزنامه، چک کردن ایمیل و جستجو در شبکه های اجتماعی هستند، چگونه می توانید توجه آن ها به سمت تبلیغات محصول یا خدمات خودتان جلب کنید؟ به یک عنوان بسیار قانع کننده فکر کنید که اساساً خواننده را مجبور به توجه کند.

عنوان شما می تواند تکان دهنده، عجیب و غریب، عاطفی، قانع کننده یا هیجان انگیز باشد. مهم نیست، تنها باید خواننده را جذب کند. مثلاً:

  • عنوانی مرموز بنویسید: خوشحال نباشید، وحشت در کمین است.
  • عنوانی بنویسید که کسی به راحتی از آن نگذرد: ۷۵٪ تخفیف بلیط سفر به پاریس.
  • عنوانی احساسی بنویسید: از عمر او تنها ۲ هفته باقیست.

 

اجتناب از شروع کلام با سؤال:

 

اجتناب از شروع کلام با سؤال

 

در این مورد هم می توانید با یک سؤال زیرکانه کار خود را به پیش ببرید؛ اما از سؤالات کلیشه ای و تکراری جداً پرهیز کنید؛ مثلاً ” آیا به یک وسیله نقلیه احتیاج دارید؟” که جواب این سؤال کاملاً واضح است و کسی را جذب نمی کند. از مشتری ها در حال حاضر هزاران سؤال مشابه پرسیده شده و آنها خسته شده اند. شما باید کمی بیشتر تلاش کنید تا با تبلیغ نویسی مناسب توجهشان را جلب کنید. سعی کنید از راه های خلاقانه تری به مشتریان خود اطلاع دهید که چیزی که نیاز دارند، در دستان شماست.

 

ایجاد اشتیاق در مصرف کننده:

 

ایجاد اشتیاق در مصرف کننده

 

بعد از ارائه عنوان و خلاصه ای جذاب و متقاعد کننده درباره کسب و کارتان که ذهن خواننده را به خود مشغول می کند، حالا باید در او اشتیاق ایجاد کنید. فرصتی است که با احساسات مشتریان خود بازی کنید، در آن ها حسی را ایجاد کنید که احتیاجاتشان تنها از طریق محصولات یا خدمات شما برآورده می شوند. ذهن مصرف کننده را دستکاری کنید- بازاریاب های حرفه ای در کار خود این مورد را بسیار رعایت می کنند. آن ها در مشتری اشتیاق ایجاد می کنند که باعث افزایش فروش و جلب توجه آن ها می شود. 

 

  • نوستالژی می تواند یک ابزار مؤثر برای جلب توجه افراد باشد. به عنوان مثال، ما از بهترین فلفل برای تهیه سس تند استفاده کرده ایم، درست مثل دستور پدربزرگ.
  • نگرانی برای سلامت روحی و جسمی مشتریان. مثلاً؛ “میدونیم استعفا دادن چقدر سخته همراهت هستیم تا دوباره سرپا بشی.
  • فراموش نکنید که نام شرکت و محصول خود را ذکر کنید.

 

اطلاع به مصرف کننده درباره نحوه دریافت خدمات:

 

 اطلاع به مصرف کننده درباره نحوه دریافت خدمات

 

در نهایت، یک پایان قوی، دقیقاً همان چیزی که به مشتری بگوید از اینجا به بعد باید چه کاری انجام دهد. راهی برای آن ها قرار دهید که بتوانند محصول یا خدمات را به راحتی دریافت کنند و همچنین بتوانند به راحتی با ما ارتباط برقرار کنند. ارائه یک شماره تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر به مشتری عمری عادی و مشترک بین همه شرکت ها و کسب و کارهاست. از این طریق، این امکان را برای مصرف کننده ایجاد می کند که اطلاعات کامل را بدست آورد. شما همچنین می توانید با ارائه آدرس وب سایت به مشتریان، آن ها را به سمت فروشگاه اینترنتی خود راهنمایی کنید. 

 

اصلاح تبلیغات

 

رفع ایراد تبلیغات 

 

رفع ایراد تبلیغات

 

زمانی که نوشتن تبلیغات برای شما تازگی دارد و در انجام آن تجربه زیادی ندارید، می توانید تبلیغات شرکت ها و کسب و کارهای دیگر را بررسی کنید و ایرادها و اشکالات آن ها را پیدا کنید. این کار هم به شما کمک می کند تبلیغات بهتری را آماده کنید و هم درک بسیار کامل تری از انجام این کار به شما می دهد. چند تبلیغات ضعیف را انتخاب کنید و سعی بر درک ایراد آن داشته باشید. چه چیزی باعث شده آن تبلیغ مورد توجه قرار نگیرد؟ آیا ایراد از عنوان است؟ موضوع آن جالب نیست ؟ یا تبلیغ مورد نظر لحن درستی ندارد؟

هنگامی که متوجه شدید ایراد تبلیغ کجاست، در ذهن خود راهی برای بهتر شدن آن پیدا کنید. آگهی را بازنویسی کنید تا تأثیر گذارتر باشد.

به تبلیغات تأثیر گذار دقت داشته باشید، سعی کنید علت تأثیر گذاری آن ها را پیدا کرده و تبلیغات خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

 

تبلیغات به صورت کاملاً طبیعی:

 

تبلیغات به صورت کاملاً طبیعی

 

زمانی که در حال تنظیم تبلیغات خود هستید، تا جایی که امکان دارد سعی کنید این کار را بصورت طبیعی انجام دهید. آن را طوری بنویسید که انگار با دوستتان در حال صحبت کردن هستید و محصول یا خدمات را به ایشان معرفی می کنید. متن تبلیغات طبیعی، شنونده را به خود جذب کند. افراد عادی به سمت این روش های تبلیغاتی جذب می شوند و از تماشا یا خواندن تبلیغات های خیلی رسمی و اداری خسته شده اند. 

خیلی سفت و سخت و عصا قورت داده نباشید؛ مخاطب شما باید احساس کند او را درک کردید و به او اهمیت می دهید.

خیلی بیش از حد دوستانه هم رفتار نکنید؛ ممکن است خواننده احساس کند تبلیغات شما واقعی نیست و به شما اعتماد نکند.

 

تبلیغات خلاصه و مفید

 

تبلیغات خلاصه و مفید

 

اهمیتی ندارد که تبلیغات شما کجا منتشر می شود. تبلیغات باید خلاصه و مفید باشد. مردم به تبلیغاتی که بیشتر از ۳۰ ثانیه از وقتشان را بگیرد ، هیچ توجهی نمی کنند.  آن ها با آگهی شما زمانی مواجه می شوند که مشغول انجام کاری هستند، مثل خواندن یک کتاب یا پیاده شدن از تاکسی یا اتوبوس. تبلیغات شما باید آنقدر جذاب باشد که در چند کلمه بیشترین تأثیر را بر ذهن خواننده بگذارد. 

از آنجا که آگهی شما کوتاه است، باید بسیار تأثرگذار باشد. بیان مبهم نداشته باشیدو صاف بروید سر اصل مطلب.

از جملات کوتاه استفاده کنید. درک جملات طولانی در مدت زمان کوتاه بسیار دشوار است.

با کلمات بازی کنید تا جایی که در کمترین زمان و با کمترین کلمات بیشترین معنا و تأثیر گذاری را داشته باشید. حتی لازم نیست از یک جمله کامل استفاده کنید گاهی اوقات یک عبارت ۲ کلمه ای هم می تواند بیشترین تأثیر را در مخاطب داشته باشد.

 

 

تبلیغات از زبان دیگران

 

تبلیغات از زبان دیگران

 

این روزها با اینکه خیلی از افراد به تعداد زیادی تبلیغات دسترسی دارند اما تا زمانی که از فرد دیگری خصوصیات مثبت خدمات یا محصولات شما را نشنوند، به سمت خریدن و استفاده از آن نمی آیند. آن ها معمولاً تا زمانی که از رضایت دیگران مطلع نشوند نمیتوانند از انتخاب خود مطمئن باشند. درج یک یا دو نظر سنجی در تبلیغات شما می تواند روشی عالی برای ایجاد اعتماد در مخاطبان شما باشد.

نظر یکی از مشتریان محترم خود را انتخاب کنید. برای مثال اگر محصولات بهداشتی را ارائه می دهید نظر یک پزشک متخصص را درباره کیفیت محصولات خود جویا شوید و به گوش مشتریانتان برسانید.

اگر احساس کردید تبلیغات شما طولانی می شود، همیشه می توانید این نظرات و نقل قول ها را در وب سایت و کانال ها رسمی مربوط به کسب و کار خود قرار دهید.

 

استفاده آگاهانه از تصویر

 

استفاده آگاهانه از تصویر

 

اگر امکان استفاده از عکس یا ویدئو در تبلیغات خود در را داشتید، به دقت درباره آن تأمل کنید. قرار دادن یک عکس باعث می شود که شما از کلمات کمتر استفاده کنید. با استفاده از تصویر، توضیح جزئیات محصول و یا حداقل شرح ظاهر آن نیازی نیست. در عوض تنها کافیست یک ویدئو یا یک عکس با عنوانی جذاب و کمی توضیحات آماده کنید و آن را در فضای مجازی و یا وب سایت خود منتشر کنید.

تصویر یا ویدئو انتخاب شده به اندازه متنی که درباره آن می نویسید اهمیت دارد. با انتخاب تصویر مناسب احساسات مشتریان و مخاطبین خود را درگیر تبلیغات خود کنید و در آن ها شتیاق خرید ایجاد کنید. 

 

بیان تبلیغ از زبان شما

 

بیان تبلیغ از زبان شما

 

متن تبلیغات خود را با صدا بلند بخوانید، صدای خود را ضبط کنید و بارها به آن گوش دهید. آیا تبلیغات شما جذاب هست؟ خودتان را جای مخاطب قرار دهید، آیا با شنیدن صدای خود اشتیاق در دلتان ایجاد می شود؟ اگر صحبت های ضبط شده شما را شخص دیگری به زبان بیاورد و به او گوش دهید، توجه شما را جلب می کند؟ خواندن متن تبلیغات با صدای بلند به شما این اجازه را می دهد که میزان جذابیت آن را تشخیص دهید و در صورت مشاهده ایرادات آنها را برطرف نمایید.

 

تست تبلیغات

 

تست تبلیغات

 

تبلیغات خود را در چند جا منتشر کنید و بازخورد آن را بررسی کنید. در این مرحله شما روش تبلیغات خود را تست می کنید. امیدواریم فروش شما سیر صعودی پیدا کند. می توانید از مشتریان خود بپرسید که با محصولات یا خدمات شما از چه طریقی آشنا شدند. با دریافت پاسخ از طرف مشتریان خواهید فهمید که تبلیغات شما کارساز و مفید بوده یا خیر! اگر جواب مردم درباره آشنایی با شما از طریق مشاهده تبلیغات بود؛ این نشان میدهد که تبلیغات شما مفید بوده و توانسته توجه مخاطب را جلب کند.

بازاریابی در فضای مجازی از طریق تبلیغات در اینستاگرام و تبلیغات در تلگرام این روزها بسیار طرفدار دارد. از آنجایی که همه ما دسترسی کامل به این فضاها را داریم و پیر و جوان از آن استفاده می کنند پس بستر مناسبی هم برای تبلیغات محسوب می شود.

 

بازنویسی تبلیغات

 

بازنویسی تبلیغات

 

آنقدر متن تبلیغاتی خود را تغییر دهید و بازنویسی کنید که جذاب و مشتری پسند شود. تبلیغاتی که در نتیجه باعث افزایش فروش نشود، هرگز ارزش انتشار دوباره را ندارد. آنقدر بازنویسی آن را ادامه دهید تا نتیجه افزایش فروش برای شما محقق شود. تبلیغاتی که مفید نباشد و شرکت یا محصول شما را به خوبی معرفی نکند، هیچ فایده ای ندارد بلکه می تواند ضرر هم برای شما به همراه داشته باشد. پس از چند ماه استفاده از تبلیغات آن را بازنویسی کنید، چند تغییر جزئی ایجاد کنید که تبدیل به یک موضوع تکراری برای مشتری نشود.

 

 

نتیجه گیری:

 

تبلیغات بخش بسیار مهمی از هر کسب و کار به حساب می آید، سعی کنید آن را اصولی انجام داده و برای بهتر شدن آن زمان بگذارید. چون تبلیغات یعنی معرفی خدمات به مشتری و اگر این کار به نحو احسنت انجام نشود نه تنها فروش شما افزایش نخواهد یافت بلکه ضرر های سنگینی هم برای شما به ارمغان می آورد. از راهنمایی های ما در مقاله بالا نهایت بهره را ببرید.

 

 

 

 

 

هنوز دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاهی میگذارد
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
آبان ۲۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۵ ق.ظ

بایدها و نباید های شراکت در کسب و کار

آبان ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۴۱ ق.ظ

گرفتن سود بانکی، منفعت یا خطر

آبان ۲۵, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۲۰ ب.ظ

مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۱:۳۸ ق.ظ

جنجال آموزش در مسیر کسب ثروت

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تئوری بز و تبلیغات در پیشرفت کسب و کار

آبان ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۲ ب.ظ

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا

آبان ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۰۵ ق.ظ

غلبه شعار بر شعور

ساعت ۱:۰۰ ق.ظ

۵ راهکار افزایش درآمد برای هوشیاران مالی

ساعت ۱۲:۴۷ ق.ظ

۲۰ هنری که در دنیا بیشترین درآمدزایی را دارند

آبان ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۷ ق.ظ

راهکارهای خودباوری ، فردایت را بساز

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تکنیک های افزایش فروش را از استاد ماهان تیموری بیاموزید

آبان ۲۱, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۵۱ ب.ظ

رازهای نهان وب سایت علی بابا در بازارهای جهانی

ساعت ۱۲:۳۵ ق.ظ

طرح کسب و کار یا همان بیزینس پلن را چگونه تهیه کنیم؟

آبان ۲۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۷ ق.ظ

روش های جدید تبلیغاتی شرکت گوگل

آبان ۱۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۲۰ ق.ظ

تاثیر آموزش‌های تیم ماهان تیموری بر موفقیت کسب و کار

آبان ۱۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۶ ق.ظ

کسب و کارهای زود بازده سال ۲۰۱۷

ساعت ۱:۰۰ ق.ظ

راه اندازی کسب و کار با توصیه های استاد ماهان تیموری

آبان ۱۶, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۰ ق.ظ

شگفت انگیزترین بانوان کار آفرین ایران و موفقیت های بزرگ آن ها در کسب و کار

ساعت ۱:۰۴ ق.ظ

درآمدزایی اگر جدی گرفته می شد…

آبان ۱۵, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۳ ق.ظ

کسب و کار خانه بازی مخصوص کودکان

آبان ۱۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۰۳ ب.ظ

۸ روش بازاریابی رایگان

ساعت ۱۱:۳۷ ق.ظ

آشغال های ذهنت رو دور بریز

ساعت ۱:۰۶ ق.ظ

کارمند چگونه کارآفرین می شود؟

آبان ۱۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۸ ق.ظ

آموزش در مسیر ثروت است یا ثروت در مسیر آموزش؟

آبان ۱۱, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۴۲ ق.ظ

۱۸شغل پر درآمد جهان از نگاه اقتصاد دانان بزرگ